Kategorie

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Kuba Brzeziński
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Jakie są opinie użytkowników na temat używanej Hondy CRV III generacji? Czy fakt, że auto ma bardziej zaawansowaną konstrukcję od poprzedniczka nie wpłynął negatywnie na trwałość?
Reklama

Trzecia generacja wyniosła Hondę CR-V na wyżyny sprzedażowego sukcesu. Auta w momencie zalały Europę i Stany Zjednoczone. Karierę japoński SUV zawdzięcza przede wszystkim temu, że odrzucił surowy charakter i stał się codziennie użyteczny. Czy jednak przemiana nie zaszkodziła jego największej zalecie, a mianowicie bezawaryjności? Wszystko wskazuje na to, że kierowcy mogą spać spokojnie. Zresztą sprawdźcie nasz raport.

Pierwsza dekada XXI wieku oznaczała, dla Hondy stylistyczną rewolucję. Ważnym przystankiem na jej drodze był rok 2006. To wtedy opadła kotara, a zza niej wyłonił się nowy CR-V. Klienci japońskiej marki byli zszokowani. SUV całkowicie odrzucił znane do tej pory kwadratowe kształty i klasyczny design. W zamian postawił na ostre krawędzie, obłą linię i ogromną dawkę wyrazistości. Zmiana wymagała przyzwyczajenia środowiska hondziarzy, ale bez wątpienia była dobrym krokiem. Nowoczesny design odpowiadał na potrzeby współczesnych kierowców i pozwolił modelowi na ogromy sukces.

Honda CR-V

Reklama

Kabina została zaprojektowana w dużo bardziej stonowanym stylu. Konsola jest oczywiście jak najbardziej nowoczesna, jednak bardzo daleko jej do kokpitu znanego chociażby z Civica ósmej generacji. Zegary są niezwykle czytelne, kierownica klasyczna, a panele sterujące uporządkowane. Dużym plusem kabiny Hondy CR-V III są wysokiej jakości materiały i spasowania. W efekcie plastiki na konsoli centralnej nie powinny trzeszczeć nawet zimą, a tapicerka foteli wytrzyma lata eksploatacji.

Wzorem poprzedników Japończycy nie zastosowali w CR-V tunelu centralnego oraz nie zapomnieli o praktycznych schowkach. Na szczęście poprawili jedną zasadniczą kwestię. A mianowicie zwiększyli ilość przestrzeni. SUV Hondy to auto prawdziwie rodzinne. Sprawdzi się zarówno podczas codziennych, miejskich wojaży, jak i dłuższych wyjazdów wakacyjnych. Szczególnie, że do dyspozycji pasażerów pozostaje przestronny kufer. Pojemność bagażnika wynosi bazowo 524 litry. Po złożeniu tylnej kanapy można ją zwiększyć do 1532 litrów.

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Honda

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 Diesel 120 KM: absurdalnie ekonomiczna!

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) - elektroniczne AWD wymaga dbałości

Japończycy chcieli, aby trzeci CR-V nie zapomniał o swoich korzeniach. Właśnie dlatego każdy model jest wyposażany w napęd na cztery koła. Oczywiście mowa o systemie sterowanym elektronicznie, w którym zazwyczaj siła silnika trafia na przednią oś. Dołączaniem tylnych kół zajmują się dwie pompy umieszczone przy dyferencjale. Rozwiązanie nie pozwala na intensywną jazdę terenową. Jest raczej opcją, mającą poprawić trakcję w trudnych warunkach drogowych. Układ AWD jest trwały, ale pod dwoma warunkami. Po pierwsze podczas dynamicznej jazdy poza asfaltem można szybko przegrzać pompy załączające tylną oś. Po drugie świętością jest wymiana oleju w układzie. Jej interwał to 40 tysięcy kilometrów.

Najpopularniejszym silnikiem spod maski Hondy CR-V pochodzącej z polskiego rynku wtórnego jest 2-litrowy benzyniak i-VTEC. 150 koni mechanicznych i 192 Nm dają gwarancję bardzo przyzwoitych osiągów. Motor rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 10,2 sekundy. Nieco gorzej wyglądają wyniki spalania. Jednostka jest wolnossąca, w związku z tym w mieście może spalić nawet 10,5 litra paliwa. Na szczęście kierowca Hondy będzie mógł oszczędzać na serwisie. W silniku nie psuje się praktycznie nic! Dodatkowo jest on wyposażony w bezobsługowy łańcuch rozrządu.

Honda CR-V

W tym momencie warto byłoby wspomnieć o 2,4-litrowym silniku i-VTEC. Jednostka była parowana z automatyczną skrzynią biegów, rozwija 170 koni mechanicznych i jest równie bezawaryjna jak mniejszy benzyniak. Niestety na polskim rynku wtórnym Hondy CR-V z tym motorem prawie nie występują. Pojawiają się sporadycznie i jeżeli tylko są w dobrym stanie technicznym, dosyć szybko znajdują nowych właścicieli.

Alternatywę stanowi motor wysokoprężny o pojemności 2,2 litra. To pierwszy silnik wysokoprężny w całości skonstruowany przez inżynierów Hondy. I trzeba przyznać, że Japończycy naprawdę się przyłożyli. Diesel jest piekielnie trwały. Przedwcześnie boryka się właściwie tylko z dwiema usterkami. Może dojść do zużycia łańcucha rozrządu lub zapchania filtra cząstek stałych. Reszta usterek charakterystycznych dla nowoczesnych diesli pojawia się, jednak nie wcześniej niż po pokonaniu 250 - 300 tysięcy kilometrów.

Zobacz też: Test Honda Civic Sport: facelifting to za mało powiedziane!

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – trwałość silników Diesla

Dużo bardziej popularny na rynku wtórnym jest słabszy wariant silnika 2,2 litra. 140-konna jednostka rozpędza CR-Vkę do pierwszej setki w 10,3 sekundy. W cyklu miejskim Honda spala około 8 litrów oleju napędowego. Bardziej wytrwali poszukiwacze mogą zdecydować się na wersję o 10 koni mechanicznych mocniejszą. W tym przypadku czas sprintu do 100 km/h maleje do 9,6 sekundy. Jednocześnie zapotrzebowanie na paliwo pozostaje na identycznym poziomie.

Zobacz też: Test Honda Civic Tourer 2015 1.6L i-DTEC

Duże wyzwanie czekało na inżynierów Hondy odpowiedzialnych za zawieszenie auta. Musieli bowiem wypełnić szereg wymogów. Auto miało się dobrze prowadzić, zaoferować komfort jazdy w mieście i sprawdzić się podczas prostych zadań wykonywanych na leśnych duktach. Przednią oś CR-V Japończycy konstrukcyjnie oparli o kolumny McPhersona. Z tyłu zastosowali układ wielowahaczowy. Mocno pracowali też nad środkiem ciężkości. Ten w stosunku do poprzednika udało się obniżyć aż o 25 mm. Honda zachowuje się statecznie na drodze, nie boi się nagłych manewrów, a ponadto jej resorowanie nie jest nadmiernie awaryjne. Najmniej trwałe są tanie w wymianie drążki kierownicze i gumy tylnego stabilizatora.


Honda CR-V III ma nowocześniejszą stylistykę od poprzedników, bardziej zaawansowane diesle i zmodernizowane zawieszenie. Mimo wszystko prace inżynierów nie zepsuły najważniejszej zalety auta, a mianowicie wybitnej bezawaryjności! Japoński SUV nadal psuje się bardzo rzadko, a lista charakterystycznych usterek jest krótka. Zdarzają się pojedyncze przypadki uszkodzenia przekładni kierowniczej. Z czasem może się zepsuć układ poziomowania ksenonów, drugi bieg w skrzyni manualnej potrafi haczyć, a pod chromowaną listwą na klapie bagażnika pojawia się korozja.

Trzecia odsłona Hondy CR-V ma już swoje lata. Model pojawił się na rynku dekadę temu. Z uwagi na wyjątkową trwałość i praktyczność ceny auta nie chcą jednak topnieć. Używanego SUV-a z Japonii nie można kupić dzisiaj za mniej niż 34 tysiące złotych. Egzemplarze najmłodsze - czyli eksploatowane od 5 lat - należy zapłacić nawet ponad 60 tysięcy złotych. CR-Vka jest zawsze dobrze wyposażona. Kupujący sporadycznie bowiem poprzestawali na bazowej klimatyzacji, 6 poduszkach powietrznych i radiu. Nierzadko na pokładzie auta znaleźć można nawigację satelitarną czy skórzaną tapicerkę.

Honda CR-V

Zobacz też: Test Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160 KM

Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) - podsumowanie

Być może Honda CR-V III zaszokowała skostniałych hondziarzy. Mimo wszystko stanowiła dla japońskiej marki ważny krok w dobrą stronę. Stała się praktyczna, funkcjonalna, użyteczna na co dzień i nowoczesna. Przy tym wszystkim nie zapomniała oczywiście też o bezawaryjności. A dzięki temu zadbany egzemplarz CR-Vki z pewną historią i regularnie serwisowany będzie niemalże motoryzacyjnym pewniakiem!

Honda CR-V

Honda CR-V III (2006 - 2012) - ceny części zamiennych:

  • - filtr oleju - od 19 zł
  • - filtr powietrza - od 80 zł
  • - filtr paliwa - od 77 zł
  • - filtr kabinowy - od 35 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - od 1500 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 260 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 192 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 80 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 55 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 70 zł
  • - amortyzator - od 314 zł
  • - sprzęgło komplet - od 780 zł
  • - koło dwumasowe - od 2704 zł

Zobacz też: Test Honda Jazz 1.3 i-VTEC

Honda CR-V III (2006 - 2012) - dane techniczne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

2,0 i-VTEC

150 KM

10,2 s.

190 km/h

10,5/8,2

2,4 i-VTEC aut.

170 KM

9,8 s.

190 km/h

10,2/9,3

2,2 i-CTDi

140 KM

10,3 s.

187 km/h

8,1/6,7

2,2 i-DTEC

150 KM

9,6 s.

190 km/h

8,0/6,5

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników
Honda
Honda
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!