| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Używany Mercedes-Benz A-klasa W168: mało komfortowy i trudny w naprawie

Mercedes A-klasa to prestiżowy przedstawiciel segmentu małych aut. Jako najtańszy z Mercedesów miał oferować komfort, niedostępny ówcześnie w swojej klasie. Czy było tak rzeczywiście?Co jest jego piętą Achillesową?

Zdarza się, że w trakcie jazdy auto nagle odmawia współpracy a silnik przestaje pracować. Niejednokrotnie winę za to ponosi wieloklinowy pasek napędzający osprzęt, który w wyniku zużycia najczęściej obluzowuje się i po prostu spada z rolek.

Układ przeniesienia napędu

Newralgicznym elementem A-klasy jest jej ręczna skrzynia biegów. Słabym jej punktem są łożyska, których szybkie zużycie jest typowym zjawiskiem w tym modelu.

Jeśli w trakcie jazdy na biegu słychać huczenie z okolic skrzyni biegów, miejmy na uwadze, że łożyska w skrzyni są już wyrobione. Naprawa skrzyni, ze względu m.in. na dostęp do niej może pochłonąć nawet 5 tys. zł.

Innym problem A-klasy są także słabej jakości półosie, które, zwłaszcza w mocniejszych wersjach benzynowych oraz dieslach, ulegają przedwczesnemu zużyciu.

Zobacz też: Używany Ford Focus II - wciąż atrakcyjny mimo upływu lat

Zawieszenie i układ kierowniczy

Problem jaki napotkał Mercedes już na początku produkcji A-klasy, czyli jej niestabilność w trakcie gwałtownych zmian kierunku poruszania się, wymusił zastosowanie w aucie twardszego zawieszenia. Wpłynęło to na wyraźne pogorszeniu komfortu jazdy. Poza tym polskie drogie, przy takiej charakterystyce tłumienia, bezlitośnie obchodzą się z przednim zawieszeniem przez co szybkiej degradacji ulegają przede wszystkim łączniki i gumy stabilizatora. Tylne zawieszenie wytrzymuje przeciętnie 100tys. km. Po tym okresie najczęściej należy już wymienić tuleje w tylnej belce.

Wielu kłopotów w A-klasie przysparza także jego układ kierowniczy. Bardzo często występują problemy ze wspomaganiem kierownicy, a ich przyczyna jest trudna do zdiagnozowania. Najczęściej winą obarcza się pompę wspomagania choć niejednokrotnie okazuję się, że szwankuje tylko jej sterownik(np. w wyniku zaśniedziałych połączeń).

Zobacz też: Używany Ford Ka: jankeski indywidualista

Elektryka/Elektronika

Popularnym problemem w Mercedesie klasy A są także awarie czujnika ABS. Poza tym nawet drobne naprawy takie jak np. wymiana żarówki w przednim reflektorze są stosunkowo trudne, bowiem zazwyczaj wymagają demontażu większych elementów nadwozia. Właściwie gros nakładów poniesionych na ewentualne naprawy A-klasy, związanych jest z trudnym dostępem do wielu jej podzespołów.

Największym mankamentem A-klasy jest trudny dostęp do poszczególnych jej części a co za tym idzie, wysoki koszt robocizny. Wyjęcie np. rozrusznika niesie za sobą konieczność wyciągnięcia silnika lub w najlepszym wypadku opuszczenia go wraz ze skrzynią biegów.

Czytaj także

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Mercedes A210 w wersji Evolution.
Mercedes A210 w wersji Evolution.

Za sprawą "sandwiczowej" budowy nawet drobne naprawy w A-klasie potrafią być kosztowne.
Za sprawą "sandwiczowej" budowy nawet drobne naprawy w A-klasie potrafią być kosztowne.

W wersji Avantgarde wnętrze prezentuje poziom, jakiego oczekuje się od aut z gwiazdą na masce.
W wersji Avantgarde wnętrze prezentuje poziom, jakiego oczekuje się od aut z gwiazdą na masce.

Wersja Evolution wyróżnia się z tyłum.in. za sprawą podwójnej końcówki rury wydechowej.
Wersja Evolution wyróżnia się z tyłum.in. za sprawą podwójnej końcówki rury wydechowej.

Potrącenia komornicze i administracyjne z wynagrodzeń69.30 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

MADEJCZYK KANCELARIA PRAWNA Sp. k.

Kancelaria Prawna Madejczyk świadczy usługi w zakresie obsługi klientów biznesowych i indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »