reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Peugeot 208 I (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Peugeot 208 I (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używany Peugeot 208 rzuca się w oczy i był prawdziwym hitem! Pierwsze kilka miesięcy po premierze zakończyło się bilansem produkcji na poziomie 300 tysięcy sztuk. Jak auto spisuje się na ryku wtórnym?

Zobacz również: Silnik 1.2 PureTech - awarie, problemy, opinie

Używany Peugeot 208 był ulubieńcem flotowców. Nie ma się zatem co dziwić, że auto niezwykle często było wyposażane w 68-konnego diesla 1.4 HDI. Motor nie posiada zbędnego osprzętu w postaci np. koła dwumasowego, a do tego jeździ na kropelce i w zasadzie ma niewiele słabych punktów. Najpopularniejsza usterka dotyczy wycieków oleju napędowego spod uszczelniaczy wtryskiwaczy. Diesel 1.6 HDI był konfigurowany w czterech wariantach - do liftingu 91 i 115 KM, po liftingu 75 i 100 KM. To niezwykle oszczędna i trwała jednostka. Słabe punkty? Psują się przede wszystkim EGR-y oraz sterowniki świec żarowych. Reszta osprzętu spokojnie wytrzymuje 250 - 300 tysięcy kilometrów.

Peugeot 208 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.0 VTI 68 KM 95 Nm 14,0 s. 163 km/h 4,3
1.2 PureTech 82 KM 118 Nm 12,2 s. 175 km/h 4,5
1.2 PureTech 110 KM 205 Nm 9,6 s. 190 km/h 4,6
1.4 VTI 95 KM 136 Nm 10,5 s. 188 km/h 5,6
1.6 VTI 120 KM 160 Nm 9,9 s. 190 km/h 5,8
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.4 HDI 68 KM 160 Nm 13,5 s. 163 km/h 3,8
1.6 e-HDI 92 KM 230 Nm 10,9 s. 185 km/h 3,8
1.6 e-HDI 115 KM 270 Nm 9,7 s. 190 km/h 3,8
1.6 BlueHDI 75 KM 230 Nm 13,3 s. 163 km/h 3,5
1.6 BlueHDI 100 KM 250 Nm 10,7 s. 187 km/h 4,3

Eksperymenty stylistyczne poszły w parze z wykorzystaniem sprawdzonej technologii. Przykład? Używany Peugeot 208 pierwszej generacji korzysta z kolumn McPhersona na przedniej i belki skrętnej na tylnej osi. Zestrojenie daje autu wyważenie między komfortem, a dość dobrym prowadzeniem. Jeżeli chodzi o wady, prowadzący może odkryć przede wszystkim dwie. Układ kierowniczy mógłby być bardziej precyzyjny, a zawieszenie pracować nieco ciszej. Poza tym zdarza się że już po przekroczeniu przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów z zawieszenia zaczynają dobiegać pierwsze stuki.

Używane: Peugeot 208 I - przekładnia to główny problem

Używany Peugeot 208 pierwszej generacji nie jest źródłem zbyt wielu poważnych usterek. Najpoważniejsza dotyczy przypadków pojawienia się luzów w przekładni kierowniczej. Regeneracja mechanizmu może kosztować nawet 1000 złotych! Poza tym łuszczy się lakier, zawiesza się system multimedialny oraz niską trwałość mają łożyska przednich kół. Co niezwykle ważne, Peugeota w większości przypadków można naprawić naprawdę tanio. Auto daje szeroki dostęp do rozsądnie wycenionych zamienników. Poza tym konstrukcja nie jest mocno skomplikowana, a tym samym niższe są koszty obsługi mechanika.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208
Peugeot 208

Peugeot 208 - kokpit
Peugeot 208 - kokpit

Zatrudnianie i zwalnianie pracowników. Obowiązki pracodawców59.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "Świeca i Wspólnicy"

Kancelaria Prawna „Świeca i Wspólnicy” Sp. k. jest podmiotem intensywnie rozwijającym się na polskim oraz międzynarodowym rynku usług prawnych. Wyróżnia się przede wszystkim postępowym działaniem, które ma na celu zapewnienie kompleksowego wsparcia prawnego oraz biznesowego zarówno dla przedsiębiorców, jak i klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama