REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Nissan Qashqai (2007 - 2013) - miastoodporny

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego
Nissan Qashqai to wszechstronne auto miejskie, które sprawdzi się w różnych sytuacjach. Egzemplarze z początku produkcji sprawiały wiele problemów swoim użytkownikom przez niedopracowane zawieszenie.
Nissan Qashqai to wszechstronne auto miejskie, które sprawdzi się w różnych sytuacjach. Egzemplarze z początku produkcji sprawiały wiele problemów swoim użytkownikom przez niedopracowane zawieszenie.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai mimo upływu lat jest w czołówce najlepiej sprzedających się modeli w Polsce. Sprawdź dlaczego i poznaj jego wady oraz zalety.

2007 rok był przełomowy dla marki Nissan. Modele Almera i Primera zostały zastąpione autem zbudowanym w oparciu o kompletnie inną filozofię - Qashqai’em. Wkrótce okazało się, że wprowadzenie go do gamy modelowej było strzałem w dziesiątkę. Mały Crossover podbił serca Europejczyków, stając się hitem sprzedażowym. Pomimo upływu lat i pojawienia się silnej konkurencji, sympatyczny „Japończyk” ciągle dobrze się sprzedaje zarówno wśród aut nowych, jak i używanych.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Suzuki Jimny (1998 – ) – usterki

Nissan Qashqai: Karoseria

Auto wygląda na duże, jednak jest to typowy, podwyższony kompakt, tak więc i miejsca znajdziemy tam tyle ile w samochodzie segmentu C. Auto pomimo prostych linii nadwozia może się podobać, zwłaszcza po liftingu przeprowadzonym w 2010 roku. Nadwozie nie ma problemów z korozją, w środku wygodnie podróżować może 4-osobowa rodzina. Dla osób potrzebujących więcej przestrzeni Nissan przygotował wersję oznaczoną jako +2. W stosunku do pierwowzoru została ona przedłużona i ma większy rozstaw osi, co przekłada się na dodatkowe kilka centymetrów miejsca. Należy też wspomnieć o możliwości przewozu 2 pasażerów więcej, lecz w niezbyt komfortowych warunkach (bardzo mało miejsca).

Zobacz też: Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan Qashqai: Wnętrze

We wnętrzu dominuje szary, nieciekawie wyglądający plastik. Jest on całkiem dobrze spasowany, więc tylko sporadycznie zdarza się, że trzeszczy podczas jazdy. Choć na desce rozdzielczej znajduje się spora liczba przycisków, łatwo nauczymy się, który odpowiada za jaką funkcję. Wielki minus za umieszczenie właściwie pod kierownicą przycisków do regulacji lusterek oraz zbyt daleko cofniętych manetek do otwierania szyb. Panel klimatyzacji przysłonięty jest przez lewarek, co może utrudniać jego obsługę. Nissan nie zapomniał także o wygospodarowaniu większej ilości schowków i półek. Mnogość egzemplarzy na rynku wtórnym powoduje, że z łatwością znajdziemy bogato wyposażone auta, przede wszystkim  z importu jak i uboższe wersje pochodzące z polskiego salonu. Bagażnik mieszczący 410 litrów jest wystarczający, choć nie największy w klasie.

Zobacz też: Używana Dacia Duster (2010 - )- tani sposób na hit

Nissan Qashqai: Silniki, napęd

Jednostki benzynowe to silniki Nissana dające gwarancję bezproblemowej jazdy. Wysokoprężne konstrukcje to produkt Renault, wokół których krąży wiele niepochlebnych opinii, jednak bezpodstawnie. Nissan może przenosić moc na jedną bądź tez obie osie.

Nissan Qashqai: Benzynowe

Zobacz też: Używana Mazda CX-7 (2006-2012) – usterki

Silniki benzynowe napędzające Qashqai’a to wolnossące motory wykazujące się dużą trwałością i niezawodnością. Podstawowy 1.6 ma tylko jeden problem – jest za słaby, zwłaszcza jeśli często podróżujemy z pasażerami. Można nim jeździć całkiem dynamicznie, ale znacząco wzrasta wtedy spalanie. Dużo lepiej sprawdza się dwulitrowa jednostka. O wiele chętniej reaguje na wciskany pedał gazu i nie jest przy tym przesadnie paliwożerna. Przy normalnej jeździe średnio można zejść poniżej 10 l/100km.

silnik moc moment obrotowy 0-100 v-max śr. spalanie
1.6 115 156 12 175 6,7
1.6 117 158 11,9 182 6,2
2.0 140 196 10,1 192 8,2

Nissan Qashqai: Diesle

Zobacz też: Używana KIA Sportage III

Silniki wysokoprężne to znane z Renault 1.5 dCi oraz 2.0 dCi. Dopiero niedawno do oferty dołączył diesel 1.6 dCi, który ma zastąpić większą jednostkę. Na razie trudno ją kupić na rynku wtórnym, jeśli już ją znajdziemy to jej ceny są wysokie. Najmniejszy diesel 1.5 dCi jest odrobinę za słaby do napędzania Nissana. Mimo iż opinie o awaryjności tych jednostek są obecnie przesadzone, warto przy zakupie przyjrzeć się panewkom wału korbowego, tak na wszelki wypadek. Szczególnie ostrożni mogą zainwestować w ich wymianę, której koszt nie powinien przekroczyć 1000 zł. Ponad przecietnie awaryjny nie powinien także być układ wtryskowy. Montowane w Qashqai’u 1.5 dCi jest mocniejszą odmianą wyposażoną we wtrysk Siemensa (w słabszej – Delphi), który całkiem dobrze wypada pod względem trwałości. Jeśli ominą nas usterki, będziemy cieszyć się z rekordowo niskiego zużycia paliwa i aksamitnej pracy silnika. Najlepszy wybór stanowi 2.0 dCi. Ma odpowiednią moc i moment obrotowy zapewniające wystarczające osiągi nawet przy maksymalnym obciążeniu samochodu. Nie trapią go poważne usterki, układ wtryskowy potrafi wytrzymać bez ingerencji mechanika przebiegi rzędu 200 tys. kilometrów, co trzeba uznać za wynik co najmniej dobry. Rzadko zużyciu ulega koło dwumasowe, przy odpowiedniej eksploatacji nawet turbiny okazują się wyjątkowo trwałe. Ostatni, najnowszy silnik prezentuje się obiecująco. Zapewnia podobne osiągi do 2.0 dCi paląc przy tym mniejsze ilości paliwa. Na razie za wcześnie jednak by oceniać jego niezawodność.

Zobacz też: Używany Ford Kuga: SUV-ik z pazurem

silnik moc moment obrotowy 0-100 v-max śr. spalanie
1.5 dCi 106 240 12,2 174 5,4
1.5 dCi 110 240 12,4 177 5,2
2.0 dCi 150 320 10,5 191 6,6
1.6 dCi 130 320 10,2 190 4,9

Wszystkie diesle występujące z filtrami cząstek stałych (nie montowano tylko w pierwszych latach produkcji w 1.5 dCi) narażają użytkowników na największe wydatki. Jeśli konieczna będzie wymiana, będziemy musieli sięgnąć głęboko do kieszeni, ponieważ nowy kosztuje blisko 7000 zł.

Nissan Qashqai: Zawieszenie, układ kierowniczy

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Jeśli mowa o zawieszeniu Nissan, to pierwsze egzemplarze, które trafiały do odbiorców były w tym zakresie pełne wadliwych rozwiązań. Starano się je eliminować poprzez akcje przywoławcze. Zaraz po debiucie wymieniano lub sprawdzano przeguby kulowe w przednim zawieszeniu, łożyska igiełkowe w przekładni kierowniczej, wieńce kierownicy. Późniejsze akcje serwisowe obejmowały sprawdzanie luzu pokrywy przekładni kierowniczej, usterki przewodu hamulcowego, przegrzewania się elektrycznego układu wspomagania kierowniczego (EPS). Przed zakupem koniecznie trzeba sprawdzić czy nasz upatrzony egzemplarz był objęty kampanią serwisową i czy stawił się na naprawę. Usuwanie usterek miało charakter prewencyjny, jednak skoro się na nie zdecydowano ryzyko wystąpienia usterki musiało istnieć. Główną bolączką miejskiego Nissana z początku lat produkcji  jest głośna praca zawieszenia. Odpowiadały za nią głównie amortyzatory. Wymieniano je w ramach gwarancji, ale przy zakupie trzeba uważać. Hałas powodują także szybko wybijające się łączniki stabilizatora, łożyska kół (drogie wymienne razem z piastą) oraz silentblocki.  Jeśli akurat układ zawieszenia jest sprawny, Nissanem jeździ się przyjemnie, należy pamiętać jednak, że nie jest to mistrz komfortowej jazdy. Dość twarde i sztywne zawieszenie powoduje, że auto świetnie pokonuje kolejne zakręty, ale na nierównościach pokazuje swoje mniej przyjazne oblicze.

Nissan Qashqai: Skrzynia biegów

Zobacz też: Toyota Land Cruiser J120: nie potrzebuje reklamy

Skrzynia biegów jest zestopniowana różnie w zależności od wersji silnikowej. Niepochlebne opinie zbiera najczęściej manualna przekładnia połączona z silnikiem 1.6. Przełożenia są krótkie, co pomaga w jeździe miejskiej, jednak zmusza do częstego sięgania do lewarka zmiany biegów, dodatkowo jest mało precyzyjna (zwłaszcza przy zmianie z 1 na 2). Przydałby się także 6-ty bieg, którego brak tylko w benzynowym silniku 1.6. Nissan oferował również przekładnię automatyczną CVT, która zmienia biegi niezauważalnie lecz ogranicza temperament silnika.

Nissan Qashqai Przykładowe ceny części dla wersji benzynowej 2.0

części cena [PLN]
silentblock wahacza 86
amortyzator 530
sprzęgło 926
klocki hamulcowe kpl. przód 182
pompa paliwa  1334

Nissan Qashqai: Podsumowanie

Nissan Qashqai to typowo miejskie auto. Wszyscy Ci, którzy upatrują w nim auta rodzinnego muszą dobrze zastanowić się przed zakupem, albo zdecydować się na trochę gorzej wyglądającą wersję Qashqai’a +2. Auto po wszystkich akcjach serwisowych nie sprawia zbyt dużo problemów. Szczególną uwagę na stan techniczny pojazdunależy zwrócić przy zakupie samochodu z początku produkcji.

Nissan Qashqai - tył
Nissan Qashqai - linia boczna
Nissan Qashqai - wnętrze
Nissan Qashqai - fotele
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA