REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda

REKLAMA

REKLAMA

W XXI wieku Honda postanowiła szokować. I jednym z pierwszych punktów programu był Civic VII. Auto otrzymało rewolucyjną bryłę. Na szczęście pod kreacją minivana ukrywała się ta sama, sprawdzona technologia.

Używana Honda Civic VII w wersji hatchback wygląda trochę jak minivan. Szczególnie jeżeli mówimy o nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma krótki i mocno pochylony przód, a do tego wysoko szybujący dach. Sedan prezentuje się dużo bardziej stonowanie i klasycznie. A co kontrowersyjny design oznaczał dla klientów? Civic w roku 2000 miał już opinię samochodu lubianego szczególnie przez osoby starsze. Gdy emeryci zobaczyli nową generację, złapali się zatem za głowę. Dyskusyjny design z ogromnymi, wyłupiastymi lampami nie był jednak w stanie ich powstrzymać. Ponownie pojawili się pod salonami sprzedaży.

REKLAMA

Używane: Honda Civic VII - to hatchback czy… minivan?!

REKLAMA

Nadwozie utrzymane w stylu minivana to jedno. Minivana przypominało też wnętrze. Gałka zmiany biegów została przeniesiona przez inżynierów na konsolę centralną, a sama konsola była naprawdę wysoka. Wysoko poprowadzone zostały też siedziska, które poza wariantem Type R są bardzo płaskie. Co z jakością? Plastiki w większości okazują się twarde. Na szczęście w tym samym czasie są dość dobrze spasowane. W kabinie używanej Hondy Civic VII czuć japoński klimat. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to choć standard w 2000 roku był dość wysoki, dziś raczej nie powala na kolana. Lista wyróżniających się opcji ogranicza się przede wszystkim do klimatyzacji manualnej.

Używana Honda Civic VII występuje w pięciu wariantach mocy. Cennik otwierał motor benzynowy 1.4 16v (90 KM). Oczko wyżej plasowała się jednostka 1.6 VTEC (110 KM), a później do dyspozycji kupującego pozostawały już tylko warianty sportowe: 2.0 i-VTEC (160 i 200 KM). Awarie? W przypadku benzyniaków 1.4 i 1.6 litra znane są przypadki uszkodzeń łożysk w manualnej skrzyni biegów. Pojawienie się usterki oznacza utrudnioną zmianę przełożeń i hałasowanie przekładni podczas jazdy. Naprawa? Ta wymaga wyjęcia skrzyni i wymiany elementów. To winduje koszt procedury do kwoty od 1500 do 2000 złotych.

Zobacz również: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Pomijając kwestię łożysk w słabszych silnikach, benzyniaki stosowane przez Hondę są wyjątkowo trwałe. Oczywiście pod warunkiem, że kierowca będzie pamiętał o ich regularnym serwisowaniu. Konieczna jest wymiana oleju i paska rozrządu. Prowadzący powinien pamiętać też o regulacji luzu zaworowego. Normalnie interwał jest ustalony na 40 tysięcy kilometrów. Warto go skrócić o połowę w przypadku, w którym właściciel auta zdecydował się na przerobienie zasilania na LPG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Honda Civic VII - diesel z… Polski!

Ofertę używanej Hondy Civic VII w roku 2002 uzupełnił silnik diesla 1.7 CTDI. 100-konna jednostka nie jest efektem pracy japońskich inżynierów, a została zapożyczona od General Motors. Co to oznacza? To tak naprawdę diesel Isuzu, który został zmodernizowany przez twórców Opla i był produkowany m.in. w… Polsce! Silnik korzysta z technologii common rail. I o ile ta jest stosunkowo trwała (wtryski psują się głównie z uwagi na przebieg lub stosowanie paliwa niskiej jakości), w motorze zawodzi przede wszystkim turbosprężarka. Podczas oglądania egzemplarza używanego warto skontrolować jej stan.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Honda Civic VII to nie tylko rewolucja stylistyczna. To też nietuzinkowa konstrukcja zawieszenia. Bo o ile w poprzednich generacjach standardem dla przednich kół były dwa wahacze, o tyle tutaj inżynierowie postawili na kolumny McPhersona. Z tyły pojawia się oś wielowahaczowa. Resorowanie jest raczej trwałe. Na polskich drogach powyżej 100 tysięcy kilometrów przebiegu mogą się poddać łączniki stabilizatorów. Niedługo później potrafią paść amortyzatory. Podczas eksploatacji kierowca powinien pilnować przede wszystkim zbieżności tylnych kół. Wielowahacze mogą zmienić swoje ustawienie, a wtedy krzywo zetrą bieżnik w oponach.

Używane Honda Civic VII nie ma specjalnie długiej listy usterek. Możliwe problemy tak naprawdę ograniczają się do dwóch kwestii. Po pierwsze w kompaktowym Japończyku uszkadzają się przekładnie kierownicze. Maglownica ujawnia nie tylko nieszczelność, ale też może mocno stukać podczas skręcania. Po drugie zmartwieniem właścicieli bywa korozja. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że wykwity rdzy pojawiają się m.in. na klapie bagażnika, rantach drzwi lub progach. Gdy kierowca reaguje na pierwsze symptomy korodowania, koszty ewentualnych napraw można ograniczyć do minimum.

Używane: Honda Civic VII - ceny startują od 3 tysięcy złotych

Używana Honda Civic VII nie jest już autem młodym. W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od 3 tysięcy złotych. Znalezienie dobrego egzemplarza za te pieniądze niestety nie jest jednak możliwe. W większości przypadków są to auta, które najlepsze lata mają już daleko za sobą! Najdroższe, używane kompakty z Japonii kosztują 16 tysięcy złotych. Co ciekawe, wśród ofert sprzedaży warto szukać aut z pewną historią serwisową. Nawet dziś zdarzają się egzemplarze pochodzące z polskiego salonu oraz posiadające do tej pory jednego, ewentualnie dwóch właścicieli.

Japończycy bez wątpienia dość nietuzinkowo podeszli do kwestii designu Hondy Civic VII. Całe szczęście nie stawiali na mocną rewolucję jeżeli chodzi o aspekty technologiczne. A skutek takiego działania mógł być tylko jeden - japoński kompakt nawet po latach może być godnym zaufania środkiem transportu. Czemu może być? Bo wszystko zależy od tego, jak kierowca będzie o niego dbał. To regularny serwis wydłuża życie zawieszenia czy silników do maksimum.

Honda Civic VII - dane techniczne:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 16v 90 KM 130 Nm 11,8 s. 176 km/h 8,3/6,4/5,4
1.6 VTEC 110 KM 152 Nm 10,2 s. 187 km/h 8,7/6,7/5,5
2.0 i-VTEC 160 KM 179 Nm 8,7 s. 210 km/h 10,1/7,5/6,1
2.0 i-VTEC 200 KM 196 Nm 6,8 s. 235 km/h 12,3/8,9/7,5
1.7 CTDI 100 KM 220 Nm 11,5 s. 182 km/h 6,3/5,0/4,4

Honda Civic VII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 20 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 166 zł
  • pasek wielorowkowy - od 27 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 91 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • szczęki hamulcowe - od 56 zł
  • bęben hamulcowy - od 169 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 79 zł
  • sprzęgło komplet - od 319 zł
  • zawór EGR - od 435 zł

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA