REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota Auris II (2012 - 2018) - opinie użytkowników i tyowe usterki

Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Auris II jest dostępna na rynku od 2012 r. i cieszy się dobrą opinią wśród użytkowników. A jakie są główne bolączki tego modelu?

Auris pierwszej generacji przyniósł gamie Toyoty gruntowną zmianę. Druga odsłona hatchbcka stanowiła jednak już prawdziwą rewolucję. Postęp był widoczny na wielu polach. Nowa jest stylizacja, wnętrze i rosnący udział hybryd. Spalinowo-elektryczne modele stanowiły w Europie ponad 50 procent sprzedaży. Jak ta rewolucja sprawdza się w praktyce? Trzeba przyznać, że obiecująco.

REKLAMA

Zobacz też: Używane: Toyota Prius III (2009-2015) - czy warto kupić hybrydę?

Nowa Toyota Auris ujrzała światło dzienne w roku 2012. O ile pierwsza generacja modelu kształtem karoserii przypominała nieco minivana, o tyle druga wersja sprawiła, że Japończycy powrócili do koncepcji klasycznego kompaktu. Nadwozie ma bardzo ostre i nowoczesne linie - jeszcze dekadę temu byłaby one nie do pomyślenia w Toyocie. Przód jest niezwykle dynamiczny - utrzymany w kształcie klina dosłownie wgryza się w pokonywane powietrze. Tył choć wyraziście uzupełnia aerodynamiczną całość, jest nieco zbyt prosty.

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Powiew świeżości jest mocno wyczuwalny także w kabinie pasażerskiej Toyoty. W miejscu wysoko zarysowanej konsoli pojawiła się klasyczna deska z ostrymi krawędziami. Celem dla japońskich designerów była ergonomia, a ponadto na plus warto zapisać przyzwoitą jakość wykończenia. Oczywiście niektóre plastiki mogłyby być bardziej miękkie lub grubsze. Mimo wszystko materiały nie rysują się i nie trzeszczą podczas jazdy po nierównościach, a tapicerki są odporne na powstawanie plam.

Zobacz też: Używana Toyota Carina E (1992-1998) – powrót do przeszłości

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Toyota Auris II (od 2012) - bolączka to filtr cząstek stałych?

Toyota Auris drugiej generacji oferuje wystarczającą ilość miejsca. W kabinie podróżować mogą cztery dorosłe osoby. W hatchbacku bagażnik liczy od 360 do 1200 litrów. W kombi przestrzeń załadunkowa wynosi od 530 do 1658 litrów. Największa wada auta? Ta dotyczy multimedialnego centrum rozrywki. Pokładowy system posiada dotykowy ekran, jednak jego grafika jest delikatnie mówiąc odstająca od tego, co oferuje konkurencja. Toyota tłumaczy, że prostota wynika z oczekiwań klientów. Japończycy powinni jednak byli ustawić poprzeczkę nieco wyżej.

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Auris drugiej generacji jest popularnym autem flotowym. W związku z tym jednym z częściej spotykanych motorów na rynku wtórnym jest 1,4-litrowy diesel D-4D. Nowoczesna konstrukcja oferuje 90 koni mechanicznych i 205 Nm momentu obrotowego. Tak skonfigurowana Toyota przyspiesza do pierwszej setki w 12,5 sekundy oraz spala w cyklu miejskim zaledwie 5 litrów oleju napędowego. Małolitrażowy diesel z Japonii to bardzo chwalona konstrukcja. Najsłabszym jej punktem jest filtr cząstek stałych. Na szczęście nie jest to osadnik typu D-Cat, a klasyczny filtr suchy. Reszta elementów osprzętu silnika 1,4 D-4D zazwyczaj wytrzymuje ponadprzeciętne przebiegi.

Nowa Toyota przyniosła całkowitą zmianę myślenia u kierowców. Dowód? Drugim, najpopularniejszym motorem na rynku wtórnym jest hybryda. Jest ich zaledwie kilka procent mniej od 1,4-litrowych diesli. Eko-napęd jest cichym zdobywcą. O jego sukcesie zadecydowały jednak jak najbardziej wymierne korzyści. Hybrid Synergy Drive to połączenie wolnossącego, 99-konnego silnika benzynowego o pojemności 1,8 litra pracującego w cyklu Atkinsona i 80-konnego agregatu elektrycznego. Układ napędowy generuje 136 koni mechanicznych, rozpędza hatchbacka do pierwszej setki w 10,9 sekundy, a do tego spala w mieście tylko 3,7 litra benzyny.

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Symboliczny apetyt nie wyczerpuje listy wszystkich oszczędności. Hybrydowy Auris II nie posiada pasków napędowych, alternatora, rozrusznika i sprzęgła, czyli wszystkich tych elementów, które zepsują się dosyć szybko. Przez to jest praktycznie bezawaryjny! Poza tym kosztuje więcej, ale i świetnie trzyma wartość przy odsprzedaży oraz idąc za radą warszawskich taksówkarzy, toyotowski silnik Atkinsona o pojemności 1,8 litra dla zmaksymalizowania korzyści można przerobić na zasilanie gazem.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane: Toyota Auris II (od 2012) - zadbana hybryda to ideał?

Zakup Toyoty Auris HSD można odradzić tak właściwie tylko i wyłącznie w jednym przypadku. Mianowicie gdy auto jest powypadkowe. Największa wątpliwość nie dotyczy wcale sposobu ponownego spasowania elementów nadwozia, a raczej baterii ukrytych pod podłogą. Jeżeli zostały uszkodzone i nie podlegały wymianie, układ hybrydowy nie będzie w stanie prawidłowo pracować. Wymiana akumulatorów kosztuje natomiast około 10 tysięcy złotych.

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Popularne na rynku wtórnym są też Aurisy II napędzane 1,6-litrowym silnikiem Valvematic o mocy 132 koni mechanicznych oraz jednostką 1,33 Dual VVT-i dysponującą stadem 99 koni. Obydwie jednostki są zasilane benzyną i nie posiadają doładowania. Mniejszy z motorów ma podwójny system zmiennych faz rozrządu. Większy dodaje do listy regulowany wznios zaworowy. Stosunkowo nowoczesne silniki mają kilka zalet. Oferują dobrą moc, niskie spalanie i są naprawdę bezawaryjne. W regularnie serwisowanych egzemplarzach Toyoty motory nie borykają się z żadnymi awariami.


REKLAMA

W cenniku Aurisa II funkcjonował też 124-konny diesel o pojemności 2 litrów. Motor choć oszczędny i gwarantujący dynamikę jest rzadko spotykany na rynku wtórnym. To jednak nie jest zła informacja. Silnik jest obarczony poważną wadą - dotyczą go przypadki erozji krawędzi tulei cylindrycznych. Lifting przeprowadzony w roku 2012 dodał do oferty dwa nowe motory. 1,2-litrowy, doładowany benzyniak ma bezpośredni wtrysk paliwa i 116 koni mechanicznych. 1,6-litrowy diesel o mocy 112 koni mechanicznych to konstrukcja BMW. O uwarunkowaniach eksploatacyjnych obydwu jednostek ciężko na razie cokolwiek powiedzieć. Zbyt krótko funkcjonują w ofercie.

Przednie koła są resorowane za pomocą kolumn McPhersona. Tylne zawieszenie w modelach z mocniejszymi motorami składa się z osi wielowahaczowej. Wersje podstawowe napędzane 1,33-litrowym benzyniakiem oraz dieslem 1,4 D-4D korzystają z belki skrętnej. Podwozie Toyoty Auris II i dobrze tłumi pokonywane nierówności, i zapewnia wysoki poziom trakcji. Co więcej, na razie żaden z raportów nie świadczy o niskiej trwałości któregokolwiek z jego elementów.

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Zobacz też: Toyota Land Cruiser J120: nie potrzebuje reklamy

REKLAMA

Auris drugiej generacji ujrzał światło dzienne 5 lat temu. Na razie zamiast o liście charakterystycznych usterek można raczej mówić o chorobach wieku dziecięcego. Kierowcy Toyot skarżą się przede wszystkim na dwa problemy. Pierwszym są piszczące tylne hamulce. W usunięciu usterki pomaga zazwyczaj wymiana klocków hamulcowych. Drugi dotyczy stukania występującego podczas zmiany kierunku jazdy. W tym przypadku ASO wymienia prowadnicę przy kolumnie kierowniczej. Na forach internetowych pojawiają się również informacje mówiące o punktowych ogniskach korozji atakujących tłumik wydechu.

Najtańszy, używany Auris drugiej generacji kosztuje dzisiaj minimum 33 tysiące złotych. Za Toyotę trzeba dużo zapłacić, jednak równie dużo można odebrać przy odsprzedaży. Niska utrata wartości to jedno. Przyzwoite wyposażenie dwa. Standardem w japońskim kompakcie było 7 poduszek powietrznych, ESP, pakiet elektryczny i system wspomagania ruszania na wzniesieniu.

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Zobacz też: Używana Toyota Celica VII: sportsmenka dla cierpliwych

Używane: Toyota Auris II (od 2012) - podsumowanie

Kiedyś Toyoty były tylko bezawaryjne. Dzisiaj są też oryginalne i naprawdę nowoczesne. Czy zmiana nie osłabiła pozycji japońskiego producenta? Raczej nie. Ogólny wynik prac inżynierów w przypadku Aurisa II jest bardzo dobry. Oczywiście nie wystrzegli się oni błędów - wystarczy wspomnieć o 2-litrowym dieslu. Te są jednak marginalne, przez co kompaktowa Toyota staje się naprawdę atrakcyjną propozycją z rynku wtórnego.

Toyota Auris II - ceny części zamiennych:

  • - filtr oleju - od 26 zł
  • - filtr powietrza - od 42 zł
  • - filtr paliwa - od 51 zł
  • - filtr kabinowy - od 34 zł
  • - zestaw łańcucha rozrządu - 967 zł
  • - tarcza hamulcowa przód - od 151 zł
  • - tarcza hamulcowa tył - od 84 zł
  • - klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 91 zł
  • - łącznik stabilizatora - od 57 zł
  • - końcówka drążka kierowniczego - od 91 zł
  • - amortyzator - od 208 zł
  • - sprzęgło komplet - od 667 zł
  • - koło dwumasowe - od 2191 zł
Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Używane: Toyota Auris II (od 2012)

Toyota

Toyota

Toyota Auris II - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,2 Turbo

116 KM

10,1 s.

200 km/h

5,9/4,8

1,33 Dual VVT-i

99 KM

12,6 s.

175 km/h

7,0/5,5

1,6 Valvematic

132 KM

10,0 s.

200 km/h

7,9/5,9

1,8 HSD

136 KM

10,9 s.

180 km/h

3,7/3,7

Toyota Auris II - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,4 D-4D

90 KM

12,5 s.

180 km/h

5,0/4,2

1,6 D-4D

112 KM

10,5 s.

195 km/h

5,0/4,2

2,0 D-4D

124 KM

10,0 s.

200 km/h

5,2/4,3

Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Używane: Toyota Auris II (od 2012)
Toyota
Toyota
Toyota Auris 1.2 D-4T
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA