REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) – co się psuje?

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Lexus IS pierwszej generacji choć był autem naprawdę świetnie wyglądającym, w Europie nie odniósł sukcesu. Drugą generacja modelu, której największą siłą była wysoka jakość prowadzenia zdobyła większą popularność. A czy jest warta zainteresowania na rynku używanych?

Motywem przewodnim dla projektantów tworzących nadwozie drugiej generacji Lexusa IS stała się filozofia L-Finesse. Litera L wtopiona w przednią część nadwozia warunkuje powstanie mocnego przetłoczenia poprowadzonego od grilla aż do klapy bagażnika. W ten sposób karoseria auta jest nowoczesna, ale też sportowa i momentami wręcz agresywna. IS XE20 bez wątpienia wyróżnia się z tłumu w segmencie D premium. Był w swoim czasie jednym z bardziej charakterystycznych i rzucających się w oczy modeli.

REKLAMA

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

O ile karoseria Lexusa robi wrażenie, o tyle wnętrze budzi już raczej mieszane uczucia. I to nie ze względu na stylizację. Ta - pomijając fakt przeładowania konsoli centralnej małymi przyciskami i zastosowania mało estetycznej, drewnopodobnej wstawki - jest naprawdę przejrzysta i ciekawa. Problemem jest natomiast ciasnota. Podstawą do budowy IS-a stała się skrócona płyta podłogowa modelu GS trzeciej generacji. Inżynierowie skrócili ją jednak za bardzo. W efekcie na tylnej kanapie zmieszczą się głównie dzieci, albo niskie osoby dorosłe. Mało imponująco prezentuje się również przestrzeń załadunkowa. W bagażniku zmieści się mizerne 378 litrów.

Konsola centralna Lexusa IS drugiej generacji czasami potrafi delikatnie potrzaskiwać podczas jazdy zimą, jakość wykonania jest jednak wysoka. Plastiki są miękkie i dobrze spasowane, a dywan którym wyłożona jest dolna część kabiny, mięsisty i miły w dotyku. Kupujący nie powinien również narzekać na poziom wyposażenia. Dwustrefowa klimatyzacja, tempomat, podgrzewane fotele i skórzana tapicerka są niemalże standardem w tym modelu. Bardzo często auta posiadają dodatkowo system nagłośnienia Mark Levinson, kamerę cofania i odtwarzacz DVD.

Zobacz też: Test Lexus RC 200t – Sportowiec?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) - najsłabszy punkt? Diesel!

REKLAMA

Oferta Lexusów IS II nie jest mocno rozbudowana. Składa się na nią pięć wersji silnikowych. Na rynku wtórnym dwie trzecie modeli posiada pod maską motor wysokoprężny. W prawie 80-procentach przypadków mowa o modelu IS 220d. Diesel ma 2,2 litra pojemności oraz oferuje 177 koni mechanicznych. Rozpędza sedna do pierwszej setki w 8,9 sekundy oraz spala w cyklu miejskim niespełna 8 litrów oleju napędowego. Wśród ogłoszeń pojawia się również słabszy ropniak - o oznaczeniu IS 200d. Konstrukcyjnie to nadal motor o pojemności 2,2 litra, jednak tym razem o mocy 150 koni mechanicznych.

2,2-litrowy silnik diesla jest jednostką dzieloną m.in. z Avensisem generacji T25. A to oznacza problemy. Pierwszym jest ograniczona trwałość sprzęgła z dwumasowym kołem zamachowym oraz filtra cząstek stałych. Drugi dotyczy przypadków erozji krawędzi tulei cylindrycznych. Usterka potrafi się pojawić już przy przebiegu na poziomie 150 tysięcy kilometrów, a jej usunięcie wymaga generalnego remontu motoru. Co więcej, może powtarzać się! A jako że krawędzie z uwagi na cienki blok da się wyszlifować tylko raz, w razie nawrotu awarii konieczna będzie wymiana jednostki napędowej.

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

Mocny diesel jest najczęściej spotykanym napędem w używanych Lexusach IS. Miejsce drugie przypadło wersji IS 250. Pod oznaczeniem ukrywa się 2,5-litrowy motor benzynowy. Konstrukcja utrzymana w architekturze V6 generuje 208 koni mechanicznych i 252 Nm moment obrotowego. Auto osiąga pierwszą setkę w 8,1 sekundy, ale niestety spala w mieście nawet 13 litrów paliwa. Marginalnie na rynku wtórnym występują Lexusy IS 350. W tym przypadku silnik ma pojemność 3,5 litra oraz 310 koni mechanicznych. Do benzyniaków ciężko mieć większe zastrzeżenia. Brzmią aksamitnie, a do tego nie psują się. Niestety mają bezpośredni wtrysk paliwa, a to wyklucza zastosowanie instalacji gazowej.

Osoby o grubym portfelu i wysoko zarysowanych ambicjach sportowych mogą poszukiwać wśród ogłoszeń sprzedaży Lexusów IS-F. Dodatkowa literka stanowi gwarancję wyjątkowych emocji, a wszystko za sprawą 5-litrowego, wolnossącego silnika V8 o mocy 423 koni mechanicznych. Jednostka rasowo warczy i rozpędza sedana do pierwszej setki w zaledwie 4,4 sekundy. Spalanie? W takiej maszynie wskaźnik ten schodzi na szczęście na drugi plan. Na szczęście, bo zapotrzebowanie na paliwo w mieście może przekroczyć 17 litrów.

Zobacz też: Test Lexus RX200t

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) - priorytetem prowadzenie

REKLAMA

Autorem konstrukcji zawieszenia i płyty podłogowej Lexusa IS drugiej generacji jest Suguya Fukusato. Japończykowi, który jest byłym kierowcą rajdowym, mocno zależało na prowadzeniu. Chciał aby auto po wjeździe w serię ciasnych zakrętów dawało frajdę kierowcy, a jednocześnie mocno trzymało się drogi. Oczywiście jak przystało na Lexusa, twórcy nie zapomnieli o tłumieniu nierówności. I w dłuższej trasie, i podczas jazdy w mieście komfort jest akceptowalny.

Przednia oś IS-a to konstrukcja składająca się z zestawu podwójnych wahaczy. Tylna to oś wielowahaczowa. Europejskie wersje modelu przenoszą napęd na tylne koła. Warianty czteronapędowe przede wszystkim pochodzą z importu ze Stanów Zjednoczonych. Zawieszenie Lexusa jest bardzo trwałe. Przypadki wymiany elementów zdarzają się, jednak głównie w autach z dużymi przebiegami.

Zobacz też: Test Lexus IS200t

Dalszy ciąg opisu używanego Lexusa IS na następnej stronie


Wysoka trwałość jest domeną nie tylko resorowania. To także wizytówka całego auta. Właściciele używanych IS-ów drugiej generacji skarżą się głównie na usterki systemu poziomowania reflektorów ksenonowych, elektroniczny paraliż kontroli trakcji, niesprawności elektrycznej regulacji szyb oraz szybkie wypalanie żarówek ksenonowych. Problemy są tak właściwie zaledwie drobiazgami. Mimo wszystko warto pamiętać, że niektóre elementy konieczne do wykonania napraw, będą dostępne tylko w postaci drogich części oryginalnych.

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

Pierwsze wyprodukowane Lexusy IS XE20 mają już 12 lat. Dzięki temu ceny używanych modeli startują od 26,5 tysiąca złotych. Za używanego IS-Fa trzeba zapłacić nawet 150 tysięcy złotych, podczas gdy wersja IS 250 z końca produkcji potrafi być wyceniona nawet na 90 tysięcy złotych. Jedna trzecia używanych sedanów pochodzi z polskiego salonu. A to oznacza, że do dnia sprzedaży mogły być serwisowane w ASO, co daje kupującemu gwarancję pewnej historii serwisowej.

Zobacz też: Test Lexus NX 300h AWD

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013

Lexus

Lexus

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013) - podsumowanie

Kierowca poszukujący oryginalności w segmencie D premium, nie powinien długo się zastanawiać. Lexus IS drugiej generacji będzie wyśmienitym wyborem. Oczywiście japońskie logo daje gwarancję jakości, jednak z drobną gwiazdką. Lepiej unikać wersji wysokoprężnych. Nie są one ani wybitnie oszczędne, ani szczególnie trwałe. Benzyniaki dużo lepiej pasują do charakteru auta - nie psują się, pracują dostojnie i oferują konieczny zapas mocy.

Zobacz też: Test Lexus CT 200h

Używane: Lexus IS II (2005 – 2013 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 29 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • filtr kabinowy - od 33 zł
  • łańcuch rozrządu - od 523 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 218 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 163 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 132 zł
  • łącznik stabilizatora - od 82 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 77 zł
  • amortyzator - od 470 zł
  • sprzęgło komplet - od 1523 zł
  • koło dwumasowe - od 4079 zł

Używane: Lexus IS II (2005 – 2013 - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

IS 200d

150 KM

10,2 s

204 km/h

6,3/5,1

IS 220d

177 KM

8,9 s

215 km/h

7,9/6,3

IS 250

208 KM

8,1 s

230 km/h

12,7/9,1

IS 350

310 KM

5,6 s

230 km/h

11,9/9,8

IS-F 5,0 V8

423 KM

4,4 s

270 km/h

16,8/11,4

Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Używane: Lexus IS II (2005 - 2013
Lexus
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA