Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki

Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane Audi A6 C7 to prawdziwa limuzyna XXI wieku! Ma zaawansowane jednostki napędowe i dużą ilość pokładowej elektroniki. Jak ten zestaw sprawuje się w miarę upływu lat? O tym w naszym raporcie.

Model A6 jest jednym z ważniejszych samochodów w gamie Audi. Właśnie dlatego Niemcy dość gruntownie przygotowali się do roku 2011, paryskich targów motoryzacyjnych i prezentacji sedana generacji C7. Co można powiedzieć o aucie? To okazało się przede wszystkim mocno nowoczesne. Otrzymało nie tylko LED-owe reflektory, ale również serię inteligentnych asystentów kierowcy. Jeżeli chodzi o stylizację, ciężko mówić o rewolucji. Nadwozie A-szóstki mimo swojej prostoty i klasyki daje jednak poczucie świeżości. A to było dokładnie tym, o co Niemcom chodziło.

Klasyczna nowoczesność to zwrot, który świetnie pasuje również do kabiny pasażerskiej nowego Audi. Gustowne wstawki na konsoli nadają wnętrzu charakteru, a całość jest do tego funkcjonalna i ergonomiczna. Poza tym Audi A6 C7 oferuje dużą ilość przestrzeni. Rozstaw osi auta to 2912 mm. To zaledwie o 8 cm mniej od przepastnego wręcz Q7 drugiej generacji. Sedan ma bagażnik o pojemności od 530 do 995 litrów, kombi od 565 do 1680 litrów. Poza tym klienci kupujący sedana i kombi chętnie zaglądali na listę opcji. A to oznacza, że większość egzemplarzy dostępnych dziś na rynku wtórnym proponuje naprawdę wysoki standard.

Używane: Audi A6 C7 - 7 silników, 21 wariantów mocy!

Paleta silnikowa używanego Audi A6 C7 składa się z 7 jednostek napędowych. To niezbyt dużo w segmencie E. Z drugiej strony dają one możliwość wyboru jednego z 21 wariantów mocy! W ten sposób wybór spokojnie można uznać za wystarczający. Ofertę benzyniaków otwiera silnik 1.8 TFSI. 190 koni mechanicznych daje optymalne osiągi. To jednak nie zmienia faktu, że jednostka występuje na rynku wtórnym marginalnie. Identyczna sytuacja dotyczy 245-konnej wersji hybrydowej opartej o motor 2.0 TFSI. Z powodu niskiej popularności została ona wycofana ze sprzedaży podczas liftingu - w roku 2014.

Zobacz również: Używane Audi A6 C6 (2004 – 2011) – usterki

Godny uwagi? Z całą pewnością taki właśnie jest benzyniak 2.8 FSI. Tak, został wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa (identycznie jak wszystkie inne silniki), ale z drugiej strony nie ma doładowania, posiada wystarczającą ilość mocy i jest najmniej problematyczny. Jednostka 2.0 TFSI dysponuje mocą na poziomie 180 lub 252 koni mechanicznych. Miewa jednak problemy z usterkami drogich w wymianie pomp wody. Na szczycie cennika - w wersji S6 i RS6 - pojawia się 4-litrowa V-ósemka TFSI. Moc 420, 450 lub 560 koni zachwyca. Ryzyko wymiany kolektora ssącego wartego nawet kilkanaście tysięcy złotych już nieco mniej…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jednym z najpopularniejszych benzyniaków w gamie używanego Audi A6 C7 jest motor 3.0 TFSI. Dostępne są trzy warianty mocy - 300, 310 i 333 KM. Konstrukcja posiada doładowanie. To jest realizowane jednak nie za sprawą turbosprężarki, a kompresora. Problemy? Znane są przypadki awarii termostatów i rozciągającego się łańcucha rozrządu. Druga z usterek jest o tyle droga w usunięciu, że łańcuchy są cztery, a do tego konieczna jest jednoczesna wymiana nastawnika wałków rozrządu. W ASO wykonanie procedury będzie zatem kosztować minimum 15 tysięcy złotych.

Używane: Audi A6 C7 - diesel warty uwagi?

W przypadku diesli sytuacja jest dużo prostsza. W ofercie pojawiły się dwa silniki: 2.0 TDI (150, 177 lub 190 KM) oraz 3.0 TDI (204, 218, 245, 272, 313, 320 lub 326 KM). Mniejszy z ropniaków jest co do zasady mało problematyczny. Zdarzają się w nim głównie usterki chłodniczek EGR. Reszta osprzętu w postaci wtryskiwaczy czy turbosprężarki może wytrzymać nawet 300 - 350 tysięcy kilometrów. Do tego Audi A6 C7 2.0 TDI jest całkiem dynamiczne i naprawdę oszczędne. Podczas spokojnej jazdy poza miastem sedan spala tylko 5 litrów oleju napędowego.

Co z większym dieslem? Używane Audi A6 C7 3.0 TDI dysponuje ogromną ilością mocy i momentu obrotowego, a do tego potrafi być oszczędne. Z drugiej strony V-szóstka miewa jeden, ale za to dość poważny problem. Nadal - od poprzedniej generacji - inżynierowie nie uporali się z przypadkami wyciągania się łańcucha rozrządu. Wymiana napędu zazwyczaj jest konieczna przy przebiegu na poziomie 150 - 200 tysięcy kilometrów i kosztuje krocie! Łańcuchy są trzy, a do tego zostały umieszczone od strony skrzyni biegów. Skutek? Rachunek w ASO będzie wynosić minimum 10 tysięcy złotych.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

Używane Audi A6 C7 może być sparowane z jedną z czterech przekładni. Bazowe wersje posiadały 6-biegowy manual, pośrednie przekładnię CVT Multitronic lub dwusprzęgłową S Tronic (7b), a topowe klasyczny automat Tiptronic (8b). Najbardziej trwała jest oczywiście skrzynia manualna. Dobrze sprawują się jednak również układy Tiptronic i Multitronic - przy większych przebiegach miewają problemy z konwerterem. Nieco gorzej wypada przekładnia S Tronic. Przebieg na poziomie 200 tysięcy kilometrów może oznaczać w ich przypadku konieczność naprawy mechatroniki lub wymiany zestawu sprzęgieł i koła dwumasowego.

Używane: Audi A6 C7 - zawieszenie komfortowe i… trwałe

Zarówno przednie, jak i tylne zawieszenie używanego Audi A6 C7 jest oparte o zestaw wahaczy. To daje sedanowi i kombi pewność prowadzenia oraz sprawia, że auto może komfortowo resorować nierówności. Trwałość? Elementy są zaskakująco wytrzymałe. Jako pierwsza stuki ujawnia na ogół przednia oś - jednak nie wcześniej niż po pokonaniu 180 - 200 tysięcy kilometrów. Większy problem dotyczy wersji wyposażonych w zawieszenie pneumatyczne. W jego przypadku uszkadzają się amortyzatory.

Wymiana elementów tłumiących jest abstrakcyjnie droga. Nowy amortyzator pneumatyczny kosztuje jakieś 4,5 tysiąca złotych. Na szczęście kierowcy mają opcję alternatywną - mogą zdecydować się na regenerację. Naprawa przednich kosztuje jakieś 1500 złotych, tylnych 800 złotych. Popularną opcją w Audi A6 C7 jest czteronapęd Quattro. Układ został oparty o mechanizm różnicowy Torsen i jest trwały.

Zadbane, używane Audi A6 C7 - pomijając rozrząd 3-litrowych silników - nie będzie modelem mocno problematycznym. Lista możliwych usterek ogranicza się głównie do trzech pozycji. W elektronice zdarzają się przede wszystkim błędy - za ich sprawą podczas jazdy samoistnie może się np. schować centralny ekran systemu multimedialnego. Znane są też przypadki pękających kloszy przednich i tylnych lamp oraz uszkodzenia siłowników klapki wlewu paliwa. Problem z dostępem do wlewu jest jednak znany z całej gamy niemieckiej marki.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Audi 3.0 TDI

Używane: Audi A6 C7 - rynek wtórny i podsumowanie

Używane Audi A6 C7 ma już swoje lata. Pierwsze egzemplarze trafiły na drogę w roku 2011. W efekcie zostaną wycenione na jakieś 48 tysięcy złotych. W tej sumie ciężko liczyć na zakup mocnego wariantu z rozsądnym przebiegiem. Większość ofert dotyczy sedanów z silnikiem 2.0 TDI i przebiegiem grubo przekraczającym 200 tysięcy kilometrów. 3-latek kosztuje co najmniej 80 tysięcy złotych. Audi A6 C7 jest modelem niezwykle popularnym na polskim rynku wtórnym - znaleźliśmy blisko półtora tysiąca ofert sprzedaży. Co więcej, aż 80 proc. ofert sprzedaży dotyczy wersji wysokoprężnych.

Używane Audi A6 C7 nie jest modelem wymagającym szczególnie troskliwej opieki. To niemiecki krążownik, który został stworzony z myślą o wygodnym podróżowaniu na dalekich dystansach. Uwagi? Tak naprawdę należą się dwie. Po pierwsze bezwzględnie należy unikać egzemplarzy z niepewną historią. Naprawy zaniedbanego auta mogą być niezwykle drogie. Po drugie trzeba pamiętać o tym, że A6 C7 to nadal model segmentu premium. A to oznacza, że z biegiem lat jedno się nie zmienia. Nawet regularny serwis nadal nie będzie tak samo tani jak np. w segmencie C.

Używane: Audi A6 C7 z silnikiem benzynowym - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
1.8 TFSI 190 KM 320 Nm 7,9 s. 233 km/h 7,5/5,9/5,0
2.0 TFSI hybrid 245 KM 350 Nm 7,5 s. 240 km/h 6,2/6,2/6,2
2.0 TFSI 180 KM 320 Nm 8,1 s. 232 km/h 8,3/6,5/5,4
2.0 TFSI 252 KM 370 Nm 6,7 s. 250 km/h 7,4/5,9/5,1
2.8 FSI 204 KM 280 Nm 8,2 s. 250 km/h 10,7/8,0/6,5
3.0 TFSI 300 KM 440 Nm 5,5 s. 250 km/h 10,8/8,2/6,6
3.0 TFSI 310 KM 440 Nm 5,5 s. 250 km/h 10,8/8,2/6,6
3.0 TFSI 333 KM 440 Nm 5,1 s. 250 km/h 9,8/7,4/6,0
4.0 TFSI 420 KM 550 Nm 4,6 s. 250 km/h 13,4/9,6/7,5
4.0 TFSI 450 KM 550 Nm 4,6 s. 250 km/h 13,4/9,6/7,5
4.0 TFSI 560 KM 700 Nm 3,9 s. 250 km/h 13,4/9,6/7,4

Używane: Audi A6 C7 z silnikiem diesla - dane techniczne producenta:

Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
2.0 TDI 150 KM 350 Nm 9,5 s. 214 km/h 5,1/4,3/3,8
2.0 TDI 177 KM 380 Nm 8,7 s. 228 km/h 6,0/4,9/4,4
2.0 TDI 190 KM 400 Nm 8,4 s. 232 km/h 5,2/4,5/4,0
3.0 TDI 204 KM 400 Nm 7,2 s. 240 km/h 6,0/5,2/4,7
3.0 TDI 218 KM 400 Nm 7,1 s. 244 km/h 5,5/4,7/4,3
3.0 TDI 245 KM 500 Nm 6,1 s. 250 km/h 7,2/6,0/5,3
3.0 TDI 272 KM 580 Nm 5,5 s. 250 km/h 5,9/5,1/4,6
3.0 TDI 313 KM 650 Nm 5,1 s. 250 km/h 8,0/6,4/5,6
3.0 TDI 320 KM 650 Nm 5,0 s. 250 km/h 7,3/6,0/5,3
3.0 TDI 326 KM 650 Nm 4,9 s. 250 km/h 7,5/6,2/5,5

Używane: Audi A6 C7 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 14 zł
  • filtr powietrza - od 39 zł
  • filtr paliwa - od 57 zł
  • filtr kabinowy - od 40 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 1148 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 460 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 210 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 141 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 89 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 98 zł
  • łącznik stabilizatora - od 25 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 54 zł
  • amortyzator - od 117 zł
  • sprzęgło komplet - od 1185 zł
  • koło dwumasowe - od 1229 zł
  • wahacz - od 27 zł
  • wtryskiwacz - od 1444 zł

Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki
Fot. Audi
Reklama
Zaktualizuj swoją wiedzę z naszymi publikacjami i szkoleniami
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, czyli 510-konna, włoska koniczynka

    Ma 2,9-litrową, podwójnie doładowaną V-szóstkę pod maską. Motor oferuje 510 koni i rozpędza ważącego 1800 kg SUV-a do pierwszej setki w 3,8 sekundy. A do tego robi to przy akompaniamencie wydechu Akrapovica. To musi być Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio.

    Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

    Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

    Innowacyjna produkcja pyłów gumowych w Polsce. A wszystko przy zakładzie Michelin

    Przy olsztyńskiej fabryce opon Michelin rusza zaawansowany technologicznie zakład produkcji pyłów gumowych wytwarzanych z opon poddanych recyklingowi. Uruchomienie zakładu to znaczący krok w rozwiązywaniu środowiskowego problemu zużytych opon.

    Kara za brak OC w 2024 roku? Kwota mrozi krew w żyłach kierowców

    Kierowcy w Polsce niedługo staną się gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Dobija się ich bowiem kolejnymi opłatami. Tym razem mówimy o prostym błędzie i wynikającej z niego karze. Ta po 1 stycznia 2024 roku sięgnie 8,4 tys. zł!

    Z kartą GreenWay naładujesz auto w IONITY. Dotyczy to całej Europy

    Klienci GreenWay będą mogli korzystać ze stacji ładowania IONITY na terenie całej Europy. Do ładowania swojego samochodu elektrycznego kierowcom wystarczy standardowa karta RFID GreenWay.

    Koniec diesla jest bliski? To nie takie proste...

    Udział diesla w rynku w Europie systematycznie maleje. Tylko czy to oznacza, że koniec diesla jest bliski? To chyba zbyt daleko idący wniosek. Jak aktualnie wygląda sytuacja w branży i jaka przyszłość czeka auta z silnikiem wysokoprężnym? Sprawdźmy.

    Toyota Yaris 2024 ze 130-konną hybrydą. Mocniejszy napęd to nie koniec zmian

    W Toyocie Yaris 2024 debiutuje nowa hybryda o mocy 130 KM. Nowy napęd o oznaczeniu Hybrid 130 będzie dostępny w dwóch wersjach. A to nie koniec nowości. Ulepszone są też systemy bezpieczeństwa i ekrany.

    Używany Volkswagen Passat B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

    Opel Corsa 2023. Lifting dodaje do gamy 48-woltową hybrydę

    Opal zaprezentował poliftingowe wydanie Corsy F. Modernizacja kojarzy się z delikatnymi zmianami? Na polu stylistycznym być może i tak. Małego hatchbacka czeka jednak rewolucja technologiczna.

    Jak podróżować autem ze zwierzętami?

    Podróż autem ze zwierzęciem może być prawdziwym wyzwaniem. Co zatem zrobić, aby zadbać o komfort, ale i bezpieczeństwo czworonoga oraz zabezpieczyć auto przed zniszczeniami? Jest kilka porad, które powinniście poznać.

    DS 7 Rivoli E-Tense 4x4 300. Bo SUV może być... artystyczny!

    Czy DS 7 jest pretensjonalny? W żadnym razie! Czy jest nietuzinkowy? W stu procentach. A lifting jedynie podkreślił wartości tego rodzinnego SUV-a. Chociaż sprawdźcie na własne oczy.

    Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

    Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

    Sejmowa komisja przeciw poprawkom do projektu zniesienia opłat za państwowe autostrady

    Sejmowa Komisja Infrastruktury nie poparła poprawek zgłoszonych podczas drugiego czytania do projektu dot. zniesienia opłat za państwowe autostrady. Jedna z nich miałby skutkować zdjęciem opłat ze wszystkich autostrad w Polsce.

    Używane Audi A4 B8. Awarie, wady, ceny, opinie

    Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

    Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

    Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

    Używany Opel Astra K. Awarie, wady, ceny, opinie

    Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

    Auto na wodór - „elektryk” z wydajniejszym magazynem energii. Plusy i minusy wodoru w motoryzacji

    Czy samochody napędzane wodorem są realną alternatywą dla aut elektrycznych? Jakie są plusy i minusy technologii wodorowej w motoryzacji?

    Toyota Tacoma 2024. Pick-up z 331-konną hybrydą. Niestety nie dla Polski...

    Potężny pick-up z mocną hybrydą pod maską. To musi być Toyota Tacoma 2024. Dobra informacja jest taka, że auto wygląda i zapowiada się świetnie. Zła jest taka, że oficjalnie nie trafi do Polski.

    Efekt zmiany przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych? Raczej odwrotny...

    Rządzący mocno chwalili się zmianą przepisów dotyczących pierwszeństwa pieszych na pasach. Tyle że czas pokazuje, iż kierunek mógł być błędny. Bo poprawy bezpieczeństwa pieszych nie widać w statystykach.

    Polski kamper jest hitem. To oczywiście Volkswagen Grand California

    Kamper Volkswagen Grand California powstaje w polskiej fabryce Volkswagena we Wrześni. I pisząc o tym, mamy spore powody do dumy. Zainteresowanie tym autem bowiem stale rośnie na całym świecie.

    Samochód dla mamy. Czyli jakie auta kupują Polki?

    Zbliżający się Dzień Matki stał się okazją do sprawdzenia, jakie są motoryzacyjne preferencje Polek kupujących używane auta. Co wynikło z analizy? Mamy w Polsce są wyjątkowo praktyczne.

    Elektryczna turbosprężarka w Mercedesach AMG. Jak działa? I co daje?

    Mercedes ma ciekawy prezent dla właścicieli nowych modeli z serii AMG. Mowa o elektrycznej turbosprężarce. Ta jest inspirowana wynalazkiem stosowanym przez zespół F1 Mercedes-AMG Petronas.

    Początek roku 2023 najbezpieczniejszy w historii. Stał się drogowy cud?

    Niecałe 3900 wypadków drogowych i 360 ofiar śmiertelnych w sytuacji, gdy jeszcze niedawno notowano dwa razy wyższe wyniki. Z czego wynikają tak optymistyczne statystyki w I kw. 2023 roku?

    Jak się kupuje auto w AAA Auto? "Nie mam Twojego samochodu. I co mi zrobisz?"

    Dziś opowiem o tym, jak się kupuje auto w AAA Auto. Będzie to jednak opowieść bez happy endu. Bo choć wybrałem pojazd i zadatkowałem go, sieci nie przeszkodziło to w jego sprzedaży innej osobie...

    UNESCO wypromuje rower jako środek transportu. Z inicjatywy Polski!

    Z inicjatywy Polski Rada Wykonawcza UNESCO przyjęła decyzję w sprawie promowania roweru jako uniwersalnego środka transportu - "Bicycle For All – Bicycle for sustainable and healthy lifestyles” ("Rower dla Wszystkich – Rower dla zrównoważonego i zdrowego stylu życia”).