Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 (2007 - 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Materiały prasowe Peugeot
Używany Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 to tak naprawdę francuskie wersje Mitsubishi Outlandera II. Mają podobne ceny na rynku wtórny. Jak jednak sprawdzają się w eksploatacji i czy warto je kupić?

Pierwsza dekada nowego millenium była czasem, w którym w Europie powoli zaczynały rządzić SUV-y. Francuzi z koncernu PSA dostrzegali ten trend. Z autami ze zwiększonym prześwitem mieli jednak aż dwa problemy. Po pierwsze nie posiadali zbyt dużego doświadczenia w pracach nad tego typu konstrukcjami. Po drugie brakowało im… pieniędzy! A w tej sytuacji najbezpieczniejszym wyborem był zakup gotowej technologii. I to odbyło się w ramach współpracy z Mitsubishi. Na bazie Outalndera drugiej generacji powstały dwa modele - Citroen C-Crosser i Peugeot 4007.

Współpraca była na tyle ścisła, że początkowo modele były nawet produkowane w Japonii. Z czasem ich montaż zaczął być realizowany również w Holandii, a później i Rosji. Sukces rynkowy? Tak naprawdę ciężko o nim mówić. Citroen i Peugeot były montowane w sumie przez 5 lat. W tym czasie sprzedało się niespełna 48 tysięcy sztuk C-Crossera oraz 49 tysięcy sztuk 4007. Wynik był wybitnie mizerny, szczególnie że według wstępnych prognoz PSA produkcja miała być… trzykrotnie większa! Czemu francuskie modele w przeciwieństwie do japońskiego odpowiednika nie sprzedawały się? Powodów było kilka.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - nie były to auta popularne

Po pierwsze Francuzi nie chcieli budować szerokiej palety. Właśnie dlatego oferowali w salonach głównie drogie wersje z pełnym wyposażeniem. W Mitsubishi dało się kupić model bazowy o połowę tańszy! A jako że trojaczki były prawie identyczne, prowadzący uznawali że nie ma co dopłacać za „podróbkę”. Po drugie w roku 2007 kierowcy świetnie znali Outlandera. Wiedzieli, że to konstrukcja sprawdzona i z japońskimi korzeniami. Wiedzieli też że raczej nie będzie się nadmiernie psuć. W przypadku Citroenów i Peugeotów aspekty eksploatacyjne stały się wielką niewiadomą.

Używane: Citroen C-Crosser

Używane: Citroen C-Crosser

nieznane

Kształt nadwozia używanego Peugeota 4007 i Citroena C-Crossera jest bezpośrednio przeniesiony z Outlandera drugiej generacji. To oznacza dość prostą linię boczną, dla której głównym wyznacznikiem jest trzecia szyba wspinająca się ku dachowi oraz prosty i stawiający na obłości tył. Francuzi postanowili wyróżnić swoje modele głównie za sprawą pasa przedniego. Citroen poszedł w kierunku stylizacji wyznaczonej przez model C5 - w aucie pojawiają się duże światła oraz mało wyrazisty grill. Peugeot natomiast inspirował się 407-ką. W ten sposób SUV ma tzw. „rozwrzeszczany” design przodu.

Francuskie SUV-y miały identyczną kabinę jak Japończyk!

W kabinie pasażerskiej zmian jest jeszcze mniej. Bo tak naprawdę używanego Citroena czy Peugeota odróżnia od Mitsubishi Outlandera wyłącznie… inne logo na kierownicy! Materiały wykończeniowe są identycznie twarde i nieprzyjemne w dotyku jak w japońskim odpowiedniku, a przyciski sprawiają wrażenie jakby pochodziły wprost z lat osiemdziesiątych. Na szczęście kabina SUV-ów jest dość praktyczna. Awaryjnie pasażerowie mogą skorzystać z prowizorycznej ławeczki w bagażniku, która gwarantuje dwa dodatkowe miejsca, a bagażnik może mieć 184, 441, 510 lub nawet 1686 litrów pojemności.

Paleta silnikowa używanego Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 składa się z dwóch motorów. Benzyniaka dostarczyli Japończycy, a diesla Francuzi. Pierwsza z opcji ma 2.4 litra pojemności i wolnossącą konstrukcję. 16-zaworowa jednostka typu MIVEC rozwija 170 koni mechanicznych i rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,6 sekundy. Tak, silnik zdecydowanie jest paliwożerny. W cyklu mieszanym potrzebuje blisko 10 litrów na pokonanie każdych stu kilometrów. Z drugiej strony w jego przypadku ciężko mówić o jakichkolwiek charakterystycznych usterkach. Do utrzymania jednostki w formie wystarczy regularna wymiana oleju i filtrów.

Używane: Peugeot 4007

Używane: Peugeot 4007

nieznane

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - silnik 2.2 HDI

Co z dieslem? Pod maską Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 montowany był motor 2.2 HDI o mocy na poziomie 156 koni mechanicznych. Niewątpliwą zaletą jednostki był wysoki moment obrotowy - ten sięgał 380 Nm. Z drugiej strony SUV nadal był ciężki i… paliwożerny! Średnie spalanie wynosi 7,2 litra oleju napędowego. Usterki? Francuski diesel nie jest przesadnie awaryjny. W autach eksploatowanych w mieście już po jakiś 100 - 120 tysiącach kilometrów wymiany może wymagać sprzęgło i koło dwumasowe. Poza tym filtr cząstek stałych typu mokrego wytrzymuje przeciętnie 160 - 170 tysięcy kilometrów.

Ostatnie ze zmartwień eksploatacyjnych właścicieli Peugeotów i Citroenów z silnikiem HDI dotyczy problemów z rozruchem. Jeżeli diesel odpala po dłuższym kręceniu z rozrusznikiem, może to oznaczać problemy z pompą przetłaczająca paliwo w pompie wysokiego ciśnienia. Mechanizm zużył się i nie jest w stanie wytworzyć właściwego ciśnienia w układzie. Skutek? Olej napędowy nie przepływa z filtra do układu wtryskowego. Który napęd jest popularniejszy? Zdecydowanie wysokoprężny. Benzyniaki były spotykane w śladowej ilości samochodów. Jeżeli chodzi o przekładnie, stosowany był manual lub skrzynia CVT.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - dane techniczne producenta:

Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
2.4 MIVEC 170 KM 232 Nm 9,6 s. 191 km/h 9,5
2.2 HDI 156 KM 380 Nm 9,9 s. 200 km/h 7,2

Przednie zawieszenie francuskich SUV-ów składa się z kolumn McPhersona. Tył został zbudowany w oparciu o wielowahacze. Prowadzenie? Układowi kierowniczemu brakuje precyzji, a zawieszenie sprawdza się, ale głównie przy niższych prędkościach. To zdecydowanie nie typ sportowca, ale to widać nie tylko po konstrukcji podwozia, ale i... palecie silnikowej. Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 to jednak też nie typ off-roadera. Auta posiadają elektronicznie sterowany układ AWD. Z drugiej strony nie mają zbyt dużego prześwitu. W efekcie poza utwardzonymi szlakami nietrudno o uszkodzenie auta.

Używane: Citroen C-Crosser

Używane: Citroen C-Crosser

nieznane

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - awarii prawie brak

Używany Citroen C-Crosser i Peugeot 4007 być może mają logo francuskiej marki na grillu. Japoński rodowód modeli sprawia jednak, że są niezwykle chwalone za trwałość. Raporty są wyjątkowo łagodne dla tych SUV-ów i mocno podkreślają, że jeżeli jakiekolwiek usterki trapią te auta, to w większości przypadków dotyczą zużycia elementów zawieszenia. Te na szczęście za sprawą szerokiej oferty zamienników można wymienić niskim kosztem. Drogie naprawy? Ta pojawiają się głównie w ASO. Szczególnie że ceny elementów oryginalnych bywają naprawdę kosmiczne.

Używany Peugeot 4007 i Citroen C-Crosser mają kilka zalet. To trwałe konstrukcje, które w większości przypadków są naprawdę dobrze wyposażone. Nietrudno znaleźć egzemplarz np. ze skórzaną tapicerką, automatyczną klimatyzacją czy czujnikami parkowania. Ceny? Te startują od 18 - 19 tysięcy złotych. Najdroższe egzemplarze są wyceniane nawet na 39 tysięcy złotych - w takim jednak przypadku zazwyczaj są sprzedawane przez przysalonowy komis i były do końca serwisowane w ASO. Oferta rynkowa składa się głównie z diesli. Benzyniaki występują marginalnie wśród ofert sprzedaży używanych SUV-ów z Francji.

Używane: Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - podsumowanie:

Na koniec pozostało jeszcze jedno pytanie. Czy Citroenem C-Crosser i Peugeotem 4007 warto się zainteresować na rynku wtórnym? Jak najbardziej. Obydwa modele są nieco bardziej oryginalne od Outalndera, są oferowane w ogłoszeniach sprzedaży w podobnych cenach, a do tego na ogół okazują się lepiej wyposażone. Co jednak najważniejsze, w tym samym czasie proponują dokładnie tą samą technologię i wysoką trwałość. W ten sposób stając się ciekawą opcją dla kierowcy, który poszukuje dużego, czteronapędowego auta dla rodziny.

Citroen C-Crosser, Peugeot 4007 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 8 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 93 zł
  • filtr kabinowy - od 10 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 242 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 273 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 87 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 90 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 48 zł
  • łącznik stabilizatora - od 23 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 31 zł
  • wahacz - od 94 zł
  • amortyzator - od 86 zł
  • sprzęgło komplet - od 897 zł
  • koło dwumasowe - od 1244 zł
  • zawór EGR - od 606 zł
  • filtr cząstek stałych - od 1303 zł
  • turbosprężarka - od 4323 zł

Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Citroen C-Crosser
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Używane: Peugeot 4007
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Elektryczne ciężarówki w Polsce? DHL kupiło właśnie pięć Volvo FM Electric

    Elektryczne ciężarówki w Polsce? Powoli stają się elementem drogowego krajobrazu. A zakupy DHL nie ograniczają się do pięciu Volvo FM Electric.

    Kręci nas recykling. Oponeo i druga odsłona jego akcji

    Kręci nas recykling? Oponeo ma zamiar dokładnie dziś odpalić drugą edycję swojej akcji. W jej ramach będzie sprzątać odpady i sadzić drzewa.

    Pechowy kolor samochodu, czyli kolory o największej szkodowości

    Pechowy kolor samochodu? Dziś mamy listę kolorów aut z największym ryzykiem szkody. Zestawienie jest naprawdę ciekawe.

    Continental PremiumContact 7. Nowość letnia z Niemiec

    Continental PremiumContact 7 dopracowuje kwestią trakcji na mokrej nawierzchni. Ale nie tylko! Nowy model ogumienia można zamawiać już dziś.

    Goodyear Urbanmax Commuter, czyli opona dla autobusów

    Goodyear Urbanmax Commuter to opona przeznaczona do autobusów z napędem konwencjonalnym, hybrydowym, jak i elektrycznym.

    Zakup samochodu przez internet? Trochę tak. Od sieci zaczynają się poszukiwania

    Zakup samochodu przez internet? 80 proc. nabywców nowych aut i prawie 100 proc nabywców używanych poszukiwania zaczyna w internecie.

    Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Obydwaj mają problem

    Zdał egzamin na prawo jazdy za brata. Teraz konsekwencje poniosą obydwaj. Grozić im może kara nawet do 3 lat pozbawienia wolności.

    Postęp na rynku opon. Przed jakimi wyzwaniami stoją producenci?

    Postęp na rynku opon. Bo na przestrzeni ostatnich dwóch trzech dekad zmieniły się nie tylko oczekiwania kierowców, ale i samochody.

    Polacy znowu kupują nowe auta. Rośnie ruch w salonach

    Polacy znowu kupują nowe auta. W styczniu i lutym br. odnotowano o ponad 3% więcej wizyt w salonach niż w analogicznym okresie ub.r.

    Nissan elektryczny? Japończycy mają nowy pomysł

    Nissan elektryczny? Marka będzie rozwijać e-napędy i ma na to całkowicie nowy pomysł. Chodzi o komponenty modułowe.

    Kradzież na walizkę. Jak się zabezpieczyć auto? Range Rover ma pomysł

    Kradzież na walizkę. Jak się zabezpieczyć auto? Odpowiedź może stanowić nowy Range Rover Velar i zastosowany w tym aucie system multimedialny.

    Wynajem auta w firmie to nowy kierunek rozwojowy

    Wynajem auta w firmie? Aż 42 proc. firm handlowych planuje wynajmować pojazd. A takie dane oznaczają spore przetasowanie na rynku finansowania.

    Mercedes Pagoda skończył 60 lat. Klasyk, ale ciągle w formie!

    Mercedes Pagoda skończył 60 lat. Roadster był kamieniem milowym w historii marki. Dziś stał się naprawdę pożądanym klasykiem.

    Z czego buduje się bolidy F1? To metale, ale nietypowe

    Z czego buduje się bolidy F1?  Materiały komponentów pojazdu są wybierane na podstawie ich właściwości mechanicznych i gęstości. Wyższa inżynieria!

    Produkcja wodoru. Elektroliza wody i pomysł Toyoty

    Produkcja wodoru? Elektroliza wody może stanowić odpowiedź zdaniem Toyoty. Marka zaprezentowała właśnie nowy elektrolizer.

    Jeep Gladiator i ciekawostki. 8 faktów, które sprawią że go pokochasz!

    Jeep Gladiator i ciekawostki? Nie da się go legalnie zaparkować na chodniku, ale za to ma... wyjmowany system audio. A to dopiero początek listy.

    Oszczędności na samochodzie elektrycznym w firmie

    Oszczędności na samochodzie elektrycznym w firmie. Czyli dziś zastanowimy się nad tym, ile właściwie można zyskać, kupując elektryka do firmy?

    Bridgestone dostał certyfikat SBT za ambitny cel CO2

    Bridgestone dostał certyfikat SBT. Science Based Targets oznacza ambitny cel redukcji emisji CO2 wyznaczony przez firmę do roku 2030.

    SCT w Warszawie. Nawet 20 proc. mniej emisji zanieczyszczeń

    SCT w Warszawie. Strefa powstanie. Jakie korzyści przyniesie? Według wariantu optymistycznego może obniżyć emisję zanieczyszczeń nawet o 20 proc.

    Jeep Avenger. Cena wersji benzynowej i elektrycznej w Polsce jest znana!

    Jeep Avenger. Cena nowego modelu amerykańskiej marki w Polsce będzie startować od 99 900 zł. Ile będzie kosztować elektryczny Avenger?

    Mitsubishi Outlander PHEV 2024. Nowy plug-in potwierdzony!

    Mitsubishi Outlander PHEV 2024 zostanie opracowany z myślą o europejskim rynku. Co wiadomo o nowym SUV-ie plug-in od Mitsubishi?

    Multimarkowy salon samochodowy? Grupa Bemo rozwija sieć

    Multimarkowy salon samochodowy to zaledwie pierwszy z punktów rozwoju dealerskiej Grupy Bemo na mapie Polski. Jaki jeszcze jest plan?

    Auta elektryczne: 10 tys. ładowarek w Polsce do 2025 roku

    Według prognozy do 2025 roku w Polsce może powstać 10 tysięcy punktów ładowania aut. Powodem są wymogi ustawowe, proklimatyczne postawy firm i konsumentów, a także walka o klienta ze strony marketów i galerii. Obecnie tylko co piąty obiekt handlowy posiada ładowarki.

    Opona we flocie, czyli jak eko-technologie pozwalają firmom oszczędzać?

    Opona we flocie to nie tylko sposób na dbanie o bezpieczeństwo. To też ważne narzędzie eko-oszczędności. O tym właśnie opowie w rozmowie z nami Waldemar Jarosz, Dyrektor Zarządzający Dywizją Opon Użytkowych w Goodyear w regionie Europa Wschodnia-Północ.

    Gazowiec "Lech Kaczyński" w Świnoujściu. Pierwszy z floty Grupy Orlen

    Gazowiec "Lech Kaczyński" wpłynął do Świnoujścia. - Polska jest bezpieczna, Polska jest niezależna i suwerenna energetycznie. Ani jeden procent ropy i gazu nie trafia z Rosji - powiedział w sobotę w Świnoujściu (Zachodnipomorskie) wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Saisn o pierwszej dostawie do naszego kraju LNG gazowcem z floty Grupy Orlen.