Kategorie

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używany Lexus GS III idzie w stronę obłości. A odrzucenie skostniałej stylizacji to dopiero pierwsza z zalet. Ważne osiągnięcie? Wariant hybrydowy spodobał się samemu Clarksonowi. To już prawdziwy dziw natury!

W roku 2005 podczas targów motoryzacyjnych w Detroit Lexus po raz pierwszy zaprezentował produkcyjną wersję modelu GS trzeciej generacji. Czym wyróżniał się model? W przeciwieństwie do swojego kwadratowego poprzednika postawił na obłości - takie było założenie nowej linii o nazwie L-finesse design. Bryła auta jest harmonijna, elegancka i całkiem sportowa. Do tego sedan prezentuje się masywnie oraz otrzymał dość ciekawie rozwiązane światła przednie, w których reflektor został podzielony na dwie sekcje. Poprzez GS-a S190 Lexus pokazał, że po latach skostnienia stylistycznego wreszcie idzie w dobrym kierunku!

Zobacz również: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Po otwarciu drzwi i zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej kierowca bardzo mocno poczuje jeszcze ducha starych Lexusów. Ten wyraża się wysokiej jakości materiałami, dobrym spasowaniem, mięsistymi dywanikami oraz… dużą ilością przycisków i drewnopodobnymi wstawkami. Ze stylistycznego czy funkcjonalnego punktu widzenia GS S190 ma pewne wady. Z drugiej strony sprawdzona technologia odwdzięcza się bezawaryjnością. Wyróżniki kabiny luksusowego sedana? Fotel kierowcy może być elektrycznie regulowany nawet w 10 kierunkach, a standardem był system bezdotykowego odpalania silnika.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Lexus GS III - dobrze wyciszone i komfortowe wnętrze

Reklama

Lexus GS III to wyjątkowy komfort podróżowania. O tym decyduje wyciszenie kabiny pasażerskiej oraz zawieszenie, które składa się z zestawu wielowahaczy. Co więcej, wnętrze sedana oferuje wysoki poziom bezpieczeństwa - auto podczas testów zderzeniowych Euro NCAP zdobyło maksymalną notę na poziomie 5 gwiazdek. Przestrzeń? W Lexusie z całą pewnością nie jest ciasno. Z drugiej strony do miana auta mocno przestronnego też mu sporo brakuje. A dowód na poparcie tej tezy niech stanowi przestrzeń załadunkowa. Standardowo bagażnik mieści 430 litrów. W hybrydzie jego pojemność spada do 280 litrów.

Gama Lexusa GS S190 to pięć wariantów silnikowych. Ofertę otwierał model GS 300 napędzany 3-litrową V-szóstką posiadającą bezpośredni wtrysk paliwa i 249 koni mechanicznych. Bazowy motor z początku produkcji był obarczony dość poważną wadą. Potrafił spalać duże ilości oleju silnikowego - co oznacza konieczność przeprowadzenia remontu wartego jakieś 3 tysiące złotych. Oczko wyżej uplasowała się wersja GS 350. W jej przypadku pod maską lądowała 307-konna V-szóstka o pojemności 3.5 litra również dysponująca bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wada? Motor nie jest mocno oszczędny. W cyklu mieszanym może spalić blisko 10 litrów benzyny.

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Używane: Lexus GS III - w gamie były też silniki V8!

W palecie używanego Lexusa GS III znalazły się również pełnokrwiste V-ósemki. W wariancie GS 430 montowana była 283-konna jednostka 4.3 litra, a GS 460 347-konna 4.6 litra. Benzyniaki mają piękne brzmienie, a do tego z uwagi na zastosowanie wtrysku pośredniego, mogą mieć zamontowaną instalację LPG. Poza tym topowa wersja była parowana z 8-biegową skrzynią automatyczną, a silniki mają na tyle duży moment obrotowy, że podczas ruszania potrafią dosłownie zjadać tylne opony. Na liście wad ląduje głównie apetyt - niezwykle wysoki! W mieście używany Lexus GS trzeciej generacji może spalać nawet ponad 13 litrów benzyny.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Już w roku 2005 Japończycy wiedzieli jedno - diesel nawet w segmencie samochodów luksusowych nie ma przyszłości. Dlatego w ofercie nie pojawił się motor wysokoprężny, a hybryda. Model GS 450h łączy siłę jednostki elektrycznej i 3.5-litrowej V-szóstki. Moc sięga 345 koni mechanicznych, przyspieszenie do pierwszej setki zajmuje 5,9 sekundy. Hybryda spala średnio około 8 litrów paliwa i co ciekawe, spodobała się nawet Jeremy`emu Clarksonowi z Top Gear. A to o tyle dziwne, że wcześniej był on zaciekłym krytykiem m.in. Toyoty Prius. Awarie? W hybrydowym Lexusie GS zdarzają się problemy ze sterowaniem układu napędowego. Wtedy należy ponownie kalibrować sterownik.

Używane: Lexus GS III - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
GS 300 3.0 V6 249 KM 310 Nm 7,2 s. 240 km/h 9,6
GS 350 3.5 V6 307 KM 372 Nm 6,0 s. 250 km/h 9,8
GS 450h 3.5 V6 345 KM 368 Nm 5,9 s. 250 km/h 7,9
GS 430 4.3 V8 283 KM 417 Nm 6,1 s. 250 km/h 11,4
GS 460 4.6 V8 347 KM 460 Nm 5,8 s. 250 km/h 11,0

Lexus słynie z solidnej technologii. I używany GS trzeciej generacji zdaje się po latach potwierdzać tą tezę. Silniki - pomijając jednostkę 3.0 V6 - w formie utrzymuje regularny serwis, a lista możliwych problemów jest naprawdę krótka. Nie zawsze reaguje elektryczne składanie lusterek, znane są przypadku skróconej żywotności przegubów, tylne nadkola może atakować korozja, podczas gdy amortyzatory poddają się już po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów. Zdarzają się też problemy z reflektorami - ich poziomowaniem i krótką żywotnością palników ksenonowych.

Zobacz również: Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów

Używane: Lexus GS III - dwudziestokrotnie mniej od BMW!

Używany Lexus GS S190 nie jest modelem mocno popularnym na polskim rynku wtórnym. W momencie opracowywania materiałów do tego tekstu znalazłem tylko 80 ogłoszeń sprzedaży. Dla porównania w przypadku BMW serii 5 generacji E60 ilość przekracza 1600! Ceny japońskich limuzyn startują od 26 tysięcy złotych. Za hybrydę lub jeden z mocniejszych wariantów silnikowych trzeba jednak zapłacić powyżej 30 tysięcy złotych. Najdroższy, używany GS III zostanie wyceniony nawet na 70 tysięcy złotych. W górnej części przedziału można znaleźć przede wszystkim auta z polskiej sieci dealerskiej - z uwagi na pewną przeszłość serwisową.

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki

Używany Lexus GS S190 z całą pewnością nie jest najładniejszym samochodem w segmencie E premium. Nie prowadzi się też przesadnie precyzyjnie oraz ma mało atrakcyjne, drewniane wstawki na konsoli. Czemu zatem warto go kupić? Bo daje kierowcy coś innego - wyjątkowe poczucie luksusu. A wszystko za sprawą dobrze wykonanego wnętrza oraz oryginalności. W przeciwieństwie do używanej serii 5 czy A-szóstek Lexusa nie da się spotkać na każdym rogu w dużym mieście.

Używane: Lexus GS III - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 87 zł
  • filtr paliwa - od 77 zł
  • filtr kabinowy - od 21 zł
  • pasek wielorowkowy - od 47 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 150 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 104 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 54 zł
  • łącznik stabilizatora - od 91 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 64 zł
  • amortyzator - od 400 zł

Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Używane: Lexus GS III S190 (2005-2011) - opinie i typowe usterki
Lexus
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    16 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...