Kategorie

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Japończycy starali się stworzyć modną Micrę K13. Niestety coś podczas prac projektowych poszło nie tak… Na szczęście braki stylistyczne są jedynymi, na które narzekać mogą właściciele Nissanów.

Nissan Micra K13 wszedł do sprzedaży w pierwszej połowie roku 2010 - zaraz po oficjalnej prezentacji w Europie podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Podstawą do prac nad modelem stała się platforma Type-V - czyli dokładnie ta sama, która pojawiła się w poprzedniku. Jeżeli chodzi o stylizację, projektanci otrzymali dość proste założenia. Mieli zbudować pojazd, który nie będzie miał… płci! Z drugiej strony nadwozie hatchbacka powinno być i stylowe, i eleganckie. Jak skończyły się zabiegi? Skutek jest - delikatnie mówiąc - przeciętny. Nadwozie jest obłe, ale mało wyraziste. Czerpie kształt z poprzednika, ale uzupełnia go potężną porcją nudy.

Używane: Nissan Micra K13 - oszczędność masy była priorytetem

Gdyby kierowca nie mógł np. skonfigurować Micry K13 z groszkowym kolorem nadwozia, śmiem twierdzić że ten samochód stałby się przezroczysty w dużym mieście! A to spora wada we współczesnym segmencie B. Po nadwoziu nie widać specjalnego zaawansowania. Najważniejsze rozwiązania są jednak niewidoczne. Projektanci mocno pracowali nad oporami powietrza. Ich priorytetem stała się też oszczędność masy. Bazowa wersja używanego Nissana Micry K13 waży nieco ponad 900 kilogramów. A to zasługa m.in. lekkich paneli, które zostały wstawione w okolicach dachu.

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Nudne nadwozie zwiastuje jeszcze nudniejszą kabinę pasażerską. We wnętrzu Micry panuje wszechobecna czerń. Nie najlepiej prezentuje się też konsola centralna. Ta składa się w dużej mierze z gładkiego i twardego plastiku, który gdzieniegdzie został poprzecinany serią niewielkich i ograniczających ergonomię przycisków odpowiedzialnych np. za sterowanie nawiewami. Co ciekawe, w topowych wersjach pojawia się m.in. nawigacja satelitarna i kolorowy ekran. Używany Nissan Micra K13 ma krótką i po prostu ciasną kabinę pasażerską - fotele mają wysokie siedziska. Bagażnik? Kufer mieści od 265 do 1132 litrów.

Zobacz również: Test Nissan Micra 1.2 12V 80 KM Tekna: do miasta jak znalazł!

Używane: Nissan Micra K13 - ma tylko 3 cylindry

Nissan Micra K13 otrzymał do napędu silnik benzynowy nowego typu. Jednostka o oznaczeniu HR12DE ma 1.2-litra pojemności, ale dysponuje tylko 3 cylindrami. Moc? Ta sięga 80 koni mechanicznych i sprawia, że hatchback osiąga pierwszą setkę w niespełna 14 sekund. Motor ma akceptowalną kulturę pracy, a do tego powinien być oszczędny. Oficjalne dane producenta wskazują, że średnie spalanie benzyniaka nie powinno przekroczyć 5 litrów paliwa na każde sto kilometrów. W rok po premierze do oferty dołączył doładowany wariant 1.2 DIG-S. W jego przypadku oznaczenie silnika to HR12DDR.

Mocniejszy wariant ma 98 koni mechanicznych. Skok nie jest znaczący, ale znaczące są różnice technologiczne. O ile jednostka 1.2 12v korzysta z wtrysku wielopunktowego typu MPI, o tyle tu standardem stał się wtrysk bezpośredni. Poza tym pojawił się kompresor, a dodatkowo jednostka pracuje w cyklu Millera. Skutek? Wszystkie zabiegi złożone w całość gwarantują zdaniem Nissana jeszcze niższe spalanie - tu średnio wynosi ono tylko 4,3 litra. Bardzo ważne jest to, że obydwie wersje benzyniaka charakteryzują się wysokim wskaźnikiem trwałości. Regularnie serwisowane praktycznie nie mają słabych punktów czy charakterystycznych usterek. Rozrząd w ich przypadku jest napędzany za pomocą trwałego łańcucha.

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Używane: Nissan Micra K13 - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.2 R3 HR12DE 80 KM 110 Nm 13,7 s. 170 km/h 5,0
1.2 R3 HR12DDR 98 KM 147 Nm 11,3 s. 183 km/h 4,3

Zobacz również: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Używany Nissan Micra K13 to przedstawiciel segmentu B. A to oznacza, że inżynierowie nie stosowali wyrafinowanych rozwiązań w kwestii konstrukcji zawieszenia. Przednie resorowanie opiera się na kolumnach McPhersona. Tył z kolei pracuje za sprawą belki skrętnej. Micra stawia na komfort, przy czym dość głośno tłumi nierówności. Układ zawieszenia jest trwały. Jeżeli jednak auto jeździ po nawierzchniach niskiej jakości, po pokonaniu przeszło 100 tysięcy kilometrów mogą zacząć stukać np. łączniki stabilizatora. Te są na szczęście bardzo tanie w wymianie.

Używane: Nissan Micra K13 - awarie nie będą częste!

Jak na razie ciężko znaleźć informacje dotyczące zasadniczych awarii występujących w używanym Nissanie Micra K13. Po części dlatego, że auto nigdy nie stało się hitem sprzedaży w Europie, a po części dlatego, że jest konstrukcją stosunkowo prostą. Przyszłościowo zawodzić mogą przede wszystkim dwa elementy. Podstawowym jest oczywiście układ elektryczny - mogą zdarzyć się drobne zwarcia, które spowodują np. niesprawność jednej z lamp. Poza tym punktem zapalnym może się stać skrzynia CVT - jeżeli w taką auto było wyposażone. Uszkadza się w niej np. sterowanie, a wtedy naprawa usterki robi się droga.

Używany Nissan Micra K13 ma już dekadę. A to oznacza, że ceny używanych modeli dość mocno stopniały. Za egzemplarz z drugiej ręki ciężko zapłacić mniej niż 14 tysięcy złotych. Za tą kwotę kupujący otrzyma albo auto z importu z niepewną historią, albo model z polskiego salonu, dużym przebiegiem i pewnie poflotową historią (tak, Nissany były chętnie kupowane przez firmy!). Podczas zakupu Micry K13 lepiej założyć budżet na poziomie jakiś 16 tysięcy złotych, przy czym samochody z końca produkcji mogą być wycenione przez obecnych właścicieli nawet na 34 tysiące złotych.

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki

Używane: Nissan Micra K13 - podsumowanie:

Używany Nissan Micra K13 z całą pewnością nie jest autem ładnym, z całą pewnością nie ma też ciekawego wnętrza. Wszystko jednak wskazuje na to, że to właściwie jedyne zmartwienia, które są postawione przed właścicielami hatchbacków segmentu B z Japonii w czasie eksploatacji. To trwałe auta, które poza regularnym serwisem raczej nie wymagają większych ingerencji mechanika. A to oznacza, że marka powróciła do korzeni - znowu wyprodukowała Micrę, która choć nie do końca ładna, okazuje się naprawdę trwała.

Zobacz również: Nissan Micra inspiracją dla czeskiego projektanta sztuki użytkowej

Używane: Nissan Micra K13 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 14 zł
  • filtr kabinowy - od 15 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 505 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 296 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 97 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • szczęki hamulcowe - od 77 zł
  • bęben hamulcowy - od 176 zł
  • łącznik stabilizatora - od 43 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 36 zł
  • amortyzator - od 94 zł
  • sprzęgło komplet - od 347 zł

Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Używane: Nissan Micra K13 (2010 - 2016) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Nissan
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    20 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.

    Zakup uszkodzonego samochodu: 1/3 używek po szkodzie

    Zakup uszkodzonego samochodu? W 2019 roku 1/3 aut na rynku wtórnym miała odnotowaną szkodę. Obecnie odsetek ten zbliża się do połowy.

    Ford Kuga I 2.0 TDCI: Super Użytkowy Vóz

    Dobry SUV musi ładnie wyglądać, być przestronny i oferować poprawne osiągi połączone z niskim spalaniem. To wszystko oferuje Ford Kuga I.

    Toyota RAV4 Adventure: czarne akcenty i napęd 4x4 w standardzie

    Toyota RAV4 Adventure - japoński SUV doczekał się nowej wersji specjalnej. Auto wyróżniają czarne akcenty, srebrny dach i napęd AWD-i w standardzie.

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek. Czy to dobry pomysł?

    Zakaz wyprzedzania się dla ciężarówek - to nowy postulat kierowców. Tylko czy odebranie tej możliwości kierowcom TIR-ów to dobry pomysł?

    Toyota Avensis II: japoński dziadkowóz

    Stereotypowy emeryt wybiera Mercedesa. Właśnie. Stereotypowy. Starsi ludzie wbrew stereotypom równie chętnie sięgają po Toyotę.

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022?

    Czy trzeba zmieniać tablice rejestracyjne po zakupie auta 2022? No i tu chyba mamy dobrą informację dla kierowców...

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina?

    Wtargnięcie pieszego na pasy: czyja wina? To ważne pytanie w kontekście nowych przepisów, które obowiązują przed pasami od czerwca 2021 r.

    Wymiana jednej opony? Ubezpieczyciel musi zapłacić za dwie

    Wymiana jednej opony? To częsta propozycja w przypadku polis na ogumienie. Takie rozwiązanie nie ma sensu z punktu widzenia bezpieczeństwa.

    Renault Megane I: raz na wozie, raz pod wozem

    Renault Megane I generacji to samochód bez wątpienia udany, ale borykający się z kilkoma problemami. Starość tego samochodu bywa bardzo różna.

    Test: Audi S3 Limousine - 4,8 s. do setki w kompakcie!

    Test Audi S3 pokazał jedno. To wilk w owczej skórze. Bo choć nadwozie nie wygląda przesadnie agresywne. Układ napędowy już jest agresywny.

    Opel Astra F: używany hit po trzech dekadach na drogach

    Opel Astra F została zaprezentowana 30 lat temu. To od niej zaczął się sukces mierzony dziś 15 milionami sztuk. Co warto wiedzieć o używanym Oplu?

    Stacje ładowania: dogonimy Niemców dopiero po 2150 roku

    Stacje ładowania samochodów elektrycznych w Polsce nie powstają zbyt dynamicznie. A to prowadzi do wniosku, że Niemcy są o 130 lat do przodu.

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak to problemy produkcyjne

    Półprzewodniki w samochodzie: ich brak hamuje produkcję aut, a niska produkcja musi oznaczać niższy poziom sprzedaży. Co dalej?

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. II część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć kolejnych propozycji.

    Cupra elektryczna? Wyłącznie elektryczna do 2030 roku!

    Cupra elektryczna? Tak, wszystko wskazuje na to, że piekło właśnie zamarzło. Rasowa, hiszpańska marka skupi się bowiem na e-napędach...

    Wyprzedzanie w tunelu. Co na to przepisy?

    Wyprzedzanie w tunelu: czy jest dozwolone, a jak tak to gdzie? Jak jest zabronione, to jaki grozi za nie mandat? Oto kompendium wiedzy.

    Auto dla studenta do 10 tys. zł. I część zestawienia

    Auto dla studenta do 10 tys. zł, bo choć budżet może wydawać się skromny, rynek wtórny daje ogromny wybór. Dziś pięć pierwszych propozycji.

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna?

    Czy nieopłacona polisa OC jest ważna? To zależy od tego czy kierowca nie wpłacił nawet złotówki tytułem OC, czy np. nie opłacił jednej z rat.

    Aplikacja Na Wypadek, czyli czy sprawca ma ważne OC?

    Aplikacja Na Wypadek została stworzona przez UFG. Pozwala sprawdzić czy w danym momencie auto sprawcy wypadku ma ważne OC.

    SERES w Polsce. Elektryczny SUV z Chin debiutuje

    SERES w Polsce, czyli nowa marka wkracza nad Wisłę z ofertą wysokiej jakości elektrycznych SUV-ów w atrakcyjnych cenach. Na początek SERES 3.