Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Peugeot 508 (2010 - 2018) – co się psuje?

Kuba Brzeziński
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Peugeot 508 osiąga atrakcyjne ceny na rynku samochodów używanych. Czy kryje się z tym wątpliwa jakość, czy tylko nieufność kupujących?

Druga dekada XXI wieku przyniosła w gamie Peugeota mocną zmianę. Model 407 musiał ustąpić miejsca nowej propozycji - 508-ce. Zmodernizowane nazewnictwo miało zapowiadać odmienioną jakość oraz zawiesić pojazd pół oczka nad segmentem D. I zabieg być może okazałby się udany, gdyby nie do końca przemyślana stylizacja. Peugeot 407 urzekał ostrymi liniami, wyrazistym przodem i sportowym charakterem. W przypadku 508 francuscy projektanci postawili na stonowanie.

Bok z mocnym przetłoczeniem i tył charakterystyczny dla współczesnych Peugeotów wyglądają naprawdę dobrze. Największe wątpliwości budzi przód. Specyficzna koncepcja z reflektorami stanowiącymi wykończenie linii bocznej oraz wciśniętymi na siłę w maskę nie przypadły do gustu każdemu. Dyskusyjna uroda nie zadecydowała na szczęście o porażce auta. Sedan funkcjonuje w salonach od roku 2010, a kombi od roku 2011. W tym czasie Peugeot 508 sprzedaje się w ilości oscylującej w okolicy 120 tysięcy sztuk rocznie.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - wnętrze

Konsola centralna w Peugeocie 508 jest niezwykle prosta - chciałoby się powiedzieć, że zbyt prosta jak na segment D. To tak naprawdę zestaw pokręteł i przycisków otoczonych obłym i pozbawionym polotu plastikiem. W zamian Francuzi uporządkowali umieszczone na niej elementy i zastosowali wszelkie znane im zasady ergonomii. Na plus w porównaniu z 407-ką zapisać należy jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki w zdecydowanej większości są miękkie, dzięki czemu mogą dzielnie znosić trudy eksploatacji.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

Kabina pasażerska w Peugeocie 508 jest wystarczająco przestronna. W aucie bez najmniejszych problemów zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Do dyspozycji podróżujących się też schowki o łącznej pojemności 48 litrów oraz bagażnik, który w sedanie proponuje 473 litry. W kombi przestrzeń załadunkowa ma wartość od 518 do 1598 litrów, a modelu RXH Hybrid4 maleje do 423 litrów. Wnętrze 508-ki jest przemyślane, ale też nie pozbawione wad. Największa dotyczy klapy bagażnika w wersji sedan. Jako że inżynierowie nie pomyśleli o rynnie odprowadzającej, w deszczową pogodę po jej otwarciu do kufra leje się woda zebrana na karoserii.

Zobacz też: Używane BMW X3 E83 (2003 – 2010) – czy warto kupić?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - mistrz popularności to 2,0 HDi

W czterech na pięć przypadków Peugeot 508 opuszczał salon sprzedaży z napędem wysokoprężnym. Dzisiaj największą popularnością na rynku wtórnym cieszy się jednostka HDi o pojemności dwóch litrów. Motor występuje w dwóch wariantach - dysponującym stadem 140 oraz 163 koni mechanicznych. Wyższa moc w połączeniu z momentem obrotowym o wartości 340 Nm daje przyspieszenie do pierwszej setki w 8,6 sekundy - przeszło o sekundę szybciej niż w słabszym modelu. Jednocześnie winduje wyniki spalania w cyklu mieszanym do 4,9 litra oleju napędowego.

Dalsza część opisu używanego Peugeota 508 na następnej stronie


2-litrowy diesel zaprojektowany przez koncern PSA cieszy się dobrą opinią. Zadbane jednostki bez większych awarii pokonują między 200 a 250 tysięcy kilometrów. Przede wszystkim w silniku 2,0 HDi obsługi i wymiany wymagać będzie mokry filtr cząstek stałych. Poza tym zdarzają się usterki zaworu EGR oraz należy pamiętać o terminowej wymianie paska rozrządu.

Peugeot 508 dosyć często był również konfigurowany z mocniejszym benzyniakiem. Doładowany motor 1,6 THP oferuje 156 koni mechanicznych. Sedan rozpędza się do 100 km/h w 8,6 sekundy. W cyklu miejskim według specyfikacji producenta spala 9 litrów benzyny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo zostało określone na 6,2 litra. Konstrukcja zbudowana razem z inżynierami BMW ma pewne wady. Głównie uszkadza się w niej napinacz łańcucha rozrządu oraz mogą się pojawić wycieki oleju.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

W ofercie poza dwiema wcześniej wymienionymi jednostkami funkcjonował również wolnossący benzyniak 1,6 VTi, diesle 1,6 HDi i 2,2 HDi oraz hybryda 2,0 Hybrid4. Pierwszy z motorów nie jest ani mocny, ani oszczędny, ani trwały. Miewa problemy z łańcuchem rozrządu, wyciekami oleju i cewkami zapłonowymi. Silnik 1,6 HDi jest oszczędny, ale nieco za słaby, a dodatkowo ma opinię trwałego. 2,2 HDi jest mocny, ale w zamian spala w mieście aż 8 litrów oleju napędowego. Wersja spalinowo-elektryczna oferująca jako jedyna w gamie napęd na cztery koła marginalnie występuje na rynku wtórnym. W związku z tym ciężko powiedzieć coś więcej o jej wytrzymałości i awariach.

Zobacz też: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - zawieszenie

Przednia oś Peugeota 508 powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tylna składa się z zestawu wahaczy. Konstrukcyjnie rozwiązanie jest podobne do zastosowanego m.in. w poprzedniku. W tym jednak przypadku Francuzi postawili na sztywne nastawy. Auto dobrze trzyma się drogi, nie wychyla się w zakrętach, niestety traci na tym komfort jazdy. Elementy zastosowane w zawieszeniu 508 są trwałe. Kierowca musi pamiętać jedynie o sprawdzaniu geometrii tylnej osi. Regularne usuwanie odchyleń mocno wydłuży czas życia wahaczy.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

Mówimy o francuskiej limuzynie segmentu D. A piętą achillesową tego typu aut od lat jest wysoka awaryjność. Zasada ta na szczęście nie sprawdza się w przypadku Peugeota 508. Model nie jest wolny od wad, mimo wszystko lista usterek to raczej spis kilku drobnych niesprawności, a nie opowieść o serii koszmarów serwisowych. W samochodzie psuje się mocowanie lewej wycieraczki, szwankuje radio i kamera cofania, w zegarku bez przyczyny resetuje się godzina, a GPS może stracić połączenie z satelitą. W chwili obecnej koszty napraw 508-ki nie są wysokie. Jeżeli stan utrzyma się dalej, model zasłuży na gromkie brawa.

Za Peugeota 508 trzeba zapłacić dzisiaj minimum 32 tysiące złotych. Modele plasujące się w dolnej części przedziału cenowego w niemalże stu procentach są napędzane silnikami diesla. Co z wyposażeniem? Wśród ogłoszeń zdecydowanie królują auta pochodzące z importu, a to sprawia że standard często oznacza komplet poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację, radio z nawigacją satelitarną, podgrzewane fotele przednie i światła ksenonowe.

Zobacz też: Używany Volvo C30 (2006 - 2013) - koniec mody na kanty?

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - podsumowanie

Peugeot 508 z pewnością nie jest samochodem dla fanów motoryzacyjnych dzieł sztuki. Nie jest też modelem idealnym dla ludzi ceniących nowinki technologiczne. Kierowcy, którzy potrzebują jednak taniego w utrzymaniu i przestronnego towarzysza codziennych podróży, nie powinni czuć się zawiedzeni. Oczywiście pod warunkiem, że wcześniej uda im się kupić zadbane i regularnie serwisowane auto.

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?

Peugeot

Używane: Peugeot 508 (od 2010) - ceny części:

  • filtr oleju - od 24 zł
  • filtr powietrza - od 47 zł
  • filtr paliwa - od 28 zł
  • filtr kabinowy - od 66 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 522 zł
  • pasek rozrządu - od 153 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 155 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 134 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 87 zł
  • łącznik stabilizatora - od 41 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 71 zł
  • amortyzator - od 275 zł
  • sprzęgło komplet - od 773 zł
  • koło dwumasowe - od 1175 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 VTi

120 KM

11,5 s.

203 km/h

9,0/6,2

1,6 THP

156 KM

8,6 s.

222 km/h

9,0/6,2

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 HDi

112 KM

11,9 s.

197 km/h

5,1/4,4

1,6 HDi

115 KM

11,9 s.

197 km/h

4,9/4,2

2,0 HDi

140 KM

9,8 s.

210 km/h

6,2/4,6

2,0 HDi

163 KM

8,6 s.

226 km/h

6,7/4,9

2,2 HDi

204 KM

8,2 s.

234 km/h

8,0/5,7

2,0 Hybrid4

200 KM

8,6 s.

210 km/h

3,5/3,6

Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Używane: Peugeot 508 (od 2010) – co się psuje?
Peugeot
peugeot
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.