Kategorie

Używane: Peugeot 208 I (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Peugeot 208
Peugeot 208
newspress.co.uk
Używany Peugeot 208 rzuca się w oczy i był prawdziwym hitem! Pierwsze kilka miesięcy po premierze zakończyło się bilansem produkcji na poziomie 300 tysięcy sztuk. Jak auto spisuje się na ryku wtórnym?

Po nieco ociężałym i nudnawym 207, 208 pokazał że Francuzi cały czas są w stanie stworzyć ładnego hatchbacka segmentu B. Auto zaprezentowało dynamikę linii bocznej, wyjątkową wśród aut miejskich zgrabność, ale też i sporą dawkę charakteru. Dobrze wygląda np. króciutki przód - prezentuje się trochę jak nosek, z tyłu natomiast pojawiły się lampy, które są niejako „zahaczone” pazurem lwa. W Peugeocie 208 pierwszej generacji ważna jest jeszcze jedna rzecz. Auto wróciło do formy wagowej! Za sprawą platformy PF1 hatchback jest naprawdę lekki. Bazowa wersja waży tylko 975 kilogramów.

Używane: Peugeot 208 I - i-Cocpit czyli co?

Peugeot 208 generacji A9 to też nowatorski design wnętrza. Na konsoli pojawił się dotykowy ekran, podczas gdy kierownica i zegary zostały przybrane w i-Cockpit. Co to oznacza? Małe koło, które po maksymalnie niskim ustawieniu sprawia, że w zasięgu wzroku kierowcy - niczym w układzie projekcyjnym - znajdują się zegary. Rozwiązanie wymaga przyzwyczajenia, ale z czasem okazuje się całkiem intuicyjne. Peugeot 208 ma wygodne i dobrze wyprofilowane fotele. Poza tym choć na tylnej kanapie jest ciasnawo, oferuje sporą ilość miejsca w kufrze. Bagażnik w zależności od konfiguracji mieści od 285 do 1076 litrów.

Zobacz również: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

Główną wadą kabiny pasażerskiej używanego Peugeota 208 są braki w kwestii jakości. Nie dość, że plastiki bywają naprawdę twarde, a do tego nie wszędzie są dobrze spasowane, to jeszcze przeciętnie znoszą próbę czasu i trudy eksploatacji. Idealny przykład stanowi chociażby lakierowana na srebrno rączka w drzwiach. Imitujący aluminium materiał jest podatny na zarysowania. Niewiele lepiej spisuje się gałka zmiany biegów. Dość szybko łuszczy się na niej ekologiczna skóra.

Używane: Peugeot 208 I - 3 cylindry to… zaleta!

Paletę silników benzynowych w przypadku używanego Peugeota 208 pierwszej generacji otwierają motory 3-cylindrowe. Jednostka 1.0 VTI o mocy 68 koni mechanicznych zapożyczona z Toyoty jest oszczędna, ale niestety wyraźnie brakuje jej osiągów. Dlatego dużo lepszy wybór stanowi motor 1.2 PureTech - czy to w wersji wolnossącej 82 KM, czy doładowanej 110 KM. Jednostka oferuje zdecydowanie lepsze osiągi, nadal ma rozsądny apetyt, a do tego okazuje się trwała. Silniki VTI o pojemności 1.4 i 1.6 litra dobrze radzą sobie z napędzaniem hatchbacka i mają łańcuch rozrządu. Z drugiej strony potrafią spalić w ruchu miejskim nawet 9 litrów paliwa oraz mają problem ze zwiększonym zużyciem oleju silnikowego.

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Używany Peugeot 208 był ulubieńcem flotowców. Nie ma się zatem co dziwić, że auto niezwykle często było wyposażane w 68-konnego diesla 1.4 HDI. Motor nie posiada zbędnego osprzętu w postaci np. koła dwumasowego, a do tego jeździ na kropelce i w zasadzie ma niewiele słabych punktów. Najpopularniejsza usterka dotyczy wycieków oleju napędowego spod uszczelniaczy wtryskiwaczy. Diesel 1.6 HDI był konfigurowany w czterech wariantach - do liftingu 91 i 115 KM, po liftingu 75 i 100 KM. To niezwykle oszczędna i trwała jednostka. Słabe punkty? Psują się przede wszystkim EGR-y oraz sterowniki świec żarowych. Reszta osprzętu spokojnie wytrzymuje 250 - 300 tysięcy kilometrów.

Peugeot 208 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.0 VTI 68 KM 95 Nm 14,0 s. 163 km/h 4,3
1.2 PureTech 82 KM 118 Nm 12,2 s. 175 km/h 4,5
1.2 PureTech 110 KM 205 Nm 9,6 s. 190 km/h 4,6
1.4 VTI 95 KM 136 Nm 10,5 s. 188 km/h 5,6
1.6 VTI 120 KM 160 Nm 9,9 s. 190 km/h 5,8
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.4 HDI 68 KM 160 Nm 13,5 s. 163 km/h 3,8
1.6 e-HDI 92 KM 230 Nm 10,9 s. 185 km/h 3,8
1.6 e-HDI 115 KM 270 Nm 9,7 s. 190 km/h 3,8
1.6 BlueHDI 75 KM 230 Nm 13,3 s. 163 km/h 3,5
1.6 BlueHDI 100 KM 250 Nm 10,7 s. 187 km/h 4,3

Eksperymenty stylistyczne poszły w parze z wykorzystaniem sprawdzonej technologii. Przykład? Używany Peugeot 208 pierwszej generacji korzysta z kolumn McPhersona na przedniej i belki skrętnej na tylnej osi. Zestrojenie daje autu wyważenie między komfortem, a dość dobrym prowadzeniem. Jeżeli chodzi o wady, prowadzący może odkryć przede wszystkim dwie. Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny, a zawieszenie pracować nieco ciszej. Poza tym zdarza się że już po przekroczeniu przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów z zawieszenia zaczynają dobiegać pierwsze stuki.

Używane: Peugeot 208 I - przekładnia to główny problem

Używany Peugeot 208 pierwszej generacji nie jest źródłem zbyt wielu poważnych usterek. Najpoważniejsza dotyczy przypadków pojawienia się luzów w przekładni kierowniczej. Regeneracja mechanizmu może kosztować nawet 1000 złotych! Poza tym łuszczy się lakier, zawiesza się system multimedialny oraz niską trwałość mają łożyska przednich kół. Co niezwykle ważne, Peugeota w większości przypadków można naprawić naprawdę tanio. Auto daje szeroki dostęp do rozsądnie wycenionych zamienników. Poza tym konstrukcja nie jest mocno skomplikowana, a tym samym niższe są koszty obsługi mechanika.

Zobacz również: Nowy Peugeot 208 5d – który silnik i wersję wyposażeniową wybrać?

Pierwsze egzemplarze używanych Peugeotów 208 trafiły na rynek w roku 2012. To nie są zatem stare auta! Ile trzeba za nie zapłacić? Ceny startują już od 12,5 tysiąca złotych. Za tą kwotę dostępne są jednak głównie egzemplarze z silnikiem 1.4 HDI, które mają na liczniku więcej niż 250 tysięcy kilometrów. Francuski hatchback napędzany silnikiem benzynowym kosztuje minimum 16 - 17 tysięcy złotych, podczas gdy 3-letnie auto zostanie wycenione na co najmniej 26 tysięcy złotych.

Używane: Peugeot 208 I - podsumowanie:

Peugeot 208 I miał wszystko, co było w stanie zapewnić mu sukces na rynku. Prezentuje się dobrze, przyzwoicie się prowadzi, ma dynamiczne silniki i rozsądnie wykalkulowaną cenę. Czy wartości te przekładają się na rynek wtórny? Jak najbardziej. Szczególnie że nadal atrakcyjny design został uzupełniony wysokim wskaźnikiem trwałości. Z eksploatacyjnego punktu widzenia ciężko mieć zasadnicze zastrzeżenia do 208-ki. A to oznacza, że zadbany egzemplarz z niskim przebiegiem może być gratką dla kupującego.

Peugeot 208 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 14 zł
  • filtr kabinowy - od 30 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 283 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 327 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 124 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 69 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 49 zł
  • szczęki hamulcowe - od 71 zł
  • bębny hamulcowe - od 107 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 134 zł
  • sprzęgło komplet - od 320 zł
  • koło dwumasowe - od 984 zł
  • zawór EGR - od 584 zł

Peugeot 208
newspress.co.uk
Peugeot 208
newspress.co.uk
Peugeot 208 - kokpit
Peugeot
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.