REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012) - opinie i typowe usterki

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C6 stanowił w roku 2005 powiew francuskiej awangardy stylistycznej. W segmencie E nie miał sobie równych! Mimo wszystko sprzedaż auta była mizerna. Czy zatem warto kupić używanego Citroena C6?

Gdy Francuzi w roku 2005 zaprezentowali nowy model segmentu E, świat motoryzacyjny na chwilę wstrzymał oddech. Projekt był nieskazitelny, idealny i imponujący! Z finezyjnie poprowadzoną linią okien i niesamowitą szybą z tyłu prezentował się jakby wyszedł spod ręki natchnionej Coco Chanel. Drogowy prom kosmiczny nawiązywał nowatorstwem do klasycznego DS.-a i otrzymał szyby bez ramek. A nadwozie było dopiero zapowiedzią tego, co na kierowcę czekało w kabinie pasażerskiej.

REKLAMA

Tak, konsola jest zdecydowanie przeładowana przyciskami. Takie były jednak Citroeny z początku nowego millenium. Poza tym we wnętrzu króluje prostota i elegancja połączona z wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi. Co niezwykle ważne, fotele są piekielnie wygodne, a ilość miejsca wystarczająca. Mało imponująco prezentuje się jednak pojemność bagażnika. Auto zabiera na pokład tylko 421 litrów bagażu.

Używane: Citroen C6 2.7 V6 HDi - diesle to wybór wysokiego ryzyka

Paleta silnikowa w używanym Citroenie C6 składa się z czterech jednostek napędowych. Najpopularniejszy na rynku wtórnym jest diesel 2.7 V6 HDi. Motor ma 204 konie mechaniczne mocy i oferuje moment obrotowy o wartości 440 Nm. Dzięki temu rozpędza limuzynę do pierwszej setki w 8,9 sekundy oraz gwarantuje prędkość maksymalną na poziomie 230 km/h. Silnik został opracowany przez inżynierów PSA, Forda i Jaguara. Niestety nawet tak duży team twórców nie ustrzegł się błędów. Skutek? Diesel ma dwa dość poważne problemy.

Zobacz również: Citroen C6 - zestawienie żarówek

REKLAMA

Citroen C6 2.7 V6 HDi nie jest przesadnie szybki. To jednak jeszcze nie oznacza, że może urzec kierowcę np. oszczędnością. Bo w kwestii zapotrzebowania na paliwo jednostka nie ogranicza się! Podwójnie doładowany motor potrzebuje na pokonanie 100 km w mieście aż… 12 litrów oleju napędowego. Nawet poza miastem wyniku nie da się obniżyć bardziej niż do 6,8 litra. Poza tym diesel nie jest trwały. Boryka się z lejącymi się wtryskiwaczami, uszkodzonymi turbosprężarkami, pękającym wałem korbowym i usterkami sterowania zaworów. To jedna z mniej udanych jednostek w tym modelu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Alternatywę może stanowić diesel 2.2 HDi bi-turbo, ewentualnie 3.0 HDi. Mniejszy silnik ma 170 koni mocy, ewidentny niedostatek siły oraz problemy z zacierającymi się turbosprężarkami oraz sterownikiem. Większy ropniak jest zdecydowanie propozycją najbardziej rozsądną. Okazuje się dość trwały - zadbany egzemplarz z rozsądnym przebiegiem będzie borykał się głównie z wyciekami oleju. Poza tym ma naprawdę rozsądne spalanie. W cyklu miejskim używany Citroen C6 3.0 HDi spali 10,2 litra oleju napędowego. To nie tylko mniej od wersji 2.7 V6 HDi, ale także 2.2 HDi.

Używane: Citroen C6 3.0 V6 - dobra alternatywa?

Alternatywę dla diesli stanowić może wersja benzynowa. Do jej napędu wybrany został znany z gamy Citroena i Peugeota silnik 3.0 V6. Motor oferuje 211 koni mechanicznych i 290 Nm momentu obrotowego. Nie, nie czyni z limuzyny demona prędkości. Rozpędza auto do pierwszej setki w 9,4 sekundy. Z drugiej strony pomijając naprawdę drobne problemy z elektryką jest prawie bezawaryjny i wytrzymuje duże przebiegi! Wady? Na tej liście znajduje się właściwie tylko jedna pozycja - spalanie. W mieście Citroen C6 3.0 V6 spala… 16,3 litra paliwa. Nawet w cyklu mieszanym zapotrzebowanie grubo przekracza 10 litrów.

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2,7 HDi PSA/Ford

REKLAMA

Przednie i tylne zawieszenie używanego Citroena C6 składa się z układu wielowahaczowego. To brzmi znajomo? Nic bardziej mylnego, bo Francuzi uzupełnili układ nie klasycznymi amortyzatorami, a hydropneumatyką. Czy to źle? Nie do końca, bo kierowca i pasażerowie mogą poczuć wybitny komfort jazdy. Nadwozie zachowuje się tak, jakby płynęło nad drogą. Co więcej, same elementy, a w tym miechy czy pompa centralna są naprawdę trwałe - wytrzymują nawet 300 tysięcy kilometrów. Mniej trwałe są w zamian wahacze. Pierwsze poddają się części zamontowane na przedniej osi - często już przy przebiegu na poziomie 100 tysięcy kilometrów.

Używany Citroen C6 jest typowym Francuzem. A to oznacza przede wszystkim kapryśny układ elektryczny. Przykład? Auto może męczyć kierowcę kolejnymi komunikatami mówiącymi o… nieistniejących awariach. To jednak nie koniec. Usterkowe bywają też przekładnie automatyczne opracowane przez japońską firmę. W wyniku uszkodzenia elektrozaworu lub sterowania mogą powodować szarpanie w czasie jazdy. Citroen C6 ma dużo części wspólnych z modelami C5 i 407. Te będą tanie w zakupie. Drogie i dostępne przede wszystkim w ASO okażą się te podzespoły, które zostały dedykowane wyłącznie fastbackowi - np. sterowniki urządzeń pokładowych.

Zobacz również: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Używane: Citroen C6 - niezwykle rzadki model!

Citroen C6 bez wątpienia nie miał szczęścia. Prezentował się cudownie i na całkowicie nowy poziom wynosił kwestię wygody. Mimo wszystko nie był chętnie wybierany przez kierowców. 7 lat produkcji poskutkowało wyprodukowaniem zaledwie 24 tysięcy egzemplarzy. A to wynik porażająco tragiczny. Niska produkcja przekłada się na niską podaż na rynku wtórnym. Dziś w Polsce ogłoszeń sprzedaży C-szóstki jest zaledwie nieco ponad… 30! Za używany prom kosmiczny z Francji trzeba zapłacić co najmniej 12 tysięcy złotych. Modele najdroższe są wyceniane na 36 - 39 tysięcy złotych.

Używany Citroen C6 niestety stanowi wybór podwyższonego ryzyka. Jeżeli kierowca postawi na akceptowalną oszczędność, będzie miał problemy z silnikiem. W sytuacji, w której pójdzie w stronę eksploatacyjnego spokoju, musi się liczyć z potężnym spalaniem. Tak, w przypadku tego auta nie ma złotego środka. To jednak jeszcze nie oznacza, że C-szóstkę trzeba omijać szerokim łukiem. To piękny fastback, który może dać całą masę frajdy z jazdy. I ta właśnie frajda jest jego największą zaletą.

Używane: Citroen C6 - dane techniczne producenta:

Silnik Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
3.0 V6 211 KM 290 Nm 9,4 s. 230 km/h 16,3/11,2/8,2
2.2 HDi 170 KM 370 Nm 11,2 s. 214 km/h 10,6/7,6/5,9
2.7 V6 HDi 204 KM 440 Nm 8,9 s. 230 km/h 12,0/8,7/6,8
3.0 V6 HDi 241 KM 450 Nm 8,5 s. 235 km/h 10,2/7,4/5,8

Używane: Citroen C6 - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 27 zł
  • filtr powietrza - od 50 zł
  • filtr paliwa - od 50 zł
  • filtr kabinowy - od 28 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 175 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 352 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 130 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 94 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 88 zł
  • łącznik stabilizatora - od 22 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 37 zł
  • zawór EGR - od 343 zł
  • akumulator ciśnienia, tzw. miech - od 270 zł
  • wahacz zawieszenia - od 24 zł

Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Używane: Citroen C6 (2005 - 2012)
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]

REKLAMA

Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA