Kategorie

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Rynek używanych obfituje w oferty zadbanych Fiatów Linea z przejrzystą historią. Ale, czy stosunkowo niskie ceny nowych Fiatów Linea miały wpływ na jakość modelu? Jakie są opinie i typowe usterki Fiata Linea?

Recepta na włoski samochód segmentu B+ była prosta. Fiat połączył technologię znaną z Grande Punto, z wydłużoną płytą podłogową, sprawdzonymi jednostkami napędowymi i tureckim zakładem produkcyjnym. Auto okazało się naprawdę tanie. Tylko czy z Lineą nie jest jak w tym powiedzeniu? Czy ludzi biednych rzeczywiście nie stać na tanie rzeczy? Zobaczcie nasz raport.

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Fiat

Reklama

Fiat Linea rozpoczął rynkową ekspansję w roku 2007. Choć model pojawił się w sprzedaży w Europie Zachodniej, nigdy nie zrobił tam rynkowej kariery. To jednak Włochów specjalnie nie zdziwiło. Bogate państwa nigdy nie były priorytetem dla niskobudżetowego sedana. Auto było skierowane głównie do rynków rozwijających się i to tam miało zagwarantować właściwy wolumen sprzedaży. Jak na tym tle wypadła Polska? Raczej mizernie. Widać to zresztą po rynku wtórnym. Liczba używanych modeli jest symboliczna.

Ograniczona oferta na portalach aukcyjnych ma jednak także pewne zalety. 95 procent używanych Fiatów Linea pochodzi z polskich salonów. Co więcej, nie ma żadnego problemu ze znalezieniem auta, które jest zadbane, regularnie serwisowane i do tej pory miało tylko jednego właściciela. Ceny sedanów z drugiej ręki startują od 12 tysięcy złotych. Najdroższe egzemplarze potrafią być wycenione nawet na 30 tysięcy złotych. Wersje bazowe Fiata są ubogo wyposażone. Posiadają 2 poduszki powietrzne, ABS i pakiet elektryczny. Warto poszukać zatem pojazdu doposażonego w manualną klimatyzację czy radio z odtwarzaczem CD.

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Fiat

Zobacz też: Test Fiat 500 0.9 TwinAir 105 KM

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – obszerne wnętrze, średniej jakości materiały

Linea ma bardzo wiele wspólnego z Grande Punto. Ta sama jest płyta podłogowa oraz niemalże identyczna stylizacja. To w pewnym sensie zaleta, ale w pewnym sensie również i wada. Zaleta, bo gwarantuje Fiatowi bardzo sympatyczną i udaną „twarz”. Wada, ponieważ styliści musieli z hatchbacka zrobić sedana. A zabieg nie jest do końca udany. Linia szyb zbyt dynamicznie wspina się ku górze. To z kolei wymusiło zastosowanie wysoko zarysowanej klapy bagażnika, która nadaje nadwoziu nieco niezgrabności. Oczywiście, chociaż Linea nie jest mistrzem urody, i tak wygląda o niego lepiej od konkurentów - Renault Thalii, Chevroleta Aveo czy zbudowanego dużo później Peugeota 301.

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Fiat

Projektanci działali na identycznym schemacie także w kabinie pasażerskiej. Przez to konsola centralna, fotele i boczki drzwi są żywcem przeniesione z Fiata Grande Punto. Stylizacja wnętrza Linei jest ładna. W aucie siedzi się bardzo przyjemnie, a ponadto układ urządzeń pokładowych jest przejrzysty i ergonomiczny. Nieco gorzej wypada jakość materiałów wykończeniowych. Aby móc zaoferować atrakcyjną cenę auta, Włosi musieli oszczędzić na plastikach. Teraz mści się to na właścicielach. Konsola jest twarda, a kratki wentylacyjne lubią się łamać podczas eksploatacji.

Chociaż Linea otrzymał płytę podłogową z Grande Punto, platforma najpierw została przebudowana. Dzięki temu sedan ma rozstaw osi większy od hatchbacka o prawie 10 centymetrów. Różnicę w sposób szczególny odczują pasażerowie zajmujący miejsce na mięsistej, tylnej kanapie. Otrzymają dużą ilość miejsca na kolana. Zaletą Linei jest też wielkość bagażnika. Pod klapą kufra ukrywa się przestrzeń załadunkowa licząca aż 500 litrów.

Zobacz też: Test Fiat Tipo 1.3 Multijet

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – typowe usterki jednostek napędowych

Reklama

Kupujący czterodrzwiowego Fiata skupiali się na podstawowej jednostce napędowej. 8-zaworowy benzyniak o pojemności 1,4 litra oferuje 77 koni mechanicznych i napędza więcej niż połowę używanych modeli. Tak skonfigurowana Linea z całą pewnością nie jest demonem prędkości - przyspiesza do pierwszej setki dopiero w 14,6 sekundy. Mimo wszystko ma inne zalety. Spala w mieście nieco ponad 8 litrów paliwa oraz doskonale nadaje się do sparowania z instalacją gazową. Motor 1,4 cierpi na jedną charakterystyczną usterkę. Stosunkowo szybko zużywa się czujnik faz rozrządu.

Ciekawą alternatywę stanowi produkowany w Bielsku-Białej diesel 1,3 MultiJet. Jednostka rozwija 90 lub 95 koni mechanicznych. Obydwie wersje mają mizerną dynamikę, ale obydwie też są bardzo oszczędne. W cyklu miejskim spalanie oscyluje w okolicy 6,5 litra oleju napędowego. Małolitrażowy diesel cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Pomijając szybko rozciągający się i tani w wymianie łańcuch rozrządu, raczej nie miewa typowych awarii. Problemy z turbosprężarką czy wtryskiwaczami są najczęściej wynikiem dużego przebiegu lub zaniedbań właścicieli.

Zobacz też: Fiat Fullback - nowy pick-up na rynku!

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) - są też i białe kruki…

Białym krukiem na rynku wtórnym są wersje Fiata Linei wyposażone w 120-konny motor 1,4 T-Jet. Doładowany benzyniak ma właściwą krzepę - rozpędza sedana do 100 km/h już w 9,2 sekundy oraz spala w mieście około 9 litrów paliwa. Do tego jest naprawdę trwały. Do przebiegu na poziomie 200 tysięcy kilometrów głównymi problemami mogą być drobne wycieki oleju, ewentualnie wycieki płynu chłodzącego. Poza tym znane są przypadki usterek cewek zapłonowych. Fiat Linea był oferowany także z 1,6-litrowym dieslem MultiJet. 105-konna jednostka ma rozsądne osiągi i potrafi jeździć na kropelce, a jej głównym problemem jest filtr cząstek stałych. Mimo wszystko w polskich warunkach jest praktycznie nie do zdobycia.

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Fiat

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – typowe usterki modelu

Fiat Linea odziedziczył po Grande Punto konstrukcję zawieszenia i sposób zachowania na drodze. Przednia oś składa się z kolumn McPhersona, a tylna belki skrętnej. Sedan dobrze tłumi nierówności, ale też prowadzi się dosyć sztywno. O ile elementy montowane przy tylnych kołach wytrzymują duże przebiegi, o tyle przód nie jest już tak trwały. Włosi zamontowali w aucie wadliwe górne łożyska kolumn McPhersona, a ponadto bardzo szybko wybijają się łączniki stabilizatora i tuleje wahaczy. W trakcie zakupu egzemplarza z początku produkcji warto skupić się podczas jazdy testowej - auto może ściągać w prawą stronę.


Najdroższe w usunięciu będą problemy Fiata Linei z układem kierowniczym. Psuje się zarówno przekładnia kierownicza, jak i układ wspomagania. Poza tym Włosi do momentu opracowania sedana nadal nie uporali się z przypadkami pękania obudów alternatora. W aucie mogą pojawić się wycieki w miejscu łączenia skrzyni biegów z silnikiem oraz standardem są przecierające wiązki elektryczne. Przerwanie zasilania powoduje wyłączenie części urządzeń pokładowych oraz wyświetlanie kontrolek ostrzegawczych.

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Fiat

A lista problemów Linei jeszcze się nie wyczerpała. Właściciele skarżą się na samoczynne blokowanie się centralnego zamka lub rozładowywanie akumulatorów, pękające klapki wlewu paliwa oraz źle spasowane drzwi, które wycierają lakier na progach i mogą prowadzić do powstawania ognisk korozji. Całe szczęście jest takie, że części zamienne do Fiata są naprawdę tanie, a ponadto większość mechaników świetnie zna prostą konstrukcję auta. Dzięki temu nie będzie problemu z usunięciem usterek.

Zobacz też: Fiat Tipo sedan – który silnik i wersję wyposażenia wybrać?

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) - podsumowanie

Fiat Linea z całą pewnością nie jest samochodem, który można kupić w ramach realizacji motoryzacyjnej pasji. To po prostu praktyczny, przestronny i tani środek transportu. Jeżeli ktoś w tych kategoriach podchodzi do zmiany auta, z całą pewnością powinien zainteresować się włoskim sedanem. Szczególnie że modele ze sprawdzoną historią są w Polsce na wyciągnięcie ręki.

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – ceny części:

  • filtr oleju - od 19 zł
  • filtr powietrza - od 28 zł
  • filtr paliwa - od 53 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 202 zł
  • zestaw paska rozrzódu - od 136 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 71 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 68 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 68 zł
  • łącznik stabilizatora - od 36 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 22 zł
  • amortyzator - od 129 zł
  • sprzęgło komplet - od 317 zł
  • koło dwumasowe - od 823 zł

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki

Fiat

Zobacz też: Fiat Tipo hatchback i Fiat Tipo Station Wagon

Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – dane techniczne:

  • 1,4 8v: 77 KM, 115 Nm, 14,6 s., 165 km/h, 8,2/6,3/5,1
  • 1,4 T-Jet: 120 KM, 206 Nm, 9,2 s., 195 km/h, 9,2/6,7/5,2
  • 1,3 MultiJet: 90 KM, 200 Nm, 13,8 s., 170 km/h, 6,5/4,9/4,0
  • 1,3 MultiJet: 95 KM, 200 Nm, 13,8 s., 170 km/h, 6,5/4,9/4,0
  • 1,6 MultiJet: 105 KM, 290 Nm, 11,0 s., 190 km/h, 6,4/5,0/4,2
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Używany Fiat Linea (2007 - 2015) – opinie i typowe usterki
Fiat
Fiat
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    30 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.