REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Honda Civic produkowana była w latach 1995-2001 i pomimo upływu lat nadal odznacza się wysoką bezawaryjnością.
Honda Civic produkowana była w latach 1995-2001 i pomimo upływu lat nadal odznacza się wysoką bezawaryjnością.

REKLAMA

REKLAMA

Honda znana jest z produkcji bardzo trwałych aut, wyróżniających się sportowym charakterem. Nie inaczej jest w przypadku Hondy Civic VI generacji. Na co wrócić uwagę przy zakupie kilkunastoletniego egzemplarza?

Honda Civic VI generacji pojawiła się na rynku europejskim w 1995 roku. Produkowana była aż w pięciu wersjach nadwoziowych, co na ówczesne czasy było rzadko spotykane. Warto pamiętać, że prawdziwie japońskie wersje to 3-drzwiowy hatchback oraz sedan. Liftback oraz kombi, spokrewnione z Roverem 400, produkowane był w brytyjskiej fabryce w Swindon, natomiast Civic Coupe w USA.

REKLAMA

Zobacz też: Używany Mitsubishi Colt VI: ze wszech miar solidny

Nadwozie

Honda Civic, w zależności od wybranej wersji, oferuje nie tylko odmienną ilość miejsca w środku, ale i różny poziom zabezpieczenia antykorozyjnego. Najmniej miejsca z tyłu oferuje wersja 3-drzwiowa jednak dla dwóch dorosłych osób miejsca tam wystarczy. Dużą zaletą tej wersji jest niezłe zabezpieczenie przed rdzą i bagażnik o akceptowalnej pojemności(275l). Polecamy zwłaszcza modele po przeprowadzonym w 1998 roku liftingu, dzięki któremu auto nie tylko lepiej się prezentuje, ale też ma lepsze zabezpieczenie przed korozją(newralgicznym punktem są w zasadzie tylko tylne nadkola i w niektórych modelach podłoga). Zdecydowanie bardziej obszerna jest kabina liftbacka, jednak nadwozie w tej odmianie jest słabo zabezpieczone przed rdzą i szybko koroduje. Co więcej, prezentuje się mniej ciekawie niż „3-drzwiówka”, której dynamiczna linia nadwozia nawet po latach przykuwa uwagę. Dobrym kompromisem jest sedan, produkowany w Japonii. Oferuje obszerne wnętrze i lepsze zabezpieczenie przed rdzą niż liftback. Ma też spory bagażnik o pojemności 410 litrów. Kombi czyli tzw. Aerodeck, pojawiło się w 1998 roku i boryka się z podobnymi problemami co liftback, natomiast oferuje przestronny kufer(415l).

Zobacz też: Używany Peugeot 206: tani, ale mało solidny

Wnętrze

Od debiutu Civica VI-generacji minęło ponad 17 lat, co widoczne jest zwłaszcza we wnętrzu pojazdu. Nie ma tu żadnych „dizajnerskich” fajerwerków, natomiast ogromną jego zaletą jest bardzo dobra widoczność, intuicyjna obsługa oraz świetna pozycja za kierownicą. W Civicu siedzi się niżej niż większości aut tej klasy, przez co nie odczuwa się nieprzyjemnych przechyłów nadwozia. W ergonomicznie zaprojektowanym wnętrzu, każdy kierowca szybko się odnajdzie. Wyposażenie nie jest bogate, dlatego warto poszukać egzemplarzy po liftingu (zwłaszcza sedana i 3-drzwiowego hatchbacka), które mają już znacznie lepsze materiały wykończeniowe(np. nowe fotele posiadające regulację wysokości i dobrej jakości welurową tapicerke) oraz są lepiej doposażone(dwie poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby, immobiliser a czasem nawet klimatyzację). W nowszych modelach zniknął też szary bądź niebieskawy kokpit, który ustąpił miejsca bardziej eleganckiemu czarnemu(sedan i 3-drwiowy hatchback).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używana Mazda 2 DY: japoński Ford Fusion?

Warto szukać egzemplarzy wyprodukowanych po 1998 roku, które mają lepsze materiały użyte we wnętrzu, bogatsze wyposażenie a w wersji 3-drzwiowej m.in. nowe fotele z regulacją wysokości i welurową tapicerką.

Zawieszenie

Wielką zaletą Hondy Civic z lat 90-tych, jest zawieszenie. Z jednej strony zapewnia podróżnym dobry komfort, z drugiej za sprawą swej wielowahaczowej konstrukcji, daje sporo przyjemności na szybkich zakrętach. Zwłaszcza 3-drzwiowy hatchback świetnie trzyma się drogi i daje poczucie bezpieczeństwa.  Mimo zaawansowanej budowy jest ono trwałe i nawet w polskich realiach, spokojnie wytrzymuje przebiegi rzędu 150-200tys.km.

Zobacz też: Używany Peugeot 406 Coupe: cień Ferrari

Zaawansowana konstrukcja zawieszenia powoduje, że koszt naprawy jest większy niż w przeciętnym kompakcie. Jest ono jednak znacznie trwalsze od podobnych rozwiązań innych producentów, dlatego warto szukać aut z niskim(ale udokumentowanym) przebiegiem. Są to zazwyczaj najdroższe egzemplarze w ogłoszeniach, których właściciele zdają sobie sprawę z prawidłowego serwisowania auta(niekoniecznie w ASO) . Takie auta zapewnić powinny bezawaryjną jazdę jeszcze przez wiele lat.

Silniki

REKLAMA

Bogaty wybór jednostek napędowych stosowanych w Civicu VI gen. sprawia, że każdy powinien znaleźć odpowiedni dla siebie silnik. Najbardziej popularne są wersje 1.4iS o mocy 90KM, które oferują naprawdę dobre osiągi(0-100km/h w 10,5s) i niskie zużycie paliwa(miasto 6,3-7,5l/100km, trasa 5,5-6,6l/100km). Są też niebywale trwałe- przebiegi rzędu 300-400tys. km nie są dla nich żadnym wielkim wyczynem, o ile tylko były regularnie serwisowane(olej, świece, filtry). Na rynku dostępne są też odmiany 1.5 VTEC 114KM, ale wersja ta nie jest wyraźnie szybsza od odmiany 1.4 16V 90KM. Spowodowane jest to zastosowaniem w niej skrzyni biegów o dłuższych przełożeniach, co z jednej strony wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa a z drugiej wyraźnie ogranicza dynamikę auta.(0-100km/h w 10,2 s). Kierowcy poszukujący wyjątkowo oszczędnej jednostki napędowej, mogą poszukać Civica z silnikiem 1.5 VTEC-E 90KM, który mógł pracować na ubogiej mieszance (na dwunastu zaworach zamiast szesnastu) przez co, przy spokojnej jeździe możliwe jest osiągnięcie na trasie spalania na poziomie 4,5l. Niestety wersja ta produkowana była tylko w latach 1995-1997 a więc przed liftingiem.

Najbardziej dynamiczne są jednostki o pojemności 1,6litra. Występują w kilku wariantach mocy: 105KM, 114KM, 116KM, 125KM oraz 160KM. Dla osób ceniących wysokie osiągi polecamy odmianę o mocy 125KM, która pozwala rozpędzić Civica 0-100km/h w 8,7 sekundy  i uzyskać prędkość maksymalną na poziomie 195km/h. Wersja 160-konna to flagowy reprezentant technologii VTEC, dzięki której z każdego litra pojemności silnik uzyskuje moc 100KM. Auto oznaczone jako 1.6VTi porywa nie tylko osiągami (0-100km/h 8,0sekundy, V-Max 207km/h) ale przede wszystkim brzmieniem silnika. Silnik ten stosowany był tylko w 3-drzwiowym modelu. W liftbacku i Aerodecku dostępna była wersja 1.8VTi dysponująca mocą 169KM(0-100km/h 8,3s i V-Max 223km/h).

Zobacz też: Używany Nissan Micra III: pasuje do szpilek

Wszystkie silniki benzynowe w Civicu VI posiadają 16-zaworową głowicę(SOHC lub DOHC). Pamiętać należy o tym, że wymagają one okresowej regulacji luzu zaworowego co 40tys.km. Koszt tej usługi jest niewielki i nie powinien przekroczyć 80zł. Przy dużych przebiegach mogą pojawić się wycieki oleju z silnika. Zwrócić należy też uwagę czy w danym egzemplarzu nie ma problemu falujących obrotów.

Turbodoładowane, dwulitrowe silniki diesla występujące w liftbacku to konstrukcje oparte na cieszących się słabą opinią jednostkach Rovera. W latach 1997-1999 dostępna była wersja o mocy 86KM(0-100km/h w 14,4s). Później silnik ten zmodernizowano, przez co uzyskiwał moc 105KM(0-100km/h w 11,3s). Obie wersje są stosunkowo awaryjne i pod względem trwałości wyraźnie ustępują konstrukcją benzynowym.

LPG

REKLAMA

Silniki Hondy znane są z tego, że dosyć przeciętnie współpracują z instalacją LPG. Pracują co prawda bardzo równo na gazie, nie szarpią itd. Ale mają problem z wypalaniem się gniazd zaworowych. Dlatego jeśli nastawiamy się na użytkowanie Hondy z gazem liczmy się z tym, że z czasem zaistnieje konieczność przeprowadzenia remontu głowicy.

Stare porzekadło mówi: "Jeśli chcesz mieć problem z Hondą, załóż do niej gaz”. W zdaniu tym jest sporo prawdy, bowiem w silnikach zastosowanych w Civicu może dojść do wypalenia się gniazd zaworowych. Usterka ta, możliwa jest jednak do naprawienia. Lepiej poszukać Civica bez instalacji gazowej i dopiero po zakupie doposażyć go w nią.

Ceny używanych Hond Civic

Za dobrze utrzymane modele Hond zawsze trzeba było słono płacić. Jeśli chcemy kupić Civica, od którego oczekujemy bezusterkowej jazdy, warto skupić się tylko na najdroższych ofertach. Ważne by poprzedni właściciel mógł przedstawić faktury bądź rachunki za ewentualne naprawy. To, że ich nie ma, nie znaczy że auto było bezawaryjne bo każde auto wymagana pewnego wkładu finansowego. Nie liczmy na okazje bo części np. zawieszenia jak amortyzatory czy wahacze dobrej jakości są drogie.

Zobacz też: Używane Suzuki Swift: japoński pantofelek

Zwróćmy uwagę na stan mechaniki danego egzemplarza. Auto, w których czuć luzy na przekładni kierowniczej bądź słychać stuki w tylnym zawieszeniu może być kosztowne w utrzymaniu. Lepiej zapłacić więcej przy zakupie pojazdu i mieć pewność, że posłuży nam on przez kilka lat bezawaryjnie niż wpaść na przysłowiową minę i „utopić” w niej sporo gotówki.

Ceny wybranych cześci do Hondy Civic 1.4iS hatchback:

-wahacz przedniego koła(dolny): 700zł

-wahacz przedniego koła(górny):480zł

-wahacz tylnego koła: 300zł

-sworzeń wahacza: 100zł

-amortyzator przód/tył: 450zł/450zł

-zestaw sprzęgła: 1100zł

-tarcza hamulcowa przód: 180zł

-klocki hamulcowe przód: 150zł

-zestaw rozrządu(+pompa wody): 580zł

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Podsumowanie

Honda Civic VI generacji to auto, bardzo solidnie wykonane, o bezawaryjności krążą wręcz legendy. Często są one prawdziwe ale dotyczą zadbanych egzemplarzach. Godne polecenia są zwłaszcza modele po modernizacji przeprowadzone w 1998r. Oprócz ciekawszego wyglądu zyskały one lepsze zabezpieczenie antykorozyjne, bogatsze  wyposażenie i nowe materiały wykończeniowe. Wyeliminowano także większość drobnych usterek. Dynamiczne i oszczędne silniki benzynowe, w połączeniu ze świetnym zawieszeniem top niewątpliwe zalety, które docenią kierowcy o sportowym zacięciu. Wyjątkowo bezawaryjne okazują się 3-drzwiowe wersje hatchback oraz sedan. Za dobrze utrzymany pod względem  mechanicznym egzemplarz warto dopłacić.

Konkurenci:

-VW Golf IV(m.in. 1.4 75KM, 1.6 102KM, 1.8T 180KM, 1.9TDi 90KM)

-Toyota Corolla VIII(m.in. 1.4 87KM, 1.6 110KM, 2.0D 72Km, 2.0D-4D 90KM)

-Renault Megane( m.in.. 1.4 75KM, 1.6 90KM, 2.0 140KM, 1.9TD 95KM. 1.9dTi 98KM)

W 1998 roku przeprowadzono modernizację Civica. Pojawiły się nowe przednie i tylne reflektory oraz lepsze materiały we wnętrzu
Honda
Honda Civic VI Type-S wyposażona jest w silnik 1,6l o mocy 160KM. Przyspiesza 0-100km/h w 8,0s.
Honda
Wnętrze wersji liftback w jej najbogatszej i najszybszej wersji 1.8 VTi 169KM.
Honda
Honda Civic VI kombi pojawiło się wraz modernizacją modelu.
Honda
Honda Civic VI kombi bok
Honda
Honda Civic VI Coupe produkowane była w USA.
Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA