REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki

Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2013 Japończycy po raz czwarty weszli do segmentu kompaktowych SUV-ów. Także i tym razem ich prezentacja była naprawdę udana. Czy używana Toyota RAV4 IV ma wady? Tak, te dotyczą głównie jednej z wersji napędowych.

REKLAMA

Czwarta generacja Toyoty RAV4 została oficjalnie zaprezentowana w roku 2012 w Los Angeles. Auto otrzymało geometryczną linię nadwozia, która dość dobrze wpisywała się w nowy język stylistyczny dalekowschodniej marki. Kształt karoserii? Ten przypomina trochę żelazko. Został jednak uzupełniony „uśmiechniętym” przodem, dynamicznie wspinającymi się ku tyłowi oknami oraz prostym tyłem. Z tylną częścią nadwozia wiąże się jeszcze jedna ciekawostka. To pierwsza w historii RAV-ka, która otrzymała klapę bagażnika unoszoną do góry zamiast otwieraną do boku. Po liftingu model dostał od stylistów inny prezent - nowocześniej ukształtowane reflektory.

REKLAMA

Kabina pasażerska prezentuje się dość współcześnie. Mimo wszystko ma w miarę toporną stylizację. Ogromną zaletą używanej Toyoty RAV4 IV jest przestrzeń. I w pierwszym, i drugim rzędzie siedzeń zmieszczą się wysokie osoby. Poza tym do ich dyspozycji pozostawać będzie bagażnik o pojemności aż 547 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń załadunkowa rośnie do 1746 litrów. Największa wada wnętrza SUV-a dotyczy jakości materiałów. Już po 3 - 4 latach eksploatacji tapicerka foteli traci na świeżości i mocno odgniata się. Plastiki z kolei w dużej mierze są twarde i mogą trzeszczeć szczególnie podczas mrozów.

Używane: Toyota RAV4 IV - 2.0 Valvematic otwiera ofertę

Standardem w japońskiej gamie modelowej jest ograniczona paleta silnikowa. Używana Toyota RAV4 czwartej generacji sprzed liftingu występuje w trzech wersjach napędowych. Ofertę otwiera 2-litrowy benzyniak Valvematic o mocy 151 koni mechanicznych. To nowoczesna jednostka - za jej pomocą inżynierowie chcieli spełnić normy emisji spalin, jednak bez montowania doładowania. Dlatego wyposażyli ją w podwójne zmienne fazy rozrządu i regulację wzniosu zaworowego. Skutek? RAV4 2.0 przyspiesza do pierwszej setki w 9,9 sekundy. Jednocześnie spala w mieście mniej niż 10 litrów paliwa. Do tego silnik jest praktycznie bezawaryjny!

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

REKLAMA

Początkowo alternatywę dla benzyniaka stanowiły dwa diesle: 2.0 D-4D i 2.2 D-CAT. Mniejszy o mocy 124 koni mechanicznych nie jest mocno dynamiczny. W zamian okazuje się oszczędny - w mieście spala często poniżej 6 litrów oleju napędowego. Wady? Silnik 2.0 D-4D ma wrażliwy i drogi w naprawach układ wtryskowy oraz dość szybko zużywającą się dwumasę podczas przeważającej jazdy w terenie zabudowanym. Jeżeli chodzi o większego ropniaka, lista problemów staje się dłuższa. Bo choć system filtrowania spalin D-CAT wydaje się całkiem udany, o tyle jednostka ma problemy z erozją tulei cylindrycznych. Naprawa wymaga remontu, a remont można przeprowadzić tylko raz.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lifting z roku 2015 praktycznie bez zmian pozostawił benzyniaka. Ofertę uzupełnił jednak nowym dieslem opracowanym razem z BMW oraz… hybrydą. Diesel ma 2 litry pojemności i 143 konie mechaniczne. Okazuje się naprawdę dynamiczny - rozpędza SUV-a do pierwszej setki w 9,6 sekundy, a do tego oszczędny - spala w mieście 5,5 litra oleju napędowego. Z drugiej strony to jednostka z serii N47, a to oznacza nieustające problemy z rozciągającym się łańcuchem rozrządu. Powtarzającej się usterki nie było w stanie zatrzymać nawet przeprojektowanie napędu.

Używane: Toyota RAV4 IV - 2.5 Hybrid to hit!

W roku 2015 używana Toyota RAV4 IV dołączyła do hybrydowej ofensywy marki. Pod maskę SUV-a trafił bowiem układ napędowy znany z Lexusa NX oparty o 2.5-litrowego, wolnossącego benzyniaka pracującego w cyklu Atkinsona. Motor w wersji FWD był parowany z jednym silnikiem elektrycznym - oferował tym samym moc 197 koni mechanicznych. Wariant AWD nazywany był E-Four. W tym przypadku przy tylnej osi Japończycy montowali dodatkowy silnik elektryczny, który odpowiadał za chwilowe dołączanie tylnej osi w razie pojawienia się trudnych warunków drogowych. Sterowanie „by wire” wyeliminowało konieczność stosowania wału napędowego.

Zobacz również: Toyota RAV 4 (2005 - 2012) - miejska bulwarówka

Zalety? Hybrydowa Toyota RAV4 podczas jazdy miejskiej pracuje cicho i gładko. Do tego jest bezawaryjna. Układ spalinowo-elektryczny oparty o baterie niklowo-wodorkowe ukryte pod tylną kanapą i sparowany z przekładnią planetarną nie ma praktycznie żadnych charakterystycznych usterek. Co z wadami? Pierwszą jest spalanie - sporo wyższe od deklaracji producenta. W mieście używana Toyota RAV4 potrzebuje na pokonanie 100 kilometrów jakieś 6,5 litra benzyny. Na autostradzie wynik będzie jednak nawet o 2,5 litra wyższy. Po drugie choć przyspieszenie do pierwszej setki trwa 8,3 sekundy, samochód podczas jazdy poza miastem wydaje się dość ociężały, a do tego staje się hałaśliwy.

Pomijając elektroniczny napęd na cztery koła stosowany w hybrydzie, używana Toyota RAV4 może też posiadać układ bardziej klasyczny. Dynamic Drive System pozwala na przeniesienie nawet 50 proc. mocy jednostki napędowej na tylnej koła. Odbywa się to za pomocą sprzęgła wiskotycznego, co oznacza że 4x4 nie da się zablokować czy użytkować auta w tym trybie długofalowo. Zawieszenie Toyoty jest zdecydowanie nastawione na komfort. Nie przepada za szybkimi zakrętami i świetnie czuje się np. podczas forsowania miejskich krawężników w czasie parkowania.

W przypadku używanej Toyoty RAV4 IV ciężko mówić o liście charakterystycznych usterek. Kierowcy - pomijając oczywiście problemy silników wysokoprężnych - skarżą się głównie na manualną skrzynię biegów, która haczy (ten typ tak ma!) oraz przecieki mogące ujawnić się w obrębie szyberdachu. Tak wysoki wskaźnik bezawaryjności sprawił, że w roku 2016 japoński model został uznany za najbardziej niezawodnego kompaktowego SUV-a w USA w raporcie Consumer Reports.

Zobacz również: Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Używane: Toyota RAV4 IV - rynek wtórny i podsumowanie:

Używane Toyoty RAV4 IV sprzed liftingu są przede wszystkim napędzane silnikami wysokoprężnymi. Po modernizacji w gamie zaczęła królować hybryda. Modernizacja wniosła do oferty jeszcze jedną rzecz - sprawiła, że dużo aut ma naprawdę dobre wyposażenie. Często spotykana jest nie tylko nawigacja satelitarna czy skórzana tapicerka, ale również systemy bezpieczeństwa oparte o radar, kamera 360 stopni czy elektrycznie unoszona tylna klapa. Ceny SUV-ów z dieslem pod maską startują od 53 tysięcy złotych. Model napędzany benzyniakiem będzie droższy o jakieś 8 - 10 tysięcy. Za 3-latka trzeba zapłacić co najmniej 73 - 77 tysięcy złotych.

Po cenach bardzo mocno widać, że używana Toyota RAV4 IV ma niską utratę wartości. Tak, to oznacza że kierowca dziś zapłaci za auto więcej niż za konkurentów. Z drugiej strony mniej też straci w toku eksploatacji. A to sprawia, że inwestycja w japońskiego SUV-a segmentu D może się stać kusząca dla wielu kierowców nad Wisłą. Tym bardziej, że auto jest przestronne, świetnie rozumie rodzinny charakter, a do tego w wersji benzynowej okazuje się bezawaryjne i ma niskie koszty eksploatacji.

Używane: Toyota RAV4 IV - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.0 Valvematic 151 KM 195 Nm 9,9 s. 185 km/h 9,3/7,2/6,0
2.5 Hybrid 197 KM 210 Nm 8,3 s. 180 km/h 5,4/5,4/5,4
2.0 D-4D 124 KM 310 Nm 10,5 s. 180 km/h 5,7/4,9/4,4
2.0 D-4D 143 KM 320 Nm 9,6 s. 195 km/h 5,5/4,7/4,3
2.2 D-CAT 150 KM 340 Nm 9,6 s. 190 km/h 6,7/5,6/5,0

Używane: Toyota RAV4 IV - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 11 zł
  • filtr powietrza - od 25 zł
  • filtr paliwa - od 16 zł
  • filtr kabinowy - od 11 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 435 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 579 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 110 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 77 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 56 zł
  • łącznik stabilizatora - od 30 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 44 zł
  • amortyzator - od 164 zł
  • sprzęgło komplet - od 795 zł
  • koło dwumasowe - od 1772 zł
  • zawór EGR - od 509 zł

Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Używane: Toyota RAV4 IV (2013 - 2019) - opinie i typowe usterki
Materiały prasowe Toyota
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA