REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus CT I (2010 – 2022) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus CT pierwszej generacji spotkał się z ciepłym przyjęciem rynku i zaczął się sprzedawać jak ciepłe bułeczki. Dzisiaj to najczęściej kupowany samochód spalinowo-elektryczny japońskiej marki. Czy jest warty zainteresowania również na rynku używanych?

Gdy szefowie Lexusa uświadomili sobie, że nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także i Europie jest interes do zbicia, bardzo szybko zmusili swoich marketingowców do zmiany myślenia. Efektem nowego spojrzenia prawdopodobnie stał się pierwszy kompakt japońskiej marki. Formuła na model CT była nieco nietuzinkowa. Chociażby dlatego, że auto trafiło na rynek tylko i wyłącznie w jednej wersji silnikowej i to dodatkowo z jednostką spalinowo-elektryczną.

REKLAMA

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Układ napędowy został zapożyczony wprost z Toyoty Prius III. A to oznacza 1,8-litrowy silnik benzynowy VVT-i pracujący w cyklu Atkinsona o mocy 99 koni mechanicznych, 81-konny agregat elektryczny, przekładnię e-CVT oraz zestaw akumulatorów niklowo-wodorkowych. Po zsumowaniu potencjału obydwu silników kierowca otrzymuje do dyspozycji 136 koni mechanicznych i 207 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, aby rozpędzić Lexusa CT pierwszej generacji do 100 km/h w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 182 km/h, podczas gdy spalanie oscyluje w okolicy 5,5 litra benzyny.

Zobacz też: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - nowoczesna… prostota!

Na pierwszy rzut oka hybryda może się wydawać nowoczesna i skomplikowana. W rzeczywistości jednak taka nie jest. Silnik został pozbawiony pasków napędowy, sprzęgła, alternatora, wtryskiwaczy czy rozrusznika. W ten sposób tak właściwie nie ma się w nim co zepsuć. Drogie naprawy? Oczywiście akumulatory kosztują ponad 8,5 tysiąca złotych. To jednak wydatek, jednak czysto pozorny. Praktyka pokazuje, że baterie z 10-letnią gwarancją uszkadzają się głównie w dwóch przypadkach. Albo po wypadkach, albo gdy auto jest bardzo rzadko eksploatowane.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

REKLAMA

Hybryda została opakowana nadwoziem zbudowanym w zgodzie z założeniami filozofii L-finesse. Grill z obydwu stron jest otoczony liniami w kształcie litery L. Poza tym lampy są masywne, maska charakterystycznie wycięta, a lusterka pasują do kształtu poprowadzonego aż od przedniego zderzaka. Najwięcej zastrzeżeń stylistycznych można mieć do tylnej części nadwozia. Przede wszystkim tył jest niezbyt ładny, nadaje formie hatchbacka toporności i zdaniem wielu kierowców wręcz szpeci bryłę Lexusa CT. Dodatkowo specyficzny kształt z grubym słupkiem C/D ogranicza widoczność.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W kabinie najmniejszego Lexusa kierowca poczuje się jak w prawdziwej limuzynie. Fotele są wygodne i oferują dobre trzymanie boczne, materiały wykończeniowe mają wysoką jakość i okazują się miłe w dotyku, a wyciszenie zasługuje na wyrazy podziwu. Ilość miejsca jest wystarczająca nawet dla czterech dorosłych pasażerów. Większy mógłby być jednak bagażnik. Po tylną klapą ukrywa się stosunkowo płaska przestrzeń o pojemności od 375 do 975 litrów.

Za grubą kierownicą ukrywają się nowoczesne, ale i czytelne zegary. Te mogą stanowić dowód na to, że Japończycy nigdy nie wyrzekną się swojego rodowodu. Czemu? Niektóre z kontrolek wyglądem pamiętają jeszcze czasy Corolli E11. Poza tym ergonomia obsługi konsoli centralnej Lexusa CT wymaga przyzwyczajenia. Panel sterowania nawiewami zawędrował wysoko zaraz pod kratki nawiewów. W dolnej części deski natomiast pojawiła się mało zrozumiała na pierwszy rzut oka zbieranina pokręteł i przycisków.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - to nie jest typ sportowca…

CT pierwszej generacji ma zawieszenie składające się z kolumn McPhersona i osi wielowahaczowej. Takie zestawienie elementów sprawia, że podczas jazdy kompakt wyważa wysoki poziom trakcji z komfortowym resorowaniem pokonywanych nierówności. Kierowcy najczęściej zarzucają podwoziu Lexusa głuchą pracę układu kierowniczego. To jednak wina elektrycznego wspomagania. Poza tym zastrzeżenia dotyczą przedniej osi, która stosunkowo głośno pracuje podczas jazdy na dziurawej nawierzchni. Mimo drobnych uwag, zawieszenie jest wyjątkowo trwałe. Ciężko w nim znaleźć jakikolwiek słaby punkt.

Dalszy ciąg opisu używanego Lexusa CT na następnej stronie

REKLAMA

Lista charakterystycznych usterek? Jeżeli auto pochodzi z pewnego źródła, a jego historia jest sprawdzona, awarii dosłownie nie ma! O żadnych charakterystycznych dla Lexusa CT problemach nie ma mowy ani w raportach awaryjności, ani na forach użytkowników tych aut. A to najwyższa gwarancja jakości. Oczywiście model nadal musi regularnie zaglądać do serwisu, jednak wyłącznie na okresowe przeglądy.

Czy serwisem tym powinno być ASO? Wszystko zależy od zasobności portfela użytkownika oraz jego potrzeb. Autoryzowane serwisy Lexusa - tak jak i każdej innej marki premium - są niestety drogie. Oszczędności może przynieść przejście na usługi warsztatu niezrzeszonego. W końcu w sklepach motoryzacyjnych nie brakuje naprawdę tanich zamienników - ceny części do CT mają podobne wartości jak w przypadku innych kompaktów.

Kontynuowanie historii obsługi auta u dealera ma jednak pewną zaletę. To inwestycja, która nie pójdzie na marne. Część wydatków właścicielowi uda się bowiem odebrać w zdecydowanie wyższej cenie odsprzedaży pojazdu. Jeżeli o cenie już mowa, najtańsze Lexusy CT na polskim rynku wtórnym kosztują 50 tysięcy złotych. Samochody trzyletnie są wyceniane na minimum 80 tysięcy złotych.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Audi A4 B8 (2008-2015) – typowe usterki

Używane: Lexus CT I (od 2010) - podsumowanie

Lexus CT z całą pewnością nie jest autem idealnym. Jego tył nie wygląda najlepiej, układ kierowniczy jest głuchy, a zawieszenie przednie pracuje zbyt głośno. Rozumiem jednak osoby, którym specyficzna recepta na hatchbacka nie przeszkadza. W końcu jakościowo to pełnoprawny gracz w segmencie C premium. Dodatkowo model trwały na tyle, że spokojnie może się stać dzielnym towarzyszem podróży nie przez trzy czy cztery lata, a dekadę lub więcej.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus

Zobacz też: Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 25 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 149 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 100 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 89 zł
  • łącznik stabilizatora - od 59 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 79 zł

Zobacz też: Land Rover Discovery 4 (2009-2017) – zakup obarczony ryzykiem?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,8 VVT-i HSD

135 KM

9,8 s.

182 km/h

5,5/5,6

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Lexus
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA