reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Rynek używanych obfituje w oferty dotyczące Mazdy 6 II generacji. Model ma dobrą opinię, ale pojawia się sporo głosów ostrzegających przed wersjami z silnikami wysokoprężnymi. Jakie są typowe usterki tego auta?

Mazda 6 drugiej generacji nigdy nie zrobiła w Polsce zawrotnej kariery. Była jednak modelem niezwykle popularnym w Europie Zachodniej. Stąd rynek wtórny jest pełen używanych aut, które trafiły nad Wisłę z importu. Czy zatem japońskiego gracza w segmencie D warto kupić? Tak, ale oczywiście pod pewnymi warunkami. Sprawdźcie jakimi.

Stylistycznie druga generacja Mazdy 6 była rozwinięciem koncepcji znanej z poprzednika. Prezentowała się jednak masywniej oraz bardziej dostojnie i elegancko. Japończycy nie zapomnieli też o nowoczesności - w efekcie auto prezentuje się dobrze także dzisiaj. W ofercie funkcjonowały trzy typy nadwozia. Bazowa wersja przyjęła formę sedana. Poza wersją czterodrzwiową klienci mogli zdecydować się również na zgrabnego liftbacka oraz typowo rodzinne kombi.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Dużą zaletą Mazdy 6 II jest przestronna kabina. W aucie bez żadnych problemów mieszczą się cztery wysokie osoby. Dobrze na tle konkurencji wypadają również pojemności bagażników. Sedan zabiera 519, liftback od 510 do 1702, a kombi od 519 do 1751 litrów. Konsola centralna auta została okraszona zbyt dużą ilością przycisków. Na szczęście kierowcy dosyć szybko odnajdywali się w gąszczu guzików. Stylistycznie deska rozdzielcza wygląda ciekawie, a fajnym elementem są zegary umieszczone w krótkich tubach i podświetlone rasową czerwienią. Mazda 6 została wykonana z dobrej jakości materiałów wykończeniowych. Mimo wszystko kierowcy skarżą się na trzeszczący stelaż fotela, a srebrne wstawki na konsoli są wykonane z taniego i nieprzyjemnego w dotyku plastiku.

Zobacz też: Nowa Mazda CX-5 2017 – cennik i wrażenia z jazdy

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) – typowe usterki dwulitrowego silnika Diesla

W 50-procentach przypadków używana Mazda 6 z polskiego rynku wtórnego jest napędzana 2-litrowym silnikiem diesla o mocy 140 koni mechanicznych. Jednostka oferuje dobrą dynamikę jazdy - przyspieszenie do pierwszej setki trwa 10,5 sekundy oraz optymalne spalanie - średnio wynosi ono 5,6 litra oleju napędowego. Niestety po kilku latach może się stać serwisowym koszmarem. Po pierwsze podczas intensywnej eksploatacji w mieście, szybko zapycha się filtr cząstek stałych.

Po drugie koło zębate napędzające pompę oleju jest słabej jakości, prze co szybko ścierają się w nim zęby. To osłabia ciśnienie oleju w silniku i w skrajnym przypadku prowadzi do zatarcia jednostki. Po trzecie opiłki ze startego koła zębatego zatykają sitko w układzie krążenia oleju. To dodatkowo osłabia ciśnienie smarowidła i zdecydowanie przyspiesz widmo poważnej awarii. Po czwarte niskiej jakości są podkładki pod wtryskiwaczami. Istnieje szansa na utrzymanie 2-litroweg diesla w Mazdzie w dobrej kondycji, do tego konieczna jest jednak horrendalnie droga i regularna wymiana wału korbowego.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Autor: Mazda

Zaraz za dieslem mistrzem popularności w gamie Mazdy 6 drugiej generacji jest 2-litrowy motor benzynowy o mocy 147 koni mechanicznych. Jednostka stanowi bardzo optymalne źródło napędu. Rozpędza sedana do 100 km/h w 9,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 10 litrów benzyny. Do tego stanowi rodzaj serwisowego ideału. Nie psuje się w niej praktycznie nic i co więcej, posiada rozrząd napędzany bezobsługowym łańcuchem. Identycznie trwałe, ale nieco mniej popularne są dwa kolejne benzyniaki. Mowa o 155-konnej wersji silnika 2,0 MZR wyposażonej w bezpośredni wtrysk paliwa oraz nieco zbyt słabym, 120-konnym motorze 1,8 MZR.

Zobacz też: Test Mazda CX-3 2.0 150 KM AWD

Używane: Mazda 6 II (2007 - 2012) - silnik 2,2 MZR-CD to dobry wybór

Z palety diesli często spotykana na rynku wtórnym jest jeszcze 163-konna jednostka o pojemności 2,2 litra. 360 Nm momentu obrotowego to wartość wystarczająca, aby auto mogło osiągnąć pierwszą setkę w 9 sekund. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo utrzymuje się na niezwykle rozsądnym poziomie. W mieście wynosi tylko 7 litrów oleju napędowego. Większy silnik diesla jest dużo bardziej trwały. Jak na razie raporty wskazują na przedwczesne zużywanie się wyłącznie łańcucha rozrządu. Reszta osprzętu przy dbaniu o regularne serwisy bez żadnych awarii wytrzymuje minimum 250 tysięcy kilometrów.

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Autor: Mazda

2,2-litrowy diesel spod maski Mazdy 6 występuje w różnych wariantach mocy. Na rynku wtórnym można spotkać wersje dysponujące stadem 125, 129, 180 i 185 koni mechanicznych. Poza tym zdarzają się modele napędzane 2,5-litrowym benzyniakiem o mocy 170 koni mechanicznych - te niestety są już paliwożerne. Wisienkę na torcie stanowią Mazdy sprowadzone ze Stanów Zjednoczonych i wyposażone w motor V6 o pojemności 3,7 litra. Jednostka oferuje aż 276 koni mechanicznych i rozpędza auto do setki w 6,5 sekundy. Ma jednak też i wady - w mieście przy dynamicznej jeździe może spalić nawet 16 litrów paliwa.

Zobacz też: Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – usterki zawieszenia

Japończycy postawili na wyrafinowaną konstrukcję zawieszenia. Wszystkie cztery koła są resorowane niezależnie - z przodu inżynierowie zastosowali po dwa wahacze na stronę, a z tyłu po cztery. Zaawansowana architektura z pewnością nie będzie tania w ewentualnych naprawach. Całe szczęście może pochwalić trwałością. O ile wahacze pokonują przebiegi dochodzące do 200 tysięcy kilometrów, o tyle szybciej zużyć się mogą wyłącznie stosunkowo tanie w wymianie łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków kierowniczych.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki
Używana Mazda 6 II (2007 - 2012) – opinie i typowe usterki

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kru.pl

Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama