Kategorie

Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
W salonie za dobrze wyposażony model trzeba było zapłacić 200 tysięcy złotych. Dziś to samo auto można mieć za jedną dziesiątą tej sumy. Czy jednak ta promocja nie ma czasem jakiejś gwiazdki?

Citroen C5 drugiej generacji został zaprezentowany w roku 2007. I już wtedy było wiadomo, że francuscy styliści po niezbyt atrakcyjnym poprzedniku, wrócili do pełni formy. C-piątka prezentuje się i nowocześnie, i dynamicznie, i elegancko. Auto zwraca na siebie uwagę na ulicy i ma kilka smaczków stylistycznych. Przykład? Idealny stanowi tylna szyba, która została wyprofilowana. Element prezentuje się efektownie, a do tego zdaniem projektantów z Francji ma zastosowanie praktyczne. Taki kształt sprawia, że szyba łatwiej czyści się pod wpływem siły opływającego nadwozie powietrza.

Używane: Citroen C5 II - przestrzeń i… kilka wad

We wnętrzu urzekają mięsiste i obszerne fotele, duża ilość miejsca oraz atmosfera. Kabina pasażerska Citroena C5 II robi wrażenie eleganckiej i luksusowej. Jeżeli chodzi o kolejne zalety, francuski sedan zabiera na pokład 467 litrów bagażu. W przypadku kombi przestrzeń załadunkowa wynosi od 533 do 1490 litrów. Wady? Pierwszą jest zdecydowanie zbyt duża ilość przycisków na konsoli. Kierowca może poczuć się nimi przytłoczony! Takie były jednak Citroeny z końca pierwszej dekady XXI wieku. Po drugie twórcy Citroena mogli postawić na niego lepszej jakości materiały. A tak po pokonaniu już 100 tysięcy kilometrów może się złuszczyć skóra na kierownicy.

Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Paleta silnikowa używanego Citroena C5 II składa się z kilku naprawdę dobrych benzyniaków. Bo choć motory 1.8 16v i 2.0 16v są raczej cherlawe, latami jeżdżą bezawaryjnie. Wysoka trwałość dotyczy też topowej jednostki - 3.0 V6. Francuska, widlasta szóstka nie ma przesadnej ilości mocy - oferuje tylko 211 koni mechanicznych. Do tego może spalić w mieście nawet 13 - 14 litrów paliwa. Z drugiej strony brzmi naprawdę pięknie. Co z jednostką 1.6 THP? To efekt romansu Citroena i BMW. Nowoczesny benzyniak ma 156 koni i rozpędza C5 do pierwszej setki w 8,6 sekundy. Niestety ma kosztowne problemy z łańcuchem rozrządu.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,6 THP PSA/BMW

Używane: Citroen C5 II - diesle też godne uwagi

Co z dieslami? Najpopularniejsze w gamie były dwa - 1.6 HDI i 2.0 HDI. Pierwszy ma zdecydowanie za mało mocy - tylko 109 koni mechanicznych, a do tego problemy z niedrożnym kanałem doprowadzającym olej do turbosprężarki. Zdecydowanie lepszym wyborem jest zatem używany Citroen C5 2.0 HDI. Wersja 140- i 163-konna będzie oczywiście miała problemy z osprzętem. Te jednak nasilają się głównie po przekroczeniu przebiegu na poziomie 300 tysięcy kilometrów. Wcześniej pada głównie koło pasowe na wale korbowym, a to oznacza że do utrzymania motoru w formie wystarczy dobrej jakości paliwo i regularny serwis.

Zobacz również: Diesel 1.6 hdi: przewód olejowy turbiny do wymiany?

Podwójnie doładowana wersja diesla 2.2 HDI o mocy 170 i 204 koni jest bardziej skomplikowana, a więc niesie ze sobą ryzyko droższych w usunięciu usterek. Poza tym dość często w tym motorze zdarzają się problemy z wtryskiwaczami, czujnikami turbosprężarek czy sterownikiem silnika. Wyższy wskaźnik problematyczności dotyczy też używanego Citroena C5 II 2.7 HDI i 3.0 HDI. Szczególnie że w przypadku jednostek o mocy odpowiednio 204 i 241 koni mechanicznych znane są przypadki ukręcenia wału korbowego. A to oznacza poważny remont.

Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Citroen C5 II - dane techniczne producenta:

  • Używane: Citroen C5 II - silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w l na 100 km
1.8 16v 125 KM 170 Nm 12,2 s. 200 km/h 7,9
2.0 16v 140 KM 200 Nm 10,7 s. 210 km/h 8,4
1.6 THP 156 KM 240 Nm 8,6 s. 210 km/h 6,7
3.0 V6 211 KM 290 Nm 9,2 s. 224 km/h 10,5
  • Używane: Citroen C5 II - diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie paliwa w l na 100 km
1.6 HDI 109 KM 240 Nm 12,2 s. 191 km/h 5,6
2.0 HDI 140 KM 320 Nm 10,6 s. 204 km/h 6,0
2.0 HDI 163 KM 340 Nm 9,1 s. 210 km/h 5,6
2.2 HDI Bi-turbo 170 KM 370 Nm 9,2 s. 219 km/h 6,5
2.2 HDI Bi-turbo 204 KM 450 Nm 8,3 s. 230 km/h 5,9
2.7 HDI Bi-turbo 204 KM 440 Nm 8,9 s. 224 km/h 8,4
3.0 V6 HDI Bi-turbo 241 KM 450 Nm 7,9 s. 243 km/h 7,4

Kierowca kupujący Citroena C5 drugiej generacji może wybrać jedną z dwóch konstrukcji zawieszenia. W pierwszym wariancie dostępne były klasyczne wielowahacze obydwu osi. Zaleta tego rozwiązania jest oczywista - samochód naprawdę pewnie trzyma się drogi i wyważa to z przyzwoitym komfortem. Niestety resorowanie nie cieszy się najlepszymi opiniami. Dość szybko zużywają się w nim np. sworznie wahaczy, końcówki drążków kierowniczych czy łożyska. A koszty wymiany ewentualnych części nie są konkurencyjne. Pojedynczy sworzeń wahacza może kosztować nawet 240 złotych! Pojedynczy wahacz kosztuje ponad 100 złotych.

Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Używane: Citroen C5 II - zawieszenie hydropneumatyczne na plus!

Alternatywę stanowi układ HYDRACTIV III+. Zawieszenie hydropneumatyczne dosłownie płynie nad nawierzchnią. Oferuje niesamowity komfort znany głównie z wyższych szczebli segmentu premium, a do tego może być naprawdę trwałe! Zazwyczaj do przebiegu na poziomie 250 tysięcy kilometrów resorowanie nie wymaga większych nakładów finansowych - oczywiście pod warunkiem, że kierowca będzie pamiętał o regularnej wymianie płynu hydraulicznego. Z czasem jednak mogą się w nim zużyć takie elementy jak pompa czy kolumna resorująca. A to oznacza wysoki koszt wymiany. Przykład? Akumulator ciśnienia kosztuje 240 złotych, amortyzator nawet blisko 200 złotych, a pompa ponad 2 tysiące złotych.

Zobacz również: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Używany Citroen C5 drugiej generacji nie jest autem wolnym od wad. Idealnie pokazał to opis palety silnikowej. Co z resztą konstrukcji? W autach m.in. psują się czujniki ciśnienia zamontowane w kołach, parują reflektory, zdarzają się wycieki oleju z mechanizmu różnicowego, uszkadzają się wentylatory chłodnicy, a przekładnia kierownicza na ogół nie wytrzymuje więcej niż 200 tysięcy kilometrów. Poza tym usterki dotyczą też elektroniki. Padają wyświetlacze, pojawiają się komunikaty błędnie wskazujące na awarie pojazdu oraz strajkuje sterowanie klimatyzacją.

Używane: Citroen C5 II - z awaryjnością nie jest tak źle

Używany Citroen C5 II ma jednak trzy dobre informacje dla kierowców. Po pierwsze w dzisiejszych czasach i w obecnej rzeczywistości, coraz łatwiej jest znaleźć elektromechaników, którzy dobrze radzą sobie z komputerowozami. Po drugie części zamienne do auta są łatwo dostępne i w przypadku podstawowego serwisu, okazują się naprawdę tanie. Po trzecie niemiecki automobilklub ADAC ocenia ten model jako klasowego średniaka. A to stawia auto na podobnej pozycji co np. niemieckich rywali i stanowi postęp. Poprzednik był bowiem bardzo źle oceniany.

Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki

Najstarsze, używane egzemplarze Citroena C5 drugiej generacji są wyceniane już na 12 tysięcy złotych. W tej jednak wersji kierowca dostanie model napędzany słabym, 1.6-litrowym dieslem z przebiegiem grubo przekraczającym 300 tysięcy kilometrów. Ceny C-piątek w wariancie benzynowym startują od 18 tysięcy złotych. Najdroższe używane Citroeny są wyceniane nawet na 61 tysięcy złotych. Tak wysokiej kwocie nie można się jednak dziwić. W końcu modele te mają zaledwie 3 lata!

Używane: Citroen C5 II - podsumowanie:

Używany Citroen C5 II z całą pewnością nie jest autem, które będzie bezawaryjnie jeździć latami. Nie jest jednak też stereotypowym Francuzem, który więcej czasu spędza w warsztacie niż na parkingu przed blokiem. Czy w średniactwie tego modelu jest jakaś zaleta? Z pewnością. W końcu kierowca za więcej niż rozsądne pieniądze otrzymuje świetnie wyglądającą, przestronną i trochę luksusową limuzynę. A to prowadzi do jednego wniosku. Podczas poszukiwania używanego egzemplarza, warto przyłożyć się do sprawdzenia jego historii. Bo w ten sposób można kupić naprawdę fajne i przyzwoicie trwałe auto.

Używane: Citroen C5 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 17 zł
  • filtr kabinowy - od 34 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 452 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 181 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 146 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 114 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 77 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • łącznik stabilizatora - od 23 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 46 zł
  • amortyzator - od 110 zł
  • sprzęgło komplet - od 590 zł
  • koło dwumasowe - od 822 zł
  • zawór EGR - od 369 zł
  • filtr cząstek stałych FAP - od 900 zł
  • turbosprężarka - od 1749 zł
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Używane: Citroen C5 II (2008 - 2017) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Citroen
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.