REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus

REKLAMA

REKLAMA

Używany Lexus GS III idzie w stronę obłości. A odrzucenie skostniałej stylizacji to dopiero pierwsza z zalet. Ważne osiągnięcie? Wariant hybrydowy spodobał się samemu Clarksonowi. To już prawdziwy dziw natury!

W roku 2005 podczas targów motoryzacyjnych w Detroit Lexus po raz pierwszy zaprezentował produkcyjną wersję modelu GS trzeciej generacji. Czym wyróżniał się model? W przeciwieństwie do swojego kwadratowego poprzednika postawił na obłości - takie było założenie nowej linii o nazwie L-finesse design. Bryła auta jest harmonijna, elegancka i całkiem sportowa. Do tego sedan prezentuje się masywnie oraz otrzymał dość ciekawie rozwiązane światła przednie, w których reflektor został podzielony na dwie sekcje. Poprzez GS-a S190 Lexus pokazał, że po latach skostnienia stylistycznego wreszcie idzie w dobrym kierunku!

REKLAMA

Zobacz również: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Po otwarciu drzwi i zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca bardzo mocno poczuje jeszcze ducha starych Lexusów. Ten wyraża się wysokiej jakości materiałami, dobrym spasowaniem, mięsistymi dywanikami oraz… dużą ilością przycisków i drewnopodobnymi wstawkami. Ze stylistycznego czy funkcjonalnego punktu widzenia GS S190 ma pewne wady. Z drugiej strony sprawdzona technologia odwdzięcza się bezawaryjnością. Wyróżniki kabiny luksusowego sedana? Fotel kierowcy może być elektrycznie regulowany nawet w 10 kierunkach, a standardem był system bezdotykowego odpalania silnika.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Używane: Lexus GS III - dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze

REKLAMA

Lexus GS III to wyjątkowy komfort podróżowania. O tym decyduje wyciszenie kabiny pasażerskiej oraz zawieszenie, które składa się z zestawu wielowahaczy. Co więcej, wnętrze sedana oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa - auto podczas testów zderzeniowych Euro NCAP zdobyło maksymalną notę na poziomie 5 gwiazdek. Przestrzeń? W Lexusie z całą pewnością nie jest ciasno. Z drugiej strony do miana auta mocno przestronnego też mu sporo brakuje. A dowód na poparcie tej tezy niech stanowi przestrzeń załadunkowa. Standardowo bagażnik mieści 430 litrów. W hybrydzie jego pojemność spada do 280 litrów.

Gama Lexusa GS S190 to pięć wariantów silnikowych. Ofertę otwierał model GS 300 napędzany 3-litrową V-szóstką posiadającą bezpośredni wtrysk paliwa i 249 koni mechanicznych. Bazowy motor z początku produkcji był obarczony dość poważną wadą. Potrafił spalać duże ilości oleju silnikowego - co oznacza konieczność przeprowadzenia remontu wartego jakieś 3 tysiące złotych. Oczko wyżej uplasowała się wersja GS 350. W jej przypadku pod maską lądowała 307-konna V-szóstka o pojemności 3.5 litra również dysponująca bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wada? Motor nie jest mocno oszczędny. W cyklu mieszanym może spalić blisko 10 litrów benzyny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Używane: Lexus GS III - w gamie były też silniki V8!

W palecie używanego Lexusa GS III znalazły się również pełnokrwiste V-ósemki. W wariancie GS 430 montowana była 283-konna jednostka 4.3 litra, a GS 460 347-konna 4.6 litra. Benzyniaki mają piękne brzmienie, a do tego z uwagi na zastosowanie wtrysku pośredniego, mogą mieć zamontowaną instalację LPG. Poza tym topowa wersja była parowana z 8-biegową skrzynią automatyczną, a silniki mają na tyle duży moment obrotowy, że podczas ruszania potrafią dosłownie zjadać tylne opony. Na liście wad ląduje głównie apetyt - niezwykle wysoki! W mieście używany Lexus GS trzeciej generacji może spalać nawet ponad 13 litrów benzyny.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Już w roku 2005 Japończycy wiedzieli jedno - diesel nawet w segmencie samochodów luksusowych nie ma przyszłości. Dlatego w ofercie nie pojawił się motor wysokoprężny, a hybryda. Model GS 450h łączy siłę jednostki elektrycznej i 3.5-litrowej V-szóstki. Moc sięga 345 koni mechanicznych, przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 5,9 sekundy. Hybryda spala średnio około 8 litrów paliwa i co ciekawe, spodobała się nawet Jeremy`emu Clarksonowi z Top Gear. A to o tyle dziwne, że wcześniej był on zaciekłym krytykiem m.in. Toyoty Prius. Awarie? W hybrydowym Lexusie GS zdarzają się problemy ze sterowaniem układu napędowego. Wtedy należy ponownie kalibrować sterownik.

Używane: Lexus GS III - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
GS 300 3.0 V6 249 KM 310 Nm 7,2 s. 240 km/h 9,6
GS 350 3.5 V6 307 KM 372 Nm 6,0 s. 250 km/h 9,8
GS 450h 3.5 V6 345 KM 368 Nm 5,9 s. 250 km/h 7,9
GS 430 4.3 V8 283 KM 417 Nm 6,1 s. 250 km/h 11,4
GS 460 4.6 V8 347 KM 460 Nm 5,8 s. 250 km/h 11,0

Lexus słynie z solidnej technologii. I używany GS trzeciej generacji zdaje się po latach potwierdzać tą tezę. Silniki - pomijając jednostkę 3.0 V6 - w formie utrzymuje regularny serwis, a lista możliwych problemów jest naprawdę krótka. Nie zawsze reaguje elektryczne składanie lusterek, znane są przypadku skróconej żywotności przegubów, tylne nadkola może atakować korozja, podczas gdy amortyzatory poddają się już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów. Zdarzają się też problemy z reflektorami - ich poziomowaniem i krótką żywotnością palników ksenonowych.

Zobacz również: Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów

Używane: Lexus GS III - dwudziestokrotnie mniej od BMW!

Używany Lexus GS S190 nie jest modelem mocno popularnym na polskim rynku wtórnym. W momencie opracowywania materiałów do tego tekstu znalazłem tylko 80 ogłoszeń sprzedaży. Dla porównania w przypadku BMW serii 5 generacji E60 ilość przekracza 1600! Ceny japońskich limuzyn startują od 26 tysięcy złotych. Za hybrydę lub jeden z mocniejszych wariantów silnikowych trzeba jednak zapłacić powyżej 30 tysięcy złotych. Najdroższy, używany GS III zostanie wyceniony nawet na 70 tysięcy złotych. W górnej części przedziału można znaleźć przede wszystkim auta z polskiej sieci dealerskiej - z uwagi na pewną przeszłość serwisową.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Lexus

Używany Lexus GS S190 z całą pewnością nie jest najładniejszym samochodem w segmencie E premium. Nie prowadzi się też przesadnie precyzyjnie oraz ma mało atrakcyjne, drewniane wstawki na konsoli. Czemu zatem warto go kupić? Bo daje kierowcy coś innego - wyjątkowe poczucie luksusu. A wszystko za sprawą dobrze wykonanego wnętrza oraz oryginalności. W przeciwieństwie do używanej serii 5 czy A-szóstek Lexusa nie da się spotkać na każdym rogu w dużym mieście.

Używane: Lexus GS III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 87 zł
  • filtr paliwa - od 77 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • pasek wielorowkowy - od 47 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 150 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 91 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 64 zł
  • amortyzator - od 400 zł

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA