Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki

Kuba Brzeziński
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Wygląda jak SUV, ale ma wnętrze typowe kombi. Poza tym korzysta z napędu AWD, 5-cylindrowych silników i często jest świetnie wyposażone. Czy warto kupić używane Volvo XC70 II?

Pierwsza generacja szwedzkiego kombi stylizowanego na SUV-a okazała się nieśmiałym, ale mimo wszystko sukcesem. Dlatego marka w roku 2000 postanowiła kontynuować historię Volvo XC70. Druga odsłona powstała na bazie płyty podłogowej P2. Do tego pory była ona wykorzystywana przede wszystkim przez Forda oraz podczas prac nad modelem S80. A to zagwarantowało autu dość ważną zaletę - uwarunkowało dużą ilość przestrzeni wewnątrz. Na pokładzie XC70 II spokojnie zasiądzie pięciu pasażerów. Bagażnik? Ten ma od 485 do 1641 litrów.

Volvo XC70 II - przestrzeń i bezpieczeństwo

Niewątpliwą zaletą używanego Volvo XC70 II jest też możliwość szerokiej konfiguracji przestrzeni. W przypadku tylnej kanapy oddzielnie składany jest każdy z trzech elementów. Co więcej, Szwedzi oferowali kierowcom wybór dużej ilości siatek, które służą zarówno do przytrzymywania bagaży na miejscu, jak i np. oddzielania przestrzeni pasażerskiej od załadunkowej. Model otrzymał podczas testu zderzeniowego Euro NCAP pięć gwiazdek - jest więc bezpieczny. Popularność XC70 dotyczy jednak nie tylko funkcjonalności. Kierowcy chętnie kupują podwyższone kombi ze względu na atrakcyjną stylizację.

W pierwszej kolejności w oczy rzuca się duży prześwit. Ten ma wartość aż 210 mm. Do tego Szwedzi uzupełnili design nadwozia kombi elementami charakterystycznymi dla SUV-ów. Przykład? W dolnej części nadwozia pojawiają się czarne, plastikowe wstawki, a zderzaki zostały pozbawione lakierowania. To w połączeniu z charakterystycznymi dla Volvo przetłoczeniami tworzy dość efektowne nadwozie, które w ruchu miejskim staje się wojownikiem. Volvo pręży muskuły, ale robi to bez nadmiernej porcji ostentacji.

Zobacz również: Używane Volvo XC60 - usterki

Używane Volvo XC70 II mimo wszystko jest trochę pozerem - tak samo zresztą jak SUV-y czy crossovery. Bo choć auto już w wersji bazowej było wyposażane w napęd na cztery koła, kierowcy podwyższonego kombi nie mogą liczyć na bezkompromisowy układ, który sprawdzi się w błocie czy na pustynnych bezdrożach. AWD zostało oparte o sprzęgło Haldex, które w razie wystąpienia poślizgu dołącza napęd tylnej osi i w ten sposób poprawia właściwości trakcyjne auta. Co z zawieszeniem? To jest oparte o klasyczne w segmencie E zestawienie kolumn McPhersona na przedniej i wielowahaczy na tylnej osi.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - wnętrze

Standardem w Volvo XC70 II jest napęd 4x4

Szwedzki napęd 4x4 jest w zasadzie bezawaryjny. Wystarczy że kierowca będzie pamiętał o wymianie oleju w układzie co 60 tysięcy kilometrów. Mimo wszystko podczas eksploatacji warto uważać na zbyt dynamiczną jazdę np. po polnych ścieżkach czy w piachu. Może wtedy dojść do awarii przekładni kątowej. W takim przypadku praca tylnej osi zostanie odcięta. Jeżeli chodzi o podwozie, niską trwałością wykazują się łożyska tylnych kół, łączniki stabilizatora czy tuleje przednich wahaczy. Ważna informacja jest taka, że wahacze przednie są stalowe. A to oznacza, że istnieje możliwość taniej wymiany samych sworzni lub tulei.

Paleta silnikowa używanego Volvo XC70 II nie jest mocno rozbudowana. Składa się z dwóch silników benzynowych i jednego diesla. Po stronie benzyniaków funkcjonuje jednostka o pojemności 2.4 (200 KM) i 2.5 litra (210 KM). Obydwie mają 5 cylindrów ustawionych w rzędzie, 20 zaworów i doładowanie. Obydwu nie brakuje też siły napędowej! Poza tym benzyniaki ze Szwecji są naprawdę trwałe. Kierowcy zgłaszali przede wszystkim przypadki problemów ze sterowaniem elektronicznej przepustnicy. Moduł decydujący o pracy układu można naprawić już za 1000 złotych.

Największą wadą benzyniaków montowanych pod maską Volvo XC70 jest paliwożerność. Podczas miejskiej eksploatacji motory potrafią spalić nawet 14 - 15 litrów bezołowiowej. Koszty eksploatacji? Te da się obniżyć montując instalację LPG. Szwedzkie silniki mają rozrząd oparty o pasek. Interwał jego wymiany producent wyznaczył na 160 tysięcy kilometrów - lepiej go jednak skrócić. To samo dotyczy okresowej wymiany paska osprzętu. Choć Volvo zaleca wymianę nowego elementu po 90 tysiącach kilometrów, z uwagi na zużycie napinacza może to być konieczne już po 70 - 80 tysiącach kilometrów.

Zobacz również: Używane Volvo S80 (1998 – 2006) – typowe usterki

Używane Volvo XC70 II 2.4 D5 - dobry wybór?

Diesel ma pojemność 2.4 litra. To także 5-cylindrowa konstrukcja posiadająca 20 zaworów. W słabszej wersji ropniak oferuje 163, a mocniejszej 185 koni mechanicznych. Dynamika jazdy w przypadku motorów D5 jest dużo słabsza niż w benzyniaku. Z drugiej strony diesle mają rozsądniej wyglądające wyniki spalania - w mieście potrzebują na pokonanie stu kilometrów około 10 litrów oleju napędowego. W cyklu mieszanym wynik spada do około 8 litrów. Głównym problemem słabszych wersji są wrażliwe na jakość paliwa wtryskiwacze. Auto należy tankować tylko na sprawdzonych stacjach.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007)

W przypadku używanego Volvo XC70 II 2.4 D5 o mocy 185 koni mechanicznych spektrum możliwych awarii jest nieco szersze - choć sama konstrukcja nadal jest bardzo trwała. W silniku pojawiają się klapy wirowe w układzie dolotowym. Te potrafią się urywać - a to grozi uszkodzeniem jednostki! Poza tym od roku 2005 standardem stał się filtr cząstek stałych, a wtryskiwacze zaczęły korzystać z technologii piezoelektrycznej. To oznacza, że ich ewentualną regenerację w razie zużycia należy postawić pod dużym znakiem zapytania.

Najpoważniejszy problem używanego Volvo XC70 II dotyczy skrzyni automatycznej Geartronic. Po pierwsze mechanizm wymaga regularnej wymiany oleju. Interwał najlepiej ustalić na 60 tysięcy kilometrów. Po drugie obsługą automatu mogą się zająć wyłącznie mechanicy znający jej konstrukcję. W przeciwnym razie podczas okresowej wymiany oleju może dojść do uszkodzenia koła trzeciego biegu. Po trzecie przy przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów przekładnia może ulec awarii. Objawy? Zacznie szarpać podczas jazdy, ewentualnie z bardzo dużym opóźnieniem reagować na wciśnięcie pedału gazu.

Volvo XC70 II - uwaga na stan przekładni Geartronic!

Niesprawności przekładni Geartronic najczęściej dotyczą sterowania. Nowy moduł kosztuje w ASO 9,5 tysiąca złotych. Za kwotę na poziomie 3 - 4 tysięcy złotych można się starać naprawiać stary, ewentualnie zamontować używany wraz z adaptacją. Alternatywą dla awaryjnego automatu jest skrzynia manualna. Modeli wyposażonych w nią było jednak tyle co na lekarstwo. Poza tym manual był montowany w używanym Volvo XC70 II od roku 2004 i został wyposażony w koło dwumasowe, które źle znosi miejską eksploatację. Co jeszcze może się psuć? Znane są łatwe w usunięciu przecieki w układzie wspomagania kierownicy.

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007)

Używane Volvo XC70 II jest chętnie wybieranym modelem na rynku wtórnym. Mimo wszystko ofert sprzedaży nie ma zbyt wielu. Ceny startują już od 9 - 10 tysięcy złotych. Przy tej kwocie egzemplarze mają jednak przebiegi wynoszące ponad 400 tysięcy kilometrów. Żeby móc kupić auto, które pokonało do tej pory co najmniej dystans o połowę krótszy, trzeba przygotować kwotę dwukrotnie wyższą. Najdroższe używane XC70 drugiej generacji są wyceniane na 30 tysięcy złotych. Volvo z drugiej ręki na ogół są dobrze wyposażone. Mają 6 poduszek powietrznych, automatyczną klimatyzację czy skórzaną tapicerkę.

Używane Volvo XC70 II - podsumowanie:

Jak podsumować używane Volvo XC70 II? To naprawdę świetne auto! Jest przestronne, funkcjonalne, dobrze wygląda, a do tego okazuje się bezpieczne. Co więcej, to też w miarę bezpieczny wybór z rynku wtórnego oczywiście pod warunkiem że… kierowca będzie się wystrzegał egzemplarzy zmęczonych dotychczasową eksploatacją. Wybór auta regularnie serwisowanego sprawi, że żywotność konstrukcji sięgnie nawet przebiegów dochodzących do 500 tysięcy kilometrów. A to imponujący wynik w segmencie E.

Volvo XC70 II - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.4 T 200 KM 285 Nm 8,6 s. 210 km/h 14,1/10,2/7,9
2.5 T 210 KM 320 Nm 8,1 s. 225 km/h 14,1/10,2/7,9
2.4 D5 163 KM 340 Nm 11,5 s. 195 km/h 10,0/7,6/6,2
2.4 D5 185 KM 400 Nm 9,5 s. 210 km/h 10,2/7,6/6,1

Volvo XC70 II - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 17 zł
  • filtr powietrza - od 34 zł
  • filtr paliwa - od 27 zł
  • filtr kabinowy - od 27 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 270 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 393 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 107 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 84 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 67 zł
  • łącznik stabilizatora - od 24 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 24 zł
  • amortyzator - od 168 zł
  • sprzęgło komplet - od 622 zł
  • koło dwumasowe - od 1906 zł

Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Używane: Volvo XC70 II (2000 - 2007) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Volvo
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.