Kategorie

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - 2009) – usterki

Kamil Borowski
Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Hyundai
W Europie Hyundai Sonata został wyjątkowo chłodno przyjęty, zdecydowanie zabrakło mu prestiżu. Klientów odstraszała też uboga liczba wersji silnikowych i brak nadwozia typu kombi. Sprawdźmy jak auto zniosło upływ lat. Czy Sonata na dzień dzisiejszy stanowi propozycję godną uwagi?

W momencie premiery w Polsce cena podstawowego modelu Sonaty wynosiła 85 900 zł a w wersji Prestige – 129 900 zł. Dziś dobrze wyposażony model z 2009 roku można kupić już za 30 tys złotych.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – karoseria

Sonata ma 4,8 metra długości i prezentuje się całkiem nieźle. Standardowo montowane były 16-calowe felgi jednak auto najlepiej wygląda w komplecie z 17-calowymi felgami. Samochód może nie porywa tak bardzo pięknem i finezją, ale zdecydowanie nie można o nim powiedzieć, że jest brzydki. Po dłuższych oględzinach można dostrzec w niektórych miejscach pewne nawiązania do Audi lub Hondy.

Zobacz też: Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wnętrze

Na duży plus zasługuje spasowanie elementów wnętrza, ergonomia, precyzja montażu, przestronność kabiny i łatwość obsługi. Miejsca dla pasażerów nie zabraknie zarówno z przodu jak i z tyłu. Fotele są duże i wygodne nawet na długą trasę. Dobrze został zaprojektowany również całkiem spory bagażnik o pojemności 523 litrów, w którym zastosowano ulokowane na zewnątrz zawiasy pokrywy, dzięki czemu przestrzeń można wykorzystać w 100%. Do pełni szczęści zabrakło tylko lepszej jakości tworzyw sztucznych do wykończenia wnętrza. Te zastosowane są wyjątkowo twarde i mają bardzo nieciekawą formę wytłoczek.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – wyposażenie

Sonata kusi klientów bardzo bogatym wnętrzem. Już w podstawowej wersji mamy do dyspozycji system ESP, sześć poduszek powietrznych, klimatyzację manualną, światła przeciwmgielne, dobrej jakości system audio, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz wielofunkcyjną kierownicę. Na runku wtórnym można znaleźć wiele egzemplarzy wyposażonych dodatkowo w automatyczną klimatyzację, skurzaną tapicerkę, podgrzewane fotele oraz nawigację.

Zobacz też: Citroën Xantia (1992-2001) vs Hyundai Accent (1994 – 2005)

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki benzynowe

Sonata dysponuje małą liczbą wersji silnikowych. Do wyboru są benzynowe motory o pojemności 2 litrów generujące moc 145 i 164 KM. Mocniejsze 2.4 o mocy 161 KM, a nawet 3.3 w wersji V6 mający 250 KM. Niestety nawet mimo 250 KM pod maską Sonata rozpędza się do „setki” w blisko 8 sekund. Bazowa wersja potrzebuje na to aż 10,5 s. Najlepszym wyborem wydaje się tu być jednostka o pojemności 2,4 litra, która zapewni autu równowagę między spalaniem a osiągami. Co więcej silnik ten nawet dobrze znosi instalację LPG, która znacznie pomoże obniżyć koszty

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – silniki Diesla

W przypadku silników wysokoprężnych do dyspozycji jest tylko jednostka 2.0 CRDi o mocy 140 lub 150 KM. Największą zaletą tego silnika jest wyjątkowo cicha i elastyczna praca. Ten turbo diesel najlepiej sprawdzi się podczas spokojnej i oszczędnej jazdy.  Jest też o wiele bardziej oszczędniejszy i trwalszy w porównaniu do silników benzynowych, ale jego ewentualna naprawa będzie nieporównywalnie droższa.

Zobacz też: Używany Hyundai Atos: opis modelu

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – zawieszenie

Niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu jest miękkie i dobrze sprawdza się podczas spokojnej jazdy zapewniając wysoki komfort podróży. Na bardzo dziurawych droga słyszalne są już znaczne hałasy. Inaczej sytuacja wygląda podczas dynamicznej, agresywnej jazdy. Prowadzenie samochodu nie sprawi już wtedy przyjemności, auto przechyla się, kołysze i daje bardzo małą precyzję prowadzenia. W Sonacie zastosowano też słabe i bardzo podatne na przegrzewanie się hamulce, co studzi zapędy do szybkiej jazdy.

Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – usterki

Użytkownicy Sonaty, z reguły oceniają auto jako solidne i trwałe. Jednakże, awarie też się zdarzają. Najczęściej spotykanymi przypadłościami są zawodne alternatory, immobilisery, nieszczelności w układach wtryskowych i chłodzenia oraz usterki czujników położenia wału korbowego. Ponadto pojawiają się problemy z cewkami zapłonowymi jak również awarie czujników temperatury zewnętrznej, zapięcia pasów czy ABS-u. Prosta konstrukcja elektroniki oraz brak zaawansowanych rozwiązań procentuje brakiem poważnych problemów z elektryką (poza wspomnianymi wyżej drobiazgami). Zawieszenie dobrze znosi jazdę po polskich drogach, ale przed zakupem warto się przyjrzeć w jakim stanie znajdują się łożyska, łączniki stabilizatorów, tuleje wahaczy oraz drążki kierownicze. Pamiętajmy też, że stuki z podwozia występowały już w fabrycznie nowych egzemplarzach, więc nie każdy hałas z podwozia musi oznaczać problemy. Sonata jest zasadniczo dobrze odporna na korozję, ale tylko w przypadku aut bezwypadkowych. Upływ czasu gorzej znosi lakier, jest w miarę wysoce podatny na odpryski czy zarysowania. To co może najbardziej uderzyć nowego nabywcę po kieszeni to zapchany filtr DPF, zużyte koło dwumasowe, niedziałająca turbosprężarka lub uszkodzona automatyczna skrzynia biegów. Na szczęście usterki te zdarzają się wyjątkowo rzadko i to tylko w mocno wyeksploatowanych autach. Dzięki temu, że limuzyna jest spokrewniona z innymi modelami koncernu Hyundai, nie powinno być problemu z nabyciem podstawowych części eksploatacyjnych.

Zobacz też: Używany Hyundai i30 (2007 - 2012) - długa droga do niezawodności

   Używany Hyundai Sonata IV (2005 - ) – podsumowanie

Hyundai Sonata na runku wtórnym ze względu na stereotypowe, ograniczone zaufanie do marki nie cieszy się zbyt dużym wzięciem. Owocuje to więc dość szybką utratą wartości auta. Dzięki temu za umiarkowaną sumę pieniędzy można nabyć samochód dobrze utrzymany, bezwypadkowy i z udokumentowaną historią serwisowania. Jeśli poszukujemy wygodnego auta w dobrej cenie bez prestiżowego znaczka na masce warto wziąć pod uwagę Sonatę. Pamiętajmy jednak, że w kolejnych latach utrata wartości też będzie znaczna i mogą być problemy z odsprzedażą. Jeżeli finansowo jesteśmy w stanie warto szukać używanego Hyundaia Sonaty z jak najmłodszego rocznika gdyż w 2008 roku samochód został lekko zmodernizowany, dokonano kilku znacznych korekt kabinie i mechanice oraz inaczej zaprojektowano pas przedni.

Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Hyundai Sonata
Hyundai
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    27 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.