| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Citroen C6 (2005 - 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012) - opinie i typowe usterki

Citroen C6 stanowił w roku 2005 powiew francuskiej awangardy stylistycznej. W segmencie E nie miał sobie równych! Mimo wszystko sprzedaż auta była mizerna. Czy zatem warto kupić używanego Citroena C6?

Gdy Francuzi w roku 2005 zaprezentowali nowy model segmentu E, świat motoryzacyjny na chwilę wstrzymał oddech. Projekt był nieskazitelny, idealny i imponujący! Z finezyjnie poprowadzoną linią okien i niesamowitą szybą z tyłu prezentował się jakby wyszedł spod ręki natchnionej Coco Chanel. Drogowy prom kosmiczny nawiązywał nowatorstwem do klasycznego DS.-a i otrzymał szyby bez ramek. A nadwozie było dopiero zapowiedzią tego, co na kierowcę czekało w kabinie pasażerskiej.

Tak, konsola jest zdecydowanie przeładowana przyciskami. Takie były jednak Citroeny z początku nowego millenium. Poza tym we wnętrzu króluje prostota i elegancja połączona z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Co niezwykle ważne, fotele są piekielnie wygodne, a ilość miejsca wystarczająca. Mało imponująco prezentuje się jednak pojemność bagażnika. Auto zabiera na pokład tylko 421 litrów bagażu.

Używane: Citroen C6 2.7 V6 HDi - diesle to wybór wysokiego ryzyka

Paleta silnikowa w używanym Citroenie C6 składa się z czterech jednostek napędowych. Najpopularniejszy na rynku wtórnym jest diesel 2.7 V6 HDi. Motor ma 204 konie mechaniczne mocy i oferuje moment obrotowy o wartości 440 Nm. Dzięki temu rozpędza limuzynę do pierwszej setki w 8,9 sekundy oraz gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h. Silnik został opracowany przez inżynierów PSA, Forda i Jaguara. Niestety nawet tak duży team twórców nie ustrzegł się błędów. Skutek? Diesel ma dwa dość poważne problemy.

Zobacz również: Citroen C6 - zestawienie żarówek

Citroen C6 2.7 V6 HDi nie jest przesadnie szybki. To jednak jeszcze nie oznacza, że może urzec kierowcę np. oszczędnością. Bo w kwestii zapotrzebowania na paliwo jednostka nie ogranicza się! Podwójnie doładowany motor potrzebuje na pokonanie 100 km w mieście aż… 12 litrów oleju napędowego. Nawet poza miastem wyniku nie da się obniżyć bardziej niż do 6,8 litra. Poza tym diesel nie jest trwały. Boryka się z lejącymi się wtryskiwaczami, uszkodzonymi turbosprężarkami, pękającym wałem korbowym i usterkami sterowania zaworów. To jedna z mniej udanych jednostek w tym modelu.

Alternatywę może stanowić diesel 2.2 HDi bi-turbo, ewentualnie 3.0 HDi. Mniejszy silnik ma 170 koni mocy, ewidentny niedostatek siły oraz problemy z zacierającymi się turbosprężarkami oraz sterownikiem. Większy ropniak jest zdecydowanie propozycją najbardziej rozsądną. Okazuje się dość trwały - zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem będzie borykał się głównie z wyciekami oleju. Poza tym ma naprawdę rozsądne spalanie. W cyklu miejskim używany Citroen C6 3.0 HDi spali 10,2 litra oleju napędowego. To nie tylko mniej od wersji 2.7 V6 HDi, ale także 2.2 HDi.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

RODO 2019. Plusy i minusy zmian od 4 maja79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Ekman

Dyrektor 24iValue

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »