REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda jak SUV, ale ma wnętrze typowe kombi. Poza tym korzysta z napędu AWD, 5-cylindrowych silników i często jest świetnie wyposażone. Czy warto kupić używane Volvo XC70 II?

Pierwsza generacja szwedzkiego kombi stylizowanego na SUV-a okazała się nieśmiałym, ale mimo wszystko sukcesem. Dlatego marka w roku 2000 postanowiła kontynuować historię Volvo XC70. Druga odsłona powstała na bazie płyty podłogowej P2. Do tego pory była ona wykorzystywana przede wszystkim przez Forda oraz podczas prac nad modelem S80. A to zagwarantowało autu dość ważną zaletę - uwarunkowało dużą ilość przestrzeni wewnątrz. Na pokładzie XC70 II spokojnie zasiądzie pięciu pasażerów. Bagażnik? Ten ma od 485 do 1641 litrów.

REKLAMA

Volvo XC70 II - przestrzeń i bezpieczeństwo

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą używanego Volvo XC70 II jest też możliwość szerokiej konfiguracji przestrzeni. W przypadku tylnej kanapy oddzielnie składany jest każdy z trzech elementów. Co więcej, Szwedzi oferowali kierowcom wybór dużej ilości siatek, które służą zarówno do przytrzymywania bagaży na miejscu, jak i np. oddzielania przestrzeni pasażerskiej od załadunkowej. Model otrzymał podczas testu zderzeniowego Euro NCAP pięć gwiazdek - jest więc bezpieczny. Popularność XC70 dotyczy jednak nie tylko funkcjonalności. Kierowcy chętnie kupują podwyższone kombi ze względu na atrakcyjną stylizację.

W pierwszej kolejności w oczy rzuca się duży prześwit. Ten ma wartość aż 210 mm. Do tego Szwedzi uzupełnili design nadwozia kombi elementami charakterystycznymi dla SUV-ów. Przykład? W dolnej części nadwozia pojawiają się czarne, plastikowe wstawki, a zderzaki zostały pozbawione lakierowania. To w połączeniu z charakterystycznymi dla Volvo przetłoczeniami tworzy dość efektowne nadwozie, które w ruchu miejskim staje się wojownikiem. Volvo pręży muskuły, ale robi to bez nadmiernej porcji ostentacji.

Zobacz również: Używane Volvo XC60 - usterki

Używane Volvo XC70 II mimo wszystko jest trochę pozerem - tak samo zresztą jak SUV-y czy crossovery. Bo choć auto już w wersji bazowej było wyposażane w napęd na cztery koła, kierowcy podwyższonego kombi nie mogą liczyć na bezkompromisowy układ, który sprawdzi się w błocie czy na pustynnych bezdrożach. AWD zostało oparte o sprzęgło Haldex, które w razie wystąpienia poślizgu dołącza napęd tylnej osi i w ten sposób poprawia właściwości trakcyjne auta. Co z zawieszeniem? To jest oparte o klasyczne w segmencie E zestawienie kolumn McPhersona na przedniej i wielowahaczy na tylnej osi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - wnętrze

Materiały prasowe Volvo

Standardem w Volvo XC70 II jest napęd 4x4

REKLAMA

Szwedzki napęd 4x4 jest w zasadzie bezawaryjny. Wystarczy że kierowca będzie pamiętał o wymianie oleju w układzie co 60 tysięcy kilometrów. Mimo wszystko podczas eksploatacji warto uważać na zbyt dynamiczną jazdę np. po polnych ścieżkach czy w piachu. Może wtedy dojść do awarii przekładni kątowej. W takim przypadku praca tylnej osi zostanie odcięta. Jeżeli chodzi o podwozie, niską trwałością wykazują się łożyska tylnych kół, łączniki stabilizatora czy tuleje przednich wahaczy. Ważna informacja jest taka, że wahacze przednie są stalowe. A to oznacza, że istnieje możliwość taniej wymiany samych sworzni lub tulei.

Paleta silnikowa używanego Volvo XC70 II nie jest mocno rozbudowana. Składa się z dwóch silników benzynowych i jednego diesla. Po stronie benzyniaków funkcjonuje jednostka o pojemności 2.4 (200 KM) i 2.5 litra (210 KM). Obydwie mają 5 cylindrów ustawionych w rzędzie, 20 zaworów i doładowanie. Obydwu nie brakuje też siły napędowej! Poza tym benzyniaki ze Szwecji są naprawdę trwałe. Kierowcy zgłaszali przede wszystkim przypadki problemów ze sterowaniem elektronicznej przepustnicy. Moduł decydujący o pracy układu można naprawić już za 1000 złotych.

Największą wadą benzyniaków montowanych pod maską Volvo XC70 jest paliwożerność. Podczas miejskiej eksploatacji motory potrafią spalić nawet 14 - 15 litrów bezołowiowej. Koszty eksploatacji? Te da się obniżyć montując instalację LPG. Szwedzkie silniki mają rozrząd oparty o pasek. Interwał jego wymiany producent wyznaczył na 160 tysięcy kilometrów - lepiej go jednak skrócić. To samo dotyczy okresowej wymiany paska osprzętu. Choć Volvo zaleca wymianę nowego elementu po 90 tysiącach kilometrów, z uwagi na zużycie napinacza może to być konieczne już po 70 - 80 tysiącach kilometrów.

Zobacz również: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane Volvo XC70 II 2.4 D5 - dobry wybór?

Diesel ma pojemność 2.4 litra. To także 5-cylindrowa konstrukcja posiadająca 20 zaworów. W słabszej wersji ropniak oferuje 163, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Dynamika jazdy w przypadku motorów D5 jest dużo słabsza niż w benzyniaku. Z drugiej strony diesle mają rozsądniej wyglądające wyniki spalania - w mieście potrzebują na pokonanie stu kilometrów około 10 litrów oleju napędowego. W cyklu mieszanym wynik spada do około 8 litrów. Głównym problemem słabszych wersji są wrażliwe na jakość paliwa wtryskiwacze. Auto należy tankować tylko na sprawdzonych stacjach.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007)

Materiały prasowe Volvo

W przypadku używanego Volvo XC70 II 2.4 D5 o mocy 185 koni mechanicznych spektrum możliwych awarii jest nieco szersze - choć sama konstrukcja nadal jest bardzo trwała. W silniku pojawiają się klapy wirowe w układzie dolotowym. Te potrafią się urywać - a to grozi uszkodzeniem jednostki! Poza tym od roku 2005 standardem stał się filtr cząstek stałych, a wtryskiwacze zaczęły korzystać z technologii piezoelektrycznej. To oznacza, że ich ewentualną regenerację w razie zużycia należy postawić pod dużym znakiem zapytania.

Najpoważniejszy problem używanego Volvo XC70 II dotyczy skrzyni automatycznej Geartronic. Po pierwsze mechanizm wymaga regularnej wymiany oleju. Interwał najlepiej ustalić na 60 tysięcy kilometrów. Po drugie obsługą automatu mogą się zająć wyłącznie mechanicy znający jej konstrukcję. W przeciwnym razie podczas okresowej wymiany oleju może dojść do uszkodzenia koła trzeciego biegu. Po trzecie przy przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów przekładnia może ulec awarii. Objawy? Zacznie szarpać podczas jazdy, ewentualnie z bardzo dużym opóźnieniem reagować na wciśnięcie pedału gazu.

Volvo XC70 II - uwaga na stan przekładni Geartronic!

Niesprawności przekładni Geartronic najczęściej dotyczą sterowania. Nowy moduł kosztuje w ASO 9,5 tysiąca złotych. Za kwotę na poziomie 3 - 4 tysięcy złotych można się starać naprawiać stary, ewentualnie zamontować używany wraz z adaptacją. Alternatywą dla awaryjnego automatu jest skrzynia manualna. Modeli wyposażonych w nią było jednak tyle co na lekarstwo. Poza tym manual był montowany w używanym Volvo XC70 II od roku 2004 i został wyposażony w koło dwumasowe, które źle znosi miejską eksploatację. Co jeszcze może się psuć? Znane są łatwe w usunięciu przecieki w układzie wspomagania kierownicy.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007)

Materiały prasowe Volvo

Używane Volvo XC70 II jest chętnie wybieranym modelem na rynku wtórnym. Mimo wszystko ofert sprzedaży nie ma zbyt wielu. Ceny startują już od 9 - 10 tysięcy złotych. Przy tej kwocie egzemplarze mają jednak przebiegi wynoszące ponad 400 tysięcy kilometrów. Żeby móc kupić auto, które pokonało do tej pory co najmniej dystans o połowę krótszy, trzeba przygotować kwotę dwukrotnie wyższą. Najdroższe używane XC70 drugiej generacji są wyceniane na 30 tysięcy złotych. Volvo z drugiej ręki na ogół są dobrze wyposażone. Mają 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację czy skórzaną tapicerkę.

Używane Volvo XC70 II - podsumowanie:

Jak podsumować używane Volvo XC70 II? To naprawdę świetne auto! Jest przestronne, funkcjonalne, dobrze wygląda, a do tego okazuje się bezpieczne. Co więcej, to też w miarę bezpieczny wybór z rynku wtórnego oczywiście pod warunkiem że… kierowca będzie się wystrzegał egzemplarzy zmęczonych dotychczasową eksploatacją. Wybór auta regularnie serwisowanego sprawi, że żywotność konstrukcji sięgnie nawet przebiegów dochodzących do 500 tysięcy kilometrów. A to imponujący wynik w segmencie E.

Volvo XC70 II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.4 T 200 KM 285 Nm 8,6 s. 210 km/h 14,1/10,2/7,9
2.5 T 210 KM 320 Nm 8,1 s. 225 km/h 14,1/10,2/7,9
2.4 D5 163 KM 340 Nm 11,5 s. 195 km/h 10,0/7,6/6,2
2.4 D5 185 KM 400 Nm 9,5 s. 210 km/h 10,2/7,6/6,1

Volvo XC70 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 270 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 393 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 107 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 84 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 168 zł
  • sprzęgło komplet - od 622 zł
  • koło dwumasowe - od 1906 zł

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA