| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Lexus CT pierwszej generacji spotkał się z ciepłym przyjęciem rynku i zaczął się sprzedawać jak ciepłe bułeczki. Dzisiaj to najczęściej kupowany samochód spalinowo-elektryczny japońskiej marki. Czy jest warty zainteresowania również na rynku używanych?

Gdy szefowie Lexusa uświadomili sobie, że nie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale także i Europie jest interes do zbicia, bardzo szybko zmusili swoich marketingowców do zmiany myślenia. Efektem nowego spojrzenia prawdopodobnie stał się pierwszy kompakt japońskiej marki. Formuła na model CT była nieco nietuzinkowa. Chociażby dlatego, że auto trafiło na rynek tylko i wyłącznie w jednej wersji silnikowej i to dodatkowo z jednostką spalinowo-elektryczną.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Autor: Lexus

Układ napędowy został zapożyczony wprost z Toyoty Prius III. A to oznacza 1,8-litrowy silnik benzynowy VVT-i pracujący w cyklu Atkinsona o mocy 99 koni mechanicznych, 81-konny agregat elektryczny, przekładnię e-CVT oraz zestaw akumulatorów niklowo-wodorkowych. Po zsumowaniu potencjału obydwu silników kierowca otrzymuje do dyspozycji 136 koni mechanicznych i 207 Nm momentu obrotowego. To wystarczy, aby rozpędzić Lexusa CT pierwszej generacji do 100 km/h w 9,8 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 182 km/h, podczas gdy spalanie oscyluje w okolicy 5,5 litra benzyny.

Zobacz też: Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - nowoczesna… prostota!

Na pierwszy rzut oka hybryda może się wydawać nowoczesna i skomplikowana. W rzeczywistości jednak taka nie jest. Silnik został pozbawiony pasków napędowy, sprzęgła, alternatora, wtryskiwaczy czy rozrusznika. W ten sposób tak właściwie nie ma się w nim co zepsuć. Drogie naprawy? Oczywiście akumulatory kosztują ponad 8,5 tysiąca złotych. To jednak wydatek, jednak czysto pozorny. Praktyka pokazuje, że baterie z 10-letnią gwarancją uszkadzają się głównie w dwóch przypadkach. Albo po wypadkach, albo gdy auto jest bardzo rzadko eksploatowane.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Autor: Lexus

Hybryda została opakowana nadwoziem zbudowanym w zgodzie z założeniami filozofii L-finesse. Grill z obydwu stron jest otoczony liniami w kształcie litery L. Poza tym lampy są masywne, maska charakterystycznie wycięta, a lusterka pasują do kształtu poprowadzonego aż od przedniego zderzaka. Najwięcej zastrzeżeń stylistycznych można mieć do tylnej części nadwozia. Przede wszystkim tył jest niezbyt ładny, nadaje formie hatchbacka toporności i zdaniem wielu kierowców wręcz szpeci bryłę Lexusa CT. Dodatkowo specyficzny kształt z grubym słupkiem C/D ogranicza widoczność.

W kabinie najmniejszego Lexusa kierowca poczuje się jak w prawdziwej limuzynie. Fotele są wygodne i oferują dobre trzymanie boczne, materiały wykończeniowe mają wysoką jakość i okazują się miłe w dotyku, a wyciszenie zasługuje na wyrazy podziwu. Ilość miejsca jest wystarczająca nawet dla czterech dorosłych pasażerów. Większy mógłby być jednak bagażnik. Po tylną klapą ukrywa się stosunkowo płaska przestrzeń o pojemności od 375 do 975 litrów.

Za grubą kierownicą ukrywają się nowoczesne, ale i czytelne zegary. Te mogą stanowić dowód na to, że Japończycy nigdy nie wyrzekną się swojego rodowodu. Czemu? Niektóre z kontrolek wyglądem pamiętają jeszcze czasy Corolli E11. Poza tym ergonomia obsługi konsoli centralnej Lexusa CT wymaga przyzwyczajenia. Panel sterowania nawiewami zawędrował wysoko zaraz pod kratki nawiewów. W dolnej części deski natomiast pojawiła się mało zrozumiała na pierwszy rzut oka zbieranina pokręteł i przycisków.

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Autor: Lexus

Zobacz też: Używane: Mercedes-Benz GLK X204 (2008 - 2015) – co się psuje?

Używane: Lexus CT I (od 2010) - to nie jest typ sportowca…

CT pierwszej generacji ma zawieszenie składające się z kolumn McPhersona i osi wielowahaczowej. Takie zestawienie elementów sprawia, że podczas jazdy kompakt wyważa wysoki poziom trakcji z komfortowym resorowaniem pokonywanych nierówności. Kierowcy najczęściej zarzucają podwoziu Lexusa głuchą pracę układu kierowniczego. To jednak wina elektrycznego wspomagania. Poza tym zastrzeżenia dotyczą przedniej osi, która stosunkowo głośno pracuje podczas jazdy na dziurawej nawierzchni. Mimo drobnych uwag, zawieszenie jest wyjątkowo trwałe. Ciężko w nim znaleźć jakikolwiek słaby punkt.

Dalszy ciąg opisu używanego Lexusa CT na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników
Używane: Lexus CT I (od 2010) – opinie użytkowników

Webinarium: VAT 2018: split payment, faktura do paragonu, ograniczenia prawa do odliczenia VAT i inne ważne zmiany146.37 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

opti.pl

Księgowość online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »