Kategorie

Używane Audi Q7 (2005 - 2015) – wady i zalety

Bartłomiej Jakubiec
Audi Q7
Audi Q7
Audi
Audi Q7 dla wielu ludzi stanowi współczesny symbol prestiżu i sukcesu zawodowego. Jednak kontrowersyjny wygląd auta u wielu ludzi budzi negatywne emocje. Masywne nadwozie nie każdemu przypadnie do gustu…

Audi Q7 zadebiutowało w 2005 roku wypełniając lukę w gamie modelowej producenta. Audi wprowadzając na rynek swój największy model chciało odebrać klientów Mercedesowi i BMW w segmencie dużych SUV-ów. O ile Mercedes wprowadził model ML już w 1997 a BMW X5 zadebiutowało w 1999 to Audi długo nie wierzyło w sukces rynkowy luksusowych „terenówek”. Po kilku latach od debiutu śmiało można powiedzieć, że decyzja o wprowadzeniu na rynek Q7 była trafna.

Zobacz też: Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

Używane Audi Q7 (2005 - ) – wygląd zewnętrzny i wnętrze

Reklama

Patrząc po raz pierwszy na Audi Q7 ma się mieszane uczucie. Z jednej strony auto imponuje rozmiarami. Ma w końcu ponad 5 metrów długości, blisko 2 metry szerokości i 173 cm wysokości. Z drugiej strony stylizacja nadwozia do wyjątkowo udanych nie należy. Auto wygląda na ociężałe i mało zwrotne. Potężny grill, duże koła nadają autu muskularnego wyglądu. Model w chwili debiutu nie miał bezpośredniego rywala, gdyż BMW X5 aż o 40 cm krótsze. Mercedes ML ustępował autu z Ingolstadt o blisko 30 cm. Dopiero wprowadzenie modelu GL pozwoliło Mercedesowi nawiązać walkę o uznanie klientów w tej klasie.

Zdecydowanie lepsze wrażenie robi wnętrze auta przejęte bezpośrednio z modelu A6. Jest bardzo dobrze zmontowane i zrobione ze świetnych materiałów bardzo odpornych na zużycie. Gdyby nie bardzo skomplikowany układ MMI sterujący wieloma funkcjami samochodu obsługa byłaby bardzo łatwa. Na szczęście Audi szybko się zreflektowało i zmieniło oprogramowanie systemu multimedialnego Miejsca zarówno dla jadących z przodu jak i z tyłu jest pod dostatkiem. Przy dużej szerokości wnętrza na tylnej kanapie wygodnie zasiądą 3 osoby, mając za sobą ogromny bagażnik o pojemności 775 litrów. Opcjonalnie można było zamówić składany 3 rząd siedzeń mieszczący dodatkowe 2 osoby. Jak na klasę pojazdu wyposażenie seryjne było przeciętne. Zawierało m.in. czujniki zmierzchu i deszczu, napęd na 4 koła Quattro, automatyczną klimatyzację, elektrycznie otwieraną klapę bagażnika oraz komplet poduszek powietrznych. Wiele elementów wyposażenia, które powinny być w standardzie wymagało słonej dopłaty jak na przykład kierownica wielofunkcyjna czy alarm. Bogato wyposażone wersje kosztowały nierzadko 2-krotnie więcej od wersji bazowych.

Zobacz też: Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Używane Audi Q7 (2005 - ) – technika

Reklama

Kupujący Audi Q7 miał do dyspozycji 2 typy zawieszenia. Konwencjonalne oraz pneumatyczne. Jedno i drugie ma mocne i słabe strony. Pneumatyka zapewnia świetny komfort jazdy i pewne prowadzenie w zakrętach, niestety jest awaryjna i bardzo droga w naprawach. Mechaniczne zawieszenie jest trwalsze, jednak nie radzi sobie zbyt dobrze na drogach złej jakości co jest nie do przyjęcia w aucie tej klasy.

Do luksusowego wizerunku auta pasują montowane w nim silniki. Benzynowe mają pojemność 3,6 oraz 4,2 litra. Mniejszy ma 6 cylindrów i 280 KM, większy pracuje w układzie V8 i dysponuje mocą 350 KM. Oba motory posiadają wtrysk bezpośredni. Jeśli decydujemy się na zakup Audi Q7 z silnikiem benzynowym (co jest rzadkością w klasie) lepiej zdecydować się na wersję V8. Pali niewiele więcej od wersji V6 wydając przy tym przyjemniejszy dźwięk. Średnie zużycie paliwa wynosi ok. 15 litrów na sto kilometrów. Wśród wersji wysokoprężnych można wyróżnić 3 motory. Podstawowy 3.0 V6 TDI o mocy od 233 do 245 KM spalający średnio 10 litrów, poprzez 4.2 V8 TDI o mocy 326 – 340 KM spalając przy tym ok. 11,5 l/100km, kończąc na monstrualnym V12 TDI o mocy 500 KM. Topowa wersja pojawiła się dopiero w 2009 roku i występuje jako odrębny model w gamie Audi oznaczony Q7 V12 TDI. Podobnie jak w przypadku wersji benzynowej warto zainteresować się silnikiem V8, który cechuje się wysoką kulturą pracy oraz świetnymi osiągami (6,4 s do 100 km/h).

Do wyboru były 2 skrzynie biegów: manualna oraz częściej spotykana automatyczna o nazwie Tiptronic o 6-ciu lub 8-miu przełożeniach. Napęd trafia na 4 koła za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego Torsen. Stały napęd na wszystkie koła pomaga zapanować nad tym ogromnym autem podczas jazdy po śliskich drogach, jednak trzeba zdawać sobie sprawę, że gabaryty i masa auta nie pozwala zapuszczać się zbyt daleko poza utwardzone drogi.

Zobacz też: Ranking najbardziej niezawodnych SUV-ów

Używane Audi Q7 (2005 - ) – słabe strony

Opinie użytkowników Audi Q7 w kwestii niezawodności są podzielone. Jedni są ze swych egzemplarzy bardzo zadowoleni, inni z kolei narzekają na drobne awarie elektroniki. Często zawodzi elektrycznie sterowana klapa bagażnika. Zawieszenie konwencjonalne rzadko wymaga interwencji mechanika, natomiast pneumatyczne często się rozszczelnia. Koszt naprawy całego zawieszenia pneumatycznego może wynieść od 15 do 20 tysięcy złotych. Ze względu na ogromną masę auta (2200 – 2600 kg) szybkiemu zużyciu ulegają elementy układu hamulcowego.

Wszystkie silniki są przeciętnie trwałe. Lepiej pod tym względem wypadają wersje benzynowe. Oba mają wtrysk bezpośredni przez co montaż instalacji LPG jest skomplikowany i raczej nieopłacalny. Wśród silników Diesla najtańszy w eksploatacji będzie motor 3.0 TDI znany m.in. z modeli A6 i A8. Bolączką tego silnika jest awaryjny układ wtryskowy. W większym motorze dochodzi do rozciągania łańcucha rozrządu i awarii turbosprężarek. Od 2009 w silniku 4.2 TDI montowano filtr cząstek stałych (w 3.0 TDI od 2011), który podobnie jak u innych producentów sprawia problemy, szczególnie podczas typowo miejskiej eksploatacji.

Zobacz też: Nowy napęd w Audi Q7

Pocieszeniem dla kupującego może być fakt, że sporo części występujących w Audi Q7 montowanych było w VW Tuaregu i Porsche Cayenne przez co dostępność części nie nastręcza problemów.

Koszty części Audi Q7:

  • Amortyzatory przednie (komplet) – od 900 zł
  • Amortyzatory tylne (komplet) – od 800 zł
  • Tarcze hamulcowe przednie (komplet) – od 1000 zł
  • Tarcze hamulcowe tylne (komplet) – od 700 zł
  • Klocki hamulcowe przednie – od 300 zł
  • Klocki hamulcowe tylne – od 200 zł

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Używane Audi Q7 (2005 - )  - Podsumowanie

Szukając używanego Audi Q7 należy zachować daleko idącą ostrożność. Auto należy dokładnie sprawdzić przed zakupem. Ze względu na nagromadzenie elektronicznych systemów i skomplikowaną budowę silników i zawieszenia nie warto interesować się egzemplarzami bez dokładnie udokumentowanej historii serwisowej. Na rynku wtórnym przeważają auta wyposażone w silniki wysokoprężne. Wiele egzemplarzy z początku produkcji pokonało już 200-250 tysięcy kilometrów. Takie lepiej omijać z daleka ze względu na wysokie koszty napraw silników. Lepiej zainteresować się młodszymi wersjami z realnymi przebiegami rzędu 150 000. Ceny używanych egzemplarzy Audi Q7 zaczynają się od 70-80 tysięcy złotych za auto z początku produkcji. Egzemplarze z 2010 wyceniane są na co najmniej 200 tysięcy złotych.

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Audi Q7
Audi
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    4 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Check engine: czy można jeździć?

    Check engine: czy można jeździć? Czasami tak, a czasami nie. To wszystko zależy od tego czy pojawieniu się kontrolki towarzyszą dodatkowe objawy.

    Kontrolka silnika: co oznacza?

    Kontrolka silnika: co oznacza? Jej zaświecenie się w czasie jazdy bez wątpienia stanowi ważny sygnał. Ale czy zawsze dalszą podróż należy przerwać?

    Wibracje w samochodzie: skąd się biorą?

    Wibracje w samochodzie, czyli dziś opowiemy o tym, skąd się biorą drgania w kabinie w czasie jazdy. A najczęstszym ich powodem są... opony!

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?