Kategorie

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – usterki

Bartłomiej Jakubiec
Honda Prelude
Honda Prelude
newspress.co.uk
W latach 90-tych Honda oferowała kilka aut typu coupe różniących się od siebie wielkością. Obok Civica, Accorda i Legenda istniał jeszcze model Prelude. V generacja modelu jest świetną propozycją dla młodych żądnych emocji kierowców. Używanej Prelude eksploatowanej z dbałością nie trapią poważne usterki.

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – Wygląd zewnętrzny i wnętrze

Reklama

Piąta generacja modelu Prelude różni się od poprzednika stylem. Jest  zdecydowanie bardziej agresywna. Ostro narysowane linie nadwozia, kanciaste przednie i tylne reflektory, opcjonalny tylny spojler nadają autu dynamiki. Nie inaczej jest we wnętrzu. Charakterystyczną cechą jest pionowo postawiony hamulec ręczny. Deska rozdzielcza przypomina te montowane w modelu Civic VI generacji. Jest przejrzysta i zrobiona z materiałów dobrej jakości. Spasowanie elementów jak przystało na japońskiego producenta jest na wysokim poziomie. Używane Hondy Prelude występują w kilku wersji kolorystycznych wnętrza: są ciemne, dwukolorowe, oraz te z deską rozdzielczą ozdobioną drewnianymi okleinami. O gustach podobno się nie dyskutuje, ale nikt nie zaprzeczy, że do auta o sportowej charakterystyce „drewniane” wnętrze zdecydowanie nie pasuje.

Wyposażenie wnętrza obejmowało m.in. elektryczne szyby i lusterka, klimatyzację, ABS, alarm, poduszki powietrzne, komputer pokładowy i tempomat. Mimo bogatego, jak na auto z drugiej połowy lat 90tych, wyposażenia auto nie rozpieszcza komfortem jazdy. Zawieszenie zostało zestrojone bardzo sztywno. Do tego fotele mają niewystarczającą regulację. Przestrzeni we wnętrzu wystarczy dla 2 dorosłych pasażerów. Tylne miejsca należy traktować raczej jako awaryjne. Miejsca na kolana i głowę jest mało, a same siedziska są niewygodne. Bagażnik, choć optycznie wydaje się spory, ma zaledwie 280 litrów pojemności. Miejsca wystarczy na bagaże dla dwóch osób na weekendowy wyjazd. W razie potrzeby można posiłkować się miejscem na tylnych siedziskach.

Zobacz też: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – technika

Honda w modelu Prelude zawarła wszystko co miała najlepszego w swoim dorobku. Dopracowane wielowahaczowe zawieszenie z tyłu, silniki z serii V-Tec oraz system czterech kół skrętnych 4WS. Wielowahaczowe zawieszenie odpowiada za odpowiednie prowadzenie auta, które niestety psuje bardzo niekorzystny rozkład mas na osie pojazdu – nawet 67% masy auta przypada na przednią oś. Jest to największy zarzut pod adresem Prelude, które stworzone zostało do dynamicznej jazdy. Na szczęście później jest już tylko lepiej. Mocne silniki rekompensują braki w prowadzeniu. Podstawowy silnik miał pojemność 2 litrów i moc 133 KM. Niby nie mało, ale pozostaje pewien niedosyt. Dla fanów japońskich wysokoobrotowych jednostek Honda zaserwowała silniki z serii V-Tec o pojemności 2,2 litra o mocach 185, 200 lub nawet 220 KM. Najmocniejsza jednostka dostępna była jedynie w autach z kierownicą po prawej stronie. Silnik o mocy 185 KM zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie ok. 7,5 sekundy. Mocniejszy o 15 KM jest w stanie urwać z tego wyniku jeszcze 0,5 sekundy. Silniki serii V-tec wyposażone są w system zmiennych faz rozrządu. Podczas normalnej jazdy zapewniają umiarkowane zużycie paliwa – około 10-11 litów na 100 kilometrów. Są trwałe jednak wymagają regularnej wymiany oleju. Kolejnym smaczkiem jest system czterech kół skrętnych 4WS montowany w mocniejszych wersjach silnikowych. System reaguje na kąt obrotu koła kierownicy i w zależności od prędkości pojazdu skręca tylne koła zgodnie z przednimi lub przeciwnie zapewniając łatwiejsze pokonywanie ciasnych zakrętów przy małych prędkościach lub pewniejsze prowadzenie podczas szybkiej, dynamicznej jazdy. Wszystkie wersje miały napęd na przednią oś. Moc przenoszona była na koła za pomocą manualnej bądź sekwencyjnej skrzyni biegów.

Zobacz też: Używana Honda Accord VI: japoński standard

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – słabe strony

Podobnie jak inne Hondy z lat 90-tych Prelude cierpi na niedostateczne zabezpieczenie antykorozyjne. Rdza dopada głównie tyle nadkola i progi, dlatego przez zakupem warto bacznie przyjrzeć się tym elementom karoserii. Znaną przypadłością silników wysokoobrotowych jest duży apetyt na olej silnikowy. Warto często kontrolować jego stan by nie doprowadzić do zatarcia jednostki napędowej. W wersjach z szyberdachem degradacji mogą ulec uszczelki, czego konsekwencją będzie przeciekanie wody do kabiny i korozja wokół uszczelek. Szybkiej korozji ulega układ wydechowy. Podatna na uszkodzenia jest sonda lambda. Silniki V-Tec słabo znoszą instalacje gazowe, nawet sekwencyjne.

Ceny części:

  • Amortyzatory przednie (komplet) Kayaba – 550 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) Kayaba – 450 zł
  • Sprzęgło kompletne Sachs – 850 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) Bosch  – 400 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) Ferodo – 250 zł
  • Klocki hamulcowe przednie Ferodo – 200 zł
  • Klocki hamulcowe tylne Ferodo – 200 zł

Zobacz też: Hyundai Coupe – pozornie sportowy

Używana Honda Prelude V (1996 – 2001) – podsumowanie

Używana Honda Prelude jest ciekawą propozycją dla młodych ludzi, którzy poszukują auta o ciekawym wyglądzie, nieprzeciętnych osiągach i… są w stanie pogodzić się z chronicznym bólem pleców spowodowanym twardym zawieszeniem i niewygodną pozycją za kierownicą. Prelude jest dobrą propozycją dla osób chcących podróżować we dwoje. Mały bagażnik okaże się wtedy wystarczający. Najlepszym wariantem jest silnik 2.2 V-Tec o mocy 185 KM połączony z manualną skrzynią biegów. Przed zakupem warto sprawdzić stan blach i ewentualne zapotrzebowania silnika na olej napędowy. Na rynku wtórnym jest sporo egzemplarzy. Najtańsze kosztują 5000 zł, jednak na zakup auta lepiej przeznaczyć dwa razy wyższą kwotę. Za 10 tysięcy złotych można znaleźć zadbany egzemplarz, który przy odpowiedniej eksploatacji długo posłuży nowemu właścicielowi.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?