reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - opinie i typowe usterki

Jest praktyczny, pakowny i rodzinny. Tylko czy okazuje się trwały? Używane Renault Scenic III może w tej kwestii naprawdę zaskoczyć. Pod warunkiem, że kierowca wcześniej wybierze dobry silnik…

Używane: Renault Scenic III - 1.5 dCi: kupować czy uciekać?

Paletę silników wysokoprężnych występujących pod maską używanego Renault Scenic III otwiera jednostka 1.5 dCi. Diesel miał burzliwą historię i nie cieszy się najlepszą opinią. Mimo wszystko co do zasady raczej dobrze spisuje się pod maską tego minivana. Czy to oznacza zero problemów? W żadnym razie! Psują się np. czujniki przy filtrze cząstek stałych. W pierwszym momencie mechanik może myśleć, że wymiany wymaga cały osadnik. Poza tym nadal trafiają się egzemplarze, w których dojdzie do obrócenia panewek wału korbowego czy uszkodzenia zestawu wtryskiwaczy common rail. To silnik podwyższonego ryzyka.

To samo co o dieslu 1.5 dCi można powiedzieć o jednostce 1.9 dCi. Francuzi mocno nad nią pracowali. Niestety nie udało im się wyeliminować wszystkich problemów. W tym jednak przypadku podwyższone ryzyko awarii dotyczy nie układu wtryskowego, a raczej turbosprężarki. Listę zamykają oczywiście panewki wału korbowego. Najbezpieczniejszym wyborem w przypadku używanego Scenica III i silnika diesla są motory 1.6 dCi i 2.0 dCi. Obydwa mają bezobsługowy łańcuch rozrządu, obydwa są oszczędne i obydwa potrafią pokonać 300 - 350 tysięcy kilometrów bez zasadniczych awarii.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Konstrukcja zawieszenia w używanym Renault Scenic III jest bardzo prosta. Przednie koła są zamocowane do kolumn McPhersona. Tył pracuje za sprawą belki skrętnej. Być może francuski minivan nie jest demonem trakcji w przypadku szybkiej jazdy w zakręcie oraz ma resorowanie, które potrafi głośniej zahuczeć podczas jazdy po nierównościach. Mimo wszystko właściwości jezdne należy uznać za wystarczające, a do tego można autu przypisać zasadniczą zaletę - resorowanie jest naprawdę trwałe! Musi minąć co najmniej 150 - 160 tysięcy kilometrów intensywnej eksploatacji zanim w tym zawieszeniu zacznie stukać któryś z łączników czy tuleja.

Używane: Renault Scenic III - usterki nie są nagminne!

Jeżeli chodzi o ogólną awaryjność, Scenic III również wypada więcej niż dobrze. Tak naprawdę głównym przeciwnikiem właściciela Renault staje się wilgoć. Ta czasami dostaje się do wnętrza np. za sprawą źle wklejonej szyby czołowej i może powodować kilka problemów. Przykład? Zdarza się że wariuje centralny zamek, ewentualnie komputer sygnalizuje niesprawność jednej z poduszek powietrznych. Poza tym w używanym Scenicu III znane są przypadki usterek elektrycznego hamulca ręcznego. Mechanik na ogół musi wymienić linkę i naprawić elektronikę sterującą - wykonanie procedury kosztuje 400 - 450 złotych. Po 5 - 6 latach eksploatacji zużyć się może też karta dostępu.

reklama

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wersja sprzed liftingu
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wersja sprzed liftingu

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) -  wersja po liftingu
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wersja po liftingu

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016)

Używane: Renault Grand Scenic III (2009 - 2016)
Używane: Renault Grand Scenic III (2009 - 2016)

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - tył
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - tył

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wnętrze
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wnętrze

Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wnętrze
Używane: Renault Scenic III (2009 - 2016) - wnętrze

Kodeks pracy 2020. Praktyczny komentarz z przykładami129.00 zł
reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama
reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

reklama

Prawne ciekawostki

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.

Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama