Kategorie

Używane: Mitsubishi Lancer VIII (2007 - 2017) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Używane Mitsubishi Lancer VIII wygląda dynamicznie i jest stosunkowo trwałe. Modelowi nie brakuje jednak wad. A te w szczególnej mierze dotyczą silników… diesla!
Reklama

Pierwszy prototyp zapowiadający premierę ósmej generacji Lancer został zaprezentowany przez Japończyków podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w roku 2005. Na prezentację wersji produkcyjnej trzeba było jednak czekać blisko dwa lata. Nowe Mitsubishi z jednej strony pokazało, że marka potrafi stworzyć dynamiczne nadwozie. Z drugiej strony sprawiło, że w oczach fanów firmy pojawiła się łezka. Czemu? To model, który wygasza przeszło 40-letnią historię Lancera w Europie. Wraz z jego zniknięciem z salonów Japończycy opuścili segment C i przestawili się na produkcję samochodów ze zwiększonym prześwitem.

Punktem charakterystycznym nadwozie Mitsubishi Lancera VIII jest atrapa chłodnicy. Schodzący się ku dołowi przód Japończycy nazwali jet fighter - w ten sposób nawiązali do wyglądu myśliwca F-2. Początkowo auto było oferowane wyłącznie z nadwoziem typu sedan. Hatchback dołączył do gamy w roku 2009. Co z wnętrzem? To zaskakuje na dwa sposoby. Po pierwsze jest stosunkowo ciasne jak na segment C. Ma też ograniczoną przestrzeń załadunkową - 377 litrów w sedanie i 344 litry w hatchbacku. Po drugie blado wypada jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki są w większości twarde, nieprzyjemne w dotyku i potrafią trzeszczeć podczas jazdy.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - wnętrze jest… nudne!

Kabina pasażerska używanego Mitsubishi Lancera VIII poraża stylistyczną nudą. Deska rozdzielcza to tak naprawdę połać gładko ukształtowanego, czarnego tworzywa, na którym pojawiło się kilka pokręteł i zegary umieszczone w tubach. Tak, w bogatszych wersjach Japończycy montowali na konsoli ekran. Ten jednak nie imponował ani funkcjonalnością, ani szybkością pracy, ani grafiką. Co z komfortem? Lancer VIII mógłby być lepiej wygłuszony. W mieście w kabinie jest stosunkowo cicho. Gorzej robi się w sytuacji, w której auto porusza się z prędkością autostradową.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

Reklama

Rynkowym dominantem w ofercie używanego Lancera VIII są silniki benzynowe. Najczęściej spotykane są konstrukcje o pojemności 1.5, 1.6 i 1.8 litra. Co można o nich powiedzieć? Niewiele poza tym, że mają rozsądny apetyt na paliwo, a do tego nie zdarzają im się praktycznie żadne usterki! Jeżeli kierowca pamięta o regularnym serwisie podstawowym, czas pojawienia się pierwszej usterki spokojnie można odwlec nawet do 400 tysięcy kilometrów. Co z LPG? Japońska jednostka dobrze radzi sobie z zasilaniem gazem. Warunek jest jeden - kierowca musi skrócić interwał regulacji luzu zaworowego.

Co ciekawe, w Polsce oferowane wersje Lancera 1.8, które miały fabrycznie wzmocnione gniazda zaworowe. Auta były dostępne na zamówienie i w ich przypadku producent dopuszczał montaż instalacji LPG poza ASO i to bez utraty gwarancji! Mitsubishi Lancer VIII 2.0 występuje na rynku sporadycznie. Jeżeli już pojawi się ogłoszenie mówiące o sprzedaży egzemplarza pochodzącego z drugiej ręki, pojazd znika w okamgnieniu. Jeszcze rzadziej trafia się doładowana wersja Ralliart dysponująca mocą 241 koni mechanicznych i standardowo parowana z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Wszystkie benzyniaki mają łańcuch rozrządu.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - diesel VW vs. diesel z Japonii

Co z dieslami? Pod maską używanego Mitsubishi Lancera VIII spotkać można dwie jednostki. Pierwsza ma pojemność dwóch litrów i została zapożyczona wprost z Volkswagena. Jako że mowa o pechowym motorze wyposażonym w pompowtryskiwacze, obawy ewentualnych nabywców są uzasadnione. Tak, w Mitsubishi uszkodzenia układu smarowania czy głowic nie występowały na tak dużą skalę jak w niemieckich modelach. To wynika jednak w dużej mierze z tego, że diesel nie był często wybierany przez nabywców Lancera. Tych samochodów jest naprawdę niewiele!

Zobacz również: Test Mitsubishi Outlandera Intense Plus Navi Calligraphy 2.0 CVT AWD

Alternatywę stanowi diesel 1.8 DI-D MIVEC. Motor oferuje 116 lub 150 koni mechanicznych i jest zdecydowanie bardziej trwały od większego ropniaka. Ma jednak inny problem. Z czasem jego osprzęt i tak się zepsuje, a wtedy kierowca odkryje największą wadę tego silnika. Mowa o drogich częściach zamiennych! O ile w dieslu Volkswagena nie trudno znaleźć tanie zamienniki, o tyle w tym przypadku właściciel pojazdu podczas wykonywania napraw będzie skazany głównie na elementy oryginalne. A te są naprawdę drogie. Przykład? Koło dwumasowe w sklepie motoryzacyjnym zostanie wycenione na jakieś 1800 złotych.

Mitsubishi Lancer VIII - dane techniczne producenta:

  • Benzyniaki:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.5 MIVEC 109 KM 143 Nm 11,6 s. 191 km/h 6,4
1.6 MIVEC 117 KM 154 Nm 10,7 s. 191 km/h 5,7
1.8 MIVEC 143 KM 178 Nm 9,8 s. 204 km/h 7,7
1.8 MIVEC 140 KM 176 Nm 10,4 s. 202 km/h 6,6
2.0 MIVEC 150 KM 198 Nm 9,5 s. 203 km/h 8,1
2.0 MIVEC Turbo 241 KM 343 Nm 7,0 s. 230 km/h 10,0
  • Diesle:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.8 DI-D MIVEC 116 KM 300 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,2
1.8 DI-D+ MIVEC 150 KM 300 Nm 9,9 s. 207 km/h 5,3
2.0 DI-D Turbo 140 KM 310 Nm 9,6 s. 207 km/h 5,9

Japończycy postawili na nowoczesną konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została wyposażona w kolumny McPhersona. Tył składa się z układu wielowahaczowego. Plusy? Używane Mitsubishi Lancer VIII prowadzi się dosłownie jak po sznurku! Uwielbia ciasne zakręty, a trakcja to jego drugie imię. To jeden z najlepiej prowadzących się modeli segmentu C w swoim czasie. Poza tym resorowanie wykazuje się ponadprzeciętną trwałością. A do tego jego ewentualne remonty za sprawą oferty rozsądnie wycenionych zamienników nie są drogie.

Zobacz również: Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem ostatnich 15 lat

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - awarie są sporadyczne!

W używanym Mitsubishi Lancerze VIII nie psuje się zbyt wiele rzeczy. Kierowcy skarżą się na zaciski tylnych hamulców, które z czasem nie odblokowują się do końca. W ten sposób mogą przegrzewać tarcze. Poza tym znane są przypadki powstawania przedmuchów na pierścieniu łączącym kolektor wydechowy z rurą, niską trwałość mają przekładnie dwusprzęgłowe TC-SST montowane w modelu Ralliart, a w autach bez dodatkowego zabezpieczenia podwozia, pojawiają się drobne ogniska korozji. Podczas eksploatacji Lancera na próżno szukać spektakularnych awarii. To auto. które być może nie kipi nowoczesnymi rozwiązaniami, jednak z drugiej strony jest też niezawodne i można na nim polegać.

Pierwsze wyprodukowane egzemplarze używanego Mitsubishi Lancera VIII mają już blisko 13 lat. A fakt ten dość mocno odbił się na ich cenie na rynku wtórnym. Najtańsze egzemplarze można kupić już za 14 tysięcy złotych. Auta z końca produkcji napędzane silnikiem benzynowym i mające rozsądny przebieg są wyceniane już na 43 tysiące złotych. Lancer z drugiej ręki ma dość dużą zaletę - mowa o bogatym wyposażeniu. Bez żadnej dopłaty kierowca wybierający Mitsubishi otrzymywał m.in. klimatyzację manualną, pakiet elektryczny, radioodtwarzacz czy system kontroli trakcji.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - podsumowanie:

Używane Mitsubishi Lancer VIII rozczarowuje przede wszystkim w dwóch kwestiach. Po pierwsze mocno przeciętnym wnętrzem. Po drugie problemami z dieslami. W zamian oferuje szereg innych zalet. Lancer prezentuje się dość dobrze, okazuje się wyjątkowo trwały, a do tego ma jedne z najlepszych właściwości jezdnych w segmencie C. Tak, nie jest przesadnie nowoczesny. To chyba jednak w tym właśnie aspekcie ukrywa się recepta na technologiczny sukces japońskiego kompaktu.

Mitsubishi Lancer VIII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 87 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 229 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 284 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 80 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 70 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 44 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 26 zł
  • amortyzator - od 110 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1096 zł

Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Mitsubishi Lancer
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    16 cze 2021
    Zakres dat:

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.

    Samochody wpływają na środowisko? Zdaniem Polaków... nie!

    Samochody wpływają na środowisko? Aż 46 proc. Polaków uważa, że auta nie powodują żadnej szkody, a 21 proc. nie ma zdania.

    Jak dostać się do grupy Speed?

    Jak dostać się do grupy Speed? To pytanie nurtuje kierowców. Odpowiedź? Stanowiska w tej formacji nie wypełnia się raczej z konkursu...

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym

    Zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym: na czym polega i w jaki sposób jest karane? Dziś wyjaśnimy to pojęcie z prawnego punktu widzenia.

    Wbicie haka w dowód. Na czym polega?

    Wbicie haka w dowód - czyli dziś opowiemy o tym jak zalegalizować montaż haka przed wakacyjnym wyjazdem. Zapomnisz o tym? Możesz mieć problem!

    e-TOLL: rejestracja przy pomocy mObywatel

    e-TOLL: rejestracja do systemu jest skomplikowana? W żadnym razie! Teraz rejestrację można autoryzować nawet mObywatelem.

    Test: Nissan Leaf 62 kWh: 217-konny elektryk z dużym zasięgiem

    Nissan Leaf 62 kWh pojawił się przed naszą redakcją. Pierwsze wrażenie? Wydaje się taki zwykły jak na elektryka. Czy to dobrze? Naszym zdaniem...