| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Używane > Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

Używane: Chevrolet Cruze (2008 - 2014) - opinie i typowe usterki

General Motors miało dobry plan. Na bazie Chevroleta i… Daewoo stworzyło markę niskobudżetową. Jak ta koncepcja sprawdza się na rynku wtórnym? Sprawdźmy na przykładzie używanego Chevroleta Cruze.

Używany Chevrolet Cruze oferuje sporą ilość przestrzeni. W całkiem komfortowych warunkach podróżować mogą nawet pasażerowie drugiego rzędu foteli. Poza tym bagażnik jest pojemny. W sedanie mieści 450 litrów, w hatchbacku od 413 do 1254 litrów, podczas gdy w kombi od 500 do 1478 litrów.

W palecie silnikowej Chevroleta Cruze funkcjonowało pięć jednostek napędowych. Podstawę oferty stanowił benzyniak 1.6 litra o mocy 113, 117 lub 124 koni mechanicznych. Osiągi? Te były raczej przeciętne. Jeżeli chodzi o spalanie, w cyklu mieszanym silnik potrzebował około 7 litrów na pokonanie stu kilometrów. Oczko wyżej plasował się motor 1.8 16v. 141 koni mechanicznych mocy to dobry wynik. Jeszcze lepsze w tym benzyniaku było jednak to, że był oferowany w wersji ze wzmocnionymi gniazdami zaworowymi i instalacją LPG. Cruze był sprzedawany też z jednostką 1.4 Turbo. Oferował zdecydowanie najlepsze osiągi i rozsądne spalanie.

Zobacz również: Test Chevrolet Cruze 1.4 T kombi: chce być trendy

Używane: Chevrolet Cruze - i benzyniaki, i diesle trwałe

Wolnossące benzyniaki sprzedawane przez Chevroleta to świetnie znane konstrukcje Ecotec Opla. Z czasem zaczynają konsumować zbyt dużo oleju, a do tego warto pamiętać o skróceniu interwały wymiany paska rozrządu. Poza tym to konstrukcje dość trwałe, które nawet po latach eksploatacji nie powinny wymagać większych ingerencji niż np. wymiana zaworu EGR. Alternatywę dla benzyniaków stanowiły dwa diesle. Pierwszy konstrukcji Isuzu o pojemności 1.7 litra i mocy 130 koni mechanicznych. Drugi miał 2 litry oraz trzy wersje mocy: 125, 150 i 163 KM. Dwie pierwsze opuściły studio projektowe VM Motori.

Diesle spod maski Chevroleta spisują się naprawdę dobrze. Do przebiegu na poziomie 200 - 250 tysięcy kilometrów w używanym Cruze dokuczać może głównie filtr cząstek stałych - jeżeli oczywiście był zastosowany. Dopiero po tym przebiegu zaczyna się psuć osprzęt w postaci wtryskiwaczy, turbosprężarki, zaworu EGR czy koła dwumasowego. Po takim dystansie to już jednak rynkowy standard - ciężko zatem mówić o oczywistej wadzie silników wysokoprężnych.

Zobacz również: W silniku przybywa oleju? A twój diesel ma DPF?

Zawieszenie używanego Chevroleta Cruze jest dość proste z konstrukcyjnego punktu widzenia. Przednie koła utrzymują przy nadwoziu kolumny McPhersona. Tylne resoruje belka skrętna. Nastawy? Te są zdecydowanie miękkie. Z drugiej strony elementy w postaci silentblocków czy łączników pracują dość głośno. Zawieszenie Cruze nie jest przesadnie trwałe. Na szczęście ewentualne naprawy nie powinny okazać się nadmiernie drogie - szczególnie że jako pierwsze zazwyczaj poddają się łączniki stabilizatora i tuleje wahaczy.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze od przodu fot. Maciej Medyj

Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z przodu fot. Maciej Medyj

Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze z tyłu fot. Maciej Medyj

Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze kokpit fot. Maciej Medyj

Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze wnętrze fot. Maciej Medyj

Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze podłokietnik fot. Maciej Medyj

Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj
Chevrolet Cruze składane fotele fot. Maciej Medyj

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

AYMING POLSKA

Konsulting strategiczny i operacyjny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »