REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Daewoo Lanos: raport po 160 tys. kilometrów

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Daewoo Lanos
Daewoo Lanos

REKLAMA

REKLAMA

Daewoo to marka nieobecna już na rynkach motoryzacyjnych. Mimo tego, ciągle sporo pojazdów tego producenta można spotkać na polskich drogach. Okazuje się, że nawet po latach są to samochody wytrzymałe i tanie w eksploatacji, a poziom awaryjności nie przekracza poziomu zdrowego rozsądku. Pod lupę bierzemy Daewoo Lanosa z 2000 roku.

Daewoo Lanos: nadwozie

Pierwszy rzut oka na 13 letnie auto i…niespodzianka. Oprócz wyraźnie zmatowiałego, czerwonego lakieru, nie widać oznak rdzy na karoserii. Po bliższym przyjrzeniu się, dobre wrażenie ciągle pozostaje. Rdza pojawiła się właściwie tylko wewnątrz komory silnika. Egzemplarze z pierwszych lat produkcji są wyjątkowo dobrze zabezpieczone przed korozją – potwierdza to oglądany przez nas wóz.

REKLAMA

Daewoo Lanos: wnętrze

Wnętrze już jako nowe nie prezentowało się wspaniale. Twarde plastiki i monotonne wykończenie sprawiały wrażenie budżetowego samochodu, jakim faktycznie jest Lanos. Po latach widać duże zużycie elementów wnętrza. Od przetarć na kierownicy i przyciskach, po wyrobione fotele. Praktycznie nie mają one już gąbki i siedzi się na nich jak na drewnianym krześle. Deska rozdzielcza nadal jest ergonomiczna i łatwa w obsłudze. Elementy obsługi urządzeń pokładowych nie zawodzą pomimo zmęczenia materiałów wykończeniowych. Jedynie głośnik w prawych drzwiach nie działa. Wytarcie, zadrapania i odbarwienia to stały widok we wnętrzu.

Zobacz też: Alfa Romeo Brera/Spider (2005 - 2012) - klasyk w momencie debiutu

Daewoo Lanos: silnik

Przy zakupie nowiutkiego Lanosa do wyboru były trzy jednostki benzynowe. 1.4, 1.5 8V i 16V oraz 1.6 16V. W naszym egzemplarzu zainstalowany jest 1.5 8V, który świetnie współpracuje z instalacją LPG. W tym Daewoo, właściciel nie zdecydował się jednak na jej założenie. Zbyt małe przebiegi i akceptowalne spalanie spowodowały pozostawienie jednostki w stanie seryjnym. Pod maską obraz nie jest już tak obiecujący jak stan karoserii. Wycieki i korozja obecne są wszędzie. Przewody są sparciałe. Rozrząd wymieniano tu dwa razy wraz z pompą wody. Raz na zasadzie normalnej eksploatacji, a raz ponad programowo. Całe szczęście na rynku znajdziemy wiele zamienników do tej jednostki więc koszt całość zamykał się w 500 zł. Wyciek spod uszczelki pokrywy głowicy można także łatwo i tanio usunąć. Po prostu nie opłaca się tego naprawiać stwierdza właściciel. Pewne kłopoty sprawiał rozrusznik. Raz zregenerowano go, gdy odmówił posłuszeństwa, później kiedy wywołał zwarcie wymieniono go na nowy. Silnik pracuje na oleju firmy Lotos 10-W40.

Zobacz też: Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Daewoo Lanos: zawieszenie

 Zawieszenie zestrojono pod kątem jazdy po drogach w krajach rozwijających się. Stąd wyjątkowo miękkie nastawy. Ogólna trwałość jest bardzo dobra. W naszym aucie wymieniono tylko raz łączniki stabilizatora, ponieważ auto dosłownie „rozjechało się”, ponadto komplet wahaczy i amortyzatory. Układ wydechowy choć skorodowany spełnia jeszcze swoją rolę.  Przy zakupie bardzo istotnym jest sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych, które najczęściej są już bardzo skorodowane i wymagają wymiany. W oglądanym egzemplarzu do ich wymiany doszło po 9 latach eksploatacji co kosztowało jedynie 300 złotych.

Daewoo Lanos: podsumowanie

Daewoo Lanos to dobry samochód niskobudżetowy. Szeroki wybór oferty zamienników powoduje, że możemy go utrzymać w dobrym stanie bez większych wydatków. Ogólna usterkowość jest już duża z racji wyeksploatowania większości aut jeżdżących po naszych drogach. Ciągle możemy jednak znaleźć pojazd dobrze utrzymany, pochodzący od pierwszego, polskiego właściciela.

Daewoo Lanos
newspress.co.uk
Daewoo Lanos. Fot.Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA