REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane Mitsubishi Outlander: lider pseudoterenówek

Piotr Czerniakowski
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
Mitsubishi Outlander jak na standardowego SUVa bez off-radowego wyposażenia, w terenie radzi sobie całkiem nieźle.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Druga generacja Mitsubishi Outlandera pojawiła się na rynku w 2006 roku. W porównaniu z poprzednikiem auto zdecydowanie urosło i nareszcie przypominało pełnowymiarowego SUVa. Te i inne cechy sprawiły, że Outlander szybko stał się liderem w swojej klasie.

Nadwozie Mitsubishi Outlandera

Jak na kompaktowego SUVa, Outlander wygląda bardzo okazale – 464 cm długości, 180 cm szerokości i 168 cm wysokości to wymiary podobne do tych, jakie mają konkurenci, lecz w rzeczywistości auto wygląda na dużo większe. Stylistyka auta w dużej mierze zależy od tego czy mamy do czynienia z wersją sprzed, czy po face liftingu. W czasie face-liftingu przeprowadzonego w 2009 roku zmieniono przede wszystkim przód auta, któremu nadano wygląd zbliżony do obecnej generacji Lancera. Dzięki temu auto mimo sporych rozmiarów prezentuje się dynamicznie i w zasadzie jest jednym z najbardziej efektownych kompaktowych SUVów na rynku.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Outlander

Wnętrze Mitsubishi Outlandera

Wnętrze auta nie zachwyca, ale nie ma też się do czego przyczepić. Materiały wykończeniowe są takie, jakich można oczekiwać w tej klasie aut. Wprawdzie w większości są one twarde w dotyku, to przynajmniej ich spasowanie stoi na wysokim poziomie, przez co do naszych uszu nie docierają żadne niepokojące dźwięki. Duży plus za ergonomię. Obsługa wszystkich urządzeń na desce rozdzielczej jest intuicyjna. Najważniejsza jest jednak przestrzeń, a tej w Outlanderze nie brakuje – piątka pasażerów będzie podróżować naprawdę wygodnie. Niektóre egzemplarze są wyposażone w dodatkowy, trzeci rząd foteli. Jest on rozkładany (w czasie, gdy fotele są niepotrzebne, chowa się je w podłogę) i  - nie ma co się oszukiwać - pełni rolę awaryjną. Przestrzeń bagażowa ma 540 l pojemności i jest bardzo ustawna. Po złożeniu tylnej kanapy mamy do dyspozycji 1690 l.

Zobacz też: Używane kompakty: Audi A3 czy BMW 1?

Napęd

Silniki benzynowe Mitsubishi Outlandera

W Outlanderze dostępne były dwie jednostki benzynowe. Pierwsza z nich ma pojemność 2,4 l i moc 170 KM. Mimo, że to słabszy motor, to dobrze radzi sobie ze sporym autem. Przyspieszenie do 100 km/h Outlanderowi w tej wersji zajmuje 9,6 s. Spalanie według producenta wynosi średnio 9,4 l/100 km. Mocniejszy benzyniak to sześciocylindrowa jednostka w układzie V o pojemności 3 litrów. Moc wynosi 220 KM. Wprawdzie auto do 100 km/h przyspiesza w 8,9 s sekundy, to spalanie już tak dobrze nie nastraja – średnio koło 12 l na 100 km.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Jeep Grand Cherokee: amerykański klasyk

Silniki wysokoprężne Mitsubishi Outlandera

Zdecydowanie lepszym wyborem w przypadku Mitsubishi Outlandera jest silnik Diesla. Tutaj mamy dwa motory do wyboru. Słabszy turbodiesel ma pojemność 2 litrów i moc 140 KM. Pozwala on rozpędzić auto do 100 km/h w 10,8 s przy średnim spalaniu 6,7 l na 100 km. Mocniejsza jednostka ma pojemność 2,2 l  i moc 156 KM. Wysoki moment obrotowy na poziomie 380 Nm skutkuje bardzo dobrą dynamiką, zarówno w przyspieszeniu od startu (0-100 km/h w 9,9), jak i podczas wyprzedzania. Spalanie w tej wersji wynosi średnio 7,3 l na 100 km.

Co polecamy w przypadku Mitsubishi Outlandera?

Najlepszym wyborem będzie któryś z silników wysokoprężnych. W obu przypadkach dynamika jest zadowalająca, a spalanie niewielkie. Jeśli chcemy kupić wersję z silnikiem benzynowym, zapewne będziemy myśleć o założeniu instalacji LPG. Nie ma przeciwwskazań, ponieważ silniki te nie mają bezpośredniego wtrysku paliwa.

Napęd: stały napęd 4x4.  Skrzynie biegów: 5-biegowa manualna, bezstopniowa CVT lub automatyczna 6-biegowa TC-SST.

Zobacz też: Używany Volkswagen Passat B6: marzenie statystycznego Polaka

Zawieszenie Mitsubishi Outlandera

Konstrukcja samonośna samochodu sprzyja komfortowi, jednak w dużym stopniu wyklucza możliwości terenowe. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową.

Usterki Mitsubishi Outlandera

Łuszczenie się lakieru, szybko zużywający się układ hamulcowy, usterki silnika 2.0 DID. Ogólnie auto jest dość niedługo na rynku (od 2006 roku) i nie ma z nim większym problemów, dlatego ciężko w jego przypadku mówić o poważniejszych usterkach.

Zobacz też: Używana Skoda Superb: frankenstein bez kompleksów

Ceny części Mitsubishi Outlandera

Wahacz przedni: 449 zł
Amortyzator przedni: 301 zł
Zestaw rozrządu: 647 zł
Klocki hamulcowe przednie: 158 zł
Tarcze hamulcowe przednie: 346 zł
Sprzęgło kompletne: 1750 zł
Reflektor przedni: 1200 zł

Podsumowanie – Mitsubishi Outlander

Zalety: przestronne wnętrze, całkiem dobre właściwości terenowe, wysoki poziom bezpieczeństwa,

Wady: wysokie koszty serwisowania, niewielki wybór zamienników, silnik 2.0 DID pochodzący od Volkswagena nie cieszy się niezachwianą opinią.

Zobacz też: Używane BMW 5 E60: zakup to nie wszystko

Mitsubishi Outlander jest zdecydowanym liderem sprzedaży wśród klasy kompaktowych SUVów. Składa się na to wiele bardzo ważnych czynników: przestronne wnętrze, dobre osiągi auta (w dieslach w połączeniu z niskim spalanie) czy rozsądnie skalkulowana cena. Jeśli chcemy mieć dużo miejsca i patrzeć na innych z góry, nie wydając przy tym fortuny pieniędzy, Mitsubishi Outlander jest jedną z ciekawszych propozycji na rynku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA