Kategorie

Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
W XXI wieku Honda postanowiła szokować. I jednym z pierwszych punktów programu był Civic VII. Auto otrzymało rewolucyjną bryłę. Na szczęście pod kreacją minivana ukrywała się ta sama, sprawdzona technologia.

Używana Honda Civic VII w wersji hatchback wygląda trochę jak minivan. Szczególnie jeżeli mówimy o nadwoziu 5-drzwiowym. Auto ma krótki i mocno pochylony przód, a do tego wysoko szybujący dach. Sedan prezentuje się dużo bardziej stonowanie i klasycznie. A co kontrowersyjny design oznaczał dla klientów? Civic w roku 2000 miał już opinię samochodu lubianego szczególnie przez osoby starsze. Gdy emeryci zobaczyli nową generację, złapali się zatem za głowę. Dyskusyjny design z ogromnymi, wyłupiastymi lampami nie był jednak w stanie ich powstrzymać. Ponownie pojawili się pod salonami sprzedaży.

Używane: Honda Civic VII - to hatchback czy… minivan?!

Reklama

Nadwozie utrzymane w stylu minivana to jedno. Minivana przypominało też wnętrze. Gałka zmiany biegów została przeniesiona przez inżynierów na konsolę centralną, a sama konsola była naprawdę wysoka. Wysoko poprowadzone zostały też siedziska, które poza wariantem Type R są bardzo płaskie. Co z jakością? Plastiki w większości okazują się twarde. Na szczęście w tym samym czasie są dość dobrze spasowane. W kabinie używanej Hondy Civic VII czuć japoński klimat. Jeżeli chodzi o wyposażenie, to choć standard w 2000 roku był dość wysoki, dziś raczej nie powala na kolana. Lista wyróżniających się opcji ogranicza się przede wszystkim do klimatyzacji manualnej.

Używana Honda Civic VII występuje w pięciu wariantach mocy. Cennik otwierał motor benzynowy 1.4 16v (90 KM). Oczko wyżej plasowała się jednostka 1.6 VTEC (110 KM), a później do dyspozycji kupującego pozostawały już tylko warianty sportowe: 2.0 i-VTEC (160 i 200 KM). Awarie? W przypadku benzyniaków 1.4 i 1.6 litra znane są przypadki uszkodzeń łożysk w manualnej skrzyni biegów. Pojawienie się usterki oznacza utrudnioną zmianę przełożeń i hałasowanie przekładni podczas jazdy. Naprawa? Ta wymaga wyjęcia skrzyni i wymiany elementów. To winduje koszt procedury do kwoty od 1500 do 2000 złotych.

Zobacz również: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Pomijając kwestię łożysk w słabszych silnikach, benzyniaki stosowane przez Hondę są wyjątkowo trwałe. Oczywiście pod warunkiem, że kierowca będzie pamiętał o ich regularnym serwisowaniu. Konieczna jest wymiana oleju i paska rozrządu. Prowadzący powinien pamiętać też o regulacji luzu zaworowego. Normalnie interwał jest ustalony na 40 tysięcy kilometrów. Warto go skrócić o połowę w przypadku, w którym właściciel auta zdecydował się na przerobienie zasilania na LPG.

Używane: Honda Civic VII - diesel z… Polski!

Ofertę używanej Hondy Civic VII w roku 2002 uzupełnił silnik diesla 1.7 CTDI. 100-konna jednostka nie jest efektem pracy japońskich inżynierów, a została zapożyczona od General Motors. Co to oznacza? To tak naprawdę diesel Isuzu, który został zmodernizowany przez twórców Opla i był produkowany m.in. w… Polsce! Silnik korzysta z technologii common rail. I o ile ta jest stosunkowo trwała (wtryski psują się głównie z uwagi na przebieg lub stosowanie paliwa niskiej jakości), w motorze zawodzi przede wszystkim turbosprężarka. Podczas oglądania egzemplarza używanego warto skontrolować jej stan.

Zobacz również: Silnik 1.7 CDTI 4EE2 Opel - awarie, problemy, opinie

Reklama

Honda Civic VII to nie tylko rewolucja stylistyczna. To też nietuzinkowa konstrukcja zawieszenia. Bo o ile w poprzednich generacjach standardem dla przednich kół były dwa wahacze, o tyle tutaj inżynierowie postawili na kolumny McPhersona. Z tyły pojawia się oś wielowahaczowa. Resorowanie jest raczej trwałe. Na polskich drogach powyżej 100 tysięcy kilometrów przebiegu mogą się poddać łączniki stabilizatorów. Niedługo później potrafią paść amortyzatory. Podczas eksploatacji kierowca powinien pilnować przede wszystkim zbieżności tylnych kół. Wielowahacze mogą zmienić swoje ustawienie, a wtedy krzywo zetrą bieżnik w oponach.

Używane Honda Civic VII nie ma specjalnie długiej listy usterek. Możliwe problemy tak naprawdę ograniczają się do dwóch kwestii. Po pierwsze w kompaktowym Japończyku uszkadzają się przekładnie kierownicze. Maglownica ujawnia nie tylko nieszczelność, ale też może mocno stukać podczas skręcania. Po drugie zmartwieniem właścicieli bywa korozja. Słabe zabezpieczenie antykorozyjne sprawia, że wykwity rdzy pojawiają się m.in. na klapie bagażnika, rantach drzwi lub progach. Gdy kierowca reaguje na pierwsze symptomy korodowania, koszty ewentualnych napraw można ograniczyć do minimum.

Używane: Honda Civic VII - ceny startują od 3 tysięcy złotych

Używana Honda Civic VII nie jest już autem młodym. W efekcie ceny na rynku wtórnym startują od 3 tysięcy złotych. Znalezienie dobrego egzemplarza za te pieniądze niestety nie jest jednak możliwe. W większości przypadków są to auta, które najlepsze lata mają już daleko za sobą! Najdroższe, używane kompakty z Japonii kosztują 16 tysięcy złotych. Co ciekawe, wśród ofert sprzedaży warto szukać aut z pewną historią serwisową. Nawet dziś zdarzają się egzemplarze pochodzące z polskiego salonu oraz posiadające do tej pory jednego, ewentualnie dwóch właścicieli.

Japończycy bez wątpienia dość nietuzinkowo podeszli do kwestii designu Hondy Civic VII. Całe szczęście nie stawiali na mocną rewolucję jeżeli chodzi o aspekty technologiczne. A skutek takiego działania mógł być tylko jeden - japoński kompakt nawet po latach może być godnym zaufania środkiem transportu. Czemu może być? Bo wszystko zależy od tego, jak kierowca będzie o niego dbał. To regularny serwis wydłuża życie zawieszenia czy silników do maksimum.

Honda Civic VII - dane techniczne:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 16v 90 KM 130 Nm 11,8 s. 176 km/h 8,3/6,4/5,4
1.6 VTEC 110 KM 152 Nm 10,2 s. 187 km/h 8,7/6,7/5,5
2.0 i-VTEC 160 KM 179 Nm 8,7 s. 210 km/h 10,1/7,5/6,1
2.0 i-VTEC 200 KM 196 Nm 6,8 s. 235 km/h 12,3/8,9/7,5
1.7 CTDI 100 KM 220 Nm 11,5 s. 182 km/h 6,3/5,0/4,4

Honda Civic VII - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 12 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 20 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 166 zł
  • pasek wielorowkowy - od 27 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 91 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 74 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 43 zł
  • szczęki hamulcowe - od 56 zł
  • bęben hamulcowy - od 169 zł
  • łącznik stabilizatora - od 27 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 79 zł
  • sprzęgło komplet - od 319 zł
  • zawór EGR - od 435 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Używane: Honda Civic VII (2000 - 2006) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Honda
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    2 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.