REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – czy warto go kupić?

Peugeot 3008
Peugeot 3008

REKLAMA

REKLAMA

Czy atrakcyjne ceny używanych Peugeotów 3008 są wynikiem duże usterkowości modelu? Wszystko wskazuje na to, że jest to model niedoceniany.

W roku 2009 Francuzi ogłosili nową erę w swojej ofercie modelowej. Na pierwszy front sprzedażowy ruszył kompaktowy crossover. Wielki optymizm władz Peugeota został dosyć szybko zbity przez niepochlebne opinie dotyczące designu 3008. Auto wygląda tak, jakby projektanci nie potrafili się zdecydować. Większy prześwit wskazuje na crossovera. Górna część nadwozia wygląda natomiast jakby została pożyczona z minivana. Problem dotyczy też samej stylizacji. Dziwnie prezentują się ukośne lampy, które na siłę zostały wciśnięte w linię maski. Poza tym ogromna szyba przednia kontrastuje z małymi przeszkleniami na bokach, a tyłowi brakuje lekkości.

REKLAMA

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Używane: Peugeot 3008 (2009-2016) - przyciski z samolotu

REKLAMA

O ile nadwozie budziło głównie kontrowersje, o tyle kabina pasażerska została bardzo wysoko oceniona. Przede wszystkim za sprawą deski rozdzielczej. Początkowo kierowca może się poczuć przytłoczony jej formą. Zegary i kokpit otaczają go, a ponadto Peugeot zastosował potwornie dużo przycisków. Z czasem jednak prowadzący odkryje urok rozwiązania i zacznie doszukiwać się smaczków. A tych nie brakuje - chociażby w postaci urokliwych przycisków umieszczonych pod nawiewami, które są zapożyczone z myśliwców. Ciekawym rozwiązaniem jest też rączka umieszczona na skraju kokpitu. Ta dobitnie oddziela królestwo kierowcy od strefy dla pasażera.

Peugeot 3008 jest wykonany z wysokiej jakości materiałów, okazuje się dobrze wygłuszony oraz ma mięsiste i wygodne fotele w pierwszym rzędzie siedzeń. W drugim ławka niestety jest zbyt płaska i ma zbyt pionowo ustawione oparcie - ciężko zająć na niej wygodną pozycję. Bagażnik w konfiguracji podstawowej liczy 432 litry. Po wykorzystaniu potencjału systemu podwójnej podłogi pojemność rośnie do 512 litrów, a złożeniu tylnej kanapy 1604 litrów. Co więcej, do dyspozycji pasażerów pozostają schowki o łącznej pojemności na poziomie 50 litrów.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Zobacz też: Mercedes Benz klasy C (W202) - ostatni prawdziwy Mercedes? - raport po 300 tysiącach kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Peugeot 3008 (2009-2016) - co się psuje?

REKLAMA

Aż 80 procent Peugeotów 3008 z rynku wtórnego korzysta z napędu jednostki wysokoprężnej. Królem jest motor 1,6 HDi występujący w czterech wersjach mocowych. Modele 109-, 112-, 115- i 120-konne oferują podobne osiągi i wyniki spalania. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa około 12 sekund. Skąd tak słaby wynik? Francuz nie przeszedł na dietę, w związku z tym waży minimum 1474 kilogramy. A to naprawdę dużo. Na szczęście waga nie wpływa na pragnienie. Diesel nie pije, a delektuje się olejem napędowym. To oznacza spalanie w mieście na poziomie nieco ponad 6 litrów i trasie około 4 litrów.

Silnik 1,6 HDi był doskonalony latami. W efekcie zachował stosunkową prostotę, ale jednocześnie pozbył się niektórych wad. Dla przykładu coraz rzadziej zdarzają się przypadki zacierania turbosprężarek w wyniku niedrożności przewodu olejowego. W zamian kierowca musi się liczyć z możliwością powstania wycieków oleju oraz standardem są przeciekające podkładki pod wtryskiwaczami. Nieszczelność układu common rail ma charakterystyczny objaw, którym jest mocno wyczuwalny zapach paliwa w kabinie. Poza tym z czasem ingerencji może wymagać układ oczyszczania spalin.

Nieco mniej popularną alternatywę dla małolitrażowego diesla stanowi jednostka 2,0 HDi o mocy 150 koni mechanicznych. Motor dużo lepiej radzi sobie z rozpędzaniem Peugeota 3008. Crossover osiąga pierwszą setkę już po 9,7 sekundy i rozwija maksymalnie 195 km/h. W cyklu miejskim większy ropniak potrafi spalić nawet 7,2 litra oleju napędowego. Poza miastem realnym do osiągnięcia wynikiem jest 4,8 litra. Motor 2,0 HDi nie jest dużo bardziej problematyczny od silnika 1,6 HDi. Mimo wszystko fani Peugeota dużo bardziej polecają mniejszego diesla. Czemu? Serwisowanie jednostki 1,6 HDi okazuje się po prostu tańsze.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane: Peugeot 3008 (2009-2016) - benzyniaki w odwrocie

Silniki benzynowe marginalnie występują pod maską używanych Peugeotów 3008. To jednak nie jest duża strata. Motory 1,6 VTi i 1,6 THP nie są bowiem wolne od wad. Jednostki zostały zbudowane we współpracy z BMW, a francusko-niemiecki zespół inżynierów nie wystrzegł się błędów. Podstawowy dotyczy wadliwego napinacza łańcucha rozrządu. Poza tym w wolnossącej wersji zdarzają się wycieki oleju oraz przypadki palenia cewek zapłonowych.

Francuzi przygotowali dla swoich klientów również pewną ciekawostkę w gamie silnikowej. W roku 2011 zadebiutował model hybrydowy. Wersja czerpie napęd ze 163-konnego, 2-litrowego diesla oraz 37-konnego agregatu elektrycznego. Co więcej, o ile jednostka spalinowa przekazuje moc na koła przednie, o tyle elektryczna porusza kołami tylnej osi. Kierowca nie powinien jednak liczyć na wysoką sprawność tak skomponowanego napędu na cztery koła. Akumulatory są małe, przez co w silniku elektrycznym szybko kończy się prąd.

Peugeot 3008 HYbrid4 przyspiesza do pierwszej setki w 8,5 sekundy. Spalanie w mieście powinno oscylować w okolicy 3,7 litra oleju napędowego. Co z awaryjnością? Ta jest wielką niewiadomą. Aut jest na rynku niezwykle mało. Ciężko zatem sporządzić racjonalnie brzmiącą listę charakterystycznych usterek.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Zobacz też: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

Używane: Peugeot 3008 (2009-2016) - Grip Control zamiast 4x4

Na czteronapęd mogą liczyć wyłącznie modele hybrydowe. W pozostałych musi wystarczyć opcjonalny system Grip Control. Ten za sprawą kontroli trakcji poprawia sposób zachowania się auta m.in. podczas jazdy na piasku i śniegu. Zawieszenie Peugeota 3008 pierwszej generacji składa się z kolumn McPhersona na przedniej i belki skrętnej na tylnej osi. Konstrukcja choć prosta, nie jest całkowicie bezawaryjna. Z czasem kierowca będzie musiał wymienić łączniki stabilizatora, tuleje i sworznie. Na szczęście elementy są stosunkowo tanie.

Dalsza część opisu używanego Peugeota 3008 na następnej stronie


Peugeot 3008 nie jest prymusem bezawaryjności. Na szczęście to nie oznacza, że poszedł w niechlubne ślady modelu 307. Usterki crossovera nie są częste i na ogół dotyczą tanich w naprawie drobiazgów w układzie elektrycznym. Z czasem posłuszeństwa odmawia klamka bagażnika, radio potrafi samoistnie zresetować ustawiania, pada mechanizm elektrycznie składanych lusterek oraz zimą zamarza silnik automatycznego hamulca ręcznego. Poza tym właściciele Peugeotów skarżą się na usterki przycisków sterowania elektryką szyb oraz ogrzewania tylnej szyby.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Zobacz też: Używana Toyota Auris (2007 – 2012) – usterki

Używane: Peugeot 3008 (2009-2016) - podsumowanie

Z punktu widzenia rynku wtórnego Peugeot 3008 ma kilka mocnych zalet. Liczba ofert sprzedaży aut jest duża, ceny startują już od 28 tysięcy złotych, a wyposażenie jest naprawdę dobre. Niejednokrotnie samochody posiadają m.in. klimatyzację automatyczną, komplet poduszek powietrznych, nawigację, a nawet wyświetlacz HUD. To jednak nie oznacza jeszcze, że 3008 pierwszej generacji można kupować w ciemno. Nabywca musi wykazać się szczególną ostrożnością. Tylko 20 procent samochodów z rynku wtórnego pochodzi z polskich salonów. A to oznacza, że historia serwisowa pozostałych 80-procent może być trudna do sprawdzenia…

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – ceny części:

  •  filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 55 zł
  • filtr paliwa - od 75 zł
  • filtr kabinowy - od 53 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 519 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 367 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 154 zł
  • tarcza hamulcowa tył - 292 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 106 zł
  • łącznik stabilizatora - od 40 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 74 zł
  • amortyzator - od 230 zł
  • sprzęgło komplet - od 913 zł
  • komplet sprzęgła z kołem dwumasowym - od 2697 zł

Silniki benzynowe:

 

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

1,2 PureTech

130 KM

11,7 s.

185 km/h

6,5/5,3

1,6 VTi

120 KM

11,8 s.

185 km/h

9,8/7,1

1,6 THP

156 KM

8,9 s.

202 km/h

9,8/7,1

Silniki Diesla:

 

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie cykl miejski/mieszany w l/100 km

1,6 HDi

109 KM

12,2 s.

180 km/h

6,5/5,1

1,6 HDi

112 KM

12,2 s.

183 km/h

6,6/5,2

1,6 HDi

115 KM

12,2 s.

183 km/h

5,8/4,8

1,6 HDi

120 KM

12,0 s.

183 km/h

4,6/4,1

2,0 HDi

150 KM

9,7 s.

195 km/h

7,2/5,7

2,0 HDi aut.

163 KM

10,2 s.

190 km/h

8,7/6,6

2,0 HDi HYbrid4

163+37 KM

8,5 s.

191 km/h

3,7/3,8

Peugeot 3008
Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – czy warto go kupić?
Peugeot
peugeot
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Peugeot 3008
Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – czy warto go kupić?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – czy warto go kupić?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – czy warto go kupić?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 3008 I (2009-2016) – czy warto go kupić?
Peugeot
peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA