reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Volvo S80 II (2006 - 2016) - opinie i typowe usterki

Używane: Volvo S80 II (2006 - 2016) - opinie i typowe usterki

Topowa limuzyna ze Szwecji jest nieco nudna i zdecydowanie brakuje jej polotu. Z drugiej strony korzysta z benzyniaka zbudowanego przez Yamahę, posiada szereg inteligentnych systemów bezpieczeństwa i co najważniejsze, nie psuje się na każdym kroku!

Szwedzi wykorzystali targi motoryzacyjne w Genewie w roku 2006 do prezentacji drugiej odsłony topowej limuzyny. S80 jest modelem segmentu E, który powstał na płycie podłogowej stworzonej przez Forda. Platforma o oznaczeniu EUCD posłużyła wcześniej do budowy m.in. takich modeli jak Mondeo, S-Max czy Galaxy. Dwa lata po prezentacji Volvo S80, Szwedzi wprowadzili na rynek nietuzinkową wersję. Stworzyli model long, który był dedykowany Chinom. W roku 2009 limuzyna przeszła pierwszy, a w roku 2011 drugi lifting. Historia sedana Volvo trwała dekadę. W tym czasie samochód był produkowany w Szwecji, Malezji i Chinach.

Używane: Volvo S80 II - poważny zarzut to brak nowatorstwa

Nadwozie używanego Volvo S80 II łączy niezwykle charakterystyczne dla szwedzkich samochodów z początku nowego millenium przetłoczenia z mimo wszystko ogromną dawką prosty linii. Sytuacji nie poprawia fakt, że twórcy designu szwedzkiego auta poszli drogą oszczędności. Stworzyli bowiem karoserię, która w dużej mierze jest wyłącznie rozwinięciem koncepcji zaprezentowanej przez poprzednika. Wyraźnie brakuje tu nowatorstwa. Skutek? Design auta z całą pewnością nie porywa i nie rzuca się w oczy chociażby na tle takich rywali jak BMW serii 5 generacji E60 czy Citroen C6.

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Mało porywający jest jednak nie tylko design nadwozia, ale i wnętrza. W Volvo S80 II wszystko jest poprawne - poprawna ergonomia, poprawna jakość materiałów i poprawna prostota. To jednak jeszcze nie oznacza, że jedynym grzechem inżynierów była nuda. Wady sedana? Bagażnik ma tylko 480 litrów, na tylnej kanapie jest dość ciasno, wnętrze zostało słabo wyciszone, a na konsoli pojawia się zdecydowanie za dużo przycisków. Na szczęście używane S80 II ma też pewne pole do popisu, na którym rywale wypadają dość blado. I chodzi o standard bezpieczeństwa.

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 II z systemami wspierającymi kierowcę!

XXI wiek był czasem, w którym Volvo nie wystarczyło 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Oni od topowej limuzyny oczekiwali dużo więcej. Właśnie dlatego samochód mógł zostać opcjonalnie wyposażony m.in. w system Collision Mitigation Support. Układ rozpoznawał przeszkody z przodu pojazdu i po bokach (m.in. za sprawą dwóch kamer) oraz był w stanie w pełni samodzielnie zatrzymać auto w razie wykrycia zagrożenia. Asystent hamowania to jednak nie koniec. Opcją w Volvo S80 II był również np. system monitorowania martwego pola. I to wszystko w roku 2006!

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl
Volvo S80 fot. moto.wieszjak.pl

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

KANCELARIA PODATKOWA EMPIRIUM

DORADCY PODATKOWI I RADCOWIE PRAWNI

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama