| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Range Rover III (2002-2012) – co się psuje?

Używane: Range Rover III (2002-2012) – co się psuje?

Choć ceny nowych Range Roverów trzeciej generacji przyprawiały o zawrót głowy, model ma problem z trwałością. Co się psuje najczęściej i ile to kosztuje?

Zawieszenie wszystkich czterech kół jest niezależne. Dodatkowo zostało sparowane z układem pneumatycznym. Na asfalcie tak zaprojektowane podwozie okazuje się niesamowicie komfortowe, a w terenie piekielnie sprawne. Dla przykładu prześwit w Range Roverze można zwiększyć nawet do 280 mm, podczas gdy Toyota Land Cruiser 90 z 2001 roku oferuje tylko 230 mm! Zawieszenie jest jednak skomplikowane, a to przy większych przebiegach musi się wiązać z dużymi kosztami. Z czasem w aucie rozszczelnią się sfery, padnie kompresor lub wybiją wahacze. Usunięcie każdej z usterek to wydatek minimum kilku tysięcy złotych.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używane: Range Rover III (2002-2012) - wjedzie wszędzie!

Oczywiście nie byłoby terenowej legendy Range Rovera gdyby nie napęd. Inżynierowie postawili na stałe 4x4 z centralnym dyferencjałem, reduktorem i opcjonalnie blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. Aby dodatkowo usprawnić system, auta otrzymywały pokrętło uruchamiające programy terenowe dostosowane m.in. do jazdy w piachu, śniegu czy błocie. Napęd brytyjskiego SUV-a jest bardzo sprawny. To arystokrata, który bez problemu może zamienić modne półbuty na kalosze i nie boi się terenowych przepraw.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Autor: Range Rover

Range Rover choć drogi - za nowe auto należało zapłacić minimum 320 tysięcy złotych - nie jest wolny od wad. Drgania wyczuwalne na kole kierownicy podczas jazdy oznaczają uszkodzenie przekładni. Poza tym podatna na usterki jest pompa wspomagania układu kierowniczego, uszczelki klapy bagażnika przepuszczają wodę, klimatyzacja zamiast chłodzić powietrze w upalne dni potrafi je ogrzewać oraz posłuszeństwa odmawia system poziomowania reflektorów. Na starcie już zaznaczamy, że właściciele używanych Range Roverów powinni zrezygnować z ASO. Ceny usług są astronomiczne. Na szczęście w dużych miastach nie brakuje serwisów, które specjalizują się w naprawie aut z Wielkiej Brytanii.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Autor: Range Rover

Jedno jest pewne, z wiekiem awarie w Range Roverze III mogą się nawarstwiać. A to oznacza, że nad jego zakupem warto się poważnie zastanowić. Szczególnie, że co kupującemu po cenie najtańszych egzemplarzy na poziomie 30 tysięcy złotych, skoro już kilka usterek może wymagać podobnych nakładów finansowych w serwisie. Czy to wada? Nie do końca, bardziej „oczywista oczywistość”. Brytyjski SUV jest samochodem segmentu premium, a wielbiciele luksusu muszą się liczyć z równie luksusowymi wydatkami na utrzymanie. Najdroższe używane Range Rovery L322 potrafią kosztować nawet 240 tysięcy złotych.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane: Range Rover III (2002-2012) - podsumowanie

Range Rover to sprawny w terenie SUV, który pomimo ubłoconej karoserii, nadal zaoferuje ciepłe, przytulne i bardzo eleganckie wnętrze. Nie można się zatem dziwić, że brytyjski arystokrata na stałe zapisał się w historii motoryzacji. Czy jednak używane egzemplarze są godne uwagi? Tak, jednak wyłącznie pod warunkiem, że kupujący liczy się z wysokimi kosztami eksploatacji charakterystycznymi dla segmentu premium.

Używane: Range Rover III (2002-2012)

Autor: Range Rover

Range Rover III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 49 zł
  • filtr powietrza - od 48 zł
  • filtr paliwa - od 171 zł
  • filtr kabinowy - od 54 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 322 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 219 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 111 zł
  • wahacz - od 315 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 142 zł
  • amortyzator - od 1074 zł
  • łącznik stabilizatora - od 62 zł

Range Rover III - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

4,4 V8

286 KM

9,8 s.

208 km/h

22,2/16,3

4,4 V8

306 KM

8,7 s.

200 km/h

21,2/14,9

4,2 V8 kompr.

396 KM

7,5 s.

219 km/h

22,4/16,0

5,0 V8 kompr.

510 KM

6,2 s.

225 km/h

23,6/15,9

Range Rover III dane techniczne - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

2,9 TD6

177 KM

14,6 s.

179 km/h

14,4/11,3

3,6 TDV8

272 KM

9,2 s.

200 km/h

14,5/11,1

4,4 TDV8

313 KM

6,9 s.

217 km/h

15,5/12,3

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Używane: Range Rover III (2002-2012)
Używane: Range Rover III (2002-2012)

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Invado Sp. z o.o.

Producent stolarki drzwiowej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »