Kategorie

Używane: Ford Focus III (2011 - 2018) - co się psuje?

Kuba Brzeziński
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Złośliwi twierdzą, że nie kupuje się używanych samochodów na F. Focus III generacji jest najlepszym dowodem na to, że to błędne twierdzenie. Co się psuje w używanych Focusach III?

Trzecia odsłona Focusa trafiła do sprzedaży wraz z gamą modelową na rok 2011. Nadwozie auta było kolejnym dziełem linii stylistycznej Kinetic Design. A co to oznaczało? Z całą pewnością kompakt nie jest równie rewolucyjny pod względem designu jak pierwsza generacja. Mimo wszystko jest nowoczesny, ale wyważony oraz sportowy, ale też pamiętający o tym, że pod nadwoziem musi ukrywać się funkcjonalne wnętrze. Do pomysłu stylistycznego można mieć właściwie tylko jedno zastrzeżenie. W wersji 5-drzwiowej gruby i pochylony słupek D skutecznie ogranicza widoczność.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Więcej informacji na temat marki Ford znajdziesz tutaj

Ilość miejsca w kabinie pasażerskiej Forda Focusa III jest wystarczająca. Komfortowo powinny podróżować nawet cztery dorosłe osoby. W sedanie kufer liczy 470 litrów, a kombi od 490 do 1512 litrów. Nieco gorzej ma się kwestia przestrzeni załadunkowej w hatchbacku. Jeżeli kierowca zdecyduje się na pełne koło zapasowe, pod tylną klapę będzie mógł upchnąć zaledwie 277 litrów! Większy bagażnik oferują nawet auta segmentu B. Aby zwiększyć przestrzeń, należy przestawić się na zestaw naprawczy. W takim przypadku bagażnik rośnie do 363 litrów, żeby po złożeniu kanapy zaoferować 1148 litrów.

Zobacz też: Używany Ford Focus 1.0 EcoBoost 125 KM - koszty eksploatacji

Używane: Ford Focus III (od 2011) - pewne braki w… ergonomii

Zegary zastosowane przez Forda są czytelne i po prostu fajne. Specyficzny jest za to pomysł na konsolę centralną. Wybrzuszenie wyrastające na środku deski rozdzielczej przeraża głównie ilością przycisków. Poza tym chociażby nisko umieszczony i nieco zasłoniony gałką zmiany biegów panel sterowania nawiewami ogranicza ergonomię. Jakość materiałów jest dobra - we wnętrzu nie brakuje miękkich i przyjemnych w dotyku plastików. Pewne niedociągnięcia dotyczą spasowania elementów. Po kilku latach elementy konsoli centralnej mogą zacząć potrzaskiwać.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Reklama

Oferta używanych Focusów III to przede wszystkim diesle. Jest ich aż 60 procent. Z tego dobre 90 procent to motory o pojemności 1,6 litra. Mniejszy z silników TDCI występuje najczęściej w wersji o mocy 95 i 115 koni mechanicznych. Obydwie wersje są bardzo porównywalne zarówno w kwestii osiągów, jak i spalania. Rozpędzają kompakt do pierwszej setki w około 12 sekund oraz potrzebują około 5 litrów paliwa na pokonanie 100 kilometrów w mieście. Ford razem z koncernem PSA mocno dopracował konstrukcję. A to redukuje ilość usterek w egzemplarzach z rozsądnym przebiegiem do uszkodzeń filtra cząstek stałych (standard we współczesnych silnikach) oraz wycieków paliwa spod uszczelek wtryskiwaczy.

Najczęściej spotykanym z benzyniaków jest 105-konny motor 1,6 Duratec. Wolnossący silnik nie posiada m.in. bezpośredniego wtrysku, w zamian charakteryzuje się wybitną trwałością. Motor rozpędza Forda Focusa III do pierwszej setki w 12,5 sekundy oraz spala w cyklu miejskim około 8 litrów benzyny. Oczywiście kierowca może poszukiwać też nowocześniejszej konstrukcji. Przykład stanowi całkiem popularna jednostka 1,0 EcoBoost o mocy 100 koni mechanicznych. W chwili obecnej nie ma raportów mówiących o szczególnych problemach 3-cylindrowych silników. Zdarza się jedynie, że układ napędowy szarpie podczas jazdy. W takim przypadku pomaga zmiana oprogramowania. EcoBoost ma podobne osiągi jak Duratec. Obniża jednak spalanie do niespełna 6 litrów.

Zobacz też: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Używane: Ford Focus III (od 2011) - Duratec, EcoBoost i TDCI

Reklama

Na rynku wtórnym kierowcy mogą poszukiwać również silnika 1,6 EcoBoost. Nowoczesny benzyniak z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem jest całkiem mocny - oferuje 150 lub 182 konie mechaniczne. Dobre osiągi na szczęście nie oznaczają bezdennego apetytu. Spalanie w mieście nie powinno przekroczyć 8 litrów benzyny. Ofertę uzupełnia 2-litrowy diesel TDCI. Auta wyposażone w tą jednostkę były drogie w salonie. W efekcie choć silnik jest trwały, niezwykle rzadko się trafia na rynku wtórnym.

Pod nadwoziem Forda Focusa trzeciej generacji ukrywa się nieco zmodernizowana, ale nadal ta sama płyta podłogowa, którą Amerykanie zastosowali w dwóch poprzednich odsłonach modelu. W ten sposób przód auta jest resorowany za sprawą kolumn McPhersona, a tył zestawu wielowahaczy. Focus uwielbia jazdę - trzyma się drogi jak przyklejony i bardzo szybko reaguje na polecenia kierowcy. Do tego jest naprawdę komfortowy. Co do trwałości, wymiany najczęściej wynikają z naturalnego zużycia. Przy przebiegu na poziomie 100 - 150 tysięcy kilometrów może się wybić łącznik stabilizatora lub jedna z tylnych tulei.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford Focus trzeciej generacji nie jest całkowicie wolny od usterek. Nie jest jednak też autem, które bez przerwy musi jeździć do serwisu. Najbardziej charakterystyczna usterka dotyczy wycieków oleju w prawej półosi. Pojawienie się nieszczelności kwalifikuje element do wymiany. Dodatkowo właściciele Focusów skarżą się na żaluzje w dolnej części zderzaka. Uchylane kratki regulują przepływ powietrza do chłodnicy, a jako że są delikatne, można je uszkodzić np. podjeżdżając zbyt blisko krawężnika.

Zobacz też: Używany Ford Explorer II (1995 – 2001) – stara szkoła

Używane: Ford Focus III (od 2011) - to nie usterki, to drobiazgi

Poza tym w Fordzie zdarza się, że fabryczne radio zawiei się, padnie jeden z siłowników przednich szyb elektrycznych oraz zużyje się łożysko przedniej kolumny McPhersona. Znane są też przypadki odklejających się uszczelek drzwi oraz wody zbierającej się w pojemniku na koło zapasowe. Gromadzeniu wilgoci winne są wadliwie zaprojektowane otwory montażowe. Warto w tym momencie wspomnieć, że drobne usterki zazwyczaj były usuwane bezkosztowo w ramach napraw gwarancyjnych. Podczas serwisowania Focusa III należy wystrzegać się wszelkich ingerencji w układ elektryczny. Ten chociaż jest trwały, okazuje się bardzo wrażliwy na niefachowe ingerencje.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Focus III funkcjonuje w sprzedaży od 2011 roku. Wśród samochodów używanych zdecydowanie dominują hatchbacki i kombi. Jest ich aż 95 procent. Jeżeli tą wartość połączyć z 60-procentowym nasyceniem dieslami, wniosek jest dosyć prosty. Ford to samochód mocno flotowy. Oczywiście epizod w ewidencji firmowej nie jest niczym złym. Powinien jednak stać się informacją, że warto np. uważniej przyjrzeć się autentyczności przebiegu. Ceny używanych Focusów zaczynają się od 20 tysięcy złotych. Za 3-latka trzeba zapłacić minimum 32 tysiące złotych, przy czym godny uwagi będzie kosztował raczej blisko 40 tysięcy złotych.


Używane: Ford Focus III (od 2011) - podsumowanie

Focusowi trzeciej generacji bez wątpienia zdarzyły się pewne wpadki. Mimo wszystko Ford bardzo dobrze z nich wybrnął. A to oznacza, że kompakt utrzymał się w ścisłej czołówce prymusów segmentu C i może świętować kolejny sukces. Sukces mogą świętować też osoby decydujące się na zakup auta. To w końcu komfortowy i dobrze prowadzący się, trwały oraz jak najbardziej rodzinny samochód na co dzień.

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

Ford Focus III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 37 zł
  • filtr powietrza - od 51 zł
  • filtr paliwa - od 85 zł
  • filtr kabinowy - od 44 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 332 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 127 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 45 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 146 zł
  • sprzęgło komplet - od 930 zł
  • koło dwumasowe - od 932 zł

Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?

Ford

Ford Focus III - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,0 EcoBoost

100 KM

12,5 s.

185 km/h

5,9/4,8

1,0 EcoBoost

125 KM

11,3 s.

193 km/h

6,3/5,0

1,6 Duratec Ti-VCT

85 KM

14,9 s.

170 km/h

8,3/5,9

1,6 Duratec Ti-VCT

105 KM

12,3 s.

187 km/h

8,0/5,9

1,6 Duratec Ti-VCT

125 KM

10,9 s.

196 km/h

8,2/5,9

1,6 EcoBoost

150 KM

8,6 s.

210 km/h

7,7/6,0

1,6 EcoBoost

182 KM

7,9 s.

222 km/h

7,8/6,1

2,0 Duratec Ti-VCT

162 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,0 EcoBoost

ST

250 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,3 EcoBoost

RS

350 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

For Focus III - silniki Diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,5 TDCi

120 KM

10,5 s.

193 km/h

4,3/3,8

1,6 TDCi

95 KM

12,5 s.

180 km/h

5,1/4,1

1,6 TDCi

105 KM

11,8 s.

187 km/h

4,3/3,7

1,6 TDCi

115 KM

10,9 s.

193 km/h

5,1/4,2

2,0 TDCi aut.

115 KM

10,9 s.

193 km/h

5,1/4,2

2,0 TDCi

140 KM

8,9 s.

207 km/h

6,3/5,0

2,0 TDCi

150 KM

8,8 s.

210 km/h

5,1/4,1

2,0 TDCi

163 KM

8,6 s.

218 km/h

6,4/5,2

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Używane: Ford Focus III (od 2011) - co się psuje?
Ford
Ford
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!