Kategorie

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Bartłomiej Jakubiec
Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg
newspress.co.uk
Volkswagen wraz z początkiem nowego tysiąclecia wyznaczył sobie za cel znaczne rozszerzenie oferty rynkowej. Obok luksusowej limuzyny – Phaetona wypuścił na rynek auto stworzony w kooperacji z Audi i Porsche – model Touareg. Jak po 11 latach od debiutu sprawuje się luksusowy SUV spod znaku VW? Jakie są typowe usterki Touarega?

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Touareg jest przykładem auta, które w doskonały sposób łączy dwa światy. Jest uzdolnione terenowo i luksusowe zarazem. Wygląd karoserii jest bardzo poprawny. Nie szokuje wymyślnymi elementami czy przetłoczeniami. Dzięki temu auto wygląda dostojnie. Długość karoserii wynosi nieco ponad 475 centymetrów,  a szerokość (bez lusterek) 192,5 centymetra. Sprawia to, że na drodze auto prezentuje się imponująco. Duży rozstaw osi, wynoszący 285,5 centymetra przekłada się na dużą ilość miejsca wewnątrz kabiny. Wygodnie zasiądzie tam komplet pasażerów, którzy do bagażnika o pojemności przeszło 500 litrów bez problemu zmieszczą swoje bagaże. Przedział pasażerski został wykończony materiałami bardzo wysokiej jakości. Podróżujących otacza wysokiej jakości skóra, drewno oraz prawdziwy metal. Deska rozdzielcza ze względu na duże nagromadzenie przycisków może początkowo wydać się skomplikowana w obsłudze, jednak po chwili obcowania z autem okaże się, że obsługa wszystkich urządzeń jest równie prosta jak w Passacie czy Golfie. Jak przystało na luksusowego SUV’a Touareg został bogato wyposażony. Sporo aut posiada na swoim pokładzie wielostrefową klimatyzację, system nawigacji oraz rozbudowany system audio, aktywny tempomat, system monitorowania martwego pola elektrycznie sterowaną kolumnę kierownicy oraz fotele z „pamięcią”.

Zobacz też: Używane Audi Q7 (2005 - ) – wady i zalety

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – technika

Reklama

Touareg mimo iż jest zaliczany do segmentu SUV wykazuje wiele cech auta terenowego. Standardowo wyposażony jest w stały napęd na cztery koła, reduktor oraz blokadę centralnego mechanizmu różnicowego. Obok Porsche Cayenne, z którym jest blisko spokrewniony, jest jednym z najbardziej terenowo nacechowanych aut w segmencie. Poza czystą mechaniką zdolności terenowych nadaje także odpowiednio zaprojektowana karoseria z relatywnie dużymi kątami zejścia i natarcia (22 stopnie). Imponujący jest także kąt pochylania poprzecznego wynoszący równe 45 stopni. Głębokość brodzenia wynosi 50 centymetrów. Warto dodać, że są to wartości dla auta z konwencjonalnym zawieszeniem. Opcjonalnie montowane było pneumatyczne zwiększające znacznie wartości terenowe oraz komfort jazdy.

Jak przystało na luksusowe auto producent zadbał o odpowiedni napęd . Zarówno silniki benzynowe jak i Diesle mają co najmniej pięć cylindrów. Topowe jednostki mają ich – odpowiednio – dwanaście i dziesięć.

Jednostki benzynowe (moc, moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna):

  • 3.2 V6 (220 KM i 305 Nm) – 9,9s oraz 201 km/h
  • 3.2 V6 (241 KM i 315 Nm) – 9,8s oraz 206 km/h
  • 3.6 V6 FSI (280 KM  i 360 Nm) – 8,7s oraz 215 km/h
  • 4.2 V8 (310 KM i 410 Nm) – 8,1s oraz 218 km/h
  • 4.2 V8 FSI (350 KM i 440 Nm) – 7,5s oraz 234 km/h
  • 6.0 W12 (450 KM i 600 Nm) – 5,9 s oraz 250 km/h

Nawet podstawowa jednostka benzynowa zapewnia dobre osiągi. Jednak najlepszym wyborem jest silnik 4.2 z wtryskiem wielopunktowym. Zapewnia świetną dynamikę, jest w miarę prosty w obsłudze (brak wtrysku bezpośredniego) i bardzo dobrze znosi przeróbkę na zasilanie gazem LPG. Wszystkie jednostki benzynowe są paliwożerne. Zużywają średnio od 13,5 do nawet 18 litrów benzyny na każde sto kilometrów. Silniki z wtryskiem bezpośrednim palą mniej, ale przez skomplikowaną budowę są droższe w ewentualnych naprawach.

Jednostki wysokoprężne (moc, moment obrotowy oraz przyspieszenie 0-100 km/h i prędkość maksymalna):

  • 2.5 R5 TDI (174 KM i 400 Nm) – 11,5s oraz 188 km/h
  • 3.0 V6 TDI (225 KM i 500 Nm) – 9,6s oraz 203 km/h
  • 3.0 V6 TDI (240 KM i 500 Nm) – 8,0s oraz 207 km/h
  • 5.0 V10 TDI (313 KM i 750 Nm) – 7,8s oraz 225 km/h
  • 5.0 V10 TDI (350 KM i 850 Nm) – 7,8s oraz 225 km/h
Reklama

Podstawowa jednostka wysokoprężna mimo iż najbardziej ekonomiczna (średnio 10 l ON / 100km) okazuje się za słaba do auta ważącego około 2400 kilogramów. Największą popularnością cieszą się jednostki sześciocylindrowe o pojemności trzech litrów. Zapewniają bardzo dobrą dynamikę i spalają około 11,5 – 12,5 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. Na szczycie gamy jednostek wysokoprężnych stoją dziesięciocylindrowe potwory o pojemności 4,9 litra – oznaczenie 5.0 V10 TDI. Średnie spalanie tej jednostki bez względu na moc wynosi około 13,5 litra na sto kilometrów.

Bez względu na wybór jednostki napędowej napęd przenoszony jest na cztery koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Dwie najsłabsze jednostki benzynowe mogły być łączone zarówno z jedną jak i drugą. Mocniejsze wyłącznie z automatami. Pięciocylindrowa jednostka wysokoprężna łączona była z manualną i automatyczną skrzynią (podobnie jak 3.0 V6 TDI). Niestety wersja z Tiptroniciem okazuje się wyjątkowo powolna. Sprint do pierwszej setki zajmuje jej blisko 13 sekund. Najmocniejsza jednostka występuje jedynie w zestawieniu z automatyczną skrzynią biegów.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – słabe strony

W zestawieniach awaryjności TUV i ADAC auto prezentuje się bardzo dobrze. W raporcie DEKRY także okazuje się ponadprzeciętnie bezawaryjne. Wypada podobnie jak Mercedes ML i zdecydowanie lepiej od BMW X5 z podobnych roczników. Według użytkowników, mimo pokrewieństwa, Touareg jest mniej problematyczny od Audi Q7. Najpoważniejszym problemem są awarie elektroniki, której w tak nowoczesnym i zaawansowanym technologicznie aucie jest mnóstwo. Auta z początku produkcji dotknięte są większą liczbą poważnych usterek. Do najważniejszych należą awarie alternatorów, rozruszników, automatycznych skrzyń biegów, rozszczelnienia układu chłodzenia oraz wentylatora chłodnicy. Auto wyprodukowane po 2005 roku cieszą się lepszą opinią.

W Touaregu szybkiemu zużyciu ulegają klocki hamulcowe i tarcze, które nie zostały dopasowane do tak ciężkiego auta . Skomplikowane pneumatyczne zawieszenie trapione jest przez kilka drobnych usterek, które mogą doprowadzić do kosztownych napraw. Psuje się przekaźnik sterowania kompresorem w wyniku czego kompresor przegrzewa się i dochodzi do uszkodzenia silnika napędzającego układ. W wyniku zużycia eksploatacyjnego awarii ulegają „poduszki”. Niekiedy komputer wyświetla nieistniejące błędy układu pneumatycznego.

Skrzynie biegów są trwałe. Większość egzemplarzy wyposażona jest w 6-biegowego tiptronika, który dobrze znosi wysoki moment silników (nawet wysokoprężnych).

Dolegliwości jednostek napędowych są znane. W silniku 2.5 TDI dochodzi do wycieków oleju, natomiast w jednostkach 3.0 TDI dochodzi do uszkodzenia górnych napinaczy łańcucha rozrządu. Wymiana łańcucha często jest konieczna po przejechaniu niespełna 150 000 kilometrów i wiąże się z wyjęciem całego silnika. Dochodzi także do awarii klap w kolektorze dolotowym. Silnik 5.0 TDI jest bardzo skomplikowany i kosztowny w obsłudze, do tego nie jest bez wad. Najpoważniejsza dotyczy obracających się panewek. Jeśli trafimy na wersję z filtrem cząstek stałych powinniśmy sprawdzić jego stan w wyspecjalizowanym serwisie. W razie uszkodzenia, wymiana na nowy może pochłonąć blisko 10 tysięcy złotych! Wśród silników benzynowych najlepszą opinią cieszą się jednostki z wtryskiem wielopunktowym do kolektora dolotowego. Jednostki z wtryskiem bezpośrednim cierpią na osadzający się na zaworach nagar.

Kłopoty z elektroniką dotyczą głównie błędnych komunikatów komputera pokładowego, problemów z systemem samopoziomowania reflektorów ksenonowych oraz bezkluczykowym dostępem do auta. Znaną przypadłością wszystkich modeli spod znaku Volkswagena jest łuszczenie się bezbarwnego lakieru na przyciskach wewnątrz kabiny (głównie od sterowania szyb).

Volkswagen Touareg koszt części:

  • Amortyzatory przednie Monroe (komplet) – 900 zł
  • Amortyzatory tylne Monroe (komplet) – 800 zł
  • Wahacz przedni poprzedni Delphi – 650 zł / sztuka
  • Łącznik drążka stabilizatora Febi Bilstein – 100 zł / sztuka
  • Sprzęgło kompletne Sachs (3.0 TDI) – 1200 zł
  • Tarcza hamulcowa przednia Bosch (wentylowana) – od 440 zł /sztuka
  • Tarcza hamulcowa tylna Bosch (wentylowana) – od 320 zł / sztuka
  • Klocki hamulcowe osi przedniej Bosch – od 300 zł
  • Klocki hamulcowe osi tylnej Bosch – od 220 zł

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – Podsumowanie

Pierwszy SUV Volkswagena jest ciekawą propozycją na rynku wtórnym. Jest komfortowy, świetnie wykończony i zaawansowany technicznie. Najlepszą rekomendacją jest dzielenie wspólnych rozwiązań z Porsche Cayenne i Audi Q7. Auto jest przestronne i dysponuje dużym bagażnikiem. Większość egzemplarzy na rynku jest bardzo bogato wyposażona. Najlepszym wyborem, jeśli chodzi o wersje silnikową, będzie wolnossący motor o 4,2 litra oraz 3.0 TDI. Choć nie są to motory bez wad, są znane mechanikom i w porównaniu z nowocześniejszymi/większymi motorami generują mniejsze koszty. Przed zakupem warto zwrócić uwagę na kondycje filtra cząstek stałych (Diesle) oraz stan zawieszenia pneumatycznego. Większość egzemplarzy pochodzi z importu, więc często ustalenie ich rzeczywistego przebiegu jest niemożliwe. Jeśli trafimy na egzemplarz z pewnego źródła z przebiegiem nie większym niż 200-250 tysięcy kilometrów warto się nim zainteresować. Jakością wykonania dorównuje konkurencji spod znaku BMW i Mercedesa, jest jednak od nich tańszy.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Volkswagen Touareg
newspress.co.uk
Volkswagen Touareg - wnętrze
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    29 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.