REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 10: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych?

Citroen C1
Citroen C1
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Pytanie postawione przed dzisiejszym materiałem brzmi: Jakie auto kupić do 10 tys. złotych? Listę przygotowaliśmy w taki sposób, aby znalazło się na niej kilka ciekawostek.

Citroen C1 I

Citroen C1 I

Citroen C1 I

Materiały prasowe Citroen

Jak za 10 tysięcy złotych kupić młode auto? Wystarczy wybrać model segmentu A. A jednym z ciekawszych przykładów jest Citroen C1. To zdecydowanie najtańszy z trojaczków z Kolina. Niższe ceny są jednak nieuzasadnione - szczególnie że Peugeot czy Toyota są dokładnie takie same. Jeżeli chodzi o zalety małej Cytryny, te są przede wszystkim dwie. Po pierwsze to niezwykle prosty samochód - z jego ewentualnymi naprawami nie ma absolutnie żadnego problemu. Po drugie pod maską większości egzemplarzy pracuje litrowy, 3-cylindrowy motor Toyoty. Jest oszczędny i pancerny.

REKLAMA

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda Fabia I

Skoda

Skoda Fabia pierwszej generacji wygląda jak ubogi - nawet bardzo! - krewny Volkswagena Polo. Tak, nadwozie nie jest mocno atrakcyjne, a jakość wykończenia wnętrza praktycznie nie istnieje. Mimo wszystko Fabia może być wdzięcznym samochodem za 10 tysięcy złotych szczególnie w przypadku, w którym kierowca poszukuje pierwszego auta. Zalety? Nietrudno znaleźć czeskiego hatchbacka w wersji z klimatyzacją. Poza tym praktycznie wszystkie jednostki benzynowe dobrze współpracują z obniżającym koszty eksploatacji LPG, a ceny części zamiennych są niskie. W skrócie Skoda to sposób na tanią jazdę.

Zobacz również: Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Opel Meriva A

Opel Meriva A

Opel Meriva A

Materiały prasowe Opel

Opel Meriva A przynosi pewne wyważenie. Bo choć bazuje na hatchbacku segmentu B, ma dość przestronną kabinę pasażerską, często dobrze wyposażenie i 360-litrowy bagażnik. Tak, minivan z całą pewnością nie ma porywającej stylizacji i nie da się nim jeździć bez żadnej awarii. Ma jednak inne zalety. Przykład? To stosunkowo prosta konstrukcja, którą znają mechanicy. Co więcej, jeżeli kupujący wybierze silnik benzynowy, ceny części zamiennych nie powinny okazać się zabijające.

Zobacz również: Używany Opel Meriva A: funkcjonalny minivan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat Panda II

Fiat Panda II

Fiat Panda II

Materiały prasowe Fiat

Na liście pojawia się też odrobina... polskiego kolorytu! Bo choć Panda drugiej generacji rzeczywiście ma włoskie logo na grillu, auto było produkowane w nadwiślańskiej montowni. Polski zakład był chwalony za jakość. Fiat na rynku wtórnym ma jednak więcej zalet. Pierwszą jest niska cena. Drugą fakt, że nadal można znaleźć egzemplarze od pierwszych właścicieli z rozsądnymi przebiegami i pewną historią serwisową. Trzecią często absurdalnie niskie ceny części zamiennych - wynikające z tego, że Fiat Panda II dzieli mechanizmy np. z Seicento. Dobry przykład stanowią amortyzatory - cena nowego to zaledwie 50 złotych.

Zobacz również: Używane: Fiat Panda II (2003 - 2012) - mały hatchback z typowo włoskim urokiem

Subaru Forester I

Subaru Forester I

Subaru Forester I

Materiały prasowe Subaru

Niski budżet wcale nie oznacza, że kierowca nie może pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji. Jednym z bardziej nietuzinkowych modeli, które są dostępne za mniej więcej 10 tysięcy złotych okazuje się Subaru Forester pierwszej generacji. Japoński crossover ma szyby bez ramek, mocno charakterystyczną stylizację i spartańskie wnętrze. Poza tym każdy z silników to rasowo brzmiący bokser oraz standardem jest stały napęd na cztery koła. Jednostka napędowa Subaru jest paliwożerna, z powodzeniem można ją jednak przerobić na zasilanie gazem. Praktyczność? Kabina jest nieco ciasnawa, a bagażnik ma mało imponującą pojemność 406 litrów.

Zobacz również: Używany Subaru Forester I, II i III: opis modeli

Toyota Yaris I

Toyota Yaris I

Toyota Yaris I

Materiały prasowe Toyota

Pierwsza generacja Toyoty Yaris stanowiła spore zaskoczenie. Po modelu Starlet - stanowiącym synonim skostnienia stylistycznego, Japończycy zaprezentowali hatchbacka, który był nie tyle nowoczesny, co wręcz innowacyjny. A rewolucja stylistyczna marce nie wystarczyła. Ta została uzupełniona nowościami w kabinie w postaci elektronicznych zegarów. Po Yarisa I praktycznie z miejsca ustawiły się kolejki. I kierowcy w tamtym czasie nie wiedzieli jeszcze jak dobry strzał robią. W toku eksploatacji auta okazywały się na tyle trwałe, że nawet dziś - 20 lat po premierze - zadbane egzemplarze rzadko zaglądają do serwisów.

Zobacz również: Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Opel Zafira B

Opel Zafira B

Opel Zafira B

Materiały prasowe Opel

Druga generacja Zafiry ujrzała światło dzienne w roku 2005. Model udoskonalił recepturę swojego poprzednika, a to oznaczało ładniejszy design, lepszą jakość i nadal 7 foteli. Co więcej, w wersji 5-osobowej Opel ma bagażnik o pojemności 645 litrów. A to nie tylko jeden z rekordów w klasie minivanów segmentu C, ale też wartość, za sprawą której Zafira jest idealnym autem dla rodziny. Podczas zakupu tego modelu należy uważać tak naprawdę na jedną rzecz - na rynku wtórnym dominują diesle. Te niestety z uwagi na wiek mogą być wyeksploatowane i drogie w naprawach.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira B (2005 - 2014) - opinie i typowe usterki

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

Jaguar

Jaguar X-Type to brat bliźniak Forda Mondeo. Czemu zatem nie wybrać Amerykanina? Bo Brytyjczyk choć ma taką samą cenę części zamiennych, jest nieco lepiej wykonany, a do tego zdecydowanie bardziej oryginalny. Linią nadwozia rządzą obłości, które zostały uzupełnione charakterystycznymi przetłoczeniami na masce. Poza tym X-Type to naprawdę praktyczny sedan lub kombi. W pierwszej wersji kufer mieści 452 litry, a drugiej od 445 do 1415 litrów. Co ciekawe, można poszukiwać na rynku wtórnym wersji napędzanej 231-konną, 3-litrową V-szóstką.

Zobacz również: Używany Jaguar X-Type (2001-2009) - Mondeo z kotem na masce

Dacia Sandero I

Dacia Sandero I

Dacia Sandero I

Materiały prasowe Dacia

Dacia z całą pewnością nie jest szczytowym osiągnięciem światowej motoryzacji. Ma jednak swoją misję. Jaką? Ma być naprawdę tanim pojazdem do miasta. I taka właśnie jest! Hatchback ma 320-litrowy bagażnik i rozmiary pozwalające na łatwe manewrowanie nawet w ciasnych uliczkach. A na tym zalety Sandero pierwszej generacji nie kończą się. Model zaskakuje też na uwagę z powodu tanich części zamiennych. Temu nie można się jednak dziwić. W końcu większość podzespołów pochodzi ze starszych aut Renault.

Zobacz również: Używane: Dacia Sandero I (2008 - 2012) - tanio, taniej, Dacia!

Łada Niva

Łada Niva

Łada Niva

Łada

Na rynku wtórnym nie ma chyba twardszej terenówki niż... Łada Niva! 3-drzwiowe nadwozie jest masywne i przestarzałe (w końcu pamięta jeszcze czasy Breżniewa!), a przednie światła wyglądają trochę jak oczy niedźwiedzia. W kabinie pasażerskiej panuje spartański klimat i ciężko w niej liczyć na większe wygody, podczas gdy pod maską pracuje 1.7-litrowy benzyniak prawdopodobnie jeszcze z pojedynczym wtryskiem paliwa. Zalety Nivy? Ten samochód trudno zatrzymać w terenie - wszystko za sprawą czteronapędu, dwubiegowego reduktora i blokady centralnego dyferencjału.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA