Kategorie

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Jest uśmiechnięty i choć dysponuje koreańskim paszportem, to konstrukcja iście europejska. Jak starzeje się pierwsza generacja używanego Hyundaia i20?

Hyundai i20 pierwszej generacji powtórzył sprzedażowy sukces poprzednika - modelu Getz. Czemu? Bo u jego podstaw leżała ta sama filozofia - mały hatchback powstał z myślą o Europie i europejskim kierowcy. Przykład? Getz był nieco kwadratowy. W przypadku nadwozia i20 pierwszej generacji mocno zagościły obłości. Maska choć płaska, jest otoczona uśmiechniętym grillem i dość szeroko rozstawionymi reflektorami. Na linii bocznej pojawia się silnie zaakcentowana linia, która podwija się ku dołowi w tylnej części. To posty element stylizacji, który mimo wszystko nadał charakteru miejskiemu hatchbackowi.

Używane: Hyundai i20 I - przestrzeń i dominacja… czerni!

Tendencją dominującą w kabinie pasażerskiej zdecydowanie jest minimalizm. To wyraża się nie tylko na poziomie designerskim, ale też kolorystycznym. Wnętrze jest zdominowane przez czerń, rozjaśnioną ewentualnie srebrnymi wstawkami na desce rozdzielczej. Używany Hyundai i20 I ma wysoki poziom ergonomii. Urządzenia pokładowe obsługuje się z dużą łatwością i intuicyjnie. Nieco gorzej wypada kwestia materiałów wykończeniowych. Plastiki są twarde, nie zawsze dobrze spasowane, a do tego zimą potrafią dość mocno trzeszczeć. Używany i20 I mieści czterech pasażerów. Bagażnik ma pojemność wynoszącą od 295 do 1060 litrów.

Zobacz również: Test Hyundai i20 Active 1.0 GDI 100 KM

Paleta silników benzynowych występujących pod maską używanego Hyundaia i20 I składa się z trzech motorów. Cennik otwierała wersja 1.2 16v o mocy 78 lub 86 koni mechanicznych. Jednostka oferuje przyzwoitą dynamikę i rozsądne spalanie. Nawet w mieście zapotrzebowanie na paliwo można utrzymać poniżej 7 litrów. Oczko wyżej plasuje się 101-konny benzyniak 1.4 litra oraz 126-konny 1.6 16v. Wszystkie motory mają łańcuch rozrządu - wyjątkowo trwały warto dodać! Poza tym dobrze współpracują z instalacjami LPG. Awarie? W benzyniakach z Korei zdarzają się głównie drobne wycieki oleju.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Hyundai i20 I - diesel też brzmi atrakcyjnie?

Inżynierowie zatrudnieni w centrum projektowym w Russelsheim doskonale wiedzieli o tym, że jeżeli hatchback ma odnieść sukces w Europie, potrzebuje też palety silników diesla. Na tą składają się trzy jednostki. Bazowa - i chyba najpopularniejsza wśród klientów flotowych - ma pojemność zaledwie 1,1 litra. Motor CRDi był montowany w Hyundaiu od 2012 roku i oferuje 3-cylindrową głowicę oraz 75 koni mechanicznych. Nie, nie jest demonem prędkości. Z drugiej strony poza miastem potrafi spalić nieco ponad 3 litry oleju napędowego. Alternatywę stanowi 75- lub 90-konny diesel 1.4 CRDi, ewentualnie 116-konna jednostka 1.6 CRDi.

Zobacz również: Silnik 1.4 MPi G4FA Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Problemy koreańskich diesli? Tych na szczęście nie ma zbyt wielu. Używany Hyundai i20 I napędzany silnikiem wysokoprężnym na ogół bez większych awarii wytrzymuje przebiegi oscylujące w granicy 250 tysięcy kilometrów. Gdy egzemplarz jest eksploatowany głównie w mieście, wcześniej może się skończyć życie sprzęgła (na szczęście na ogół bez koła dwumasowego). Poza tym wtryskiwacze nie znoszą paliwa złej jakości oraz przekleństwem kierowcy może się stać filtr cząstek stałych typu suchego. Warto pamiętać o wymaganiach eksploatacyjnych stawianych przez osadnik.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Hyundai i20 I - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.2 16v 78 KM 119 Nm 12,9 s. 165 km/h 5,2
1.2 16v 86 KM 121 Nm 12,7 s. 168 km/h 4,9
1.4 16v 101 KM 137 Nm 11,6 s. 181 km/h 5,6
1.6 16v 126 KM 157 Nm 9,5 s. 190 km/h 6,1
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.1 CRDi 75 KM 180 Nm 15,7 s. 158 km/h 3,6
1.4 CRDi 75 KM 220 Nm 16,0 s. 163 km/h 4,4
1.4 CRDi 90 KM 220 Nm 13,5 s. 171 km/h 4,2
1.6 CRDi 116 KM 260 Nm 10,7 s. 190 km/h 4,4

Podczas projektowania zawieszenia Hyundaia i20 pierwszej generacji inżynierowie poszli sprawdzonym torem. Przednie koła zostały wyposażone w kolumny McPhersona. Tylne zostały wsparte na belce skrętnej. Zawieszenie pracuje dość głośno, a auto momentami podskakuje na nierównościach. Z drugiej strony jest też naprawdę trwałe. Na ogół pierwsze wymiany tulei czy łącznika nie zdarzają się przed przekroczeniem przebiegu na poziomie 160 - 170 tysięcy kilometrów. Precyzja prowadzenia? W tej przeszkadza zbyt mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Używane: Hyundai i20 I - awarie? Na razie to drobiazgi

Używany Hyundai i20 I nie jest źródłem zbyt wielu problemów technicznych. Kierowcy skarżą się np. na zapiekające się zaciski tylnych hamulców, sporadyczne problemy z łożyskami tylnych kół czy kluczykami, które mogą przestać komunikować się z autem. Potencjalnym problemem jest też korozja. Jak na razie ta pojawia się głównie w okolicy tylnej klapy i dotyczy przede wszystkim egzemplarzy pochodzących z indyjskiego montażu wyprodukowanych po 2010 roku. Podczas serwisowania i20 I ważne są jeszcze dwie rzeczy. Mowa o prostocie konstrukcji oraz rozsądnych cenach części zamiennych.

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki

Używany Hyundai i20 pierwszej generacji z początku produkcji zostanie wyceniony już na 9 tysięcy złotych. Za egzemplarz w przyzwoitym stanie technicznym lepiej jednak liczyć nieco ponad 10 tysięcy złotych. Najdroższe modele dostępne na polskim rynku wtórnym - tj. wersje po liftingu i z dobrym wyposażeniem - potrafią mieć cenę oscylującą w granicy 28 tysięcy złotych. Wśród ofert sprzedaży zdecydowanie dominują silniki benzynowe. Diesel pojawia się zaledwie w jednej ósmej ogłoszeń i ma przede wszystkim z poflotową historię.

Zobacz również: Test: Hyundai i30N Performance 2.0 T-GDI 275 KM

Używane: Hyundai i20 I - podsumowanie:

Być może Hyundai i20 nie działa na emocje, być może nie prowadzi się jak po sznurku i ma pewne braki w kwestii jakości. To jednak nie miał być samochód, który powinien poruszać serca. To miał być rozsądny pojazd do codziennej jazdy w ruchu miejskim. A w tej roli - i to pomimo upływu lat - spisuje się naprawdę dobrze. Jego główne zalety? Spora ilość przestrzeni, ciekawe wzornictwo oraz wysoki wskaźnik bezawaryjności i samej konstrukcji, i silników.

Używane: Hyundai i20 I - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 26 zł
  • filtr kabinowy - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 486 zł
  • pasek wielorowkowy - od 37 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 67 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 40 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 91 zł
  • sprzęgło komplet - od 230 zł

Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Używane: Hyundai i20 I (2008-2014) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Hyundai
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.