REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Francuski hatchback jest sympatyczny i uśmiechnięty. Tylko czy piętno technologii Renault nie sprawia, że używane Twingo II psuje się na każdym kroku? Kupujący mogą być spokojni!

Wersja studyjna Renault Twingo II została zaprezentowana w roku 2006 podczas paryskich targów motoryzacyjnych. I jako że Francuzi nie chcieli zwlekać z premierą drogowego wariantu auta, ten pokazał się światu już pół roku później - podczas Auto Show w Genewie. Ważnym elementem przemiany Twingo była nowa koncepcja. Poprzednik miał nadwozie oparte o jedną bryłę. W drugiej generacji pojawiły się dwie. Poza tym choć w tamtym czasie Renault szło w stronę mocno specyficznej stylizacji, Twingo II wygląda naprawdę fajnie. Hatchback jest nowoczesny i… uśmiechnięty.

REKLAMA

Używane: Renault Twingo II - płyta z segmentu B

Tak, bez wątpienia ma trochę za duże oczy. To jednak jeden z tych aspektów stylizacji, który miał adresować model przede wszystkim do damskiej części zmotoryzowanych. Poza tym nadwozie używanego Twingo II świetnie wygląda w mieście, jest modne nawet dziś i ma bardzo kompaktowe rozmiary, które ułatwiają manewrowanie. Z drugiej strony Francuzi dobrze dysponowali przestrzenią. W efekcie kabina wcale nie jest taka ciasna - szczególnie że podstawą do prac nad modelem stała się platforma segmentu B. Renault spokojnie podróżować może nawet czterech dorosłych pasażerów.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Renault

Materiały prasowe Renault

Tylna kanapa? W przypadku używanego Twingo ciężko o niej mówić. Inżynierowie zamiast jednej „ławeczki” zastosowali dwa oddzielne fotele. Te są przesuwane i dają możliwość sterowania pojemnością bagażnika. Maksymalnie odsunięte siedziska sprawiają, że pojemność kufra maleje do 165 litrów. Można ją jednak powiększyć do 275 litrów - a po złożeniu foteli nawet 959 litrów. Konsola używanego Renault Twingo II prezentuje się nowocześnie. Projektanci pomieszali na niej elementy znane z Clio III, z elementami znanymi z Megane II. Pojawiają się charakterystyczne i podświetlone na pomarańczowo ekrany monochromatyczne czy masywna kierownica.

Zobacz również: Używany Renault Clio III (2005 - 2012) - "mieszczuch" z ambicjami

Używane: Renault Twingo II - e-zegary i… barometr!

REKLAMA

Zegary identycznie jak w poprzedniku zostały umieszczone na środku konsoli centralnej. Przed oczami kierowcy używanego Renault Twingo drugiej generacji w niektórych wersjach wyrasta wyłącznie niewielki obrotomierz. Ten prezentuje się trochę jak analogowy barometr. I francuski hatchback ma jeszcze jedną zaletę. Oferuje dobrą widoczność za sprawą dużego przeszklenia nadwozia. Co z materiałami wykończeniowymi? Auto pochodzi z segmentu A. Nie ma się zatem co dziwić, że plastiki są twarde, a jako że jakość ich spasowania należy ocenić raczej przeciętnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Paletę silnikową używanego Renault Twingo II otwiera jednostka 1.2 8v. 8-zaworowy benzyniak to obraz tytanicznej wręcz trwałości. Konstrukcja jest na tyle prosta, że prawie nie ma się co w niej zepsuć. Niestety motor ma też pewną wadę. A ta dotyczy faktu, że dysponuje stadem zaledwie 60 koni mechanicznych. Skutek? Sprint do pierwszej setki trwa aż 15 sekund! Lepszym wyborem jest zatem 16-zaworowa i 75-konna, ewentualnie doładowana i 100-konna wersja benzyniaka 1.2. Awaryjność? W ich przypadku listę potencjalnych usterek rozszerzyć można głównie o drobne i tanie w usunięciu wycieki oleju lub problemy z cewkami zapłonowymi.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Renault

Materiały prasowe Renault

Używane: Renault Twingo II - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
1.2 8v 60 KM 93 Nm 15,0 s. 154 km/h 5,5
1.2 16v 75 KM 107 Nm 12,0 s. 170 km/h 5,7
1.2 TCe 100 KM 145 Nm 9,8 s. 189 km/h 5,9
1.6 16v RS 133 KM 160 Nm 8,7 s. 201 km/h 7,0
1.5 dCi 65 KM 160 Nm 14,9 s. 164 km/h 4,3
1.5 dCi 85 KM 200 Nm 11,2 s. 185 km/h 3,4

Koniec pierwszej dekady XXI wieku był czasem, w którym Renault stawiało na wersje sportowe. Nie inaczej stało się także w przypadku Renault Twingo II. Modele RS były napędzane wolnossącym benzyniakiem 1.6 16v. Motor oferował 133 konie mechaniczne mocy i rozpędzał pojazd do pierwszej setki już w 8,7 sekundy. Poza tym sportowe Twingo miało często... niesamowicie wyglądające białe pasy na nadwoziu! Mały zabijaka pojawił się nawet w Top Gear. Jeremy Clarkson jeździł mini-RS-em po ulicach Belfastu. Choć auto wylądowało ostatnie w oceanie zamiast na pokładzie promu, dziennikarz bardzo pozytywnie ocenił wrażenia z jazdy.

Zobacz również: Silnik 1.2 16v D4F Renault - awarie, problemy, opinie

Używane: Renault Twingo II - diesel byłby dobry, gdyby nie…

REKLAMA

Francuzi przygotowali też alternatywę dla silników benzynowych. W tej roli w gamie pojawił się świetnie znany diesel 1.5 dCi. Początkowo motor oferował cherlawe 65 koni mechanicznych. Z czasem w ofercie zagościła wersja 85-konna. Ropniak nie jest popularny pod maską używanego Renault Twingo II. Ilość egzemplarzy jest ograniczona, a te które już pojawiają się, na ogół mają wysokie przebiegi. I fakt ten ma duże znaczenie. Choć te wersje diesla nie mają już tak dużych problemów z panewkami, z uwagi na wyeksploatowanie i tak mogą wymagać od kierowcy kosztownej uwagi dotyczącej wtrysków czy układu doładowania.

Segment A rządzi się jedną zasadą. A ta dotyczy technologicznej prostoty! Takie właśnie jest zawieszenie używanego Renault Twingo II. Przednią oś resorują kolumny McPhserona. Tył pracuje za sprawą belki skrętnej. Nastawy? Te są zdecydowanie miękkie i komfortowe - poza wersją RS oczywiście, która ma sztywniej pracujące podwozie. Co więcej, resorowanie cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. To raczej trwały układ, w którym nawet jeżeli wymiany będzie wymagać jeden z łączników czy jedna z tulei, ceny części zamiennych i pomocy mechanika okażą się niskie.

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Renault

Materiały prasowe Renault

Używane: Renault Twingo II - awarie małego Francuza?

Produkcja Renault Twingo II została powierzona francuskiemu zakładowi zlokalizowanemu na Słowenii. I trzeba przyznać, że jego pracownicy wykonali kawał dobrej roboty. Auta są złożone dość solidnie, przez co dziś nie psują się na każdym kroku. Twingo w przeciwieństwie do Megane II nie jest też komputerowozem. Co mimo wszystko może się popsuć? Trafiają się drobne usterki dotyczące elektrycznej regulacji szyb czy silnika wycieraczek, a elementy cierne układu hamulcowego szybko wymagają wymiany. Najdroższy problem dotyczy zautomatyzowanej skrzyni Quickshift. Pada w niej hydraulika, a moduł sterujący jest dostępny tylko w ASO za równowartość 6 - 7 tysięcy złotych.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Za używane Renault Twingo drugiej generacji trzeba dziś zapłacić co najmniej 6 tysięcy złotych. W tej cenie znalazłem np. egzemplarz z początku produkcji, z żółtym lakierem, benzyniakiem 1.2 i przebiegiem na poziomie 70 tysięcy kilometrów. Do najtańszego diesla trzeba dopłacić jakiś tysiąc złotych, podczas gdy sportowe RS-y są wyceniane na 16 - 19 tysięcy złotych. Warto w tym momencie zaznaczyć, że najmocniejsze Twingo jest prawdziwą rzadkością na rynku wtórnym. Wśród ogłoszeń dodanych z Polski, widziałem tylko cztery takie auta.

Używane: Renault Twingo II - podsumowanie:

Kierowca poszukujący taniego i ładnego auta do miasta, na poważnie powinien rozpatrzyć kandydaturę używanego Renault Twingo II. Powody? Na tle rywali jest zaskakująco przestronny, ma miłą twarz, może być świetnie wyposażony, a do tego w palecie pojawia się nawet wersja ze sportowym RS-pazurem! Dodatkowo choć auto ma francuski rodowód i czerpie garściami technologię np. z Clio, nie jest typowym Francuzem pod względem awaryjności. Psuje się rzadko, a usterki na ogół dotyczą tanich w naprawie drobiazgów.

Zobacz również: Renault 1.6 16v K4M - awarie, problemy, opinie

Używane: Renault Twingo II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 16 zł
  • filtr paliwa - od 36 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 142 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 73 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 65 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 44 zł
  • szczęki hamulcowe - od 63 zł
  • bęben hamulcowy - od 228 zł
  • łącznik stabilizatora - od 21 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 21 zł
  • amortyzator - od 119 zł
  • sprzęgło komplet - od 180 zł
  • zawór EGR - od 424 zł

Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Używane: Renault Twingo II (2007 - 2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Renault
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA