| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Po latach stylizacyjnej nudy Mazda wreszcie stworzyła hatchbacka segmentu C, którzy przyciąga spojrzenia i ma świetne właściwości jezdne. Czy jednak przy okazji nie popsuła legendarnej trwałości?

Mazda 3 drugiej generacji trafiła do sprzedaży w roku 2009. Życie modelu zakończyło się cztery lata później. Stylistycznie nowy kompakt mocno przypominał poprzednika. O ile jednak projektanci skorzystali z części sprawdzonych rozwiązań, o tyle uzupełnili je mocno wyczuwalną świeżością. W ten sposób powstała bryła, która nawet dzisiaj łączy nowoczesność z dojrzałością. Z przodu Trójka sprawia wrażenie dużo większego auta, a wszystko za sprawą bocznych wlotów powietrza w zderzaku. Z tyłu ukośnie ustawione lampy nadają Mazdzie sportowego charakteru.

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Autor: Mazda

Zobacz też: Renault Scenic II (2003-2009) - opinie użytkowników

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - dobra jakość, ciemne kolory

Ciekawie wyglądające nadwozie zostało uzupełnione wnętrzem, które może nieco rozczarować. Konsola jest oczywiście uporządkowana i spełnia wszystkie wymogi współczesnych kierowców. Mimo wszystko brakuje jej wyrazistych elementów i przytłacza czernią. Najciekawszym akcentem kabiny są zegary umieszczone w tubach. Czerwone podświetlenie dodatkowo podkreśla ich sportowy charakter. Plastiki użyte w Mazdzie nie są miękkie. Na szczęście sposób ich spasowania jest wyśmienity. Zastrzeżenia można mieć jedynie do fotela kierowcy - dosyć szybko wygniata się materiał wypełniający siedzisko.

Mazda 3 serii BL nie jest najmniejszym modelem w segmencie C. Mimo wszystko ilość przestrzeni w kabinie jest raczej przeciętna. Odczują to szczególnie wysocy pasażerowie drugiego rzędu siedzeń. W przypadku hatchbacka do dyspozycji kierowcy pozostaje kufer o pojemności 340 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1360 litrów. W sedanie istnieje możliwość zabrania na pokład 430 litrów bagażu.

Zobacz też: Volkswagen Golf IV GTI - opinie

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) - 60 proc. rynku to benzyniaki

W segmencie C przyjętą prawdą jest to, że auta używane są napędzane głównie silnikami diesla. Mazda 3 drugiej generacji z powodzeniem łamie ten trend. W japońskim kompakcie królują motory benzynowe - aż 60 procent pojazdów z drugiej ręki jest w nie wyposażonych. Szczególnie popularny jest 1,6-litrowy, 105-konny motor MZR. Jednostka jest praktycznie bezawaryjna, ma jednak dwie zasadnicze wady. Proponuje przeciętną dynamikę jazdy i potrafi być paliwożerna. W cyklu miejskim Mazda 3 1,6 MZR powinna spalić około 9 litrów paliwa. Częste korzystanie z wysokich obrotów może jednak podbić wynik nawet do 11 litrów.

A to sprawia, że lepiej skupić się na stosunkowo często spotykanym motorze 2,0 MZR. Większy benzyniak przyłącza się do ideologii zerowej liczby usterek, a ponadto dysponuje stadem 150 koni w wersji ze skrzynią automatyczną i 151 koni po połączeniu z "manualem". Tak skonfigurowana Mazda 3 osiąga pierwszą setkę po nieco ponad 10 sekundach. To wynik bardzo przyzwoity. W cyklu miejskim model wyposażony w skrzynię manualną powinien spalić około 9,5 litra benzyny.

Dalsza część opisu używanej Mazdy 3 II generacji na następnej stronie

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?
Używane: Mazda 3 II (2009-2013) – czy warto ją kupić?

Odpowiedzialność członków zarządu spółek kapitałowych79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

KG Legal

Kancelaria prawna

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »