reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Citroen DS 5 (2011 - 2018) - oponie i typowe usterki

Używane: Citroen DS 5 (2011 - 2018) - oponie i typowe usterki

Jego nadwozie było inspirowane Concordem i bez wątpienia jest awangardowym dodatkiem motoryzacyjnym. Czy jednak oryginalny znaczy atrakcyjny? Zobaczmy jak starzeje się używany Citroen DS5.

Używane: Citroen DS 5 - dane techniczne producenta:

  • Citroen DS5 - silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.6 THP 156 KM 240 Nm 9,7 s. 202 km/h 7,1
1.6 THP 200 KM 275 Nm 8,2 s. 235 km/h 6,7
  • Citroen DS5 - diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.6 HDI 112 KM 270 Nm 12,4 s. 191 km/h 4,8
1.6 HDI 120 KM 300 Nm 11,7 s. 191 km/h 3,9
2.0 HDI 150 KM 370 Nm 9,8 s. 210 km/h 4,0
2.0 HDI 163 KM 340 Nm 8,8 s. 215 km/h 4,9
2.0 HDI 180 KM 400 Nm 9,2 s. 220 km/h 4,5
2.0 HDI Hybrid4 200 KM brak danych 8,6 s. 211 km/h 3.9

Modelem DS5 Citroen chciał pokazać, że wraca do korzeni. I stylizacja auta rzeczywiście jest awangardowa i rzucająca się w oczy. To samo nie dotyczyło jednak zawieszenia. Bo wizytówka francuskiej marki - układ hydropneumatyczny - nie był dostępny nawet na liście opcji! W zamian Francuzi postawili na kolumny McPhersona na przedniej i… belkę skrętną na tylnej osi. Zawieszenie ma archaiczną konstrukcję i w opinii kierowców nie sprawdza się najlepiej. Okazuje się niezwykle sztywne. I być może to nie byłoby takie złe - w końcu było w stanie potęgować sportowy potencjał modelu. Tak się jednak nie stało.

Używane: Citroen DS 5 - zawieszenie twarde, a układ kierowniczy nieczuły!

Twarde zawieszenie w DS5 nie ma całkowicie sensu z uwagi na dwa elementy. Pierwszym jest mało precyzyjny i zbyt mocno wspomagany - a przez to nieczuły - układu kierowniczego. Drugim okazuje się głośna praca elementów zawieszenia. Resorowanie używanego Citroena DS5 mimo wszystko ma pewne zalety. A te dotyczą głównie jego trwałości. Ciężko znaleźć doniesienia mówiące o tym, że któryś z elementów resorowania zużył się przedwcześnie. Poza tym nawet jeżeli konieczna będzie wymiana łącznika, drążka czy tulei, ceny części zamiennych z uwagi na prostotę konstrukcji są naprawdę niskie.

Używany Citroen DS5 nie jest autem specjalnie awaryjnym. W końcu początek drugiej dekady XXI weku jest czasem, w którym Francuzi dysponowali już całkiem trwałą technologią. Auta nie psują się na każdym kroku, mimo wszystko są elementy na które kierowcy dość często narzekają. Przykład? Ten dotyczy systemu multimedialnego - radia, które działa z opóźnieniem, wieszającego się ekranu i słabej nawigacji satelitarnej. Czy to jednak zasadnicza usterka? To raczej uroda DS-a.

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Citroen DS5
Citroen DS5

Citroen DS5
Citroen DS5

Citroen DS5
Citroen DS5

Citroen DS5
Citroen DS5

Citroen DS5
Citroen DS5

Citroen DS5
Citroen DS5

Dokumentacja kadrowa. Zasady prowadzenia i przechowywania79.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Sylwia Wajda

Księgowa, właścicielka biura rachunkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama