REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII (2007 - 2017) - opinie i typowe usterki

Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Używane Mitsubishi Lancer VIII wygląda dynamicznie i jest stosunkowo trwałe. Modelowi nie brakuje jednak wad. A te w szczególnej mierze dotyczą silników… diesla!

REKLAMA

Pierwszy prototyp zapowiadający premierę ósmej generacji Lancer został zaprezentowany przez Japończyków podczas targów motoryzacyjnych w Tokio w roku 2005. Na prezentację wersji produkcyjnej trzeba było jednak czekać blisko dwa lata. Nowe Mitsubishi z jednej strony pokazało, że marka potrafi stworzyć dynamiczne nadwozie. Z drugiej strony sprawiło, że w oczach fanów firmy pojawiła się łezka. Czemu? To model, który wygasza przeszło 40-letnią historię Lancera w Europie. Wraz z jego zniknięciem z salonów Japończycy opuścili segment C i przestawili się na produkcję samochodów ze zwiększonym prześwitem.

REKLAMA

Punktem charakterystycznym nadwozie Mitsubishi Lancera VIII jest atrapa chłodnicy. Schodzący się ku dołowi przód Japończycy nazwali jet fighter - w ten sposób nawiązali do wyglądu myśliwca F-2. Początkowo auto było oferowane wyłącznie z nadwoziem typu sedan. Hatchback dołączył do gamy w roku 2009. Co z wnętrzem? To zaskakuje na dwa sposoby. Po pierwsze jest stosunkowo ciasne jak na segment C. Ma też ograniczoną przestrzeń załadunkową - 377 litrów w sedanie i 344 litry w hatchbacku. Po drugie blado wypada jakość materiałów wykończeniowych. Plastiki są w większości twarde, nieprzyjemne w dotyku i potrafią trzeszczeć podczas jazdy.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - wnętrze jest… nudne!

Kabina pasażerska używanego Mitsubishi Lancera VIII poraża stylistyczną nudą. Deska rozdzielcza to tak naprawdę połać gładko ukształtowanego, czarnego tworzywa, na którym pojawiło się kilka pokręteł i zegary umieszczone w tubach. Tak, w bogatszych wersjach Japończycy montowali na konsoli ekran. Ten jednak nie imponował ani funkcjonalnością, ani szybkością pracy, ani grafiką. Co z komfortem? Lancer VIII mógłby być lepiej wygłuszony. W mieście w kabinie jest stosunkowo cicho. Gorzej robi się w sytuacji, w której auto porusza się z prędkością autostradową.

Zobacz również: Nowe Mitsubishi ASX już w Polsce! Co się zmieniło?

REKLAMA

Rynkowym dominantem w ofercie używanego Lancera VIII są silniki benzynowe. Najczęściej spotykane są konstrukcje o pojemności 1.5, 1.6 i 1.8 litra. Co można o nich powiedzieć? Niewiele poza tym, że mają rozsądny apetyt na paliwo, a do tego nie zdarzają im się praktycznie żadne usterki! Jeżeli kierowca pamięta o regularnym serwisie podstawowym, czas pojawienia się pierwszej usterki spokojnie można odwlec nawet do 400 tysięcy kilometrów. Co z LPG? Japońska jednostka dobrze radzi sobie z zasilaniem gazem. Warunek jest jeden - kierowca musi skrócić interwał regulacji luzu zaworowego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Co ciekawe, w Polsce oferowane wersje Lancera 1.8, które miały fabrycznie wzmocnione gniazda zaworowe. Auta były dostępne na zamówienie i w ich przypadku producent dopuszczał montaż instalacji LPG poza ASO i to bez utraty gwarancji! Mitsubishi Lancer VIII 2.0 występuje na rynku sporadycznie. Jeżeli już pojawi się ogłoszenie mówiące o sprzedaży egzemplarza pochodzącego z drugiej ręki, pojazd znika w okamgnieniu. Jeszcze rzadziej trafia się doładowana wersja Ralliart dysponująca mocą 241 koni mechanicznych i standardowo parowana z dwusprzęgłową przekładnią automatyczną. Wszystkie benzyniaki mają łańcuch rozrządu.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - diesel VW vs. diesel z Japonii

Co z dieslami? Pod maską używanego Mitsubishi Lancera VIII spotkać można dwie jednostki. Pierwsza ma pojemność dwóch litrów i została zapożyczona wprost z Volkswagena. Jako że mowa o pechowym motorze wyposażonym w pompowtryskiwacze, obawy ewentualnych nabywców są uzasadnione. Tak, w Mitsubishi uszkodzenia układu smarowania czy głowic nie występowały na tak dużą skalę jak w niemieckich modelach. To wynika jednak w dużej mierze z tego, że diesel nie był często wybierany przez nabywców Lancera. Tych samochodów jest naprawdę niewiele!

Zobacz również: Test Mitsubishi Outlandera Intense Plus Navi Calligraphy 2.0 CVT AWD

Alternatywę stanowi diesel 1.8 DI-D MIVEC. Motor oferuje 116 lub 150 koni mechanicznych i jest zdecydowanie bardziej trwały od większego ropniaka. Ma jednak inny problem. Z czasem jego osprzęt i tak się zepsuje, a wtedy kierowca odkryje największą wadę tego silnika. Mowa o drogich częściach zamiennych! O ile w dieslu Volkswagena nie trudno znaleźć tanie zamienniki, o tyle w tym przypadku właściciel pojazdu podczas wykonywania napraw będzie skazany głównie na elementy oryginalne. A te są naprawdę drogie. Przykład? Koło dwumasowe w sklepie motoryzacyjnym zostanie wycenione na jakieś 1800 złotych.

Mitsubishi Lancer VIII - dane techniczne producenta:

  • Benzyniaki:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.5 MIVEC 109 KM 143 Nm 11,6 s. 191 km/h 6,4
1.6 MIVEC 117 KM 154 Nm 10,7 s. 191 km/h 5,7
1.8 MIVEC 143 KM 178 Nm 9,8 s. 204 km/h 7,7
1.8 MIVEC 140 KM 176 Nm 10,4 s. 202 km/h 6,6
2.0 MIVEC 150 KM 198 Nm 9,5 s. 203 km/h 8,1
2.0 MIVEC Turbo 241 KM 343 Nm 7,0 s. 230 km/h 10,0
  • Diesle:
Motor Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
1.8 DI-D MIVEC 116 KM 300 Nm 10,2 s. 193 km/h 5,2
1.8 DI-D+ MIVEC 150 KM 300 Nm 9,9 s. 207 km/h 5,3
2.0 DI-D Turbo 140 KM 310 Nm 9,6 s. 207 km/h 5,9

Japończycy postawili na nowoczesną konstrukcję zawieszenia. Przednia oś została wyposażona w kolumny McPhersona. Tył składa się z układu wielowahaczowego. Plusy? Używane Mitsubishi Lancer VIII prowadzi się dosłownie jak po sznurku! Uwielbia ciasne zakręty, a trakcja to jego drugie imię. To jeden z najlepiej prowadzących się modeli segmentu C w swoim czasie. Poza tym resorowanie wykazuje się ponadprzeciętną trwałością. A do tego jego ewentualne remonty za sprawą oferty rozsądnie wycenionych zamienników nie są drogie.

Zobacz również: Mitsubishi Lancer najbardziej niezawodnym modelem ostatnich 15 lat

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - awarie są sporadyczne!

W używanym Mitsubishi Lancerze VIII nie psuje się zbyt wiele rzeczy. Kierowcy skarżą się na zaciski tylnych hamulców, które z czasem nie odblokowują się do końca. W ten sposób mogą przegrzewać tarcze. Poza tym znane są przypadki powstawania przedmuchów na pierścieniu łączącym kolektor wydechowy z rurą, niską trwałość mają przekładnie dwusprzęgłowe TC-SST montowane w modelu Ralliart, a w autach bez dodatkowego zabezpieczenia podwozia, pojawiają się drobne ogniska korozji. Podczas eksploatacji Lancera na próżno szukać spektakularnych awarii. To auto. które być może nie kipi nowoczesnymi rozwiązaniami, jednak z drugiej strony jest też niezawodne i można na nim polegać.

Pierwsze wyprodukowane egzemplarze używanego Mitsubishi Lancera VIII mają już blisko 13 lat. A fakt ten dość mocno odbił się na ich cenie na rynku wtórnym. Najtańsze egzemplarze można kupić już za 14 tysięcy złotych. Auta z końca produkcji napędzane silnikiem benzynowym i mające rozsądny przebieg są wyceniane już na 43 tysiące złotych. Lancer z drugiej ręki ma dość dużą zaletę - mowa o bogatym wyposażeniu. Bez żadnej dopłaty kierowca wybierający Mitsubishi otrzymywał m.in. klimatyzację manualną, pakiet elektryczny, radioodtwarzacz czy system kontroli trakcji.

Używane: Mitsubishi Lancer VIII - podsumowanie:

Używane Mitsubishi Lancer VIII rozczarowuje przede wszystkim w dwóch kwestiach. Po pierwsze mocno przeciętnym wnętrzem. Po drugie problemami z dieslami. W zamian oferuje szereg innych zalet. Lancer prezentuje się dość dobrze, okazuje się wyjątkowo trwały, a do tego ma jedne z najlepszych właściwości jezdnych w segmencie C. Tak, nie jest przesadnie nowoczesny. To chyba jednak w tym właśnie aspekcie ukrywa się recepta na technologiczny sukces japońskiego kompaktu.

Mitsubishi Lancer VIII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 9 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 87 zł
  • filtr kabinowy - od 13 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 229 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 284 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 80 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 70 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 44 zł
  • łącznik stabilizatora - od 28 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 26 zł
  • amortyzator - od 110 zł
  • sprzęgło komplet - od 497 zł
  • koło dwumasowe - od 1096 zł

Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Mitsubishi Lancer Fot. Moto.wieszjak.pl
Fot. Mitsubishi Lancer
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Music
    2021-09-21 10:38:51
    Lancerem jeżdżę od dwóch lat ... Jeśli miałbym wystawić opinie jednym słowem; SUUUUPER !!!
    0
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

REKLAMA

Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

"Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

REKLAMA

Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

REKLAMA