REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda

REKLAMA

REKLAMA

Ta Honda naprawdę zaszokowała. Ze względu na nietuzinkowe nadwozie, została nazwana przez kierowców UFO. Czy jednak pod dyskusyjną urodą nadal ukrywa się sprawdzona technologia?

Ósma generacja hitowego Civica została zaprezentowana w 2006 roku i przyniosła… potężne zaskoczenie. Tak, poprzednik był nieco futurystyczny. Jego futuryzm opierał się jednak głównie na stworzeniu podobieństwa do minivana. W tym przypadku japońscy projektanci stworzyli bryłę, która wyglądała kosmicznie! Pas przedni hatchbacka prezentuje się tak, jakby wcześniej pełnił rolę rekwizytu na planie filmu science fiction. Spojler wtopiony w tylną szybę z kolei wygląda świetnie, ale zdecydowanie ogranicza widoczność, a klamka przednich drzwi jest chromowana i klasyczna - wygląda jakby została odkręcona od starej, amerykańskiej lodówki.

REKLAMA

Używane: Honda Civic VIII - nadwozie ze świata… UFO!

Posunięcie było bez wątpienia odważne. W końcu należy pamiętać o tym, że np. w Europie znaczną część kierowców Civica stanowią ludzie starsi. Czy wygląd w stylu UFO odstraszył klientów? Nic podobnego. Auto było produkowane do roku 2011. W tym czasie sprzedało się w ilości sięgającej 1,7 miliona sztuk. A taki wynik spokojnie można nazwać dużym sukcesem w segmencie C. Poza tym spore zainteresowanie kierowców świadczy o jednej rzeczy. Futurystyczna bryła Hondy Civic VIII zmieniła bazę klientów japońskiej marce. Hatchback od teraz zaczął się podobać dużo młodszej klienteli.

Zobacz również: Używany Peugeot 308 (2007 - )- francuski Golf

UFO na zewnątrz, UFO w środku. Deska rozdzielcza to połać gładko ukształtowanego plastiku porośnięta serią drobnych przycisków. Zaraz za kierownicą pojawia się sporej wielkości ekran, na którym Honda wyświetla zegary. Kabina Civica ma kilka zalet. Oferuje dużą ilość miejsca pasażerom, jest wyposażona w naprawdę wygodne fotele, które dobrze trzymają w zakrętach oraz daje dostęp do przestronnego bagażnika. 456 litrów w hatchbacku to świetny wynik w segmencie C! Wady? Obsługa pojazdu jest momentami mało intuicyjna, pojęcie widoczności do tyłu praktycznie nie istnieje, a plastiki są twarde i szybko rysują się.

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Honda

Paleta silnikowa używanej Hondy Civic VIII składa się głównie z silników benzynowych. Ofertę otwierały dwie jednostki o pojemności 1.4 litra. Choć okazują się one tytanicznie trwałe, zdecydowanie brakuje im mocy - pierwsza miała 83, a druga 100 koni mechanicznych. Dużo lepszym wyborem jest Civic 1.8 i-VTEC. 140-konny motor być może nie rzuca na kolana za sprawą 174 Nm momentu obrotowego, mimo wszystko rozpędza Civica do 100 km/h już w 8,9 sekundy, a do tego spala w mieście poniżej 9 litrów benzyny. To dobry wynik jak na jednostkę wolnossącą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Civic VIII - 1.8 i-VTEC to najlepszy wybór

Kolejne zalety? Bez wątpienia na listę warto wpisać trwałość. Regularny serwis silnika 1.8 i-VTEC wydłuża czas życia benzyniaka do setek tysięcy kilometrów. A przez regularny serwis należy rozumieć nie tylko wymianę oleju, ale też regulację luzu zaworowego czy wymianę oleju w skrzyni manualnej (według zaleceń producenta co 120 tysięcy kilometrów). Warto pamiętać też o kontroli poziomu smarowidła. Benzyniaki Hondy mają bowiem tendencję do spalania niewielkich ilości oleju w czasie eksploatacji.

Zobacz również: Używany Golf VI: lepszy z dieslem!

REKLAMA

Używany Civic VIII często jest napędzany silnikiem diesla 2.2 i-CTDi. To pierwszy ropniak zaprojektowany przez inżynierów Hondy i silnik, który ma naprawdę dużą ilość zalet! 140-konny motor rozpędza Hondę do pierwszej setki w 8,7 sekundy. Oferuje zatem dobrą dynamikę. W tym samym czasie spala w mieście nieco ponad 6 litrów oleju napędowego - a to wynik naprawdę przyzwoity. Poza tym diesel Hondy choć nowoczesny (dwumasa, wtrysk common rail i turbo) jest trwały. Do przebiegu na poziomie 250 - 300 tysięcy kilometrów rzadko miewa poważne awarie - choć znane są przypadki wymiany w ramach gwarancji rozciągniętego łańcucha rozrządu. Wady? Na rynku ciężko znaleźć zadbany egzemplarz wysokoprężnego Civica ósmej generacji.

Japończycy podczas projektowania zawieszenia Hondy Civic VIII postawili na… krok wstecz! Co to oznacza? Przednie koła są resorowane za sprawą kolumn McPhersona. W przypadku tyłu zastosowana została belka skrętna - choć u poprzedników pojawiały się wielowahacze. Japończyk oferuje dość dobre właściwości jezdne. Pewnie trzyma się drogi podczas jazdy w zakręcie, a do tego za sprawą prostszej konstrukcji, zminimalizowany został margines dla działania ewentualnych awarii. Co się może popsuć? Głównie spada odbój z jednego z amortyzatorów w przodu. Jeżeli chodzi o tuleje belki, to wytrzymują one spokojnie 200 tysięcy kilometrów.

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki

Materiały prasowe Honda

Używane: Honda Civic VIII - awarie to głównie drobiazgi

Używana Honda Civic VIII miewa dwa poważne problemy. Pierwszym jest wariujące sterowanie automatycznej przekładni - wymiany często wymaga sterownik. Drugim usterki elektronicznego modułu wspomagania układu kierowniczego - nowy kosztuje jakieś 4 tysiące złotych. Poza tym awarie mają raczej charakter drobiazgów. Kierowcy skarżą się np. na skrzypiący pedał sprzęgła, przygasające zegary, niewielkie ogniska korozji na nadwoziu czy usterki centralnego zamka. Zarówno oryginalne części, jak i serwis w ASO są drogie. Koszty eksploatacji można zatem obniżyć wybierając fachowy warsztat niezrzeszony.

Zobacz również: Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki

Używana Honda Civic VIII kosztuje co najmniej 7 - 8 tysięcy złotych. To kwota, która okaże się wystarczająca, jednak wyłącznie w przypadku zakupu zarejestrowanego w Polsce Anglika. Na model w wersji z kierownicą umieszczoną po lewej stronie kupujący musi wydać nieco więcej - jakieś 12 tysięcy złotych. Najdroższy Civic UFO na rynku wtórnym może być wyceniony nawet na 37 - 38 tysięcy złotych. Każda Honda jest dość dobrze wyposażona. Standard zawiera m.in. komplet poduszek powietrznych, system stabilizacji toru jazdy oraz klimatyzację.

Używane: Honda Civic VIII - podsumowanie:

W dniu premiery w roku 2006 Honda Civic VIII szokowała! Dziś UFO mocno spowszedniało. A jako że w tym samym czasie okazuje się być konstrukcją dość trwałą, gwarantuje przestronność kabiny pasażerskiej i jeden z największych bagażników w segmencie C, nie ma się co dziwić że Polacy chętnie wybierają Hondę z rynku wtórnego. Jaką wersję kupić? Z eksploatacyjnego punktu widzenia najlepiej poszukiwać benzyniaka 1.8 litra. To on zapewni przyzwoitą oszczędność połączoną z wysoką trwałością i dobrymi osiągami.

Używane: Honda Civic VIII - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie w mieście/średnio/w trasie w l na 100 km
1.4 i-DSi 83 KM 119 Nm 14,6 s. 170 km/h 7,6/5,9/4,9
1.4 i-VTEC 100 KM 127 Nm 13,0 s. 177 km/h 7,3/5,9/5,0
1.8 i-VTEC 140 KM 174 Nm 8,9 s. 205 km/h 8,6/6,6/5,5
2.0 i-VTEC 200 KM 193 Nm 6,6 s. 235 km/h 12,7/9,1/7,0
2.2 i-CTDi 140 KM 340 Nm 8,7 s. 205 km/h 6,5/5,1/4,3

Używane: Honda Civic VIII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 23 zł
  • filtr kabinowy - od 18 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 661 zł
  • pasek wielorowkowy - od 59 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 102 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 52 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 26 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 30 zł
  • amortyzator - od 100 zł
  • sprzęgło komplet - od 387 zł
  • koło dwumasowe - od 1591 zł

Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VIII (2006 - 2011) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA