REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) – opinie użytkowników

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda

REKLAMA

REKLAMA

Honda Jazz III generacji mimo wysokiej ceny zyskała sobie rzeszę fanów. Sympatię budziła stosunkowo prosta konstrukcja samochodu, która dawała nadzieję na bezproblemową eksploatację. Jakie są opinie użytkowników o używanych Hondach Jazz?

Hatchbacki segmentu B przez lata były królami europejskiej sprzedaży. A Honda nie mogła bagatelizować tak dużego potencjału. Dlatego na początku nowego millenium wprowadziła do sprzedaży drugiego, a w roku 2008 trzeciego Jazza. Auto było napędzane benzyniakami, dobrze wyposażone i wyjątkowo przestronne. Niestety także stosunkowo drogie. Wyższa cena nie zdołała jednak zabić sukcesu modelu. Zwłaszcza że za nią poszła jakość i trwałość.

REKLAMA

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 CVT

W pierwszej chwili niezwykle trudno dopasować trzecią generację Hondy Jazz do segmentu B. Nadwozie auta łudząco przypomina bowiem minivana. Stylistyczne dążenie do uzyskania jednej bryły projektanci połączyli z ostro zarysowanymi liniami. Wyraziste krawędzie zostały szczególnie mocno zaznaczone z przodu i na bokach. Tył łagodzi kreskę wykańczając całość prostotą. Jazz III bez wątpienia rzuca się w oczy, jest oryginalny i wygląda bardziej dojrzale od nieco szalonych konkurentów z Francji.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W minivanowatym pudełku inżynierowie ukryli naprawdę przestronne jak na segment B wnętrze. W kabinie spokojnie zasiądzie czterech dorosłych pasażerów. Jednocześnie zabiorą oni na pokład nawet 428 litrów bagażu. A to wynik, który jest normalny, ale w segmencie C. W klasie pojazdów o oczko niższej stanowi prawdziwy rekord. Minimalna pojemność kufra to 399 litrów. Maksymalna wynosi 1398 litrów. Przestrzeń nie wyczerpuje wszystkich funkcjonalnych zalet Hondy Jazz III. W tylnej kanapie można np. unieść tylko siedzisko, a po złożeniu tylnych foteli i przedniego istnieje możliwość przewiezienia przedmiotów o długości nawet 2,4 metra.

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - nowoczesna, a nie rewolucyjna

Stylizacja wnętrza jest nowoczesna, ale na szczęście nie tak rewolucyjna jak w przypadku większego Civica ósmej generacji. Zegary umieszczone w tubach wyglądają całkiem sportowo oraz mimo iż projektanci umieścili na konsoli dużą ilość przycisków, całość jest stosunkowo ergonomiczna. Wady? Kabina Jazza trzeciej generacji jest słabo wygłuszona. To przeszkadza podczas jazdy w trasie, a podczas zamykania drzwi sprawia wrażenie uderzenia w pustą puszkę. Plastiki choć dobrze spasowane, są twarde i w mroźne dni potrafią trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

W europejskiej sprzedaży dominowały dwie wersje napędowe. Honda Jazz była kupowana z 1,2 lub 1,4-litrowym benzyniakiem. Hybryda pełni rolę rarytasu, a diesle w ogóle nie występowały w gamie. Na rynku wtórnym oferta dwóch benzyniaków równoważy się - obydwa silniki są równie popularne. Mniejszy motor 1,2 i-VTEC za sprawą zmiennych faz rozrządu uwielbia wysokie obroty i rozwija aż 90 koni mechanicznych. Hatchback osiąga pierwszą setkę w 12,6 sekundy oraz spala w cyklu miejskim 6,7 litra paliwa.

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Dalszy ciąg opisu używanej Hondy Jazz na następnej stronie


Większy silnik o pojemności 1,4 litra dysponuje stadem 100 koni mechanicznych. Wyższa moc skraca czas sprintu do 100 km/h do 11,4 sekundy. Jednocześnie w zasadniczy sposób nie wpływa na zużycie paliwa. Zapotrzebowanie na benzynę w mieście nadal nie przekracza 7 litrów. Japońskie motory są wyjątkowo trwałe. Posiadają bezobsługowy łańcuch rozrządu i listę charakterystycznych usterek składającą się z zerowej ilości pozycji! Zastrzeżenia serwisowe można mieć właściwie dwa. Po pierwsze świętością jest regularna regulacja luzu zaworowego. Po drugie lepiej nie ryzykować z instalacją LPG. Oszczędności na gazie szybko mogą doprowadzić do kosztownego wypalenia gniazd zaworowych.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Honda do gamy Jazza III wprowadziła wersję hybrydową. Standardowo dla japońskiej marki była to hybryda w wariancie wyjątkowo miękkim. 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 88 koni mechanicznych został zestawiony z 14-konnym wspomagaczem elektrycznym - ten włącza się głównie podczas przyspieszania. Po zsumowaniu daje to kierowcy 102 konie mechaniczne. Napęd trafia na przednie koła za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni CVT. Ekologiczny hatchback przyspiesza do 100 km/h w 12,1 sekundy. W cyklu miejskim spalanie zdaniem producenta wynosi 4,6 litra benzyny. O trwałości hybrydowego Jazza ciężko powiedzieć coś konkretnego. Auto jest bowiem białym krukiem na europejskim rynku wtórnym.

Zobacz też: Test Honda HR-V 1.5 130 KM

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - to nie awarie, a drobiazgi!

Honda Jazz nie jest autem mocno skomplikowanych technologicznie. Nawet hybryda sprawia wrażenie inżynieryjnego laika. Tendencja ta przenosi się na konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została zbudowana w oparciu o kolumny McPhersona, a tylna belkę skrętną. Zestrojenie resorowania jest dosyć sztywne. To jednak jeszcze nie oznacza, że auto prowadzi się sportowo. Przeszkadza mało precyzyjne, elektryczne wspomaganie. W toku eksploatacji w Jazzie wybijają się tuleje wahaczy, gumy stabilizatorów czy końcówki drążków kierowniczych. To jednak jeszcze nie ułomność zawieszenia, a raczej wynik naturalnego zużycia. Poza tym wymiana elementów z uwagi na niskie ceny części zamiennych nie jest droga.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

REKLAMA

Właściciele Jazzów trzeciej generacji skarżą się na kilka wad auta. Nie są to jednak usterki zasadnicze, unieruchamiające czy drogie w usunięciu. Dla przykładu przednie reflektory Hondy potrafią stosunkowo szybko matowieć. W takim przypadku konieczne jest polerowanie. Dodatkowo zaciski tylnych hamulców mogą zapiekać się, a informacje przekazywane przez komputer pokładowy powinny być traktowane z lekką nutką niedowierzania. Przykład? Bak jest pełny w jednej czwartej, a na tablicy zegarów świeci się kontrolka rezerwy. Największy problem dotyczy miękkiego lakieru. W efekcie na klapach bagażnika potrafią pojawiać się pierwsze ogniska korozji.

Ceny używanej Hondy Jazz III zaczynają się od 22 tysięcy złotych. Zdecydowana większość egzemplarzy sprzedawanych na polskim rynku wtórnym była importowana. A to sprawia, że auta pochodzące z krajowych salonów - które często były serwisowane wyłącznie w ASO - stanowią naprawdę łakomy kąsek i schodzą praktycznie na pniu. Japoński hatchback oferuje wysoki poziom wyposażenia. Nie ma auta, które nie posiada radia czy klimatyzacji.

Zobacz też: Test Honda Civic Type-R - 310 KM mocy dzięki Turbo!

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014) - podsumowanie

Honda Jazz trzeciej generacji bez wątpienia ma długą listę zalet. Mimo wszystko nigdy nie trafiła do głównego nurtu segmentu B w Europie i plasowała się daleko za wynikami sprzedaży osiąganymi przez takich gigantów jak Renault, Peugeot, Volkswagen, Opel czy Ford. Mniejsza popularność gwarantuje oryginalność wszystkim tym kierowcom, którzy zdecydują się na zakup japońskiego auta. A zdecydować się naprawdę warto.

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)

Honda

Honda

Używane: Honda Jazz III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 94 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 79 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 201 zł
  • sprzęgło komplet - od 796 zł

Używane: Honda Jazz III - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 i-VTEC

90 KM

12,6 s

177 km/h

6,7/5,4

1,4 i-VTEC

100 KM

11,4 s

182 km/h

6,7/5,4

1,3 i-DSI IMA

102 KM

12,1 s

175 km/h

4,6/4,5

Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Używane: Honda Jazz III (2008 - 2014)
Honda
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA