REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Jest i rodzinna, i dość sportowa. Do tego Mazda CX-5 pierwszej generacji dobrze się prowadzi oraz ma asa w rękawie. Może być autem naprawdę bezawaryjnym. Czemu jednak wyłącznie może być, a nie jest? Sprawdźcie.

REKLAMA

Mazda CX-5 zadebiutowała w roku 2012. I był to ważny model w gamie japońskiej marki z kilku powodów. Po pierwsze dlatego, że wniósł do gamy pomysł na nowoczesnego SUV-a segmentu C - samochód, który w Europie czy USA był szczególnie pożądany. Po drugie CX-5 to seria innowacji. Model stał się pierwszym w historii Mazdy, który korzystał z nowej filozofii stylistycznej - KODO. Poza duszą w ruchu auto pioniersko otrzymało również napęd płynący z nowoczesnych silników Skyactiv. SUV był chętnie kupowany przez kierowców. W samej Europie roczna sprzedaż sięgała 50 - 60 tysięcy sztuk.

REKLAMA

KODO w przypadku używanej Mazdy CX-5 oznacza mniej więcej tyle, że kupujący ma do czynienia z autem prezentującym się trochę jak sportowy hatchback na szczudłach. Jest całkiem smukły, ma masę ostrych zarysów oraz dynamicznie ukształtowaną linię szyb. Tak, to typowy SUV segmentu C, a mimo wszystko nie ma nawet odrobiny toporności. Skutek? Zmieniony język stylistyczny Mazdy okazał się strzałem w dziesiątkę - samochód budził emocje i mógł się podobać. Szkoda jednak, że początkowo w tak małym stopniu przenosił się do… kabiny pasażerskiej. Tej brakowało nieco polotu.

Zobacz również: Test Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175 KM: wygląd to nie wszystko!

Używane: Mazda CX-5 KE - ergonomia raczej dyskusyjna

REKLAMA

Ciekawe akcenty? Zegary są ukryte w sportowych tubach, a kierownica jest dość mała i dobrze leży w dłoniach. Z drugiej strony konsola okazuje się zdecydowanie zbyt płaska! A to nie koniec. Pojawia się na niej za dużo przycisków i archaiczny ekran, a jakość materiałów raczej nie poraża. We wnętrzu używanej Mazdy CX-5 bez większych trudności można znaleźć np. twardy plastik. Listę problemów uzupełnia słabe wygłuszenie kabiny w modelach sprzed liftingu. Ilość przestrzeni na szczęście jest już optymalna. Autem podróżować mogą cztery dorosłe osoby. Bagażnik ma pojemność wynoszącą od 503 do nawet 1620 litrów.

Paleta silnikowa Mazdy CX-5 KE nie jest specjalnie rozbudowana. Składają się na nią trzy jednostki napędowe. Bazowa ma oznaczenie 2.0 Skyactiv-G i oferuje 160 lub 165 koni mechanicznych. W obydwu przypadkach czas sprintu do pierwszej setki trwa poniżej 10 sekund, a średnie spalanie oscyluje w granicy 7 - 8 litrów. Bazowy benzyniak ma jednak jedną, ale dość ważną zaletę - praktycznie nie psuje się! Zastosowanie przez Japończyków bezpośredniego wtrysku utrudniło np. montaż instalacji LPG. Z drugiej strony jak na razie ciężko znaleźć raporty mówiące o większych problemach z tą jednostką napędową.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mazda CX-5 2.5 lub 2.2 diesel. Czy warto?

W charakterze topowego napędu benzynowego występuje silnik 2.5 Skyactiv-G. Jednostka ma 192 konie i rozpędza SUV-a do 100 km/h w 7,8 sekundy. Motor jest łączony nie tylko z automatyczną przekładnią, ale i napędem na cztery koła. Co to oznacza? Po pierwsze najmocniejszy układ napędowy z całą pewnością nie jest oszczędny. Nawet producent deklaruje, że spala średnio powyżej 7 litrów paliwa. Po drugie dynamika też nie jest mocną jego stroną. A decyduje o tym nie tylko wolnossąca konstrukcja, ale i automat oparty o konwerter, który powolnie zmienia biegi i tonuje zapędy benzyniaka.

Zobacz również: Silnik 2.0 Skyactiv-G Mazda - awarie, problemy, opinie

Popularnym napędem w używanej Mazdzie CX-5 I jest silnik diesla 2.2 Skyactiv-D. Motor ma 150 lub 175 koni mechanicznych, oferuje dobre osiągi i potrafi być naprawdę oszczędny. Z drugiej strony warto pamiętać o tym, że jednostka jest nowoczesna. A to w połączeniu z przebiegiem przekraczającym np. 200 tysięcy kilometrów może oznaczać widmo pierwszych i kosztownych usterek osprzętu. Przykład? Komplet sprzęgła z kołem dwumasowym kosztuje w sklepie motoryzacyjnym jakieś 3 tysiące złotych. Poza tym japońskie diesle z początku produkcji (lata 2012, 2013) miewały problemy z wycierającymi się wałkami rozrządu.

Używane: Mazda CX-5 I - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
2.0 Skyactiv-G 160 KM 208 Nm 9,6 s. 197 km/h 6,6
2.0 Skyactiv-G 165 KM 210 Nm 9,2 s. 200 km/h 6,0
2.5 Skyactiv-G 192 KM 256 Nm 7,8 s. 194 km/h 7,2
2.2 Skyactiv-D 150 KM 380 Nm 9,2 s. 202 km/h 4,6
2.2 Skyactiv-D 175 KM 420 Nm 8,8 s. 207 km/h 5,2

Mazda CX-5 ma klasyczną dla tego segmentu rynku konstrukcję zawieszenia. To oznacza połączenie kolumn McPhersona z układem wielowahaczy. Napęd na cztery koła - który oczywiście nie był standardem - jest realizowane za pomocą sprzęgła wielopłytkowego, dołączającego tylną oś w razie potrzeby. Resorowanie i regularnie serwisowany układ 4x4 są praktycznie bezawaryjne. Piszemy praktycznie, bo czasami Japończykom zdarzają się drobne wpadki. Dobry przykład dotyczy głuchego stukania w zawieszeniu np. podczas wjeżdżania na krawężnik. Z czego wynika? Z wady fabrycznej - producent zastosował zbyt cienkie podkładki pod sprężynami przedniego zawieszenia.

Usterki Mazdy CX-5 - lista jest wyjątkowo krótka

Używane Mazdy CX-5 miewają problemy z haczącymi skrzyniami manualnymi czy układem elektrycznym. Znane są przypadki uszkodzenia elektrycznego sterowania lusterek czy foteli. Poza tym zdarza się, że komputer najpierw wyrzuca błąd ABS-u, a później przechodzi w tryb awaryjny. To na szczęście nic poważnego. Na ogół problem wynika bowiem z awarii czujnika pedału hamulca. Ostatnie ze zmartwień dla właścicieli dotyczy zbiornika paliwa. Ten posiada kilka komór, a połączenia między nimi mogą się zapychać. Skutek? Może się okazać, że choć w aucie jest pół baku, silnik nie będzie w stanie zassać paliwa.

Zobacz również: Używane: Mazda 6 III GJ GL (od 2012) - opinie i typowe usterki

Mazda CX-5 KE nie jest modelem mocno awaryjnym. A to wyśmienita informacja dla potencjalnych właścicieli. Czemu? Nie chodzi tylko o rzadkie wizyty w serwisie, ale przede wszystkim… wydatki! O ile ceny podstawowego serwisu japońskiego SUV-a nie są przerażające, o tyle kwoty, które warsztat policzy za ewentualne naprawy potrafią być już wysokie. A decydują o tym nie koszty robocizny, co przede wszystkim drogie części występujące często wyłącznie w postacie oryginałów.

Używana Mazda CX-5 - nie da się kupić jej tanio!

Używana Mazda CX-5 trzyma się w cenie. Za egzemplarz z początku produkcji napędzany dieslem, z pośrednim wariantem wyposażenia i posiadający przebieg oscylujący w granicy 200 tysięcy kilometrów trzeba zapłacić dziś minimum 40 tysięcy złotych. SUV czerpiący moc z silnika benzynowego stanowi wydatek oscylujący w granicy 45 tysięcy złotych, podczas gdy trzyletnia Mazda potrafi być wyceniona nawet na… 120 tysięcy złotych! W takim przypadku co prawda mówimy o topowej wersji wyposażenia, silniku benzynowym i przebiegu oscylującym w granicy 6 - 7 tysięcy kilometrów.

Używana Mazda CX-5 pierwszej generacji bez wątpienia stanowi ciekawą propozycję na rynku wtórnym. Auto jest ładne, dość przestronne i mimo wszystko okazuje się oryginalne. Może też stanowić łakomy kąsek na rynku wtórnym, jednak wyłącznie pod dwoma warunkami. Po pierwsze egzemplarz powinien być regularnie serwisowany - niekoniecznie nawet w autoryzowanej stacji Mazdy. Po drugie należy unikać aut z powypadkową historią, które były naprawiane możliwie najniższym kosztem. Bo to musi oznaczać poważne problemy dla kolejnego właściciela.

Używane: Mazda CX-5 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 28 zł
  • filtr paliwa - od 19 zł
  • filtr kabinowy - od 23 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 490 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 154 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 85 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 61 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 56 zł
  • amortyzator - od 109 zł
  • sprzęgło komplet - od 577 zł
  • koło dwumasowe - od 2066 zł

Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Używane: Mazda CX-5 I KE (2012 - 2017) - opinie i typowe usterki
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA