Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
W teorii to auto z Korei. W praktyce zostało opracowane i wyprodukowane w Europie. Czy rodowód made in UE stanowi dobrą informację? Dziś sprawdzimy używaną Kię Cee`d II.

Targi motoryzacyjne w Genewie w roku 2012 stały się ważnym momentem dla Kii. To wtedy koreańska firma zaprezentowała drugą generację hatchbacka segmentu C. Kia Cee`d o oznaczeniu JD była produkowana w sumie przez 6 lat - do roku 2018. W tym czasie słowacką fabrykę marki (produkującą pojazdy na rynek europejski) opuściło blisko 650 tysięcy egzemplarzy. A to bardzo dobry wynik. Co okazało się szczególnym afrodyzjakiem dla kierowców? Pomijając znacznie unowocześnioną formę pojazdu, z pewnością pomogła flotowa popularność oraz… 7-letnia gwarancja.

Używane: Kia Cee`d II - nadwozie w kształcie klina

Przód jest poprowadzony nisko, a tył ma wysoko zarysowaną linię dachu. To z jednej strony pozwoliło na stworzenie sylwetki o sportowym kształcie klina, a z drugiej strony uwypukliło „uda” auta. Bardzo ważnym akcentem są też przednie lampy, które smukłą formą wspinają się prawie do słupka A. Skutek? Karoseria jest dużo bardziej masywna, przez co hatchback segmentu C sprawia wrażenie pojazdu dużo większego. Pater Schreyer podzielił gamę Cee`da na trzy wersje nadwoziowe. Najpopularniejszy był 5-drzwiowy hatchback i kombi. Zdecydowanie rzadziej spotykane były warianty 3-drzwiowe nazwane Pro Cee`d.

Zobacz również: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi 136 KM

Kabina pasażerska używanej Kii Cee`d II jest dużo bardziej stonowana od nadwozia. W większości wersji wyposażenia dominują w niej ciemne barwy, które dość dobrze korespondują z nieco nowoczesną, ale nadal prostą stylizacją. Jakość materiałów wykończeniowych? Ta zdecydowanie poprawiła się w stosunku do poprzednika. Plastiki oczywiście nadal są twarde, teraz jednak mocno poprawiła się jakość ich spasowania. Wnętrze Kii Cee`d II jest całkiem przestronne. A do tego pasażerowie mają do dyspozycji duży bagażnik. Ma on pojemność odpowiednio: 3d - 380/1225 litrów, 5d - 380/1318 litrów, k - 528/1642 litry.

W momencie debiutu Kii Cee`d II na rynku paleta silnikowa nie była specjalnie rozbudowana. Składała się z dwóch benzyniaków i dwóch diesli. Rolę bazowej jednostki przejął silnik 1.4 DOHC. To wolnossąca jednostka o sprawdzonej konstrukcji, w której możliwy jest montaż instalacji LPG. Do tego najpoważniejsza usterka może dotyczyć cewek zapłonowych. Niestety silnik ma pewną wadę, a tą jest niska moc. 100 koni mechanicznych sprawia, że hatchback osiąga pierwszą setkę dopiero w 12,8 sekundy. To mocno przeciętny wynik! Oczko wyżej plasowała się jednostka 1.6 GDI o mocy 135 koni mechanicznych.

Używane: Kia Cee`d II 1.6 GDI - moc, ale czy oszczędność?

Używana Kia Cee`d II 1.6 GDI jest zdecydowanie bardziej dynamiczna. Auto przyspiesza do 100 km/h w 9,9 sekundy. Poza tym producent deklaruje spalanie w cyklu mieszanym na poziomie 5,8 litra i wynik ten kierowcy musi wystarczyć. To motor dysponujący bezpośrednim wtryskiem. A to sprawia, że ewentualny montaż instalacji LPG jest naprawdę drogi i… mało efektywny. Wady? Nowocześniejszy benzyniak z początku produkcji miewał problemy z obróceniem panewek. Usterki pojawiały się w okolicy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów i na szczęście nie były nagminne. Rozwinięciem tej konstrukcji jest 204-konny motor 1.6 T-GDI znany ze sportowych wersji.

Zobacz również: Kia Cee’d i Hyundai i30 z LPG

Ofertę wysokoprężną Kia zaczynała od motoru 1.4 CRDI. 90-konny ropniak ma sporą zaletę - z konstrukcyjnego punktu widzenia silnik jest stosunkowo prosty. Tak, ma filtr cząstek stałych czy wtrysk typu common rail. Są one jednak naprawdę trwałe! W zamian został pozbawiony np. drogiego w wymianie koła dumasowego. Tą samą zaletę ma silnik 1.6 CRDI o mocy 110 koni mechanicznych. W wersja o mocy 128 koni i 136 koni (po liftingu) dwumasa była już standardem. Diesle są naprawdę mało awaryjne. Aby jednak wydłużyć czas ich bezproblemowej eksploatacji, kierowca powinien skrócić interwał wymiany oleju. Nowe smarowidło powinno pojawić się w silniku średnio co 10 tysięcy kilometrów.

W roku 2015 Koreańczycy zmodernizowali Kię Cee`d II. Wtedy w ofercie pojawił się 136-konny diesel oraz nowy silnik benzynowy. Mowa o jednostce 1.0 T-GDI. 120-konna jednostka otrzymała 3-cylindrową głowicę i dość dobrze radzi sobie z napędzaniem hatchbacka segmentu C. Na razie jednak jej obecność rynkowa trwa zbyt krótko, aby można było wyrokować cokolwiek odnośnie jej trwałości. Bardzo ważna informacja jest taka, że we wszystkich silnikach Kii rozrząd jest napędzany za pomocą łańcucha. I łańcuch ten w przeciwieństwie np. do konstrukcji stosowanych w nowszych BMW czy Volkswagenach jest raczej bezawaryjny!

Używane: Kia Cee`d II - zawieszenie sprawuje się dobrze!

Używana Kia Cee`d II na przedniej osi ma kolumny McPhersona. W przypadku resorowania tylnej inżynierowie zastosowali układ wielowahaczy. Zawieszenie wyważa optymalny poziom trakcji i dobry komfort. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest zbyt mocno wspomagany. W ten sposób ograniczana jest precyzja manewrów wykonywanych na drodze. Trwałość resorowania Kii utrzymuje się na wysokim poziomie. Jako pierwsze na ogół poddają się tanie w wymianie łączniki stabilizatora przedniej osi. Tył bezawaryjnie pokonuje nawet ponad 200 tysięcy kilometrów.

Niski poziom awaryjności to jednak domena nie tylko zawieszenia. Używana Kia Cee`d II zazwyczaj nie stanowi źródła wielu problemów. Najpoważniejsza awaria? Ta dotyczy przede wszystkim wycieków z przekładni kierowniczej. Mechanizm najlepiej regenerować za kwotę oscylującą w granicy 1000 - 1200 złotych. Poza tym znane są przypadki zawieszania się kamery cofania, czy drobnych wykwitów korozji. Znaną awarią są uszkodzenia LED-owych świateł do jazdy dziennej. Nie wytrzymuje w nich płytka. W autach serwisowanych w ASO, reflektory są wymieniane na gwarancji. W pozostałych modelach istnieje możliwość naprawy samej płytki.

Zobacz również: Kia Cee’d GT Line 5d – który silnik wybrać?

Używana Kia Cee`d II jest mimo wszystko autem stosunkowo młodym. Dlatego za najtańszy używany egzemplarz w Polsce trzeba zapłacić dziś co najmniej 23 tysiące złotych. Ceny aut pną się do góry dość szybko i w przypadku najmłodszych pojazdów potrafią osiągnąć nawet 77 tysięcy złotych. Oferta Cee`dów na rynku wtórnym jest szeroka - ofert sprzedaży jest co najmniej kilkaset. Na co uważać? Przede wszystkim na auta poflotowe. Nie, nie trzeba ich unikać. Ich zakup wymaga jednak wzmożonej uwagi oraz dokładniejszego sprawdzenia np. przestrzegania interwałów serwisowych.

Używane: Kia Cee`d II - podsumowanie:

Używana Kia Cee`d drugiej generacji mocno nie zestarzała się. I dotyczy to nie tylko stylizacji, ale i technologii. Hatchback segmentu C jest przestronny, a do tego zadbane egzemplarze raczej nie miewają poważnych awarii. A to w połączeniu z 7-letnią gwarancją fabryczną jedna z lepszych rekomendacji dla kierowcy poszukującego kompaktowego auta z drugiej ręki.

Używane: Kia Cee`d II - dane techniczne producenta:

  • Silniki benzynowe:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.0 T-GDI 120 KM 171 Nm 11,1 s. 190 km/h 6,5/5,0/4,1
1.4 DOHC 100 KM 137 Nm 12,8 s. 182 km/h 7,9/6,0/4,9
1.6 GDI 135 KM 164 Nm 9,9 s. 195 km/h 7,8/5,8/4,7
1.6 T-GDI 204 KM 265 Nm 7,7 s. 230 km/h 9,7/7,4/6,1
  • Diesle:
Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.4 CRDI 90 KM 220 Nm 13,5 s. 170 km/h 5,3/4,1/3,5
1.6 CRDI 110 KM 260 Nm 12,7 s. 185 km/h 4,7/4,0/3,6
1.6 CRDI 128 KM 260 Nm 10,9 s. 197 km/h 4,9/4,1/3,7
1.6 CRDI 136 KM 280 Nm 11,1 s. 197 km/h 4,7/4,0/3,6

Używane: Kia Cee`d II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 13 zł
  • filtr powietrza - od 23 zł
  • filtr paliwa - od 33 zł
  • filtr kabinowy - od 17 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 379 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 772 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 124 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 71 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 47 zł
  • łącznik stabilizatora - od 37 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 97 zł
  • sprzęgło komplet - od 231 zł
  • zawór EGR - od 579 zł

Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Używane: Kia Cee`d II (2012 - 2018) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Kia
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.