Kategorie

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Kuba Brzeziński
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Po latach stylizacyjnej nudy Mazda wreszcie stworzyła hatchbacka segmentu C, którzy przyciąga spojrzenia i ma świetne właściwości jezdne. Czy jednak przy okazji nie popsuła legendarnej trwałości?

Mazda 3 drugiej generacji trafiła do sprzedaży w roku 2009. Życie modelu zakończyło się cztery lata później. Stylistycznie nowy kompakt mocno przypominał poprzednika. O ile jednak projektanci skorzystali z części sprawdzonych rozwiązań, o tyle uzupełnili je mocno wyczuwalną świeżością. W ten sposób powstała bryła, która nawet dzisiaj łączy nowoczesność z dojrzałością. Z przodu Trójka sprawia wrażenie dużo większego auta, a wszystko za sprawą bocznych wlotów powietrza w zderzaku. Z tyłu ukośnie ustawione lampy nadają Mazdzie sportowego charakteru.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - dobra jakość, ciemne kolory

Ciekawie wyglądające nadwozie zostało uzupełnione wnętrzem, które może nieco rozczarować. Konsola jest oczywiście uporządkowana i spełnia wszystkie wymogi współczesnych kierowców. Mimo wszystko brakuje jej wyrazistych elementów i przytłacza czernią. Najciekawszym akcentem kabiny są zegary umieszczone w tubach. Czerwone podświetlenie dodatkowo podkreśla ich sportowy charakter. Plastiki użyte w Mazdzie nie są miękkie. Na szczęście sposób ich spasowania jest wyśmienity. Zastrzeżenia można mieć jedynie do fotela kierowcy - dosyć szybko wygniata się materiał wypełniający siedzisko.

Mazda 3 serii BL nie jest najmniejszym modelem w segmencie C. Mimo wszystko ilość przestrzeni w kabinie jest raczej przeciętna. Odczują to szczególnie wysocy pasażerowie drugiego rzędu siedzeń. W przypadku hatchbacka do dyspozycji kierowcy pozostaje kufer o pojemności 340 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1360 litrów. W sedanie istnieje możliwość zabrania na pokład 430 litrów bagażu.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - 60 proc. rynku to benzyniaki

W segmencie C przyjętą prawdą jest to, że auta używane są napędzane głównie silnikami diesla. Mazda 3 drugiej generacji z powodzeniem łamie ten trend. W japońskim kompakcie królują motory benzynowe - aż 60 procent pojazdów z drugiej ręki jest w nie wyposażonych. Szczególnie popularny jest 1,6-litrowy, 105-konny motor MZR. Jednostka jest praktycznie bezawaryjna, ma jednak dwie zasadnicze wady. Proponuje przeciętną dynamikę jazdy i potrafi być paliwożerna. W cyklu miejskim Mazda 3 1,6 MZR powinna spalić około 9 litrów paliwa. Częste korzystanie z wysokich obrotów może jednak podbić wynik nawet do 11 litrów.

A to sprawia, że lepiej skupić się na stosunkowo często spotykanym motorze 2,0 MZR. Większy benzyniak przyłącza się do ideologii zerowej liczby usterek, a ponadto dysponuje stadem 150 koni w wersji ze skrzynią automatyczną i 151 koni po połączeniu z "manualem". Tak skonfigurowana Mazda 3 osiąga pierwszą setkę po nieco ponad 10 sekundach. To wynik bardzo przyzwoity. W cyklu miejskim model wyposażony w skrzynię manualną powinien spalić około 9,5 litra benzyny.

Dalsza część opisu używanej Mazdy 3 II generacji na następnej stronie


Najpopularniejszym z diesli jest silnik 1,6 MZR CD. 116-konna jednostka rozpędza Trójkę drugiej generacji do 100 km/h w czasie 11 sekund. Jednocześnie w cyklu miejskim powinna spalać około 5,3 litra oleju napędowego. Ropniak jest zdecydowanie bardziej oszczędny od benzyniaków, niestety stanowi dużo wyższe ryzyko serwisowe. Silnik zbudowany przez PSA nie jest złą konstrukcją. Mimo wszystko z czasem może wymagać szczególnej troski. Zwłaszcza w przypadku zatkania filtra cząstek stałych, zatarcia turbosprężarki czy po pojawieniu się wycieków paliwa przez podkładki wtryskiwaczy.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

W ofercie Mazdy 3 funkcjonowały jeszcze dwie jednostki napędowe. 260-konny, 2,3-litrowy benzyniak dysponujący doładowaniem stanowi prawdziwą rzadkość. Nieco częściej - jednak przede wszystkim z importu - trafiają się modele napędzane 2,2-litrowym dieslem. Motor rozwija 150 lub 185 koni mechanicznych. Oferuje dynamikę jazdy i akceptowalne spalanie, jednak wymaga wzmożonej uwagi podczas zakupu. Silnik 2,2 MZR CD nie jest nadmiernie awaryjny - najczęściej zapycha się w nim filtr cząstek stałych i psuje zawór EGR. Mimo wszystko jeżeli zdarzy się jakaś bardziej skomplikowana awaria, koszty naprawy będą wysokie. Do japońskiego motoru dostępne są głównie drogie części oryginalne.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - typowe usterki

Druga generacja Mazdy 3 identycznie jak poprzednik bazuje na płycie podłogowej C1. A to oznacza podwoziowe powinowactwo z takimi autami, jak Ford Focus II i Volvo V40. Przednia oś japońskiego kompaktu powstała w oparciu o kolumny McPhersona. Tył korzysta z układu wielowahaczy. Choć zawieszenie jest dosyć skomplikowane, okazuje się prawie bezawaryjne. Pierwsze elementy podlegają wymianie zazwyczaj przy przebiegu przekraczającym 200 tysięcy kilometrów. Zaraz obok trwałości wartością podwozia Mazdy są wyśmienite właściwości jezdne. Auto nie buja nadwoziem w ciasnych zakrętach, a jednocześnie jest komfortowe.

Zdaniem Dekry Mazda 3 generacji BL jest jednym z najmniej awaryjnych samochodów na rynku wtórnym. Pogląd ten znajduje swoje potwierdzenie w opiniach użytkowników. Ci skarżyli się przede wszystkim na niepokojące dźwięki pojawiające się w trakcie pracy kompresora klimatyzacji. Element był jednak wymieniany na ogół jeszcze w czasie trwania gwarancji. Poza tym cechą charakterystyczną Trójki jest problem z wbiciem pierwszego przełożenia. Ponoć nie wynika on z wyeksploatowania sprzęgła, a raczej stanowi urodę mechanizmu skrzyni biegów.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Wyjątkowa trwałość Mazdy 3 może tak naprawdę wynikać z kilku czynników. Przede wszystkim model, który trafiał do Europy pochodził z japońskiej fabryki. A to stanowi gwarancję precyzji montażu i jakości części. Po drugiej konstrukcja jest stosunkowo młoda - w końcu produkcja zakończyła się w roku 2013. Tym samym większość aut nie zdążyła jeszcze pokonać dużych przebiegów.

Zobacz też: Używana Skoda Octavia II 1.4 TSI facelifting

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - podsumowanie

Mazda 3 generacji BL jest modelem całkiem popularnym na polskim rynku wtórnym. Niestety aż 92 procent pojazdów pojawiających się w ogłoszeniach pochodzi z importu. Najbardziej popularne są oczywiście hatchbacki. Sedanów jest zaledwie 12 procent. Na ogół japoński hatchback jest dobrze wyposażony. Seryjnie był bowiem wyposażany w 4 poduszki powietrzne, pakiet elektryczny, radio i klimatyzację. Topowe modele posiadają nawet podgrzewanie przednich foteli, czujniki parkowania, nawigację satelitarną i tempomat. Za Mazdę 3 II w zależności od rocznika trzeba zapłacić od 24 do nawet 40 tysięcy złotych.

Mimo iż Mazda 3 jest modelem marginalizowanym przez polskich kierowców, stanowi propozycję naprawdę godną uwagi. Auto otrzymało atrakcyjnie wyglądające nadwozie, oferuje dobry poziom wyposażenia i przede wszystkim zadbane egzemplarze ekstremalnie rzadko się psują. A to oznacza, że hatchback może być wieloletnim towarzyszem podróży.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Mazda

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - Ceny części:

  • filtr oleju - od 18 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 84 zł
  • filtr kabinowy - od 56 zł
  • łańcuch rozrządu - od 444 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 367 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 170 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 100 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 129 zł
  • łącznik stabilizatora - od 56 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 70 zł
  • amortyzator - od 130 zł
  • sprzęgło komplet - od 602 zł
  • koło dwumasowe - od 1338 zł

Silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 MZR

105 KM

12,2 s.

184 km/h

8,5/6,5

2,0 MZR

151 KM

10,4 s.

206 km/h

9,3/6,8

2,0 MZR aut.

150 KM

10,6 s.

205 km/h

10,6/7,6

2,3 MPS TURBO

260 KM

7,2 s.

250 km/h

13,2/9,6

Silniki diesla:

Silnik

Moc

Czas przyspieszenia do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,6 MZR CD

116 KM

11,0 s.

186 km/h

5,3/4,4

2,2 MZR CD

150 KM

9,2 s.

205 km/h

6,8/5,4

2,2 MZR CD

185 KM

8,2 s.

213 km/h

6,9/5,6

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Mazda
Mazda
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    26 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.