Kategorie

Używane: Renault Captur I (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Tomasz Korniejew
Renault Captur I jest ładny, przestronny, praktyczny i dobrze sprawdza się w mieście. I choć lista zalet brzmi zachęcająco, warto zastanowić się na ile pewnym wyborem jest zakup używanego egzemplarza.
Reklama

Na przełomie pierwszej i drugiej dekady XXI wieku Renault coraz mocniej dostrzegało rosnący potencjał crossoverów segmentu B. Rynek zapoczątkowany m.in. przez Nissana Juke znajdował coraz większą ilość zwolenników w Europie. A odpowiedzią na tą tendencję stał się koncept zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w roku 2011. Dokładnie dwa lata później Francuzi pokazali wersję produkcyjną małego auta z dużym prześwitem. I już na pierwszy rzut oka było widać, że Captur jest wzorowany na Clio czwartej generacji. Niedługo później model wszedł do produkcji. Na rynek europejski trafiały wersje składane w Hiszpanii.

Używane Renault Captur I ma naprawdę ładne nadwozie. Nie brakuje w nim dynamicznych obłości, ale i skupionego oraz nieco agresywnego przodu. Mało wyrazisty jest jedynie tył. Ciekawa sylwetka często jest łączona np. z dwukolorowym nadwoziem oraz czarny wstawkami na felgach - a to zwiększa jedynie wartość estetyczną auta. Co ważne, Captur I wygląda na większego niż jest w rzeczywistości. A do tego okazuje się bezpieczny - w teście Euro NCAP Renault zdobył pięć gwiazdek. Mały crossover był też prawdziwym hitem. W samej Europie potrafiło się sprzedaż rocznie prawie 200 tysięcy egzemplarzy!

Zobacz również: Skrzynia DSG - awarie, opinie, eksploatacja. Co musisz wiedzieć?

Renault Captur I - mały, ale… przestronny!

Mówiąc o tym, że używany Renault Captur I wygląda na większego niż jest w rzeczywistości, wcale nie mam na myśli, że wnętrze jest ciasne. Bo absolutnie nie jest. W kabinie spokojnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby. Poza tym w zależności od ustawienia tylnej kanapy bagażnik ma pojemność 377, 455 lub 1235 litrów. Capturowi ciężko odmówić funkcjonalności czy zmyślności. Kolorowe wstawki na fotelach i konsoli mocno rozświetlają wnętrze. Ciekawy jest też np. schowek na rękawiczki. Ten przyjmuje formę wysuwanej szuflady i ma pojemność aż 11 litrów - to więcej niż zgrzewka wody mineralnej!

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Wady kabiny używanego Captura I? Na początek warto wspomnieć o materiałach wykończeniowych. Tapicerki są nie do końca przyjemne w dotyku, skóra zawsze ekologiczna, a plastiki w znakomitej większości twarde. W efekcie konsola dość szybko zaczyna trzeszczeć podczas jazdy po nierównościach, a boczki drzwi rysują się. Poza tym elektroniczny prędkościomierz jest… archaiczny. Taki sposób numerycznie wyświetlanej prędkości pamięta chyba jeszcze czasy Renault Twingo pierwszej generacji. Dodatkowo na tablicy zegarów brakuje np. wskaźnika temperatury silnika. Jest jedynie kontrolka, która informuje o tym, że jednostka jest zimna.

Używane: Renault Captur I - dominuje silnik 0.9 TCe

Podczas konstruowania palety Renault Captura I Francuzi postawili przede wszystkim na benzyniaki. Oferta składała się głównie z motorów 0.9 TCe (90 KM) i 1.2 TCe (120 KM). Pod koniec produkcji - tj. w roku 2018 - do sprzedaży wkroczył też silnik 1.3 TCe (130 lub 150 KM). Bazowy benzyniak ma 3 cylindry i okazuje się dość głośny podczas jazdy na wysokich obrotach. Nie jest jednak mocno awaryjny - miewa głównie problemy z drobnymi wyciekami płynu chłodniczego. Silnik 1.2 TCe (1.2 DIG-T w Nissanie) oferuje dużo lepszą dynamikę jazdy, ale może spalać olej i… spore ilości paliwa. Motor 1.3 TCe jest dynamiczny, ale też charakteryzuje się wysokim apetytem.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Wszystkie benzyniaki spotykane pod maską używanego Renault Captura I mają jedną wspólną cechę. Mowa o rozrządzie napędzanym za pomocą trwałego łańcucha. Co z dieslami? W Capturze montowany był jeden silnik - oszczędny 1.5 dCi. Ten występował w wersji o mocy 90 i 110 koni mechanicznych. Słabszą dało się np. sparować z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną EDC. Trwałość diesla została mocno poprawiona. Wysokoprężne Renault w zasadzie nie ma większych problemów do przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów. Trwały jest nawet filtr cząstek stałych. Diesle 1.5 dCi korzystają z paska rozrządu.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Renault Captur I - dane techniczne producenta:

  • Renault Captur I - silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
0.9 TCe 90 KM 140 Nm 13,1 s. 171 km/h 5,1
1.2 TCe 120 KM 205 Nm 9,9 s. 182 km/h 5,5
1.3 TCe 130 KM 220 Nm 10,2 s. 200 km/h 5,9
1.3 TCe 150 KM 250 Nm 8,0 s. 205 km/h 5,4
  • Renault Captur I - diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.5 dCi 90 KM 220 Nm 13,1 s. 170 km/h 3,9
1.5 dCi 110 KM 260 Nm 11,3 s. 175 km/h 3,7

Podstawą do budowy Renault Captura I stał się hatchback segmentu B. A to oznacza, że razem z płytą podłogową Clio IV inżynierowie przejęli też konstrukcję zawieszenia - połączenie kolumn McPhersona i belki skrętnej. Układ jest prosty i ma dwie zalety. Po pierwsze oferuje duży prześwit, który ułatwia np. forsowanie krawężników w czasie parkowania. Po drugie nastawy są miękkie. Tak, resorowanie hałasuje podczas jazdy po nierównościach, ale w tym samym czasie dość gładko je pokonuje. Usterki? Mniej więcej co 60 - 70 tys. km trzeba wymieniać łączniki stabilizatora. Ich ceny są niskie. Dość szybko zużywają się też sworznie wahaczy.

Zobacz również: Silnik 1.2 DIG-T Nissan - awarie, problemy, opinie

Używane: Renault Captur I - usterki nie tworzą długiej listy

Pomijając drobiazgi w silnikach i zawieszeniu, Renault Captur I nie jest autem mocno problematycznym. W opiniach użytkowników można bowiem znaleźć zapiski mówiące głównie o drobnych niesprawnościach układu elektrycznego. Przykłady? Mogą zawiesić się zegary, bez wyraźnej przyczyny świeci się czasami kontrolka airbagu oraz znane są przypadki wibrowania wentylatora chłodnicy. Usterki nie są jednak ani zasadnicze, ani trudne w usunięciu, ani nie wymagają większych nakładów finansowych. Dość szybko powinien poradzić sobie z nimi praktycznie każdy elektronik samochodowy.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Renault Captur I jest popularny na rynku wtórnym. Najczęściej auta są napędzane 3-cylindrowym silnikiem 0.9 TCe. Ceny używanych egzemplarzy startują od 30 tysięcy złotych. W dolnej części przedziału cenowego trafiają się różne modele - część ma silnik benzynowy i przebieg na poziomie 70 - 80 ty. km, a część jednostkę diesla i 150 tys. km na liczniku. Zdarzają się zarówno wersje bazowe z kołpakami zamiast alusów, jak i modele bogato wyposażone z dwukolorowym nadwoziem, nawigacją satelitarną i ekologiczną skórą na fotelach. Captury I rzadko trafiały do flot. To auta kupowane głównie na prywatny użytek.

Używane: Renault Captur I - podsumowanie:

Jak podsumować francuskiego crossovera segmentu B? To małe wielkie auto, które okazuje się praktyczne i funkcjonalne, a do tego dobrze wygląda i jeszcze lepiej… starzeje się. Skutek? Renault Captur I może być naprawdę rozchwytywany na rynku wtórnym. Szczególnie że używane egzemplarze potrafią mieć atrakcyjną cenę. Na co uważać podczas zakupu? Głównie na modele z powypadkową historią - często są naprawiane po kosztach, a to wygeneruje serię problemów serwisowych.

Renault Captur I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 26 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 14 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 187 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 247 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 88 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 73 zł
  • szczęka hamulcowa - od 67 zł
  • bęben hamulcowy - od 444 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 50 zł
  • amortyzator - od 140 zł
  • sprzęgło komplet - od 365 zł
  • koło dwumasowe - od 1699 zł
  • zawór EGR - od 613 zł
  • turbosprężarka - od 2794 zł

Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Tomasz Korniejew
Test Renault Captur 1.5 dCi 90 KM man.
Tomasz Korniejew
Renault Captur - deska rozdzielcza
Renault
Bagażnik renault Captur ma regularny kształt i objętość od 377 do 455 l w zależności od przesunięcia tylnej kanapy.
Tomasz Korniejew
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    16 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...